|
FILTR POWIETRZA FIRMY KN |
Autor |
Wiadomość |
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-08-02, 19:52
|
|
|
Wojciech Ginal napisał/a: | 2) zastosowanie filtrów typu KN z metalową siatką filtrującą powoduje nieznaczne obniżenie średniej temperatury powietrza dolotowego do silnika (zwłaszcza w czasie dłuższej jazdy ze stałą prędkością) - z równań termodynamiki gazów: pv=mRT wynika, że temperatura będzie miała wpływ na ostateczną gęstość a co za tym idzie ilość tlenu dostarczanego do komory spalania Z TĄ SAMĄ ILOŚCIĄ PODAWANEGO PALIWA (bo przecież nie ruszaliśmy ustawień gaźnika...). Powoduje to drastyczną zmianę stosunku nadmiaru powietrza podawanego do komory spalania na zbyt wysoką ( w oparciu o stechiometryczny nadmiar powietrza wyliczony dla określonego rodzaju paliwa - jest on zawsze stały dla każdego gatunku paliwa i policzalny z założenia aby spalanie odbyło się w sposób zupełny oraz całkowity : RE po więcej szczegółów odsyłam do literatury z zakresu termodynamiki procesów spalania oraz chemii paliw). Spowoduje to, zaistnienie niekorzystnych dla pracy silnika warunków (tzw. zjawisko "zbyt bogatej mieszanki), efektem końcowym takich długotrwałych zakłóceń może być upalanie gniazd zaworowych lub zaworów... |
Czy poza cytatami z literatury można coś więcej? Obliczenia? Przykłady? Doświadczenia? Eksperymenty na modelach filtrów K&N lub na rzeczywistych modelach dostępnych w handlu?
Bo tak gwoli ścisłości - w zestawie filtra znajdują się dysze do korekcji, choć nie zawsze są potrzebne. Po drugie dużo zależy od stylu jazdy. Po trzecie .... wykreśliłbym "drastyczne" i nie myliłbym pojęć - nadmiar powietrza zubaża mieszankę, a nie wzbogaca, co zasugerowano wyżej ... lub cytować ze zrozumieniem. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-02, 20:16
|
|
|
Wojciech Ginal,
Sam to wymyśliłeś, czy wyczytałeś ? Drastyczna zmiana ilości powietrza w gaźniku stałociśnieniowym z powodu wymiany wkładu filtrującego i co za tym idzie zmiany temperatury Lepszej literatury SF nie czytałem. Człowieku, co by się działo w zimne poranki i słoneczne popołudnia, to strach pomyśleć. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
kroolik
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 38 Skąd: Szczurowa
|
Wysłany: 2014-08-12, 20:51
|
|
|
Do swojego założyłem KN razem z Cobrami i oczywiście dysze wymieniłem. Nie obeszło się bez synchro. Ale poszedł cały zestaw od strzału. I czuć różnice.
A i lepiej używać gumowych rekawiczek podczas czyszczenia filtru |
_________________ Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-13, 08:56
|
|
|
kroolik napisał/a: | czuć różnice |
Spalanie i hałas to na pewno. Jakieś pozytywne zmiany ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
kroolik
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 38 Skąd: Szczurowa
|
Wysłany: 2014-08-14, 15:00
|
|
|
remol71 napisał/a: | kroolik napisał/a: | czuć różnice |
Spalanie i hałas to na pewno. Jakieś pozytywne zmiany ? |
Dokładnie jak mówisz, spalanie wzrosło, hałasu też nie brakuje dzięki czemu puszki mnie wcześniej dostrzegają. Może jeszcze w potrzebie widelec rozciąga. A to czy to pozytywne zmiany czy nie, przecież nie będziemy prawić. O gustach się nie rozmawia |
_________________ Boże pozwól mi być takim człowiekiem za jakiego uważa mnie mój pies |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|