YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FILTR POWIETRZA FIRMY KN
Autor Wiadomość
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-08-02, 19:52   

Wojciech Ginal napisał/a:
2) zastosowanie filtrów typu KN z metalową siatką filtrującą powoduje nieznaczne obniżenie średniej temperatury powietrza dolotowego do silnika (zwłaszcza w czasie dłuższej jazdy ze stałą prędkością) - z równań termodynamiki gazów: pv=mRT wynika, że temperatura będzie miała wpływ na ostateczną gęstość a co za tym idzie ilość tlenu dostarczanego do komory spalania Z TĄ SAMĄ ILOŚCIĄ PODAWANEGO PALIWA ! (bo przecież nie ruszaliśmy ustawień gaźnika...). Powoduje to drastyczną zmianę stosunku nadmiaru powietrza podawanego do komory spalania na zbyt wysoką ( w oparciu o stechiometryczny nadmiar powietrza wyliczony dla określonego rodzaju paliwa - jest on zawsze stały dla każdego gatunku paliwa i policzalny z założenia aby spalanie odbyło się w sposób zupełny oraz całkowity : RE po więcej szczegółów odsyłam do literatury z zakresu termodynamiki procesów spalania oraz chemii paliw). Spowoduje to, zaistnienie niekorzystnych dla pracy silnika warunków (tzw. zjawisko "zbyt bogatej mieszanki), efektem końcowym takich długotrwałych zakłóceń może być upalanie gniazd zaworowych lub zaworów... :shock:

Czy poza cytatami z literatury można coś więcej? Obliczenia? Przykłady? Doświadczenia? Eksperymenty na modelach filtrów K&N lub na rzeczywistych modelach dostępnych w handlu?
Bo tak gwoli ścisłości - w zestawie filtra znajdują się dysze do korekcji, choć nie zawsze są potrzebne. Po drugie dużo zależy od stylu jazdy. Po trzecie .... wykreśliłbym "drastyczne" i nie myliłbym pojęć - nadmiar powietrza zubaża mieszankę, a nie wzbogaca, co zasugerowano wyżej ... lub cytować ze zrozumieniem.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-02, 20:16   

Wojciech Ginal,

Sam to wymyśliłeś, czy wyczytałeś ? :D Drastyczna zmiana ilości powietrza w gaźniku stałociśnieniowym z powodu wymiany wkładu filtrującego i co za tym idzie zmiany temperatury :D Lepszej literatury SF nie czytałem. Człowieku, co by się działo w zimne poranki i słoneczne popołudnia, to strach pomyśleć.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2014-08-12, 20:51   

Do swojego założyłem KN razem z Cobrami i oczywiście dysze wymieniłem. Nie obeszło się bez synchro. Ale poszedł cały zestaw od strzału. I czuć różnice.
A i lepiej używać gumowych rekawiczek podczas czyszczenia filtru
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-13, 08:56   

kroolik napisał/a:
czuć różnice


Spalanie i hałas to na pewno. Jakieś pozytywne zmiany ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kroolik 


Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 38
Skąd: Szczurowa
Wysłany: 2014-08-14, 15:00   

remol71 napisał/a:
kroolik napisał/a:
czuć różnice


Spalanie i hałas to na pewno. Jakieś pozytywne zmiany ?


Dokładnie jak mówisz, spalanie wzrosło, hałasu też nie brakuje dzięki czemu puszki mnie wcześniej dostrzegają. Może jeszcze w potrzebie widelec rozciąga. A to czy to pozytywne zmiany czy nie, przecież nie będziemy prawić. O gustach się nie rozmawia ;)
_________________
Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group