YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"Myszkowanie" motoru przy puszczonej kierownicy.
Autor Wiadomość
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-18, 19:01   

Marecki75, dokładnie o to chodzi.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-04-18, 19:49   

Panowie a nie jest to szyba powodem. Taki żagiel moze zakłócać stabilną pozycję kierownicy. Mam to samo w xvs i miałem w Dragu. Oba moto idealnie proste nie wciągały ale przy pewnych prędkościach i np w wietrzny dzień takie drgania kierownicy są.
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-04-18, 19:53   

Pirania_LM, nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić. Zdjąłem kufer i jest niestety to samo :beczy: przy podobnej prędkości ( ok. 70 km/h ) puszczam kierownicę i jest jak na filmie. Obojętnie czy na luzie , czy na biegu , jest tak samo :( . Czy przyczyną może być : luz na łożysku główki ramy , zużycie opony ( ma już swoje lata - 24 tydzień 2011) choć bieżnik jeszcze wysoki, może jakaś wada opony, brak wyważenia, klocek hamulcowy nie odbija do końca , czy może coś innego ? Wyważanie mam już umówione na czwartek. Po cichu liczę, że to pomoże.
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-04-18, 20:00   

A masz szybę ?
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-18, 20:23   

Nie sądzę, by to była wina koła. Miałem tak na szprychowych, zmieniłem na alu i jest to samo, ale tylko jak puszczę kierownice. Wystarczy dotknąć palcem manetki i mija jak ręką odjął.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2014-04-18, 20:23   

Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-18, 20:26   

Marecki75, sprawdź to, sam jestem ciekaw. U mnie moto sprawdzone tydzień temu i żadnych luzów nie mam, a przypadłość się pojawia. Wg mnie to wina zmian elementów mocowanych do kierownicy.
Ps. Mam szybę.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-04-18, 20:41   

gdyby to był problem szyby, lightbarów i innych (również firmowych) akcesoriów producent by tego zakazał.
Tak jak pisał vaaks sprawdź luz , a reszta to koło (opona, felga, tarcza, łozyska) i zapewne lagi -nierówne tłumienie -ale ja tam jestem laik ;D i się nie znam :nie_wiem:
i zapewne jakość drogi :hahaha:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-04-18, 20:57   

Jutro wyjazd do rodzinki, więc na razie Niunia do garażu na kilka dni. Ale po świętach dam znać co i jak. Jeszcze aby mieć pewność, zrobię rano rundę bez szyby. Choć wydaje mi się ,że Pyra ma rację. To chyba nie kwestia szyby. O, i tłumienie lag, o tym nie pomyślałem, to może dawać takie objawy ?
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 22:55   

Po mojemu, choć się nie znam :D , najpewniej jest to wynikiem zjawiska rezonansu - przy pewnych szybkościach i konfiguracjach motocykla (dodatki itp.) zaburzenie/impulsy wytrącające motocykl ze stanu równowagi mają taką częstotliwość i siłę, że powodują wzmocnienie wychyleń motocykla. U mnie było podobnie, przy czym nie zawsze tak samo - występowanie wspomnianego zjawiska zależało od tego co na motocykl włożyłem, jak to przykręciłem i w końcu jak się na tym motocyklu usadowiłem, no i nie zawsze przy tej samej szybkości występowało z tym, że wiadomo, że w przedziale 40-70 km/h. W niższych szybkościach zaburzenie jak podejrzewam jest minimalnie małe, przy wyższych efekt żyroskopowy kół nad zaburzeniem przeważa.
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-19, 10:14   

yokozuna, dokładnie o to mi chodziło.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2014-04-19, 11:17   

A po mojemu w głównej mierze to wina opony.
Czy jak zacznie trząść kierownicą to wystarczy lekko dotknąć palcem i drgania ustają?

shimmy
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
yanis56 


Model: SYMPATYK
Wiek: 68
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: uk (lincs)
Wysłany: 2014-04-19, 13:21   

Tak,po zdjęciu kufra wszystko wrócili do normy. ;D
_________________
The most wasted of all days is one without riding

BMW R1200CL
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-04-19, 15:14   

vaaks napisał/a:
Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział.

Ten sposób wykrywania luzu na główce ramy jest tak samo skuteczny, jak szukanie gruźlicy na małoobrazkowym RTG. ;d Znaleźć oczywiście można, ale będzie to już duży luz. Tymczasem dolegliwości, o których w tym wątku mowa, mogą wystąpić już przy dużo mniejszym. Jedyny sposób to sprawdzenie luzu kluczem na śrubach dociągających.
Kierownica nie powinna wpadać w jakiekolwiek drgania od założenia dodatkowych akcesoriów. Jeśli tak jest, to należy sprawdzić luzy na kole, główce ramy oraz wahaczu. Może to też być efekt zbyt małego dociążenia tyłu motocykla przy zbyt dużym napięciu wstępnym sprężyny amortyzatora.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-04-19, 20:38   

Mam dokładnie to samo, tzn. w zakresie 60-70 km/h puszczenie kiery i jest lekkie drganie, palec na kiere i znika. Efektu brak jak jadę bez szyby, lub z małą nakedówką, nie ma się co dziwić jak przed nosem stoi wypukłe okno z chałupy ;D wiatr ma co z tym robić. A tak na marginesie, to trzymać łapy na kierownicy, a nie odstawiacie kaskaderów :hahaha:

Ps. Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony ;/
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2014-04-19, 22:36   

johnypl napisał/a:
Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony ;/


W MS-ie tego nie mam ale w Varadero miałem przy fabrycznej szybie, dodałem deflektor i podmuchy zniknęły.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-04-24, 18:37   

Wyważenie przedniego koła pomogło ;D . W zakresie tych samych prędkości co wcześniej , zarówno z kufrem jak i bez kufra, koło już nie "myszkuje" . Dlatego w takiej sytuacji, najpierw zdjąć kufer, później wyważać koło, gdyby nie pomogło szukać dalej ( podobno przepracowany olej w jednej z lag może dać podobne efekty) ...
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2014-04-24, 20:12   

johnypl napisał/a:
Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony
jest jeszcze lepsze, jak trafisz w punkt, to wiry powietrzne zza TIRa będą w dość odczuwalny sposób zasysać motocykl i ciągnąć go do przodu /im większa szyba tym mocniej/ ;D
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-04-24, 20:25   

wtedy trzeba wrzucić luz i masz jazdę za friko ;D
 
 
yorguś 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-05-04, 11:30   

Witam ,też mam myszkowanie,ale kiedy dosiada się żonka z tyłu jest idealnie,idzie prosto jak strzała.Przyczyną może być nawet olej do lag-wlałem 10w a w oryginale powinien być 5.Producent tak sobie tego nie wymyślił bez powodu.Ale za to moto jest troche sztywniejsze niż na 5w.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group