YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA
Autor Wiadomość
bartek1991 


Rocznik: 1999
Wiek: 32
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: Krępsko
Wysłany: 2011-05-29, 22:54   

To raczej nie to, ponieważ przekaźnik terkocze nawet gdy rozrusznik jest zasilany przez motor, a nie jest wsadzony na swoje miejsce.
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-06-23, 23:15   

witek1965 napisał/a:
dylan60 napisał/a:
slychac jak terkocze przekaznik a rozrusznik nie kreci.


Szanowni koledzy, nie wiem co jest przyczyna tego terkotania u was, ale ja mam na 100% wy.......ny akumulator.( nowy czeka na zalanie i zamontowanie.) [/b].


Witaj

ostatnio przerabiałem. Z prundem jest tak, że go nie widać a dyć jest.
Słabe Aku czy jakieś zaśniedziałe styki przewodów(najczęściej klema dodatnia) skutkuje zanikiem prądu przy rozruchu i terkotaniem przekaźnika rozrusznika- znaczy działa :> .
Trza pożyczyć z auta/moto , ale jak masz słabe przewody(czyt. chińskie) to może się nie udać.
Najlepsze efkty to podłączyć na "sztywno"

A sprawdzenie samego przekaźnika nie powinno stanowić problemów. Cos tam wspomniał kozak...
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-06-28, 23:20   

Sprawdzić masę- drugi koniec kabla biegnącego od akumulatora do ramy.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-07, 20:07   

Kurcze ostatnio miałem podobne objawy.Zrobiliśmy ponad 50 km z małymi przystankami i gaszeniem silnika. I na kolejnym postoju nie chciał odpalić, po przekręceniu stacyjki kontrolki palą światełka też a jak chciałem zapalić to tylko słychać byłuo bzyczenie i brak rozruchu przez rozrusznik. Braliśmy go na pych i też nie bardzo można było odpalić,ale po podpięciu pod auto na lince odpalił. nie mam pojęcia co jest grane. po przejechaniu kolejnego odcinka po zgaszeniu odpala znowu normalnie i bez problemu.......
Macie jakieś rady co to może być? Będę wdzięczny :poddajesie:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-11-07, 20:40   

serek0401, wpierw sprawdź stan akumulatora i wszystkie dostępne styki: przy aku, rozruszniku, pod kanapą masz przekaźnik rozrusznika - wyjmij go i oczyść styki. Sprawdź prąd ładowania. Tematy przerabiane - szukaj na forum.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2011-11-07, 20:43   

vaaks napisał/a:
pod kanapą masz przekaźnik rozrusznika
vaksiu czy na pewno ? a nie czasami na tylnym błotniku za akumulatorem ?
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
marek-stom 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 218
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-11-07, 20:52   

PRZEMAS -na tylnym błotniku jest przekażnik do pompy paliwa.
_________________
V STAR
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2011-11-07, 21:02   

marek-stom mnie padł ten na błotniku i w sklepie zamówiłem przekaźnik startera i przyszedł właśnie ten (albo fuks albo koleś w sklepie zakumał o co mi chodzi i zamówił inny niż zamawiałem).

serek0401, najlepiej podepnij czyjeś aku na chwilę, przejedź się, zgaś, zapal, może będzie ok.
Gdyby okazało się że padł ten przekaźnik na błotniku to służę pomocą (swojego rozebrałem i naprawiłem a w boczku wożę nowy)
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-11-07, 21:33   

PSZEMAS napisał/a:
vaksiu czy na pewno ? a nie czasami na tylnym błotniku za akumulatorem ?

w 1100 jest pod siedzeniem, jak w 650 - nie wiem. ;/
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-11-07, 21:49   

jak przekaźnik jest ok to moze byc tak ze np szczotki się kończą w rozruszniku albo komutator i zależy jak się ustawią wtedy z mocniejszego aku będzie jeszcze zapalał
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
Ostatnio zmieniony przez grzechu 2011-11-07, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-11-07, 22:07   

Serek0401, w tamtym sezonie miałem taki sam problem z odpalaniem moto ( jak nie chciał odpalić to podpinałem kablami do auta i palił ) i w moim przypadku wystarczyła wymiana aku na nowe. Przelatałem resztę tamtego sezonu i ten cały bez żadnych problemów.
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-08, 15:50   

Dziwne jest to, że pojeździłbym teraz miesiąc bez problemó żadnych i znowu jedno razowy taki przypadek się stanie hm .
No nic muszę obejżeć wszystkie styki i sprawdzić akumulator .
dziękuje za rady i będę śledził co i jak dam znać jak coś wyniknie co i jak.
 
 
leszekyamaha 


Rocznik: 2005
Wiek: 69
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-03-26, 16:36   

Witam koleżeństwo, mam pytanie do bardziej zaawansowanych technicznie kolegów;
po zdjęciu siedzenia kierowcy na plastikowej osłonce przymocowany jest dwoma wkrętami wg mnie przekażnik do którego podłączone są dwie wielowtykowe wtyczki .
Następnie na tylnym błotniku jest kolejna osłona z plastiku do której od spodu czyli od strony koła na dwa małe wkręty przymocowana jest pudełko o wym.około 9x9x2,5 cm
z charakterystycznym grzybkiem, w/w pudełko jest połączone przewodem wielożyłowym z instalacją draga moje pytanie co to jest za ustrojstwo z góry dziękuję za zaspokojenie mojej ciekawości
_________________
leszek
 
 
jacek71 



Model: BĘDZIE
Wiek: 52
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-18, 19:51   

Takie pytanko -gdzie ma drugi koniec kabel masowy (od minusa) w Dragu 650 bo chciałem sprawdzic poprawnośc tego styku (podobno do ramy) ale jakos nie moge go zlokalizować gdzie on jest przykręcony.Czy może trzeba sie położyć pod moto i pod spodem jest on gdzies przykrecony?.
Może ktoś mi powie lub zapoda fotę.
_________________
Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer,
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-20, 21:20   

jacek71 napisał/a:
Takie pytanko -gdzie ma drugi koniec kabel masowy (od minusa) w Dragu 650 bo chciałem sprawdzic poprawnośc tego styku (podobno do ramy) ale jakos nie moge go zlokalizować gdzie on jest przykręcony.Czy może trzeba sie położyć pod moto i pod spodem jest on gdzies przykrecony?.
Może ktoś mi powie lub zapoda fotę.

Jacek71 właśnie dziś go zlokalizowałem i u mnie jest pod spodem. Jutro Ci foty wkleje,ale jak się położysz się pod motocykl to go namierzysz ;D
 
 
jacek71 



Model: BĘDZIE
Wiek: 52
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-21, 12:31   

Dzieki za newsa ,ja go namierzyłem juz następnego dnia ,własnie metodą "na leżaka" ;D .Ale odkręcić go to niezła sztuka (kurna za krótkie mam imbusy w domu),ale okazało się że jest oki -styk.
_________________
Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer,
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-21, 15:48   

no dokładnie musisz mieć dluższy imbus 5-ke :)
Ok jak namierzyłeś to super ;D
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2012-07-23, 09:12   

Z tym tyrkotaniem przekaźnika to sam się naciąłem. Znajomy do mnie dzwoni, że mu gwiazda nie pali - 650. Słychać tyrkotanie z okolic silnika i pierwsza myśl to sprzęgiełko.

Po przyjechaniu na miejsce okazało się, że to przekaźnik rozrusznika, no to diagnoza załatwiona i mówię nich wymontuje lub przywiezie eletrkyka. Kumpel jednak nie odpuścił i okazało się, że padnięty akumulator. Po naładowaniu, pali jak złoto. Tak więc na przyszłość sprawdzić czy jest dość prądu do rozruch nim zacznie szukać się innej przyczyny ;-)
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-07-23, 17:54   

tykanie przekaźników, przygasanie kontrole, w puszkach również, to podstawowy objaw słabego akumulatora. Tak więc jak terkoczą przekaźniki to najpierw trzeba sprawdzić stan naładowania akumulatora, czystości styków, a potem dopiero szukać dalej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bartekk 



Rocznik: 1999
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Opalenica / PNT
Wysłany: 2016-10-06, 20:11   

Szybkie pytanko, czy wspomniane terkotanie to dźwiek jak u mnie? Zgobaczcie nagranie
https://youtu.be/GfyTtNcpBao

Ja również podjerzewałem przekaźnik bo dźwiek przypomina tworzenie się łuku elektrycznego jak gdyby coś w przekaźniku zaśniedziało.
Podładuje jeszcze akumlator i dam znać czy to przyczyna moich problemów z odpaleniem.
Co ciekawe motocykl stał sporo (około 2-3 tygodni) odpalił na dotyk, pojechałem na stacje benzynowa i juz drugi raz nie moglem odpalic.
Juz myslałem ze szczotki w rozruszniku, bo wygladało to jak by odpalał tylko w niektórych ustawinieach rozrusznika.
_________________
Pozdrawiam Bartek K
http://motowyjazdy.ubf.pl
galeria motowyjazdy http://motowyjazdy.ubf.pl...php?forum_id=12
galeria picasa http://picasaweb.google.pl/bartekkocik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group