YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wydechow
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 12:30   

Irek napisał/a:
a tym bardziej
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
regulacji.


Na jakiej podstawie piszesz, że nie ma możliwości regulacji składu mieszanki ?
Możesz to udowodnić ? Bo ja twierdzę, że piszesz nieprawdę.


Śruby regulacyjne zostały zaślepione przez producenta, co nie oznacza, że ich nie ma. Zdejmujesz zabezpieczenie i możesz sobie kręcić do woli. Producent ustawił skład mieszanki pod konkretny układ zasilania powietrzem i odprowadzeniem spalin, czyli pod warunki jakie stworzył fabrycznie, po czym zaplombował śruby regulacyjne.
Irek napisał/a:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.


zwaliłeś mnie z nóg, że też nie pomyślałem o tak prostej metodzie :wmur: :wmur: :wmur:

:poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie:

[ Dodano: 2013-03-10, 12:37 ]
zdjęcie obrazuje coś, czego wg Ciebie nie ma.

ruby regulacji składu mieszanki.JPG
Plik ściągnięto 289 raz(y) 486.8 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 12:49   

Pisze na podstawie budowy gaźnika.
Skoro fabrycznie śruby regulacji składu mieszanki są zaślepione
,to oznacza ,że producent nie przewiduje opcji regulacji.
Oczywiście ,że można rozwiercić zaślepki i sobie pokręcić śrubkami :hahaha:
Tak samo można rozebrać telewizor plazmowy i sobie szybę od środka wyczyścić :hahaha:
Masz Witek racje - jest opcja regulacji składu mieszanki.
zaraz po obiedzie idę do garażu sobie poregulować ....
:poddajesie:
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 13:25   

PrzemekN, a nie byłoby taniej kupić na stronie np. TU
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 13:39   

Pirania_LM, 707 funtów z Vat plus koszty wysyłki Total: 742,47 £ to jest chyba sporo drożej jak w Lidorze. :nie_wiem:

co innego, gdyby cena podana była w $ ale niestety jest w £
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-03-10, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 13:39   

Wychodzi 2800 plus wysyłka.
Zawsze parę groszy ,na flaszkę :)
Z innej strony lepiej dołożyć 100 zł i nie mieć kłopotu w razie reklamacji.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 13:40   

Irek, to wg ciebie ile kosztuje funt ? 4 zł ?

[ Dodano: 2013-03-10, 13:41 ]
Purchase price: 589,58 £
Shipping: 29,14 £
VAT 20%: 123,74 £
Total: 742,47 £

3518.34 PLN przy średnim kursie jaki na dzień dzisiejszy podaje NBP
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 13:45   

590 funtów razy 4,8 zł za funta = 2832 zł plus koszt wysyłki.
:)
Vatu nie policzyłem :beczy:
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 13:51   

Pirania:

Cena na tej stronie: 707 Funty. Kurs wymiany z dnia dzisiejszego: 1 Funt = 4.72 PLN

Prosty rachunek: 707 funty * 4,72 PLN/funt = 3 337,04.
A do tego, trzeba jeszcze doliczyć koszt przesyłki.
A cena cennikowa w Polkomie: 3 100 PLN.

I gdzie jest taniej? :nie_wiem:
Wierz mi, że sprawdziłem ceny przed zakupem.

A do tego, jak mam wybór, to zawsze będę kupował w polskiej firmie. Niech chociaż podatek zostanie w kraju. Nie mówiąc o tym, że miałem okazję poznać Wojtka Hause - gość potrafił fantastycznie wybrnąć z trudnej sytuacji.
Każdemu będę polecał takie, proklienckie podejście, z jakim spotkałem się w Polkomie.


PS
Widzę, że chłopaki czujnie liczą kasę :brawo:
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
Ostatnio zmieniony przez PrzemekN 2013-03-10, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 13:55   

Irek napisał/a:
Vatu nie policzyłem :beczy:
Vatu i przesyłki.

Oj Irek , Tu ci znika Vat i koszt przesyłki, tam śruby regulacyjne skład mieszanki. Wszystko podciągasz, żeby ładnie pasowało.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 14:27   

Nic nie podciągam.
Napisałem "Wychodzi 2800 plus wysyłka. " wysyłka w sensie koszty wysyłki.
Co do śrubek......
Upierasz się przy tych śrubach ,a ich tam nie ma dla użytkownika i nawet dla serwisu.
Wprowadzasz ludzi w błąd niepotrzebnie.
Jeszcze ktoś to przeczyta i będzie faktycznie chciał sobie "podregulować" skład mieszanki,
co się skończy fatalnie zapewne.
W tych gaźnikach NIC nie regulujemy jeśli chodzi o skład mieszanki.
Żadnymi śrubkami nie kręcimy !
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.
Są do tego specjalne zestawy i po ich zamontowaniu także NIE REGULUJEMY składu mieszanki żadnymi cholernymi śrubkami.

Ja się poddaje.........
:beczy:
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 14:43   

Chłopaki, a wiadomo, kto jest producentem tego ustrojstwa ?
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 15:04   

Którego ustrojstwa?
Tłumików Peacemaker?
Firma National Cycle
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 15:31   

Może Pan Kaliński coś podobnego skonstruuje w niższej cenie ?
Filozofii w tym wielkiej nie ma....Trzeba tylko zmodyfikować aby się z NC
nie czepili o plagiat.
Może zaglądają na forum i ktoś odpisze ? :hahaha:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 15:40   

Irek napisał/a:
Upierasz się przy tych śrubach ,a ich tam nie ma dla użytkownika i nawet dla serwisu.
Są tylko zostały zaplombowane - ustawiono dla fabrycznego zestawu dolotowego, oraz wydechowego

Cytat:
Wprowadzasz ludzi w błąd niepotrzebnie.


bzdura - temat stary i wałkowany wielokrotnie na forum

Irek napisał/a:
Jeszcze ktoś to przeczyta i będzie faktycznie chciał sobie "podregulować" skład mieszanki,
co się skończy fatalnie zapewne.
niejeden to już robił, tylko jak się nie potrafi i nie ma czym, to faktycznie może zakończyć się to fatalnie.
Metoda na słuch i węch odpada zdecydowanie.

Irek napisał/a:
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.


Ależ ty Irek pleciesz . Coś gdzieś słyszałeś, ale jak to do kupy związać ?

Skład chemiczny mieszanki paliwowo-powietrzenej powinien być zawsze taki sam, żeby spalanie było prawidłowe.
Stosunek paliwa do powietrza wynosi 1-14,7 i jest to najlepszy z możliwych i do takiego się zawsze dąży.
Inny stosunek, to mieszanka za uboga, lub za bogata. Każda jest nieprawidłowa.
Jeżeli z jakiś powodów jeden z parametrów się zmienia, trzeba doprowadzić skład do normy, a nie do ZMIANY
Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje, czy reguluje do stosunku 1-14,7 . Wszelkie zmiany składu mieszanki poza mieszanką stechiometryczną (trudne słowo) mogą doprowadzić tylko do uszkodzenia silnika.

Wspomniana wymiana dysz, iglic ma na celu jedynie doprowadzenie do stosunku 1-14,7 po zmianie np. dawki powietrza.
Jeżeli dostarczasz silnikowi więcej powietrza, to musisz dostarczyć mu więcej paliwa żeby stosunek mieszanki być prawidłowy.
Stosując zmianę tylko jednego parametru zubażasz lub bogacisz mieszankę.
Jeki tego może być skutek powinieneś wiedzieć.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 15:54   

Cały czas o tym piszę ,ale Ty nie chcesz tego zrozumieć.
Są te pieprzone śruby ,ale się ich nie rusza !
Zmiana składu mieszanki jest możliwa przez wymianę dysz.
Zmieniamy filtr powietrza na inny jakiś chyper duper coś tam
i musimy zmienić dyszę co spowoduje zmianę proporcji paliwo- powietrze.
Czyli zmienimy skład mieszanki na taki sam jak był fabrycznie.
Widzę ,że jesteś uparty ,a ja nie mam ochoty na bezproduktywne ,po raz setny,
wyjaśnianie ,że śrubki do regulacji są ,ale ich nie ma.
Są potrzebne na etapie produkcji gaźnika i następnie zakołkowane.
Amen

[ Dodano: 2013-03-10, 16:12 ]
Tu jeszcze jeden rodzynek z Twojego rozumowania
Cytuję "Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje,"
Optymalizacja składu mieszanki ,to niby polega na czym ?
Nie na zmianie stosunku powietrze /paliwo ?
Może da się "zoptymalizować" mieszankę inaczej ? Może dodając proszku do prania ?
:hahaha:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 18:26   

Irek, mam wrażenie, że jednak ty nie chcesz czegoś zrozumieć.

Po pierwsze śruby regulacyjne jak sam wspomniałeś są w gaźniku i to nimi producent zoptymalizował skład mieszanki, po czym dostęp do nich zaplombował.
Czy są.
Po drugie można nimi regulować skład mieszanki powietrzno paliwowej, optymalizować do właściwego stosunku lub wręcz przeciwnie zmienić na niewłaściwy. Wystarczy zdjąć plomby.
Nie ma potrzeby wymiany dysz oraz iglic tylko dlatego, że zastosuje się na przykład zamiast papierowego filtra powietrza, filtr K&N .

Skład mieszanki zostanie zachwiany, więc trzeba go doprowadzić do właściwego stosunku, zoptymalizować, zmienić z niewłaściwego na prawidłowy. Filtry te przepuszczają ok 20% powietrza więcej, a przynajmniej tak chwali się producent.

Zapewne będziesz zdziwiony, ale chcąc zakupić takowy filtr zadałem pytanie w kilku ASO Yamahy ( to tylko kilka maili, tej samej treści, ale za to możliwość sprawdzenia czy każdy tak samo odpowie) czy będę musiał również kupić właśnie dysze. I wyobraź sobie, że dostałem odpowiedź, że wystarczy sama regulacja. Gdzieś na forum, nie pamiętam w jakim temacie jest ta wypowiedź.


Irek napisał/a:
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.
Są do tego specjalne zestawy i po ich zamontowaniu także NIE REGULUJEMY składu mieszanki żadnymi cholernymi śrubkami.



Wracając do tej wypowiedzi, jeżeli masz na uwadze kompletny kit, to nic nim nie zmienisz - skład mieszanki będzie optymalny. Tak zostały dobrane wszystkie elementy.
Najczęściej kupuje się taki kit w celu zwiększenia np. mocy silnika.
Jednak do pełnego szczęścia jednak się tymi śrubkami kręci, co zresztą napisano, tylko nie raczyłeś otworzyć linku i przeczytać. http://www.dynojet.com/pdf/4182.pdf skup się na punkcie 4. Nawet translatorem tłumacząc, można zrozumieć pojęcie regulacja oraz śruba

Napisz do nich, żeby nie pisali takich głupot i nie kazali zdejmować zabezpieczenia, oraz kręcenia tym czym nie należy kręcić.
Irek napisał/a:
Cytuję "Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje,"

wiesz dobrze, co miałem na myśli. Skład mieszanki jest ustalony, nie ma potrzeby go zmieniać. Optymalizuje się go, czyli ponownie doprowadza do właściwego stosunku. Służą do tego śruby regulacyjne.
Jeżeli natomiast ingerencja w układ paliwowo powietrzny jest za dużą, żeby dokonać regulacji za pomocą śrub regulacyjnych, należy dokonać zmian w zależności od potrzeb w gaźniku - dysze, iglice ( i dalej jest możliwość kręcenia śrubką ) lub w układzie zasilania w powietrze.
Skład mieszanki się zmienia ( nastąpi zmiana) wtedy, kiedy jeden z parametrów zostanie zachwiany poprzez nasza ingerencję.
Generalnie nie zmienia się składu mieszanki, chyba, że ktoś bardzo che, to może minimalnie wzbogacić mieszankę, nigdy zubażać .


Jako, że jesteś obcykany w te klocki to może odpowiesz na dość proste pytanie :

Co zrobić, żeby mieszanka była optymalna wiedząc, że motocykl 9XVS 1100) będzie zawsze eksploatowany na 2500-3000 m npm ? Wszak ludzie mieszkają w różnych miejscach świata i również tam eksploatują motocykle, w tym Yadwigi. Na przykład w Nepalu

może mały słownik :

mieszanka paliwowo powietrzna, mieszanka stechiometryczna, mieszanka - ustalony, najbardziej optymalny, stosunek paliwa do powietrza 1-14,7 - jest to wartość stała.

zmiana składu mieszanki - mieszanka paliwowo powietrza uległa zmianie na wskutek rozregulowania lub ingerencję zewnętrzną w układ paliwowo powietrzny na niewłaściwą, szkodliwą dla silnika. Stosunek paliwa do powietrza jest inny niż 1-14,7

Optymalizacja, regulacja - doprowadzenie składu mieszanki do właściwych proporcji, czyli do uzyskania stosunku paliwo do powietrza 1-14,7.

[ Dodano: 2013-03-10, 18:36 ]
Irek napisał/a:
Optymalizacja składu mieszanki ,to niby polega na czym ?
Nie na zmianie stosunku powietrze /paliwo ?


no na czym ? Stosunek prawidłowego składu mieszanki jest znany i stały, więc nie na zmianie stosunku powietrze paliwo, tylko na zmniejszeniu lub zwiększeniu jednego z tych parametrów. Jeżeli masz mieszankę za ubogą, zwiększasz dawkę paliwa, jeżeli za bogatą zmniejszasz dawkę paliwa.
Oczywiście, zmieniasz stosunek powietrze/paliwo, nieodpowiedni stosunek doprowadzasz do odpowiedniego.

Tak na marginesie, samo kręcenie śrubkami wg procedur ( np: zakręcić do wyczuwalnego oporu, a następnie odkręcić 3 i pół obrotu) to sukces połowiczny. Prawidłowe ustawie składu najbardziej optymalnego powinno się robić na przyrządach, no ale skoro Ty ustawiasz wolne obroty na słuch, wg metody

Irek napisał/a:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !


to wybacz Waść, czołem nie uderzę przed Waszmości.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-03-10, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 18:37   

oki masz rację .
Zawsze i wszędzie.
Po prywatnych mailach na temat tej dysputy i Twoich wynurzeniach ,powiadam Ci
Jesteś wielki i najlepszy.
Przepraszam ,że śmiałem podważać Twój autorytet i sugerować ,że nie Masz racji.
jak mogłem myśleć inaczej niż Ty ! ?
nie wiem co mnie skusiło.
:beczy:

wybacz mistrzu.

Szkoda ,że to ostatni post na tym forum z mojej strony....
Żegnam wszystkich i zapraszam do mojej stronki YT na nowe filmiki o naprawie
Nie mam zamiaru się wkurwiać .....

aaaaaaaaa zapomniałem jeszcze /mistrzu ,weź mi konto zbanuj za wulgaryzmy.
Chuj ,Chuj chuj, cipa cipa ,cipa ,kurwa. No i dupa jeszcze :hahaha:
No i te śrubki ....

Pozdrawiam wszystkich normalnych.......
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 19:00   

Irek,
Nie ma co się wkurwiać ;d
Łączy nas wspólna pasja jeżdżenia na 2oo i tylko to się liczy.
Niedługo pogoda pozwoli na dłuższe jazdy ;D
I o tym trzeba myśleć ;d
Zaproszenie na kawę do Palmiarni jest dalej aktualne - przyjedź, to pooglądamy i posłuchamy jak grają PeaceMakery lol
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-03-10, 20:54   

Irek, a tak z innej beczki, jesteś kobietą ? :aaa: jak nie, to popraw sobie płeć w avatarze i odbierz dzisiejsze życzenia ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 21:20   

PrzemekN napisał/a:
Irek,
Nie ma co się wkurwiać ;d


wystarczy trochę poczytać literatury fachowej, pogadać z zawodowymi mechanikami nie brylować określeniami o "wężyku chuj wie do czego" i ustawianiu obrotów na słuch. No kiedyś faktycznie za czasów WSK, się tak robiło, trudno jednak było o filmik nowego motocykla z nagraniem dźwięku jego pracy :hahaha:
Dałeś popis fachowości.
Pytanie o różnicę w składzie mieszanki na znacznej wysokości również jak widzę cię przerosło, bo nie wiesz co napisać. Poszukaj, może gdzieś znajdziesz.

Na chamstwo riposty nie będzie.

[ Dodano: 2013-03-10, 21:21 ]
mam nadzieję, że już napisałeś do producenta Dyno Jet w jakim są błędzie :hahaha:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group