YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr z przepustnica
Autor Wiadomość
Endrju 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 65
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 663
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-01-04, 18:13   

to już na wiosnę trzeba będzie zrobić regulację, ale chodziło mi o to, że dynamika jest OK, tylko przy dużym wietrze jest takie uczucie jakby dostawał za dużo powietrza. Ale regulacja nigdy nie zaszkodzi
_________________
O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO

Endrju
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-04, 18:14   

Endrju napisał/a:
to już na wiosnę trzeba będzie zrobić regulację, ale chodziło mi o to, że dynamika jest OK, tylko przy dużym wietrze jest takie uczucie jakby dostawał za dużo powietrza. Ale regulacja nigdy nie zaszkodzi


Co chcesz tam regulować i czym ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-04, 23:40   

Endrju
po pierwsze - kwestia, czy dysze masz optymalnie dobrane...
po drugie - jak jestes z W-wy to moze jest opcja aby wejsc na hamownie - wtedy bedzie pelna jasnosc...
U mnie po zalozeniu hypka bylo wrazenie, ze przy ok 120km/h dopiero budzi sie do zycia...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Endrju 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 65
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 663
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-01-05, 18:18   

Bartek. jestem z W-wy ale nie wiem gdzie jest hamownia żeby sprawdzić moto. Może masz namiar. Co do dysz to nie mam pojęcia jakie powinny być, czy przy zakładaniu hypka zmienili w serwisie dysze. Ale generalnie sprawdzałem gwiazdę na autostradzie i 180 km/h daje radę.
_________________
O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO

Endrju
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-05, 20:13   

Endrju
nie znam namiaru na hamownie w W-wie, ale pewnie jakas jest i pewnie by mnie korcilo zeby skorzystac ( gdybym tam mieszkal ). Wierze, ze 1100 poleci 180, bo niby czemu nie... ale jak masz wrazenie ze przy duzych predkosciach ma za duzo powietrza to pewnie cos nie tak dobrane - w zestawie sa 3 rozmiary dysz i na poczatek trzeba dobrac wlasciwy - hypek ma dostawac wiecej powietrza przy duzych prekosciach bo na tym ma polegac doladowanie dynamiczne - trzeba mu wtedy zapewnic wystarczajaca dawke paliwa do mieszanki - szkoda zeby nie wykorzystac tego za co zaplaciles troche kasy. Aby tylko mechanik stanal na wysokosci zadania - bez hamowni to troche zabawy ( i w pewnym zakresie metoda prob i bledow ).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-05, 21:06   

Nie bardzo rozumiem, czemu zakładanie hiperchargera jest kojarzone z jakimś demonicznym wzrostem osiągów w górnym zakresie obrotowym. To jakieś totalne nieporozumienie. Wolnoobrotowe V2 nie są silnikami o konstrukcji pozwalającej osiągnąć wielką moc, a ta właśnie jest potrzebna do podkręcania dużych prędkości.
Zastosowanie hiperchargera ma istotny wpływ moment obrotowy, a zatem na dolny i średni zakres obrotów. Góra też urośnie, ale nie będzie to nic spektakularnego.
Jeśli po założeniu hiperchargera oczekujecie, że będziecie zamykać budzik, to wybijcie sobie pomysł hipka z głowy, bo będziecie bardzo rozczarowani.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-05, 21:18   

wemar
nie wzrostem osiagow - z hypkiem sprzet nabiera dynamiki (lepiej reaguje na ruch manety) i reakcja jest najlepiej zauwazalna przy wiekszych predkosciach ( u mnie w przedziale 120-140) - to nie teoria - pisze o tym co znam z wlasnego doswiadczenia. Predkosc maksymalna NIE wzrosla (pisalem o tym w temacie o hyperchargerze do 650 tki, pare lat temu jak zalozylem).

[ Dodano: 2014-01-05, 21:36 ]
http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-05, 22:50   

F.I.P. Berek napisał/a:
wemar
nie wzrostem osiagow - z hypkiem sprzet nabiera dynamiki (lepiej reaguje na ruch manety) i reakcja jest najlepiej zauwazalna przy wiekszych predkosciach ( u mnie w przedziale 120-140) - to nie teoria - pisze o tym co znam z wlasnego doswiadczenia.

Ten zakres to średnio wysokie, ale rozumiem, że to kwestia sprzętu.
To jak silnik odda zyski z hiperchargera zależy od wielu czynników, o czym tu zresztą było. Pomijając jednak kwestie wydechu, to w samym gaźniku masz kilka regulacji, które decydują o tym, co się stanie z parametrami - to od nich zależy gdzie to wystąpi, a nie od hiperchargera. On tylko dostarcza powietrza.
Najmniej do powiedzenia mają dysze i pokrętła dołu obrotów - czyli dysze biegu jałowego i dysze przejściowe. W zasadzie poza pierwszą reszta nic nie daje, bo są to otwory stałe, a pierwsza w głównej mierze decyduje o zużyciu paliwa przy jeździe z niskimi obrotami.
Zostają:
- dysza obrotów średnich;
- dysza główna;
- poziom paliwa na pływaku;
- ustawienie wydajności pompki przyspieszacza.
- charakterystyka własna silnika (pojemność, przełożenia) i rodzaj wydechu (temat rzeka).
W efekcie możesz ustawić obok siebie 10-ciu motocyklistów i każdy powie coś innego. Jednemu przybędzie tu, drugiemu tam, trzeci nic nie zauważy, czwarty powie, że jest gorzej, a kilku nie bardzo wiedząc co powiedzieć, to powie, że fajnie wygląda.

Pierwszym krokiem by cokolwiek uzyskać, to zmiana wydechu, bo nie można ładować do cylindrów więcej ładunku, skoro nie można się potem pozbyć większej ilości spalin. Lub pogodzić się z tym, że jeśli cokolwiek się poprawi, to tylko w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Drugi krok, to poza założeniem hyperchargera jest wymiana dysz w gaźniku (gaźnikach). Nie regulacja wolnych obrotów, przyspieszacza i synchronizacja gaźników (jak są dwa), ale wymiana dysz. W komplecie fabrycznym jest zestaw i instrukcja jakie założyć w zależności od posiadanego wydechu. Jeśli mamy wydech innego rodzaju lub przerabiany, to trzeba trochę pokombinować. Można też pobawić się i zamiast ustawień optymalnych, zrobić ustawienia pod własne preferencje - jak np. ktoś lubi zawstydzić szlifierki na starcie ze świateł. Tylko wtedy trzeba się liczyć z tym, ze powyżej średnich obrotów silnik zrobi się mułowaty.
Na koniec dorzucę jeszcze drobny detal - zużycia paliwa. Hipercharger nie jest dla tych, którzy chcą jeździć bardzo ekonomicznie. Oczywiście da się jeździć w miarę oszczędnie. Tylko całkiem bez radości ;d No i ostatnia rzecz na koniec - szybsze zużycie tylnego kapcia i to dość mocno zauważalne.

[ Dodano: 2014-01-06, 06:43 ]
Małe uzupełnienie.
Dysze odpowiadające za zakres niskich obrotów mają oczywiście wiele do powiedzenia, ale przy dynamicznej jeździe, a tak to zwykle w dolnym zakresie obrotów wygląda, ich działanie jest dość skutecznie maskowane przez wydatek pompki przyspieszacza. Jednak tak, czy siak, dysza ta też jest do wymiany, bo jej wpływ ciągnie się aż do zakresu średnich obrotów i inaczej motocykl będzie miał dziurę w obrotach lub pojawi się opóźnienie w odpowiedzi na odwinięcie manetki.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-06, 07:12   

Byc moze, w kontekscie tego co piszesz, tak wyraznie u mnie zauwazalna poprawa dynamiki powyzej 120 byla powiazana z faktem, ze zakladajac hypercharger wydech juz mialem wymieniony ( Roadburner 2,5' ). Nie wiem czy dobrze pamietam, czy w instukcji do hypka nie bylo wzmianki, ze dla lepszego efektu zalecany jest wydajniejszy uklad wydechowy.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 08:36   

wemar,

O jakim Ty gaźniku piszesz ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-06, 09:04   

O jakim? Praktycznie każdym, o budowie choć trochę bardziej złożonej niż gaźnik starego Komarka. Nie znam gaźników do DS'ów, ale nie wydaje mi się, by były pozbawione podstawowych dysz (wymiennych).
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 13:13   

wemar,

Proponuję rozebrać :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-06, 14:36   

W RS-ie są w sumie 4 dysze powietrze i paliwowe (pomijam układ ssania), a do tego iglica regulacyjna w dyszy głównej. Jeśli w DS'ach układ regulacyjny jest uboższy, to trudniej będzie ustawić gaźnik. Ja mam to szczęście, że poprzedni właściciel zlecił instalację hiperchargera komuś, kto się na tym dobrze znał i wszystko jest ustawione jak trzeba, ale znam przypadku kolegów, którzy spędzili sporo czasu na regulacjach.
Szczególnie ciekawie to wygląda tam, gdzie motocykl był przez handlarza modyfikowany (np. zmieniono zniszczony wydech), a potem na siłę ustawiano gaźnik.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group