YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr z przepustnica
Autor Wiadomość
Roberciano 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 108
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2013-12-04, 20:56   Filtr z przepustnica

Siema zwróciłem uwage na Motocykle ktore maja filtr z 2 przepustnicami .Jak to sie ma do mocy ,czy to tylko wiecej optyka motocykla .Dokładnie chodzi mi o Drag Star 650 :)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-04, 21:11   

Jak sie domyslam chodzi o hypercharger. Jest na forum pare slow na ten temat. W skrocie -daje sie wyraznie odczuc przy jezdzie powyzej 120 km/h.

[ Dodano: 2013-12-04, 21:12 ]
Mam w 650 tce.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-10, 17:12   

na 650 przy 120kmh to chyba pomoże nawet złożenie lusterek ...

cały myk w hyperchargerze to latające klapki - tylko że one są podłączone do podciśnienia gaźnika - więc praktycznie jest to bajer - dla polepszenia osiągów należało by te klapki urwać :)

zresztą w hyperchargerze wlot jest też od dołu ....
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-10, 18:08   

Madburn napisał/a:
cały myk w hyperchargerze to latające klapki - tylko że one są podłączone do podciśnienia gaźnika - więc praktycznie jest to bajer - dla polepszenia osiągów należało by te klapki urwać :)

zresztą w hyperchargerze wlot jest też od dołu ....


Klapki, poza istotną funkcją stabilizacji podciśnienia, spełniają ważną funkcję - osłaniają filtr, by poprawa osiągów nie funkcjonowała wyłącznie przez 500 km, gdy filtr jest czysty. Podłączenie do "portek" pozwala na takie otwarcie, jakie jest w danej chwili potrzebne i zamykanie, gdy potrzeby nie ma.
Ta szpara u dołu, to wylot, a nie wlot - tam wydostaje się nadmiar powietrza oraz większe zanieczyszczenie, które odpadły od filtra (piasek, owady). Pozbycie się nadmiaru powietrza jest istotne dla uniknięcia zawirowań zasysanego powietrza.


Roberciano napisał/a:
... ,czy to tylko wiecej optyka motocykla .Dokładnie chodzi mi o Drag Star 650 :)

Byś mógł odczuć jakiś efekt, musisz podejść do sprawy kompleksowo. W pierwszej kolejności wymienić wydech na wydajniejszy, bo co po tym jak dostarczysz do silnika większy ładunek mieszanki, skoro przytka się to na tłumiku. Potem instalacja hyperchargera i regulacja gaźnika poprzez dobór właściwych ustawień (dobór i wymiana 3 dysz paliwowych). W silnikach dwugaźnikowych będzie to na dwa razy i sprawdzenie synchronizacji gaźników.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-10, 18:37   

Madburn
pisz o tym na czym sie znasz [ a jak sie nie znasz - to nie pisz].

Sorry za OT , ale jak w tematach technicznych czytam takie blyskotliwe wypowiedzi to mi... rece opadaja. Dla porownania post wemara jako przyklad fachowej i rzeczowej informacji.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-10, 19:49   

wemar napisał/a:
istotną funkcją stabilizacji podciśnienia


To o czym piszesz odbywa się w gaźniku pomiędzy przepustnicą sterowaną linką gazu, a przepustnicą sterowaną podciśnieniem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Roberciano 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 108
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2013-12-10, 19:55   

650 ktora kupiłem ma owy hypercharger , poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane .optycznie robi wraznie :shock:
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-10, 19:57   

Roberciano napisał/a:
poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane


Z naciskiem na "powinno".
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-10, 20:14   

dopóki pęd powietrza nie wymusi przepływu przez portki to ten "wylot" robi za wlot (sorry ale powietrze nie wchodzi przez ładniejsze otwory albo tylko takie na których wlot jest napisane - włazi tamtędy gdzie mu łatwiej)
dlatego pisałem ze to bajer - wizualny - bo sam kuryakyn produkuje tez hyperchargery bez klapek

wemar ma racje w tym ze to musi być kompleksowo potraktowane - dysze, wydech, filtr
sam hypercharger w testach nie wychodzi jakoś rewelacyjnie - najwięcej daje inny filtr bo jest inny niż seria
po drugie fabryczny airbox ma fatalnie usytuowany wlot powietrza - zasysa ciepłe powietrze od strony silnika - wiec samo to że hyper ma wystawionego filtra na luft i lepiej lapie zimne powietrze to już plus (tylko tu jest tez kundel pogrzebany - wszelkie ram-scoopy czyli chwyty skierowane w kierunku jazdy mogą zaburzyć efekt vernouliego a to się średnio podoba gaźnikom - wiec fakt kłapaczki mogą pomagać ...psując :)


dalej uważam ze to tylko klapki na wzór przepustnic muscle carów - ładnie wygląda ale to są tylko imitacje przepustnic dolotu wyczynowych silników ...bez filtra powietrza

ale wygląda fajnie - wiec Mr. F.I.P Berek nie musi się tak napinać zaraz
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-10, 21:25   

Madburn
przeczytaj jeszcze raz swoj pierwszy post w tym temacie, a moze bedziesz wiedzial dlaczego Mr F.I.P. Berek sie napina.
Na marginesie - moze chodzi o efekt Venturiego i powiazane z tym prawo Bernoulliego...

pozdrawiam
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-10, 22:43   

remol71 napisał/a:
wemar napisał/a:
istotną funkcją stabilizacji podciśnienia

To o czym piszesz odbywa się w gaźniku pomiędzy przepustnicą sterowaną linką gazu, a przepustnicą sterowaną podciśnieniem.

Tak, zgadza się i działa to bardzo dobrze w filtrach osłoniętych i półotwartych. Tam gdzie nawiew jest wymuszony potrzebna jest dodatkowa regulacja - w przeciwnym wypadku, przy wysoko ustawionym poziomie paliwa i przymkniętej przepustnicy może dojść do przepychania paliwa przez powietrze dostające się pod ciśnieniem z otworu powietrznego zasilającego bieg jałowy (to te otworki na krawędzi gardzieli gaźnika). Nic strasznego się nie będzie działo, ot kilka dodatkowych i efektownych strzałów w kominy. Niektórzy to lubią. ;d

Roberciano napisał/a:
650 ktora kupiłem ma owy hypercharger , poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane .optycznie robi wraznie :shock:

Z opini na forach i rozmów powiedziałbym, że ponad połowa ma mniej lub bardziej skopane regulacje pod hypercharger, choć serwisują systematycznie sami lub w serwisach.

Madburn napisał/a:
dopóki pęd powietrza nie wymusi przepływu przez portki to ten "wylot" robi za wlot (sorry ale powietrze nie wchodzi przez ładniejsze otwory albo tylko takie na których wlot jest napisane - włazi tamtędy gdzie mu łatwiej)
dlatego pisałem ze to bajer - wizualny - bo sam kuryakyn produkuje tez hyperchargery bez klapek

Masz absolutną rację - zapomniałem, że motocykl kupuje się by zadawał szyku stojąc - no bo jak jedzie, to nie można się przyjrzeć, jak ten zajefajny gadżecik pracuje - to znaczy jak motylki pulsują ;D Na postoju +100 punktów do lansu.

Tak swoją drogą ... wiesz jaki jest prześwit na klapce przepustnicy na biegu jałowym?
Na postoju, bo tylko wtedy nie ma przepływu powietrza (pomijam stanie pod wiatr ;D ) , to spokojnie możesz zakleić ten dolny otwór i oba motylki, a silnik da radę pracować na nieszczelnościach między połówkami obudowy.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-11, 00:11   

FIP - tu jest dział tjuning - watki techniczne piętro wyżej :P
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-11, 08:50   

Otoz mylisz sie - tuning mechaniczny jest jak najbardziej tematem technicznym [ nawet jezeli nad dzialem nie jest to napisane].
I pomoge Ci zrozumiec - jezeli piszesz, ze 'caly myk' w hyperchargerze to klapki [motylki] by zakonczyc mysl spostrzezeniem, ze nalezaloby te 'klapki' urwac no to... sorry...
Jezeli masz wlasna teorie na temat dzialania [ lub jego braku ] hyperchargera to dobrze byloby ja jakos umotywowac - sprowokowany, w swoim drugim poscie zaczynasz to robic.
Natomiast zwykle osoba zadajaca pytanie chce jasnej opowiedzi i snucie teorii w niczym tu nie pomaga.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-11, 09:01   

EOT - bo wygląda ze kupiłeś i złego słowa powiedzieć nie dasz - innego zdania innym też nie dasz powiedzieć (w używkach sporo hyperków jest założonych jako jedyna przeróbka - wiec poza lansem zysk niewielki) - ok wiec klapki +5 do mocy i koniec tematu
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-11, 09:06   

Otoz to - poniewaz MAM, wiec MOGE potwierdzic, ze daje poprawe osiagow.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Roberciano 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 108
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2013-12-11, 18:48   

Panowie - widze ,ze poruszyłem ciekawy temat i opinie sa podzielone .pojde dalej .Skoro w hypku jest filtr K&N to co ile mam go wymieniac? razem z wymiana oleju czy wystarczy wyczyscic ?
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-11, 19:01   

Nie wymieniasz, tylko myjesz tak co 6 tyś km. Jeśli zapaskudzi się wcześniej (kurz owady), to trochę szybciej. To jest filtr bawełniany, wielokrotnego użytku. Wymieniasz tylko w przypadku uszkodzenia mechanicznego. Po myciu nanosi się niewielką (bardzo niewielką) ilość oleju, dla poprawienia "chwytności" filtra.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-12-11, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-11, 19:01   

Roberciano, wyczyścić. K&N się nie wymienia.
wemar pisaliśmy w tej samej chwili :D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
Ostatnio zmieniony przez Pirania_LM 2013-12-11, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-11, 19:03   

Nie wymienia sie tak czesto jak standartowy. Ja mam trzeci sezon - raz w sezonie czyszczenie. Moj sezon to okolo 8-10 tys km.

[ Dodano: 2013-12-11, 19:06 ]
Cha cha - jaka jednomyslnosc ... i w tym samym momencie.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Roberciano 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 108
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2013-12-11, 19:11   

Ok Dziekuje Pytam poniewrz w moim Dragu ostatni serwis był 3-2012 w ktorym wiltr był sprawdzany -stad moja watpliwosc ,ale teraz juz wiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group