YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawostka
Autor Wiadomość
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-09-17, 21:33   Ciekawostka

:shock: http://www.youtube.com/watch?v=Up_CLJXRyaM :shock:
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-17, 21:43   

johnypl, widziałem już to, ale nie mogłem znaleźć polskojęzycznej strony itd.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-17, 21:51   

Bez jaj nie mów, że dopiero pierwszy raz to widzisz ;d
Filmik wrzucony na Youtube w 2009 roku.


HYDRO CHROME

http://www.youtube.com/watch?v=7uC1gWKsJ8M

http://allegro.pl/hydro-c...3557655421.html
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-17, 22:25   

cena porażająca. Ciekawe na jaka powierzchnię wystarcza taka ilość preparatu jak z tej aukcji ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-17, 22:39   

witek1965 napisał/a:
cena porażająca. Ciekawe na jaka powierzchnię wystarcza taka ilość preparatu jak z tej aukcji ?


Patrząc na to jak leją to chyba nie dużą ;D

Jak znajdę linki to podrzucę specyfikacje produktu.
Kiedyś robiłem podchody, żeby się tym zająć. Niestety koszmarne koszty mnie zniechęciły.
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-17, 22:40   

hawk napisał/a:
Bez jaj nie mów, że dopiero pierwszy raz to widzisz ;d
Filmik wrzucony na Youtube w 2009 roku.

Technologia z lat 80-tych stosowana w fonografii tradycyjnej (winyl) i do dziś w optycznej ... tyle tylko, ze dopiero teraz cena preparatów stała się ... powiedzmy "znośna".
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-09-17, 22:43   

A macie namiary na kogoś kto takie "cuda" robi??
Ciekaw jestem cen rynkowych za niewielkie elementy plastikowe.
_________________
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-17, 22:54   

Swojego czasu nie udało mi się namierzyć kogokolwiek kto by to u nas robił dlatego chciałem samemu sprawdzić co to jest warte.
Ceny niskie zapewne nie będą. Mnie najbardziej interesuje wytrzymałość tej powłoki.
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-17, 23:13   

hawk napisał/a:
wytrzymałość tej powłoki.

biorąc pod uwagę, że przemysłowo tym się nikt nie para, to chyba też szału nie ma. Oczywiście to tylko takie dgybanie mopje, bo skąd mnie to wiedzieć. Popularne to to nie jest raczej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 00:08   

witek1965 napisał/a:
hawk napisał/a:
wytrzymałość tej powłoki.

biorąc pod uwagę, że przemysłowo tym się nikt nie para, to chyba też szału nie ma. Oczywiście to tylko takie dgybanie mopje, bo skąd mnie to wiedzieć. Popularne to to nie jest raczej.


Tu się mylisz :) Kubki porcelanowe z powłoką chromowaną to podobnież ta metoda, różne bibeloty (niby)ozdobne stojące na półkach, cała masa plastikowych rzeczy udających chromowane elementy, ozdoby choinkowe itp
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 08:21   

hawk napisał/a:
Mnie najbardziej interesuje wytrzymałość tej powłoki.


Jeśli tak "pomalowany" element będzie stał w miarę stałej temperaturze, to trwałośc będzie wysoka. Na metalu wyższa, na tworzywie i ceramice niższa. Wszystko rozbija się o różny współczynnik rozszerzalności cieplnej nośnika i powłoki, które w dodatku nie są ze sobą mocno związane.
W przypadku nanoszenia tego na akcesoria motoryzacyjne, zatem narażone na duże zmiany temperatur, to raczej nie licz na cuda.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 08:33   

Chciałem wypróbować ten chrom na elementach kierownicy zbiorniczek płynu hamulcowego, uchwyty lusterek.
Może w okresie zimowym uda mi się coś zakombinować z tymi środkami. Nadal mam parcie, żeby się tym zająć :)
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 09:12   

Zbiorniczek płynu i uchwyty lusterek są metalowe - dużo lepszy i trwalszy efekt uzyskasz tradycyjną powłoką galwaniczną.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 10:01   

Wiem. Problem w tym, że takich dupereli nikt nie chce się podjąć zrobić. Pytałem już w czterech miejscach. Druga rzecz to jakość. Znajomy, który odnawiał gmole, stelaże sakw, szklanki i coś tam jeszcze narzeka na przebarwienia i dodatkowo chrom zaczyna się łuszczyć. Efektem nie cieszył się nawet dwa miesiące. Warstewka cienka, w niektórych miejscach bez połysku.
Warszawa i okolice to tragedia jeśli chodzi o fachowców. Albo się nie opłaca albo nie ma czasu, za małe zamówienie, a po co mi to jest przecież ładnie itp. Ku... ja się prosił nie będę. Daję komuś zarobić to jeszcze narzeka :nie_wiem:
Dziki kraj
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-09-18, 10:36   

hawk
Ja obudowy włączników na kierownicy ( aluminiowe ) oddawałem w małym zakładzie galwanizacyjnego w Wesołej.
Cena - 5
Czas realizacji - 5
Jakość - 3 :( ( ale rok już się trzyma i jak na razie nic złego z nimi się nie dzieje.
Wiem że aluminium nie każdy robi bo są z nim jakieś problemy.
_________________
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 10:56   

petermajster napisał/a:
Wiem że aluminium nie każdy robi bo są z nim jakieś problemy.

Aluminium ma inny współczynnik skurczu termicznego i jeśli powierzchnia nie jest dobrze przygotowana, to chrom będzie się łuszczyć. Podobnie jest też ze stalą nierdzewną - trzeba dobrze oczyścić, bo standardowe kąpiele trawiące nie działają optymalnie.

hawk napisał/a:
Znajomy, który odnawiał gmole, stelaże sakw, szklanki i coś tam jeszcze narzeka na przebarwienia i dodatkowo chrom zaczyna się łuszczyć. Efektem nie cieszył się nawet dwa miesiące. Warstewka cienka, w niektórych miejscach bez połysku.

Odnawianie chromu to koszmarny proces. By się udał w 100% trzeba zedrzeć starą powłokę bardzo dokładnie. W przeciwnym wypadku powstaną właśnie przebarwienia, a nawet jeśli nie, to jest spora szansa na złuszczenie się nowej warstwy chromu. Chrom można nałożyć nawet grubą warstwą, ale musi to być zrobione w jednym procesie. Chrom na chromie po prostu nie ma się czego trzymać.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 11:12   

petermajster napisał/a:
hawk
Ja obudowy włączników na kierownicy ( aluminiowe ) oddawałem w małym zakładzie galwanizacyjnego w Wesołej.
Cena - 5
Czas realizacji - 5
Jakość - 3 :( ( ale rok już się trzyma i jak na razie nic złego z nimi się nie dzieje.
Wiem że aluminium nie każdy robi bo są z nim jakieś problemy.



To jak fachowiec ma jakieś problemy to nie powinien się za to zabierać.
Jak czegoś nie potrafię to tego nie robię tym bardziej dla kogoś i za kasę.
Ja określam czego oczekuję, ktoś się tego podejmuje, powinno być ok - płacę i jesteśmy ;D
Ku.. proste.
Jak tylko widzę, że ktoś mlaska i coś kombinuje ... może tak, może srak, tu się nie da itp to od razu odpuszczam. Najgorsze, że coraz częściej się z tym spotykam.


Mam jeszcze plastiki do chromowania i miałem nadzieję, że zrobię wszystko w jednym zakładzie.
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-09-18, 11:22   

Plastiki chromują gdzieś pod Poznaniem. Zakład zajmuje się produkcją jakiś detali dla przemysłu samochodowego, ale usługowo też można zlecić. Z tego co wiem, to mają technologię i znają się na tym. Niestety, nie pamiętam nazwy zakładu.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 121
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2013-09-18, 11:34   

wemar napisał/a:
Odnawianie chromu to koszmarny proces. By się udał w 100% trzeba zedrzeć starą powłokę bardzo dokładnie. W przeciwnym wypadku powstaną właśnie przebarwienia, a nawet jeśli nie, to jest spora szansa na złuszczenie się nowej warstwy chromu. Chrom można nałożyć nawet grubą warstwą, ale musi to być zrobione w jednym procesie. Chrom na chromie po prostu nie ma się czego trzymać.



Wiem o tym. Podejmujący się takiej pracy też ku.. powinien to wiedzieć i zrobić jak należy. A nie kombinować i naciągać na niemałą kasę. Jak mu się nie chce, nie potrafi, nie ma warunków to się mówi nie i na tym kończymy.
Znajomy kupiłby nowe gmole i po sprawie. Nauczka jest. Różnica w cenie nowych a odnawianych nie warta jest tych nerw.

Dzięki za info. Poszukam
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-18, 11:53   

hawk napisał/a:
Wiem. Problem w tym, że takich dupereli nikt nie chce się podjąć zrobić. Pytałem już w czterech miejscach. Druga rzecz to jakość. Znajomy, który odnawiał gmole, stelaże sakw, szklanki i coś tam jeszcze narzeka na przebarwienia i dodatkowo chrom zaczyna się łuszczyć. Efektem nie cieszył się nawet dwa miesiące. Warstewka cienka, w niektórych miejscach bez połysku.
Warszawa i okolice to tragedia jeśli chodzi o fachowców. Albo się nie opłaca albo nie ma czasu, za małe zamówienie, a po co mi to jest przecież ładnie itp. Ku... ja się prosił nie będę. Daję komuś zarobić to jeszcze narzeka :nie_wiem:
Dziki kraj


Co Ty mówisz, wszystkie dodatki zrobisz tu na Forum. Sam robiłem i nie tylko ja i efekt jest 6 z plusem. Skontaktuj się z Marsinusem i będzie Pan zadowolony ;D ;D ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group