YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZBYT MAŁE SPRĘŻANIE - CO ZROBIĆ?
Autor Wiadomość
wiedzmin 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 2013-07-10, 05:26   ZBYT MAŁE SPRĘŻANIE - CO ZROBIĆ?

Ano stało się, mamy dłuższy czas motocykl albo kupiliśmy od dealera. Wykręcamy obydwie świece zapłonowe i podpinamy w ich miejsce manometr do pomiaru sprężania w cylindrze. odkrecamy gaz na maksa lub zamiast tego sciagamy obydwa gaźniki i kręcimy rozrusznikiem - pomiar uzyskany konfrontujemy z serwisówką. Patrzymy i nie wierzymy własnym oczom - jeden bądź obydwa cylindry mają inny stopien sprężania niz w serwisówce - mniejszy. Co w takim przypadku zrobić? Są dwie przyczyny takiego stanu rzeczy. Albo wypalone gniazda zaworowe (co jest efektem źle ustawionego luzu zaworowego bądź przestawienia zapłonu) lub nieszczelnymi pierścieniami tłoka. Sprawdzenie rozpoczynamy od sprawdzenia pierścieni. Silnik przy zużytych pierścieniach dymi niebieskim dymem. Czyli po prostu bierze olej i go przepala. Ale jeśli tego nie zauważyliśmy to inaczej pierścienie sprawdzamy. Do cylindra o obnizonej kompresji a dokładnie przez otwór świecy wlewamy niewielką ilość oleju. Czekamy moment az olej rozpłynie sie na tłoku i wtykając w otwór świecy ponownie manometr kręcimy rozrusznikiem. jeśli wskazania zmienią.się na wyższe to mamy pewność że to pierścienie obniżają kompresję. Olej nalany uszczelnia na chwile zuzyte pierscienie. Jeśli pomiar pokazuje takie same niższe ciśnienie niz podaje serwisowka nawet po nalaniu oleju to problem jest w głowicy. Aby sprawdzić głowicę cylindra demontujemy ją i odwracamy do góry nogami żeby komora sprężania wraz z grzybkami zaworów była na górze. W komorę sprężania lejemy naftę aż do krawędzi. jeżeli szybko nafta ubywa to mamy nieszczelności w gniazdach zaworowych. W tym przypadku głowica idzie do regeneracji. Jeżeli to były pierścienie to kupujemy tłok nadwymiarowy, sworzeń i robimy szlif cylindra na kolejny nadwymiar.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-07-10, 16:35   

Ile pokazało na cylindrach ?
_________________

 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-10, 18:35   

arekw711,

Kolega wiedzmin, antycypuje ;D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
wiedzmin 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 2013-07-10, 20:18   

to jest tutorial w stylu jak wymienic olej itp. praktycznie do każdego 4 suwa uniwersalny może poza małymi wyjątkami. Sprawdza się bo nie raz go robiłem przy kilku motocyklach. Motocykle zle serwisowane albo z wczesnych lat produkcji moga miec juz objawy mniejszej kompresji. Draga jeszcze nie mam ale mialem kilka motocykli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group