YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zacisk 4 tłoczkowy zamiast 2 tłoczkowego
Autor Wiadomość
AdamK 


Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-09-11, 15:33   zacisk 4 tłoczkowy zamiast 2 tłoczkowego

witam
szukam i nie moge znaleźć, czy można w miejsce standardowego zacisku yamaha v star classic wstawić zacisk 4 tłoczkowy - jeżeli tak to od czego pasuje, zeby nic nie przerabiać w mocowaniu?
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-04, 21:38   

Już kiedyś w innym temacie pisałem, że taka koncepcja chodzi mi po głowie - na hamerykańskim forum znalazłem info, że do 650tki pasuje od Yamahy R6 [ roczniki przed 2005 ] i R1 [ tu nie mam więcej danych]. Zakupiłem zacisk od R6 - pewnie w przyszłym tygodniu dotrze do mnie - wtedy będę mógł w 100 proc. potwierdzić , czy rzeczywiście...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 13:52   

F.I.P. Berek,

Rewelacja. Zdawaj relację :) Jak to wszystko pasuje bez przeróble mechanicznych, to bedę kombinował.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-11-05, 15:14   

A możesz dać linka do tego co zamówiłeś ?
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 15:46   

Tak się zastanawiam po co z tym kombinujecie?
Przecież i tak dalej drag będzie zwalniał a nie hamował.....
_________________

 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-05, 16:13   

650 tak - ale 1100 chyba nie powiesz że nie hamuje ?
zablokować przednie albo tylne koło to pestka - do lepszego hamowania to chyba już tylko kotwica

ciekawe jakby zrobić w customie tjun i zalozyc tarcze obwodowa hmm mogło by to nieźle wyglądać - kosztować tez
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-05, 20:28   

Remol
jak już będę miał w ręku to napiszę co i jak. Tak przy okazji - napisz co pijesz, jak będę w Polsce to wyślę Ci flaszkę za podsunięcie tematu z gażnikiem - zacząłem drążyć temat i w sumie zanosi się na radykalne zmiany...

Monkton - kupiłem na allegro.


Etek
no, ja to lubię kombinować, a metodą dedukcji doszedłem, że czterotłoczkowy może lepiej hamować niż dwutłoczkowy. Nie wiem jakiej doskonałości dosiadasz, ale są goście co wbrew wszystkiemu preferują chujowe sprzęty. Ja mam 3 i wszystkie chujowe - Junak, Drag Star i HD. U lekarza z tym nie byłem...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 21:35   

F.I.P. Berek,

Omówimy tematy na zlocie wiosennym :zoobroofka:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
AdamK 


Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-06, 08:52   

F.I.P Berek zdaj relację jak założysz. Ja zainwestowałem w stalowy oplot goodridge jeszcze. Następne modyfikacje filtr powietrza, dysze i wylot. Moto ma wyglądąć i jechać tak jak mi się podoba.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-06, 09:02   

Stalowy oplot już mam od jakiegoś czasu - wielkiej różnicy nie zauważyłem [ o ile w ogóle jest różnica]. Z pozostałych zabawek o których piszesz to latam z hypkiem [ dysze zmienione ] i na wydechach roadburnera 2,5 cala. Ale największą różnicę dla dynamiki jazdy robi moduł [ mam Dynę 3000] plus sprzęgło Barnetta. Mam też w planie zrezygnowanie z oryginalnych gaźników... Kurwa, a miałem w dragu nic nie zmieniać...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-06, 09:16   

F.I.P. Berek napisał/a:
Nie wiem jakiej doskonałości dosiadasz, ale są goście co wbrew wszystkiemu preferują chujowe sprzęty. Ja mam 3 i wszystkie chujowe - Junak, Drag Star i HD. U lekarza z tym nie byłem...


Po pierwsze jak nie wiesz to zapytaj.
Po drugie nic nie pisałem o chujowym sprzęcie - odbieram to jako wypowiedź z twojej strony powiedzmy mało delikatną (jeszcze tutaj nikogo nie obraziłem i takiego zamiaru nie mam - jak widać innym przychodzi to bez mrugnięcia okiem).
Po trzecie to kolego przejedź się np. multistradą, s1000rr, albo super tenerą i będziesz wiedział co miałem na myśli pisząc - zwalniają.
_________________

 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-11-06, 09:47   

F.I.P. Berek napisał/a:
Stalowy oplot już mam od jakiegoś czasu - wielkiej różnicy nie zauważyłem [ o ile w ogóle jest różnica]. Z pozostałych zabawek o których piszesz to latam z hypkiem [ dysze zmienione ] i na wydechach roadburnera 2,5 cala. Ale największą różnicę dla dynamiki jazdy robi moduł [ mam Dynę 3000] plus sprzęgło Barnetta. Mam też w planie zrezygnowanie z oryginalnych gaźników... Kurwa, a miałem w dragu nic nie zmieniać...

A DYNA 3000 miałeś założoną przed hypkiem i zmienionymi dyszami czy już po ? Bo z tego co na necie znalazłem to DYNA bez zmian w gaźnikach i wydechach nic kompletnie nie daje.
 
 
AdamK 


Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-06, 10:16   

według mnie zmiany trzeba robić kompleksowo czyli ja rozumiem to tak: robię hamulce (tarcza, klocki, oplot); robię moc (filt, dysze ew. dyna, wydech) - kto raz zacznie nigdy nie kończy :)
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-11-06, 10:21   

Zacisk, to nie wszystko. Do tego musi dojść zmiana pompy. R1 lub R6 ma zaciski radialne, jak założysz do tego pompę, która tego nie obsłuży (czyt.: tę z Draga), to różnica będzie niewielka, a w skrajnych przypadkach hamowanie się pogorszy. Do tego najprawdopodobniej będzie konieczna zmiana tarcz na pływające. Pierwszym krokiem powinna być zmiana pompy na mocniejszą, a nie zmiana zacisku. Kiedy chciałem poprawić moc hamowana w mojej wyścigówce, to nie zabierałem się do zakładania nowych zacisków, a zmieniłem pompę na radialną. Tarcze zostały, zaciski zostały, skuteczność hamowania level master.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-06, 17:40   

Etek
oczywiście moja wypowiedź była 'mało delikatna' - temat jest o zastąpieniu jednego zacisku innym w celu poprawienia skuteczności hamowania - Twój pierwszy post [ w moim odczuciu nieco ironiczny ] do tematu nic nie wnosi. MAM ŚWIADOMOŚĆ, że istnieją motocykle o innych [lepszych] parametrach niż drag star 650 - nie uważam aby było potrzebne przypominanie o tym przy każdej okazji, kiedy mowa będzie o zmianach w 650 tce. Natomiast uważam, że jeżeli nie ma się nic konstruktywnego do powiedzenia W TEMACIE nie należy po prostu zabierać głosu. Nie znam Cię, nic do Ciebie nie mam - jak poczułeś się urażony - przepraszam.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:47 ]
Monkton
faktycznie Dynę założyłem mając już hypka i zmienione wydechy, więc nie potrafię potwierdzić lub zaprzeczyć w kwestii o której piszesz. Natomiast w instrukcji Dyny mówi się również o możliwości zastosowania jej do draga w wersji fabrycznej - z jakim efektem - nie wiem. W moim przypadku różnica była kolosalna.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:52 ]
AdamK
faktycznie trudno przestć - znałem to i miało być tak, że w dragu sobie odpuszczę, ale... jakoś nie mogłem.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:54 ]
Joe Rocket
dzięki za uwagi. Człowiek uczy się całe życie - zgłębię temat.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 10:40   

Dzięki - nie czuję się urażony, tylko zdziwiony.
Temat jest rzeczywiście bardzo interesujący (jak np. z wymianą oleju).
Moja pierwsza wypowiedź zawierała pytanie po co tak kombinujecie i już otrzymałem odpowiedź - bo lubię kombinować.
To wystarczy - sens i wyrzucone na to pieniądze pozostawiam ocenie kombinujących.
LWG.
_________________

 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-07, 11:21   

Hm,Etek - widzę, że dalej ironicznie... Postaram się jednak odpowiedzieć bez zlośliwości.
Ponieważ w 650 tce hamulce [jak wiadomo] są mało skuteczne, owo kombinowanie ma na celu podniesienie ich skuteczności. Drag star 650 nie hamuje nazwą, ale zestawem założonym w fabryce, więc nie widzę powodu aby powątpiewać, że po jego zmianie na bardziej wydajny efekt przy hamowaniu będzie bardziej satysfakcjonujący. Nie czuję potrzeby, aby z powodu np. hamulców zmieniać motocykl. Oczywiście tego typu niedoskonałości jest więcej - z czym można się zmierzyć dokonując zmian i przeróbek. Taka jest chyba istota tuningu i nie ukrywam, że sprawia mi to przyjemność. Są ludzie ,którzy wzbraniają się przed zmianą choćby drobiazgu w ich FABRYCZNYM motocyklu - ja jestem po tej drugiej stronie. Co do sensu wydawanych pieniędzy - na tą zabawę wydaję nierozsądnie dużo, aczkolwiek nie spędza mi to snu z powiek i nie myślę o tym w kategoriach ekonomicznych [ nie rozmyślam czy mi się 'zwróci', nie zastanawiam się czy trzeba sprzedać i kupić nowszy itp.]. Podobno to jest PASJA -inni mówią GŁUPOTA. Ja mam z tego przyjemność i satysfakcję ,więc kto jakim słowem to nazywa nie ma dla mnie znaczenia.

[ Dodano: 2013-11-07, 12:42 ]
Kwestie poruszone przez Joe Rocketa - pokrótce zapoznałem się z tematem. Radialność zacisku to sprawa mocowania i co za tym idzie sposobu w jaki siły powstające przy hamowaniu są przenoszone na owo mocowanie [ a tym samym czy dla hamulca jest zapewniona wystarczająca sztywnośc/stabilność ]. Radialne zamocowanie zacisku pozwala na uzyskanie większej stabilności; nie ma natomiast związku ze sposobem działania - nie potrzebuje większej wydajności pompy [ciśnienia] do jego prawidłowego działania. To tak przy okazji, bo zacisk o którym pisałem [ R6 ale przed 2005 r.] ma mocowanie klasyczne, a nie radialne. Ze znalezionych informacji wynika, że [ cytuję ] ' pod względem ciśnienia, jakie wytwarza w układzie, nie jest bardziej wydajna [pompa radialna] od klasycznego rozwiązania.' W pompie radialnej stosowany jest większy tłoczek, który pokonuje krótszą drogę [ ze względu na to, że pracuje w innej płaszczyźnie ] i podobno daje to lepszą 'wyczuwalność' hamulca. Dyskusje w analogicznym temacie na innych forach nie dawały jednoznacznej odpowiedzi, czy zmiana zacisku z dwu na czterotłoczkowy pociąga za sobą konieczność wymiany pompy hamulcowej.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-11-07, 13:41   

F.I.P. Berek napisał/a:
Radialność zacisku to sprawa mocowania i co za tym idzie sposobu w jaki siły powstające przy hamowaniu są przenoszone na owo mocowanie [ a tym samym czy dla hamulca jest zapewniona wystarczająca sztywnośc/stabilność ]. Radialne zamocowanie zacisku pozwala na uzyskanie większej stabilności; nie ma natomiast związku ze sposobem działania - nie potrzebuje większej wydajności pompy [ciśnienia] do jego prawidłowego działania.

Nie do końca się zrozumieliśmy (musi = powinna). Zamiast zmieniać zacisk, najpierw zmień pompę. Mniejszy koszt, mniej zabawy (przy czym poszukaj info nt. zmiany tarcz). Po prostu w tandemie będzie jeszcze lepiej. Poza tym nie zgadzam się zupełnie ze zdaniem o skuteczności hamowania, i to potwierdzi chyba każdy jeżdżący po torze. Zaciski i pompy radialne są wydajniejsze, m.in. po to są zakładane w SS. W mojej PC37 miałem zwykłą pompę, po zmianie na radialną (z PC40), skuteczność na dohamowaniach wzrosła zauważalnie, do tego mogę obsługiwać ją jednym palcem. Poza tym lepsze czucie (to fakt) przekłada się na lepsze hamowanie. Moje zdanie jest takie, zmieniasz zacisk na radialny, to zmień również pompę na taką samą. Wtedy ma to sens. To tak jak założenie akcesoryjnego tłumika i nie zestrojenie kompa. Kompletnie bez sensu.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-07, 14:08   

Joe
myślę, że mniej więcej się zrozumieliśmy - kumam, że dla wykorzystania pełnych możliwości nowego hamulca zmiany powinny być kompleksowe. Natomiast o ile się okaże że poprawa jest wystarczająca po wymianie np. zacisku [ bo już go kupiłem ] to pewnie nie będę brnął dalej - to w końcu nie sportowy sprzęt. Niemniej jednak jestem otwarty na uwagi, więc dzięki za dotychczasowe.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-11-07, 15:59   

F.I.P. Berek napisał/a:
Natomiast o ile się okaże że poprawa jest wystarczająca po wymianie np. zacisku [ bo już go kupiłem ] to pewnie nie będę brnął dalej ...

Brnąć to jeszcze będziesz, o czym już wspomniał Joe. Zacisk, to nie tylko tłoczki, ale i obudowa, bo chyba nie zamierzasz robić jakiegoś rzeźbiarstwa i przerabiać obudowy, bo to nie tyle bezsensowne, co niebezpieczne. Do zacisków do R6 przeznaczone są inne klocki niż do 650-ki. Do klocków zaś musi pasować tarcza (wymiary) i wzajemne ustawienie. Oczywiście zmiana tarczy na taką od R6 jest ograniczona konstrukcją piasty.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group