YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wydechow
Autor Wiadomość
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 22:56   

witek1965 napisał/a:

mam nadzieję, że już napisałeś do producenta Dyno Jet w jakim są błędzie :hahaha:


Witek, daj spokój... Irek zrozumiał swój błąd.. (jak sądzę).
Jak to się mawia na moim podwórku "leżącego się nie kopie" :poddajesie:
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 23:25   

PrzemekN napisał/a:
Witek, daj spokój... Irek zrozumiał swój błąd..
i obrzucił mnie błotem, czy może nie zauważyłeś tego sarkazmu ?

Miał dużo racji w swoich wypowiedziach i też o tym doskonale wie, tak jak i ja wiem., tylko gdzieś je po drodze pogubił.
Pewnie, że tymi cholernymi śrubkami cudów nie uczynimy ingerując zbyt mocno w układ. Producent rónież nie bez celu jes zaplombował. Taka śrubka, jak każda zresztą inna pod wpływem drgań może się po prostu obluzować i sama zmienić swoje położenie, w wtedy mamy cyrk, drugi powód, być może nawet istotniejszy, to to, że raz nimi wyregulowany skład, nie ulegnie zmianie, pod warunkiem ( a taki zakłada producent) nieingerowania w układ. Jest to korzystne zarówno dla użytkownika jak i serwisu. Tak długo jak będziemy mieli nierozkalibrowane dysze paliwowe, pływak na swoim miejscu, niewyrobione iglice, tak długo dbając o filtr powietrza będziemy mieli stały, optymalny skład mieszanki.

Nie wiem jak sobie radzą serwisy w warunkach innych od wstępnie zakładanych. Wszak wiadomo, że na pewnych wysokościach powietrze jest rozrzedzone i uboższe w tlen, niezbędny do prawidłowego spalania paliwa. Mieszanka staje się zbyt bogata i wymaga naszej interwencji. Nie trzeba w takim przypadku wymieniać dysz na mniejsze, ani zmieniać filtrów, czy gardzieli dolotowych powietrza, wystarczy delikatna regulacja tymi śrubami. Do tego potrzebne są jednak jeszcze świece diagnostyczne, albo analizator spalin chociaż.

Niestety taki amator jak ja nie może sobie na to pozwolić, bo potrzebny jest do tego sprzęt, który jest zbyt drogi jak na wyposażenie zwykłego garażu, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak warsztaty wyposażone w takowe urządzenia. Stare metody, polegające na wnikliwym oglądaniu koloru nalotu na świecy, oraz koloru spalin, są zbyt niewiarygodne, a ponadto w większości przypadków, jest to tak zwana metoda prób i błędów. Podciągniemy lekko, pojeździmy i się zobaczy. I tak w kółko, aż dojdzie się do optymalnego składu.
Można jeszcze na analizator spalin, ale z tego co mi powiedział mechanik, motonita i pasjonat jednocześnie, że świeca jest wiarygodniejsza. Jeszcze u nas ( XVS 650, XVS 1100) miało by to sens, ponieważ każdy cylinder ma swój gaźnik oraz swój wydech, ale już w silnikach 4-ro cylindrowych, gdzie są 4 gaźniki, a wydech jeden na dwa cylindry, metoda na analizator spalin daje w łeb.
Skąd wiadomo, który gaźnik z dwóch podaje mieszankę o nieodpowiednich parametrach ?

W naszych motocyklach gaźniki są oczywiście bardziej skomplikowane aniżeli w simsonku, WSK, kosiarce, czy pile spalinowej, ale to nadal są gaźniki.

Nie miałem zamiaru Irka kopać, trochę nerwowo zareagowałem na sarkazm, sarkazmem.


:wstyd:

P.S.
Co ciekawe ( przynajmniej u mnie wzbudza to ciekawość), instrukcja obsługi motocykla nic nie mówi na temat ewentualnej regulacji składu mieszanki optymalnie ustawionej przez producenta ze względu na eksploatacje w warunkach odbiegających od tych jakie założył producent, a w instrukcji tak na pozór prostego urządzenia jakim jest piła spalinowa poświęcono temu zagadnieniu całkiem sporo miejsca. Producent informuje, że skład mieszanki został optymalnie ustawiony w warunkach w jakich znajduje się zakład producenta, czyli 300 m npm. Dalej jest porada, że w warunkach dużych eksploatacji na dużych wysokościach, lub też nad morzem, należ ponownie dokonać regulacji i podany jest opis.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-11, 06:10   

Jedna myśl mi wpadła. Może to zalanie plastikiem śrub ma także funkcję ich blokady, działa jak klej do gwintów?
_________________

 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4429
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-11, 07:59   

Dzięki za porady. Mimo tego że dyskusja jak widzę przebiegała burzliwie i co poniektórzy się poobrażali, wasze wypowiedzi będą mi naprawdę przydatne. :uklon3:
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-11, 10:30   

pozwolę sobie wkleić maila, oraz odpwiedź jaką otrzymałem z Nmr ( między innymi serwis Yamahy) w sprawie regulacji składu mieszanki:

Cytat:
Witaj,

Te 20% więcej powietrza to troche przesada chyba, bo jednocześnie producent wspomina, ze nie jest wymagana regulacja gaźników...

Z naszych doświadczeń wynika, ze jesli tylko KN to powinno wystarczyć regulacja składu. Jeśli są zaślepki trezba wyjać gaźniki, aby je usunać. Mozna wtedy przy okazji podnieść iglice jeśli ich konstrukcja pozwoli (zależy od rocznika i wersji). Cena usługi ok. 200pln

Jeśli jest dodatkowo wydech o duzym przelocie załozenie zestawu Dynojet ( myslę ok 270pln zestaw, montaz i strojenie 350) wyraźnie poprawi elastyczność silnika.

Pozdrawiam, Tomek Skorzyński

www.NMR.pl
tel. 81/7456171, GG5973471

Odpowiadając na nasz e-mail, prosimy nie kasować historii maila. Ułatwi nam to prowadzenie rozmowy i przyśpieszy rozwiązanie problemu

Naprawiamy wały korbowe na złożeniach rolkowych, również te trudne do quadów oraz amortyzatory tylne rozbieralne wielu marek. Zapraszamy!

do sprzedania motocykle rozliczeniowe:
KTM 990 Adventure 2011 NOWY 3 kufry gmol wys.szyba



From: Przemysław Witecki
Sent: Sunday, March 10, 2013 6:52 PM
To: serwis@nmr.pl
Subject: Filtr K&N


Dzień dobry. Chciałbym wyposażyć swój motocykl, XVS 1100 w filtr powietrza K&N. W związku z tym mam pytanie : czy potrzebna będzie wymiana dysz paliwowych, czy też wystarczy regulacja składu mieszanki paliwowo powietrznej ( wiem, że śruby regulacyjne gaźników są fabrycznie zaplombowane ), która zostanie po zastosowaniu tego filtra zachwiana. Producent chwali się, że te filtry dostarczają ok 20% powietrza więcej. Z Poważaniem P. Witecki
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-17, 21:07   

Wymiana filtra powietrza pociąga za soba zawsze regulację składu mieszanki, wymiana filtra i wydechów - całego układu paliwowego w gaźniku (dysze). Oczywiście nikt nie zabrania przy zmianie filtra na K&N regulację dysz na gaźniku. Śruby są zaplombowane bo producent obawia się grzebania i oficjalnie dba o środowisko, stąd motocykle są zestrojone dość ubogo, bywały nawet przypadki że po dostaniu się do śruby regulacji obrotów okazywało się że nowy motocykl ma ją wkręconą do końca (ubogo). Taka polityka. Śrubka ta powinna być na sprężynce więc istnieje pewna bezpieczna wartość obrotów po której przekroczeniu faktycznie można ją zgubić jak kogoś poniesie fantazja :skuter:
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-17, 21:21   

WITT33, :uklon5:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bosman 



Rocznik: 2000
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Cerekwica
Wysłany: 2013-03-25, 20:49   

Witam, mam takie pytanko potrzebuje odkręcić wydech z kolanka przy tylnym cylindrze ale śruby są tak skorodowane i zapieczone że za diabła nie można tego ruszyć może ma ktoś jakiś patent na to diabelstwo
 
 
marek-stom 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 218
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-25, 21:46   

Zalewaj płynami penetrującymi , może też naftą, następnie postukaj młotkiem nawet wiele razy przez kilka dni i wtedy próbuj dobrym kluczem-powodzenia :>
_________________
V STAR
 
 
yho 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Iława
Wysłany: 2013-03-27, 21:58   

bosman napisał/a:
Witam, mam takie pytanko potrzebuje odkręcić wydech z kolanka przy tylnym cylindrze ale śruby są tak skorodowane i zapieczone że za diabła nie można tego ruszyć może ma ktoś jakiś patent na to diabelstwo


A po co kolego chcesz toto w ogóle odkręcać ?? ? Jeżeli zakładasz tuningowe wydechy, to one wszystkie wchodzą na kolektory wydechowe, czyli to co właśnie chcesz odkręcić. Jeżeli nie jest Twoim zamiarem wymiana kolektorów wylotowych, czyli tych rurek dokręconych do cylindra, to lepiej ich nie tykaj. Jeżeli na prawdę chcesz odkręcić zapieczone kolektory, to polecam mój sposób: 1) rozgrzewasz silnik do temperatury pracy 2) wyłączasz silnik i zapieczone śruby traktujesz aerozolem chłodzącym do -50 stopni, z braku aerozolu - po prostu zmimną wodą
3) masz parę sekund na ruszenie takiej śróby - póżniej wszystko wraca do normy, czyli tracisz szansę a śróba jest dalej zapieczona na amen
Pozdro
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-28, 10:23   

bosman napisał/a:
...to polecam mój sposób: 1) rozgrzewasz silnik do temperatury pracy 2) wyłączasz silnik i zapieczone śruby traktujesz aerozolem chłodzącym do -50 stopni, z braku aerozolu - po prostu zmimną wodą...


tia....i masz popękane cylindry :roll:
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2013-03-28, 11:00   

yho napisał/a:
A po co kolego chcesz toto w ogóle odkręcać ?


A czy kolega yho zwrócił uwagę, że z kolegą bosmanem macie inne motocykle ?
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-28, 19:16   

A czy to ważne ? Taki, czy inny motocykl?

Zresztą co to za metoda, schładzanie gorącego metalu do -50 st. Celsjusza. Ręce opadają mi jak czytam takie brednie.
Ty yho, zdajesz sobie stary sprawę jak zmienia się struktura metalu w takich warunkach ? Najprostsza droga do zniszczenia czegoś.

bosman, Penetratory jak najbardziej.

Jeżeli jest dostęp, to podgrzej palnikiem kolanko w okolicy gwintu. Tak się odkręca zapieczone śruby. Gwint się rozszerza w większym stopniu od samej śruby, spalają się też ewentualnie nałożone kleje. Pamiętaj, żeby mieć w pogotowiu dobrze spasowany klucz. Jak puści kręć do odkręcenia. Na nowe śruby (szpilki) nałóż warstwę smaru miedzianego.
Powodzenia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mike 


Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kalisz/Newcastle
Wysłany: 2013-03-28, 19:46   

a macie panowie pomysl jak polaczyc tlumiki,chodzi o to ze mam zalozone nieorginalne i przykrecone sa tylko do cylindrow,z tym krotkim nie ma problemu ale dluzszy ma drgania wiec moze peknac mocowanie cylindra,nie wiem czy je zlaczyc,czy podpiac jakos ten dluzszy do ramy,moze ktos mial podobny problem
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2013-03-29, 11:45   

Cytat:

A czy to ważne ? Taki, czy inny motocykl?


Drogi Witoldzie :) ja się odnosiłem do konkretnego zdania kolegi yho, a nie do jego pomysłu schładzania, który pominąłem milczeniem ;D
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
bosman 



Rocznik: 2000
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Cerekwica
Wysłany: 2013-04-01, 21:56   

Dzięki ale chyba zaprowadzę do kogoś dysponującego dobrymi kluczami i sprzętem. A potrzebuje odkręcić gdyż mam urwaną osłonę na łączniku wyrównania ciśnień chyba tak to się nazywa a to jest niestety całość dolny wydech połączony z górną rurą
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-02, 16:29   

MARSINUS napisał/a:
Drogi Witoldzie :) ja się odnosiłem do konkretnego zdania kolegi yho
wiem o tym doskonale. Odniosłem się tylko, ze nie ma znaczenia o jakim wydechu kolega yho pisze te dyrdymały.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
stiko 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 301
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-04-08, 21:24   

Czy dysponuje ktoś zdjęciami głośnych wkładów do wydechów Silver Tail K02 ?
lub posiada do sprzedaży
_________________
Nadmierna Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group