YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
RoadStar i RoyalStar różnice
Autor Wiadomość
Lucky Luke 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-12, 22:11   RoadStar i RoyalStar różnice

Pytanie do Sympatyków oraz DS-ow,którzy mieli okazję jeździć: jak jest różnica pomiędzy RoadStar i RoyalStar?
Nie pytam o stricte dane techniczne, bo te mogę sprawdzić, ale chodzi mi o użytkowanie, komfort jazdy, prowadzenie, awaryjność, itp.

Wizualnie wg.mnie ładniejszy jest Yamaha Royal Star Tour Deluxe - jest bardziej cruiser-owy ma sztywne kufry(lakierowane), ale i do RoadStara można takie zamontować.

Dziękuję za opinię:) :czoper:
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-08-13, 08:08   

... róznice są kolosalne, techniczne pewnie oblukałeś, wg. mnie oba motocykle prowadzą się równie dobrze, praktycznie mają te same hamulce (póżniejsze zmiany przemawiają na korzyść Royala), Royal "póżniejszy" dysponuje większą mocą, troszkę więcej spożywa beni, choć praktycznie zależy to od stylu jazdy, napęd moim zdaniem lepszy ma Radek - pas, serwis tańszy u Radka, Radek jest prostszy w serwisowaniu samodzielnym, bardziej stylowy ... w końcu V2 ... dodatki do obu kurewsko drogie, same motongi też nie tanie, jak dla mnie kufry mają jeden plus - nic Ci nie zmoknie w trakcie deszczu, w razie gleby ... pasztetówa z Biedrony przez 3 miesiące, zarówno Road/Wild jak i Royal podobnie wkurwiają i przyciągają oko przechodniów, ja wybrałem Roada choć stałem przed podobnym dylematem, Royal przegrał ponieważ ... nie ma szprychowanych kół, nie jest tak przymitywny, nie jest tak piękny, w razie chęci przebudowy bardziej podatny i wdzięczny ... przy odpowiednim dbaniu każdy z tych modeli odwdzięczy się długotrwałością ... to wierne Konie, wybór i tak należy do Ciebie ... czekam na gromy od Jeżdżących Royalami ;p
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 09:38   

Miałem Radka,mam Royala. Royal jest większy,więc pozycja kierowcy jest inna (mi jest wygodniej na Royalu). Kufry boczne Royala też są sporo większe od plastików Radka. Royal lepiej się zbiera,ale ciut więcej zjada. Na autostradzie Royal z tempomatem (fabrycznym) to wygoda jakiej Radek nie zapewni. Royal ma przednią szybę i oparcie pasażera ,szybkiego montażu (też fabryczne) więc wygląd motocykla i styl jazdy masz taki,jak ci pasuje w danym dniu. Zawieszenie jest dodatkowo pompowane powietrzem(lagi i poducha pod fotelem kierowcy).Plecaczek ma wygodniej na Royalu.Co do wyglądu,to rzecz gustu. Ja wolę Royala,ale Radzio to też piękny motocykl.
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
bartek_ls 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 120
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2013-08-13, 09:40   

Hej :) miałem podobny dylemat. Oba motocykle bardzo mi się podobają i do końca nie mogłem się zdecydować aż zobaczyłem swoją piękną :) i już została u mnie. ;d
Generalnie z tego co mi wiadomo z rozmów z właścicielami royala to sprzęt potrafi swoje spalić i to wcale nie mało, :shock: tak jak wspominał artek jest trudniejszy w serwisowaniu, ale z tego co się przymierzałem jest bardzo wygodny, nie ma szarpnięć i jakichś wielkich wibracji i zbiera się od samego dołu. :) Co do radka to można znaleźć więcej części akcesoryjnych, jest prostszy w serwisowaniu. Powoli zaczyna się pojawiać coraz więcej akcesoriów i części używanych. Choć jeżeli chodzi o jazdę to na początku poszarpywał mi przy manewrach przy małych prędkościach (gaźnik) ale potem nauczyłem się manewrować na dwójce. ;) Więcej grzechów chyba nie pamiętam jak coś mi sie przypomni to napiszę.
A i gdybym miał teraz wybierać 1300 czy 1700 to patrząc na wygląd było by bardzo trudno. :poddajesie:
Ale rozsądek chyba by mi podpowiedział 1700 choć nie o rozsądek tu chodzi :czoper:
_________________
RS 1700 SILVERADO

"Przez okno się wychylam, całuję nocy mrok, za mało pięter, myślę - Nie,nie, nie uda mi się skok..."
"Road Star mój to jest to kocham go..." ;)
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2013-08-13, 10:59   

Road Star to potworna maszyna do zadawania lansu - którą bez większych boleści można też stylowo pokonywać większe trasy.

Royal to długodystansowiec. I zupełnie inaczej się prowadzi - jeżeli chodzi o silnik (wyższe obroty) czy też o środek ciężkości (wyżej niż R*) - ale nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na Royal'a w trasie.
_________________
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-13, 11:00   

Ja się zdecydowałem na Road a nie Royal z dwóch powodów na korzyść mojej krówki: 2 cylindry i chłodzenie powietrzem. Te chłodnice mnie odstraszają z kilometra... :( Z pewnością każdym się fajnie jeździ, ale ja chciałem motocykl który będzie można podziwiać również z przodu :) i z klasycznym dźwiękiem V2.
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 11:03   

A w czym jest prostszy Radek??? Bo nie kumam :shock: Normalne spalanie Royala to 5,6L/100km.Jak mam ochotę poszaleć,to nie liczę.Ale Radzio to też nie motorynka...
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2013-08-13, 11:05   

skygge napisał/a:
motocykl który będzie można podziwiać również z przodu i z klasycznym dźwiękiem V2.


No nie chciałem już tego pisać bo miałem wrażenie, że to nie było by obiektywne :hahaha:


No ale to prawda - Road Star to po prostu miłość. A dodatkowo jak się wypieprzy cały ten śmietnik jak AIS, pompa paliwa i filtr to silnik jest najładniejszym V2 na świecie...
_________________
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-08-13, 11:16   

Patryk racja ! !! Royal - synchronizacja gażników (jeśli mowa o tej wersji), Radek pojedyńczy gażnik - można kombinować, że aż ... się potniesz, poza tym jak wspomniał Skyggie brak chłodnicy, prostota, prostota i prostota ... sam "rozwalasz" silnik i go składasz ... epopeje na temat przeróbek i te V2 sensownie rozwarte ;D i kółka na szprychach ... nie robią już takich motongów ...
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 11:47   

Synchro gaźników jeszcze nie robiłem i nie będę. Od tego jest fachowiec ;D Ale przy wymianie oleju w Radku,wielu łapało wkurwa. Royal ma jeden korek spustowy. Podstawowy serwis w Royalu (płyny i filtry),to banał jest. W Radku zresztą też.Szprychy,to rzecz gustu.Ja mam kiepskie doświadczenia ze szprychami, a chłodnica... Może się nie podobać,ale dla silnika jest bardzo ok.
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-08-13, 11:50   

U-boot ja nadal tkwię w latach 80-tych, czasach kiedy paliwa albo nie było albo było tanie i nieśmiertelnych M-72 ... więc wybrałem Radka. Co do wymiany oleju w silniku Radka to dwa browarki ... nie łapię wkurwa ;D
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-13, 11:53   

Wymieniam sam olej w moim Radku i powiem tak: jeśli ktoś łapie wkurwa z powodu odkręcenia dwóch śrubek to nie powinien kupować motocykla.
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
 
 
ksiaze_kluska 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-08-13, 12:11   

skygge napisał/a:
Wymieniam sam olej w moim Radku i powiem tak: jeśli ktoś łapie wkurwa z powodu odkręcenia dwóch śrubek to nie powinien kupować motocykla.


swiete slowa
btw co to za motocyklista co sobie sam oleju nie potrafi wymienić...
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 12:17   

Panowie. A przypadkiem nie trzech śrubek?
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-08-13, 13:01   

... wymieniając olej w silniku Road Stara odkręcamy dwie śruby (klucz 17mm) przód i tył miski, korek wlewu z góry i filtr od czoła ... wymianiałem nie raz w Radku i nie stwierdziłem trzeciej śruby ... w żadnym stanie ... :nie_wiem: ... aaa ... oleju 4,1 do wymiany ...
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 13:38   

No tak.... i zaraz temat zejdzie na cycki i dupy..... jak zwykle.
_________________

 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 14:04   

Jest trzecia śruba. Rozmiar 10 mały spust.
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-13, 14:14   

artek napisał/a:
... wymieniając olej w silniku Road Stara odkręcamy dwie śruby (klucz 17mm) przód i tył miski ...

Tak dla ścisłości to miska i zbiornik oleju, ale to tylko tak na marginesie. Wymiana dziecinnie prosta i nie rozumiem jak można łapać jakiś stres przy tym.

U-BOOT napisał/a:
Jest trzecia śruba. Rozmiar 10 mały spust.

Jest jeszcze kilka innych śrubek na klucz 12 i 14, tylko po co je ruszać, skoro nie jest to ani potrzebne, ani pomocne przy wymianie oleju.


Jak dla mnie, ale to subiektywna ocena, Yamaha Royal Starem poszła w styl HD Touringa. Po niewątpliwym sukcesie RS'a, sądzili, że i w tym segmencie wypadną równie korzystnie, ale tak nie wyszło. Jedno jest natomiast pewne, jeśli motor ma służyć do aktywnej turystyki w dwie osoby plus bagaż, to Royal zdecydowanie wygrywa - nie tylko lepiej opracowanym tylnym zawieszeniem, ale w głównej mierze lepszymi prześwitami w pochyleniu.
Wygląd? To rzecz gustu, a o gustach się nie dyskutuje.
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 14:39   

Lucky Luke. Przymierz się do Radka i Royala. Jak sie będziesz na nich czuł. Jak zdecydujesz,tak zawsze będzie dobrze. Oba motocykle są godne polecenia. Ma się tobie podobać.
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-08-13, 15:52   

U-BOOT, wyrazy współczucia, za mało Royali na forum ;/ RS-y nas odmieńców zaszczekają :evil:
i prosze posiadaczy RS nie skreślać motocykli na których nie jeździliście ;)
Lucky Luke, pozostaje Ci MS :hahaha: MS to coś w połowie drogi między w/w
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group