Przebieg |
Autor |
Wiadomość |
wildthink
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2014-03-09, 01:31 Przebieg
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie.
Temat zakupu gwiazdy wrócił i zrodziło się pytanie. Nie bijcie jeżeli BYŁO!
Jaki jest graniczny przebieg (zakładając oczywiście, że jest on rzeczywisty) jaki można brać pod uwagę przy zakupie. Ma to być zakup co najmniej na 2-3 sezony po kilka kkm rocznie. W ogóle czy brać ten parametr pod uwagę? Rozglądam się za 1100.
Dzięki |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-09, 11:09
|
|
|
wildthink napisał/a: | W ogóle czy brać ten parametr pod uwagę? |
Pewnie że tak! Chyba że nie ma dla Ciebie różnicy czy moto ma 6 czy 60 kkm. Trzeba porównać przebieg ze stanem motka. Może się zdarzyć,że nieuczciwy handlarz cofnie licznik Po drugie duży przebieg to większe zużycie podzespołów i części,a co za tym idzie konieczność napraw. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
wildthink
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2014-03-09, 18:37
|
|
|
W takim razie jaki przyjąć graniczny przebieg, po którym to czekają wzmożone naprawy i wymiana części? |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2014-03-09, 18:39
|
|
|
... w 650 gdy sprzedawałem miałem ponad 83000 km ... sprzęgło wymieniałem przy ok. 50000 km ... przebieg był autentyk ... patrz na stan nie na przebieg ... |
|
|
|
|
wildthink
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2014-03-09, 18:46
|
|
|
No niestety, takie czasy, że na przebieg nie ma co za bardzo patrzeć. Ale chodzi o to by wstępnie odsiać oferty z przebiegiem przy którym zaczynają się koszta (a mniejszy od rzeczywistego to on na pewno nie będzie). A potem oczywiście na stan zamierzam zwrócić uwagę. |
|
|
|
|
Wilejka
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 21 Skąd: Wilno
|
Wysłany: 2014-03-09, 19:52
|
|
|
Ja swój kupiłem z przebiegiem 16 tys. mil i w zasadzie nie ma żadnych problemów. Zrobiłem na nim około 10 tys km. Wszystko jest w porządku, ale pewnie to też zasługa poprzedniego właściciela, który wymieniał na czas olej i nie eksploatował ponad siły. To są dość odporne motocykle, jeśli się o nie dba. Powodzenia |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-03-09, 19:57
|
|
|
wildthink, to przy jakim zaczynają się koszta ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
wildthink
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:06
|
|
|
Mnie nie pytaj, ja to dopiero próbuję ustalić :-) |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:24
|
|
|
Cytat: | wildthink, to przy jakim zaczynają się koszta |
Pyra sam wiesz,że po odpowiednim przebiegu można się spodziewać pewnych usterek. Wiadomo że nie muszą one występować,ale... Np.: sprzęgiełko rozrusznika po ok 30 kkm,przekładnia,itd. Po to min. jest to forum,żeby wymieniać doświadczenia i zapisywać je dla starych i nowych userów. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:27
|
|
|
Czyli wniosek prosty, trzeba kupowac jak ma 15 tyś i sprzedawać jak ma 30 tyś, a potem kuować jak ma 45 tyś. Wtedy ma juz powymieniane |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:32
|
|
|
Witek napisałem "można się spodziewać" co wcale nie znaczy na pewno wystąpią. Dla mnie każde moto powyżej 30kkm wymaga całościowego przeglądu. Tylko kto to robi? I nie podsuwaj mi tu na przykład Goldasów i HD bo to inna bajka jest |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:40
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Dla mnie każde moto powyżej 30kkm wymaga całościowego przeglądu. Tylko kto to robi? | profilaktycznie będziesz rozbierał silnik, żeby sprawdzić każdy element ? to loteria jest i nic na to nie poradzimy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:56
|
|
|
całościowy przegląd to johnypl robi mi po każdym sezonie, a co gorsze po 2 sezonach to już za późno na sprzedawanie moto ło ja gupi -po co robiłem w 2 sezony tyle co w ameryce przez 15 lat kulają |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-09, 22:00
|
|
|
witek1965 napisał/a: | HELLOWEEN napisał/a: | Dla mnie każde moto powyżej 30kkm wymaga całościowego przeglądu. Tylko kto to robi? | profilaktycznie będziesz rozbierał silnik, żeby sprawdzić każdy element ? to loteria jest i nic na to nie poradzimy. |
Witek w cytacie podałeś również odpowiedź. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-09, 22:05
|
|
|
HELLOWEEN, całościowy przegląd, to ja robię co sezon, podobnie jak Pyrze Johny, z wyjątkiem synchronizacji gaźników, ale silnika rozbierał nie będę, żeby sprawdzać, czy sprzęgiełko jest w jeszcze dobrej kondycji, czy już nie, podobnie jak nieszczęsny wałek, a raczej jego gwint. Co innego wykonać, to co należy, a co innego wychodzić mocno przed szereg. Takie rzeczy to chyba tylko w erze. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-09, 22:13
|
|
|
Pewnie że tak. I nikt tego nie robi. Pisałem tylko co jest najczęstszą przypadłością przy danym przebiegu. Musiałbym na głowę upaść,żeby silnik rozbierać bo może coś tam jest nie tak! Rozbieram dopiero wtedy gdy są objawy,albo awaria. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1944 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2014-03-10, 17:37
|
|
|
Wilejka, zanim te mądrale się pokłócą, to ja Ci powiem, nie patrz na przebieg tylko czy motor zadbany. Ja po swój jechałem 700 km i jak go zobaczyłem, to wiedziałem że to ta gwiazda dla mnie |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
TAJ
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-10, 17:50
|
|
|
Zastanawiam się czy swoim teraz wyjeżdżać bo kilometry lecą a jak będę kiedyś sprzedawał to lepiej żeby miał jak najmniej . To może już sprzedać i nie jeździć bo z następnym będzie ten sam dylemat. |
_________________ Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą. |
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2014-03-10, 18:28
|
|
|
Przebieg przebiegiem ale najważniejsze jest to jak motocykl był serwisowany i dbany. Ja swojego sprzedałem z przebiegiem 60tys. kupujący nawet nie wspomniał o przebiegu. Większość motocykli które mają po 10 lat i przebiegi po 10-15 tysięcy ma jakieś historię, są to sprzęty dla ludzi kochających iluzję |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-10, 19:10
|
|
|
grabi,Miron, ale nie rozmawiamy o tym, czy niski przebieg jest iluzją, tylko czy jest wyznacznikiem wartości i czy brać go pod uwagę. Dla mnie jest to istotny parametr. I nie tylko dla mnie. To proste. Jeżeli sprzęt jest eksploatowany, to jego wartość maleje wraz z jego zużyciem. Nie ma cudów. Wszystkie podzespoły się po prostu zużywają. I nie dotyczy to tylko motocykli, a wszystkich pojazdów mechanicznych.
Dlatego korekta licznika, w krajach cywilizowanych jest najnormalniejszym w świecie oszustwem.
Przykład :
dwa identyczne pojazdy, identycznie serwisowane, z tego samego rocznika i z tym samym wyposażeniem. jeden ma przebieg 150 tyś kilometrów, drugi 380 tyś.
Wg Ciebie obydwa maja taką samą wartość ?
TAJ napisał/a: | Zastanawiam się czy swoim teraz wyjeżdżać bo kilometry lecą a jak będę kiedyś sprzedawał to lepiej żeby miał jak najmniej |
nie musisz się na d niczym zastanawiać, tylko jeździj. Licz się jednak z tym, że twój sprzęt będzie tracił na wartości. To jest normalne.
Niestety do niektórych jeszcze to nie dotarło ( nie chce przytaczać ników, ale już na temat cen Dragów była podobna dyskusja)
Jeden kupujący chce mieć jak najniższy przebieg i jest gotów za to zapłacić, inny woli zapłacić mniej licząc się z tym, że w związku z intensywną eksploatacja będzie musiał ponieść pewne koszty remontu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|