YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyna 3000
Autor Wiadomość
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-06-15, 18:59   Dyna 3000

czyli, moduł zapłonowy z możliwością zmiany mapy zapłonu i przesunięciem w górę granicznego poziomu odcięcia zapłonu.
Wczoraj doszedł ze stanów - dzisiaj założyłem... no i przeleciałem sie nieco. Od czasu założenia hyperchargera nie narzekałem na żwawość draga przy prędkościach powyżej 110 - 120 km/h; teraz jest tylko lepiej. Ponieważ moduł ma kilka opcji - od wersji dla silnika w wersji fabrycznej, przez konfiguracje z zastosowaniem dyno jeta lub hypka i aftermarketowych wydechów, aż po zestawy z ostrym rozrządem, czy NOSem - na początek wybrałem jedno z ustawień teoretycznie pasujące - potem zobaczymy.

[ Dodano: 2013-06-16, 13:24 ]
Dzisiaj zmieniłem ustawienia - teraz to zupełnie inny motocykl : silnik pracuje płynniej, zwiększa się dynamika przyspieszania w CAŁYM zakresie obrotów . Słyszę i czuję pod manetką, że to całkiem inna bajka - nawiasem mówiąc: preferując jazdę w orzeszku mam możliwość wsłuchiwania się w pracę silnika i bardzo to sobie cenię ( w zimie zkładam kask nieco głębszy, który trochę wytłumia i wtedy czuję się nieswojo ).

[ Dodano: 2013-06-30, 17:56 ]
Po paru zmianach krzywej wyprzedzenia zapłonu, znalazłem chyba wersje optymalną. W zakresie obrotów do 2000 krzywa jest zbliżona do oryginalnej; powyżej pnie się w górę dając możliwość bardziej dynamicznej jazdy ( lepsza reakcja na ruch manetki ) aż do całkiem przyzwoitych wrażeń (połączone siły z hyperchargerem) przy prędkościach 130-150 km/h ( dobre przyspieszenia, generowanie przez silnik znacznie mniejszych wibracji - chyba fabryczne wyprzedzenie zapłonu dla tego przedziału obrotów było niezbyt szczęśliwie dobrane).

[ Dodano: 2013-08-31, 17:42 ]
Kolejne uwagi - zauwazalnie spadlo zuzycie paliwa; przy zdecydowanie bardziej dynamicznej jezdzie sprzeglo ma znacznie krotszy zywot - oryginalne sprzeglo pracuje na granicy poslizgu , a aktualne przyspieszenia powoduja poslizg sprzegla, mozna by rzec, permanentny - przejsciowo wymienilem tarcze [ zalozylem Lucasa bo najszybciej byl dostepny], ale sprobuje jak bedzie sie krecic z kompletnym sprzeglem Barnetta [ wlasnie z hameryki dotarlo ].

[ Dodano: 2013-10-02, 13:52 ]
Jak dotąd sprzęgło Barnett'a radzi sobie dobrze- parę słów na jego temat napisałem w temacie 'sprzęgło Barnett' - sądzę, że przy zastosowaniu Dyny 3000 do bardziej dynamicznej jazdy uzupełnieniem powinno być wzmocnione sprzęgło.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 09:46   

F.I.P. Berek,

Kupiłem Dyna 3000 :D no i zaczynam odkładać na sprzęgło :P Sprzęgło to konieczność. Nasze mocno dostało w tyłek na Bałkanach.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-09-29, 15:51   

A jednak... To z allegro ? Już jakieś próby/wrażenia ?
No to teraz Barnett koniecznie ;D
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 17:17   

F.I.P. Berek,

Tak, ta z Allegro. Dzisiaj kupiłem, paczka już jedzie. W weekend próba :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-09-29, 19:21   

Myśle, ze to dobra decyzja była...Byłem zdziwiony, że tak długo nikt tego nie łyknął za tak śmieszną kasę - chyba mała świadomość w narodzie...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 19:52   

F.I.P. Berek,

Są też trochę inne powody. Mamy upierdliwą usterkę w maszynie. W czasie jazdy gaśnie silnik. Aby go odpalić muszę wrzucić na luz i tak co kilkaset metrów. Przeanalizowałem dokładnie schemat, sprawdziłem kilka rzeczy i nie jest dobrze. Trudno uchwycić uszkodzenie, bo występuję tylko chwilowo. Dyna 3k kupiłem trochę na wiwat, a trochę w celu serwisowym z powodu rozsądnej ceny. Sprawdzić nie zaszkodzi, na wartości nie straci, warto mieć moduł zapłonowy na zapas.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-09-29, 20:05   

Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 20:13   

F.I.P. Berek napisał/a:
Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony...


Dla silnika bez przeróbek można wybrać krzywą zapłonu nr 1, która jest fabryczna lub nieco ostrzejszą nr 2. Jak usunę usterkę, to zbadam krzywą nr 2 na 98 oktanach.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-09-29, 21:01   

No, tak piszą - możesz pewnie przetestować coś wyżej. Ja tylko ósemki nie próbowałem... Na czwórce ( jak dobrze pamiętam ) w trasce się ładnie sprawował - paczkę pięćdziesiąt dało się trzymać przez parę setek km i silnik bardzo ładnie pracował, bez nadmiernych wibracji ( które były przy oryginalnym module ). Normalnie ( na miasto i okolicę ) używam siódemki - jak już pisałem parę razy - to jak inny silnik, a na roadburnerach - muzyka.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 21:30   

F.I.P. Berek,

O co chodzi dokładnie z diodą sygnalizacyjną ? Coś tam niby pokazuje, ale jaki z tego pożytek, skoro jest na obudowie, a moduł za akumulatorem ? Można coś tam wyciągnąć na zewnątrz ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-09-29, 21:44   

Raczej zbędny dodatek - masz info, że czyta Ci sygnał z TPS -u i takie tam. Faktycznie dioda przy takim umiejscowieniu modułu to zagadka. Początkowo myslałem żeby wrzucić Dynę w jakieś łatwo dostępne miejsce, ale potem uznałem, że nie będę bardzo często pstrykał... Natomiast nie znam przeznaczenia gniazda jakie jest w module ( w Dynie)...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 21:35   

Towar już w domu. Niestety siedzę na zwolnieniu, bo mam pogięte korzonki i nie mogę nic zrobić przy motocyklu :(

F.I.P. Berek,
O którym gnieździe piszesz ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-01, 22:21   

Obok wtyków do podłączenia modułu. Jak się orientuję, nie wszystkie Dyny mają to gniazdo - niektóre mają tylko wtyki jak w oryginalnym module.

[ Dodano: 2014-10-01, 22:32 ]
http://www.bikerperforman...98-05-p126.html - na zdjęciu widoczne gniazdo ( prawa dolna częśc mod ).
http://www.westendmotorsp...01-p-1305.html- na zdjęciu - Dyna bez gniazda.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-02, 20:55   

Drugi link nie działa. Moja Dyma 3k ma takie coś ale to nie jest gniazdo moim zdaniem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-02, 21:29   

Więc ... ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-02, 21:33   

F.I.P. Berek napisał/a:
Więc ... ?


Przypuszczalnie zaślepka w obudowie, która jest uniwersalna. Znalazłem w necie identyczną z 3 gniazdami. Za tą gumą jest zalewa.

Właśnie wyczytałem, że silnik Virago 535 kręcił się legalnie do 7.5 k rpm :) Może taki ustawię limiter ? :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-02, 22:14   

Ja ustawiłem na 8000, ale nie wydaje mi się aby silnik się wkręcał dużo wyzej niż oryginał. Natomiast dużo daje znalezienie właściwej krzywej wyprzedzenia zapłonu - to się czuje, silnik pracuje jakby 'chętniej'...
Ja jednak sądzę, że to może być gniazdo - nawet mam w pamięci wtyczkę, która mogłaby do niego pasować - kiedyś natknąłem się na jakieś nowoczesne ustrojstwo do harrego z 'taką' wtyczką, ale wtedy nie interesowało mnie co to i do czego...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 17:58   

Zamontowałem moduł Dyna 3000. W tej chwili ustawienia fabryczne. Wszystkie dip switche ustawione na 000000. Przejechałem się po osiedlu i silnik nie gaśnie. W sobotę dłuższa jazda próbna. Sprawdzę spalanie i ogólne zachowanie. Jeśli wszystko będzie grało, to ustawię krzywą 2.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-09, 18:24   

Zerknąłem na krzywe - spokojnie możesz przetestować również trójkę. Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie.
Przy okazji - pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 18:33   

F.I.P. Berek napisał/a:
pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy


Mam zamiar jeździć na 98 oktan po zmianie krzywej. O zmianach z pewnością napiszę ;)

F.I.P. Berek napisał/a:
Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie.


Teraz tak mało pali, że jak spalanie jeszcze spadnie, to nikt nie uwierzy :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group