YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zacisk 4 tłoczkowy zamiast 2 tłoczkowego
Autor Wiadomość
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-08, 20:37   

Parę rzeczy zamawiałem w stanach z przesyłką do Holandii i jak pamiętam to koszt był około 40-50 dolców. To do Polski chyba to nie jest jakaś nienormalna cena te 55...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-11-08, 21:52   

Ja zamawiam przez firmę, odbierają w stanach przepakowują wszystkie zabawki ( w moim przpadku z dwóch źródeł ) i wysyłają do PL, za wszystko biorą 15% prowizji.
F.I.P. Berek zapytaj o wałki tutaj mają w katalogu jakiegoś v-stara ale nie napisali czy 650 czy 1100
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-08, 23:00   

Dzięki - sprawdziłem - 1100.

[ Dodano: 2013-11-09, 18:09 ]
Dzisiaj przesyłka z Polski dotarła - wygląda na to, że zacisk od R6 pasuje w miejsce oryginalnego bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian.

[ Dodano: 2013-11-09, 18:35 ]
No...prawie...odległość od krawędzi obudowy zacisku a szprychami, w tym miejscu jest niebezpiecznie mała [około 1mm] - będzie zadanie do rozwiązania...

[ Dodano: 2013-11-24, 20:28 ]
Narazie sklaniam sie ku koncepcji zastosowania szerokich polek co daje wystarczajaca przestrzen dla zamontowania zacisku od R6. Oczywiscie generuje to kolejne koszty, ale sadze, ze jest to jedyna wersja dajaca satysfakcjonujacy efekt. Rozwazalem mozliwosc niewielkego przesuniecia zacisku i tarczy w prawo [ powiedzmy 2-3mm] ale nie mam przekonania do tego rozwiazania - zastosowanie szerokich polek to okolo 2 cm dodatkowej przestrzeni na strone.

[ Dodano: 2013-12-11, 21:43 ]
Majac chwile w ostatni weekend zapialem na przednie kolko ten czterotloczkowy zacisk... Niestety przejechalem tylko kilkadziesiat metrow, poniewaz delikatnie zaczepia o szprychy - jazda byla mozliwa, ale przy akompaniamencie 'muzyki' z przedniego kola. Odpuscilem zatem - wiec wersja z szerokimi polkami w planie na przyszly rok [ ale dopiero na drugim miejscu - w pierwszej kolejnosci akcja 'carburator'].
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2014-01-01, 17:42   

Sprawdź ile jest "mięsa" na zacisku. W Super Moto bardzo popularne jest podszlifowanie /podfrezowanie zacisku tak żeby się mieścił przed szprychami.

Najlepsze opcja na lepsze hamulce to większa tarcza plus adapter do zacisku (dorabiany). Oczywiście pod warunkiem że znajdziesz tarcze o odpowiednim mocowaniu.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-01, 22:24   

Brałem pod uwagę podszlifowanie, ale uzyskałbym 1-2mm i raczej nie czułbym się dobrze z takim rozwiązaniem. Dodatkowe,powiedzmy, 2 mm uzyskałbym na podfrezowaniu płaszczyzny mocowania (nie więcej żeby nie osłabiać ). Czyli w sumie około 4 mm - to już akceptowalne... Niemniej jednak zdecydowałem ( jak wspomniałem ) że wersja z szerokimi półkami zalatwia te wszystkie problemy - zacisk z czterema tłoczkami bez adaptera, miejsca miedzy teleskopem a szprychami pod dostatkiem... Szerokie póły wyglądają też nieźle - to kolejny argument za tym rozwiązaniem...
Jeśli chodzi o wielkość tarczy to pozostanę przy standartowym rozmiarze natomiast oryginalną pewnie zastąpię Galferem - dosyć dobre opinie słyszałem...

[ Dodano: 2016-07-01, 19:04 ]
Sporo minęło czasu - w ubiegłym roku miałem już założone szersze półki (aftermarketowe harleyowskie) i zapięty czterotłoczkowy zacisk. Niestety tylko na chwilę - zestaw nawet nie wyjechał na drogę - półki miały super design, ale nie zapewniały należytej stabilności zawieszenia.
W tym roku zleciłem wykonanie półek o 14mm szerszych (rozstaw lag) od oryginału. Zestaw właśnie przeszedł "chrzest bojowy" na trasie 1400 km. Jest ok. Nie piszę na razie o jakimś rewelacyjnym hamowaniu, bo założyłem zacisk od R6 razem z używanymi klockami i widzę, że trochę się będą docierać. Nie wiem, czy w tym roku budżet "przełknie" również zakup tarczy (Galfer) - ale nadal jest to w planie.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 12:50   

Z chęcią obejrzałbym zdjęcia :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-07-02, 15:30   



Półki zostały wykonane na wzór oryginału z niewielkimi modyfikacjami pod rozstaw rur nośnych zawieszenia 254 mm z aluminium PA9 (fortal - mat. konstrukcyjny o zbliżonej wytrzymałości do stali oraz dużej wytrzymałości zmęczeniowej).


_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
beeniek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2016-11-05, 15:48   

A z zaciskami do 1100 ktoś już coś modził?Będę zakładał radialną pompę i oplot,więc zaciski też przydałyby się jakieś lepsze.

[ Dodano: 2017-05-13, 11:20 ]
Niestety nie mogę już edytować posta bo minęło zbyt dużo czasu,ale mogę doradzić że wystarczy zamontować radialną pompę i stalowy oplot aby heble znacznie się poprawiły.Ja wsadziłem pompę od Kawasaki Z1000 2010r.
Oczywiście musiałem rozwiercić dziurę na kierownik bo tam jest 22mm a w Dragu jak wiadomo 25.4.Do tego założyłem nowe klocki.
Hamuje nieporównywalnie lepiej niż na zwykłej pompie.Polecam każdemu
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-04-06, 16:46   

Update.
Czterotłoczkowy zacisk działa jak należy. Miałem w planie założenie tarczy Galfera, ale ostatecznie zakupiłem pływającą Brembo. W specyfikacji jest to tarcza do starego Midnight Stara 1300.
Przy okazji w ramach "odszczurzania" moto będę zmieniał koło - czyli nowa felga + chromowana szpulka + chromowane szprychy. Dzisiaj doszła felga zamówiona w Japonii. Cena z transportem oraz tulejką dystansową (wewnątrz piasty - pomiędzy łożyskami) zamknęła się kwotą ośmiuset złotych z groszami. Polskie ASO Yamaha życzy sobie za felgę trochę ponad 1500 zyli.

P1013152.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 129.3 KB

P1013147.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 118.33 KB

P1013151.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 89.39 KB

_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2018-04-06, 17:46   

F.I.P. Berek, nie warto przy takim tuningu założyć 2 tarcz ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-04-06, 18:53   

Można - każda droga jest dobra o ile da się osiągnąć zamierzony cel. W tym przypadku uważam, że to co mam to wystarczy - właściwie to zacisk już załatwił sprawę, a tarcza to już postawienie kropki nad "i". Miały być lepsze hamulce - no i są.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-07, 10:16   

Jedna tarcza i jeden zacisk zawsze będą lżejsze od 2 tarcz i 2 zacisków :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-04-07, 10:42   

Hehe - też prawda. Ale w końcu chodzi o to czy hamulec spełnia swoją rolę . Jeździłem niedawno Street Bobem - 1,7 l i pałeru nieco ma - jedna tarcza w przednim kole daje sobie radę dobrze. Rzecz nie w ilości ale skuteczności.

[ Dodano: 2018-07-08, 23:11 ]
Nowe koło złożone + tarcza i klocki Brembo. Wróciłem dzisiaj z Polski do Holandii z tym nowym zestawem. Hamulce pierwsza klasa.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group