Wymiana oleju XV Midnight Star 1900 Stratoliner |
Autor |
Wiadomość |
pawlor
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2014-01-03, 20:26 Wymiana oleju XV Midnight Star 1900 Stratoliner
|
|
|
Witam koledzy zmieniłem Drag Stara 1100 na XV Midnight Star 1900 Stratoliner interesuje mnie temat wymiany oleju w XV Midnight Star 1900 Stratoliner czy może ktoś napisać jak się do tego zabrać na co zwrócić uwagę ile wchodzi oleju. Z góry dziękuje. pozdrawiam http://yamaha-dragstar.pl.../icon/icon1.gif |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-01-03, 21:48
|
|
|
Radzę zaopatrzyć się w service manual - bez tego nie sposób wytłumaczyć wymiany oleju w XV1900.
Wymiana oleju zdecydowanie! różni się od innych motocykli (np. xvs1100) ze względu na suchą miskę olejową.
Sam wybór oleju nie jest też tak "dowolny" jak w innych motocyklach.
Odezwij się na mojego maila: soft@ferraricars.eu jak nie masz instrukcji wymiany oleju. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
pawlor
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2014-01-04, 19:05
|
|
|
Dzięki soft za odpowiedź i za instrukcję pozdrawiam |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-01-04, 21:16
|
|
|
pawlor, widzę że masz rocznik 2006.
Ten rocznik ma wadę fabryczną, która polega na odkręcaniu się koła pasowego od strony silnika. Zdecydowanie! radzę Ci przeprowadzić kontrolę dokręcenia nakrętki koła pasowego (pasa napędowego). Nawet niewielki luz na tej nakrętce będzie w efekcie uszkodzenia wałka bardzo kosztowny w naprawie.
(Sprawdzenie - 15 minut z browarkiem w jednym ręku). |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Raider
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-04, 22:15
|
|
|
Instrukcja jest o tyle potrzebna, że trzeba zlać olej ze wszystkich 3 miejsc (3 śruby). Kiedyś pewien mechanik nie wiedział o jednej śrubie, przelał olej i nowy motocykl zaczął się pocić. Na szczęście nic się nie stało, szybko zauważono błąd i sprawdzono poprawnie poziom oleju. Był przelany o 1,2 litra. |
_________________ Yamaha Star Raider 1900 http://eprestigio.pl http://sigaro.pl
|
|
|
|
|
Belt
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 41 Skąd: Bielsko- Biała
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:43
|
|
|
Service manual przydaje się w różnych sytuacjach jak np. regulacja podświetlenia zegarów gdzie ta funkcja jest podzielona na poszczególne sekcje podświetlenia i oczywiście szeroki zakres tej regulacji.
Wersja angielska jest OK- jak to się mówi "daję radę" w poruszaniu się po niej i wykorzystaniu najważniejszych informacji, ale gdyby ktoś posiadał wersję w naszym ojczystym języku to chętnie skorzystam z uprzejmości posiadacza i poproszę o wersję np.PDF |
_________________ Yamaha FJR 1300A |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:53
|
|
|
Service manual w polskiej wersji nie istnieje. User manual szybciej.
Ja nie jestem orłem w angielskim, ale service manual pisany jest bardzo prosto i myślę że z podstawową znajomością języka da się wyczaić o co chodzi. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:43
|
|
|
Raider napisał/a: | Kiedyś pewien mechanik nie wiedział o jednej śrubie, przelał olej | chyba parok, a nie mechanik. Pomysliś się może każdy, ale nie wiedzieć ? to co obowiązuje zasadza, uczymy się na błędach, i to czyimś kosztem, a powinno w szkole. Proszę nie brać dosłownie słowa szkoła. Można się po prostu nauczyć nowych modeli. Po to są wszelkiego rodzaju manuale, instrukcję itd. No i jeszcze trzeba miec pojęcie. Gorzej jak cieśla bierze się za mechanikę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:49
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Można się po prostu nauczyć nowych modeli. Po to są wszelkiego rodzaju manuale, instrukcję itd |
Oni nie czytają, bo "wszystko wiedzą". Nigdy takiego podejścia nie zrozumiem. Lubię przeczytać instrukcję serwisową i nie tylko od moich pojazdów. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:52
|
|
|
remol71 napisał/a: | Oni nie czytają, bo "wszystko wiedzą" | jakby tak ktoś takiego "samouka" partacza podał do sądu i wykasował za zniszczenia jakie zrobił, to może by zmądrzał, jeden z drugim. No, ale jak na razie jest jak jest. Znam naprawdę niewielu mechaników, którzy są dobrzy ( oczywiście w swojej okolicy), ale jest kilku do których mam zaufanie. Np. Johny. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-01-19, 19:25
|
|
|
Dwa przykłady rozmów z mechanikiem, po których trzeba spieprzać jak najdalej:
1)
- wymieni mi Pan olej w motocyklu z suchą miską?
- z czym ?
2)
- wymieni mi Pan olej w motocyklu z suchą miską?
- a co to za różnica ... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-19, 19:40
|
|
|
soft,
Ja mogę takich przykładów nawalić 3 strony z życia wziętych, nie zmyślonych, ale nie chce mi się, bo piję Tadeusza na lepszy sen Dramat to jest niestety (podejście mechaników a nie picie wódki). |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-01-21, 15:35
|
|
|
Masz tu instrukcję z mojego BOXa sobie ściąg i oleju nie lej więcej niż trzeba, nawet setkę mniej i będzie OK.
1900 Service workshop |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
|