|
ZBYT MAŁE SPRĘŻANIE - CO ZROBIĆ? |
Autor |
Wiadomość |
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-10, 05:26 ZBYT MAŁE SPRĘŻANIE - CO ZROBIĆ?
|
|
|
Ano stało się, mamy dłuższy czas motocykl albo kupiliśmy od dealera. Wykręcamy obydwie świece zapłonowe i podpinamy w ich miejsce manometr do pomiaru sprężania w cylindrze. odkrecamy gaz na maksa lub zamiast tego sciagamy obydwa gaźniki i kręcimy rozrusznikiem - pomiar uzyskany konfrontujemy z serwisówką. Patrzymy i nie wierzymy własnym oczom - jeden bądź obydwa cylindry mają inny stopien sprężania niz w serwisówce - mniejszy. Co w takim przypadku zrobić? Są dwie przyczyny takiego stanu rzeczy. Albo wypalone gniazda zaworowe (co jest efektem źle ustawionego luzu zaworowego bądź przestawienia zapłonu) lub nieszczelnymi pierścieniami tłoka. Sprawdzenie rozpoczynamy od sprawdzenia pierścieni. Silnik przy zużytych pierścieniach dymi niebieskim dymem. Czyli po prostu bierze olej i go przepala. Ale jeśli tego nie zauważyliśmy to inaczej pierścienie sprawdzamy. Do cylindra o obnizonej kompresji a dokładnie przez otwór świecy wlewamy niewielką ilość oleju. Czekamy moment az olej rozpłynie sie na tłoku i wtykając w otwór świecy ponownie manometr kręcimy rozrusznikiem. jeśli wskazania zmienią.się na wyższe to mamy pewność że to pierścienie obniżają kompresję. Olej nalany uszczelnia na chwile zuzyte pierscienie. Jeśli pomiar pokazuje takie same niższe ciśnienie niz podaje serwisowka nawet po nalaniu oleju to problem jest w głowicy. Aby sprawdzić głowicę cylindra demontujemy ją i odwracamy do góry nogami żeby komora sprężania wraz z grzybkami zaworów była na górze. W komorę sprężania lejemy naftę aż do krawędzi. jeżeli szybko nafta ubywa to mamy nieszczelności w gniazdach zaworowych. W tym przypadku głowica idzie do regeneracji. Jeżeli to były pierścienie to kupujemy tłok nadwymiarowy, sworzeń i robimy szlif cylindra na kolejny nadwymiar. |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-07-10, 16:35
|
|
|
Ile pokazało na cylindrach ? |
_________________
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-10, 18:35
|
|
|
arekw711,
Kolega wiedzmin, antycypuje |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-10, 20:18
|
|
|
to jest tutorial w stylu jak wymienic olej itp. praktycznie do każdego 4 suwa uniwersalny może poza małymi wyjątkami. Sprawdza się bo nie raz go robiłem przy kilku motocyklach. Motocykle zle serwisowane albo z wczesnych lat produkcji moga miec juz objawy mniejszej kompresji. Draga jeszcze nie mam ale mialem kilka motocykli. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|