YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wydechow
Autor Wiadomość
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 18:18   

Nie Witek.
W instrukcji jest napisane aby silnik pracował "several minutes"
Kilka minut.
Przez 2-3 minuty silnik się nie zagrzeje , a tyle upłynie właśnie zanim się ogarniemy
z kręceniem śrubką do regulacji. lol
Aby silnik rozgrzać trzeba 10 -20 minut.

Ważniejsze jest chyba to ,że przed synchronizacja trzeba zawory ustawić i obroty.
Nie mówię o tym ,bo już całkiem się zadyma zrobi :hahaha:

Jakoś to wszystko rozpracujemy powolutku :brawo:

[ Dodano: 2013-03-09, 18:22 ]
Piszemy o tym samym ciągle.
Tak Witek.. można zmienic skład mieszanki ,ale tu chodzi o "regulację składu mieszanki"
Zrozumiałem ,że chodzi o regulacje gaźnika ,jak w MZ ,albo WSK.
:)
:poddajesie:
Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 18:22   

Zawory mam ustawione, do obrotów trzeba by podłączyć jakiś obrotomierz, a ni mom do dwugarowego silnika i tu som problemik.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 18:25   

Musi na ucho robić- GUL, GUL ,GUL :hahaha:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.
No - chyba ,że komuś słoń na ucho nadepnął lol
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-09, 19:12   

Ja kręcę w górę aż jest za szybko i lecę w dół aż mi się zacznie podobać. Na pewno nie mogą się robić nierówne gul-gule, bo wtedy wiadomo, że coś jest nie tak. Generalnie mi jest łatwiej ustawiać schodząc z wysokich niż dokręcając z niskich. Jak w UHMIE byłem to stwierdzili, że dobrze ustawiłem.
_________________

 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-09, 19:58   

Irek napisał/a:

Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.



No i tu mam pewien kłopot.
Założyłem wydechy PEACEMAKER, które mają możliwość zmiany parametrów tłumienia w czasie jazdy. Myk polega na tym, że poprzez siłownik zamontowany w tłumiku, zmienia się przepływ strumienia spalin - od prawie pustych wydechów do układu prawie, jak w zestawie fabrycznym.
I co w takim wypadku z synchronizacją? :nie_wiem:
Synchronizować w ustawieniu "cichym"?
W instrukcji montażu tłumików nic nie piszą o synchronizacji gaźników....
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-09, 20:03   

Zajebisty materiał, a komentarz bezcenny ;D Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ w którym umieścić warto byłoby takie porady ? Nie trzeba byłoby szukać informacji po całym Forum ? Irek, szacunek :uklon3:
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 20:09   

Pirania_LM napisał/a:
Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ
to pytanie kierować należy do pana brązowego
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 20:44   

Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.

Ps
Witek kto to jest "pan brązowy " /
:o

Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ...
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-09, 20:56   

w Lidor są po 3100 zł ;D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 21:23   

Irek napisał/a:
Witek kto to jest "pan brązowy "


Administrator
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-09, 23:39   

Irek napisał/a:
Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.

Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ...


Dzięki za podpowiedź - tak zrobię i zobaczymy, jakie będą efekty.
A co do reklamy - to to jest to ;d
I powiem Ci, że efekt jest zajebisty lol
A co do ceny - to powiem Ci, że to nie jest połowa ceny mojego motocykla. Szczególnie, po ostatniej modyfikacji ;D

Bakteria - ja kupiłem w Polkomie - oni są wyłącznym dystrybutorem producenta na tę część Europy.
A jeżeli chodzi o Lidor - to, z tego co wiem, to te tłumiki kupują w Polkomie.
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-10, 06:34   

A może w jakiś sposób zapamiętać ustawienie śruby na ON i OFF (na przykład, że pomiędzy skrajnymi ustawieniami jest X obrotów w stronę Y) i potem ustawić na połowie?

PS. Zazdroszczę wydechu. Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie?
_________________

 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 07:25   

Dzarko - nie da się zapamiętać.
1/4 obrotu , to już dużo.
Co do wydechów ,to myślałem ,że kosztują z 10k :hahaha:
Jak 3100 , to mus kupić ! :brawo:

Co do mojej teorii o wpływie wydechów na synchronizację ....
Po "głębszym" zastanowieniu się wczoraj wieczorem pomyślałem ,że
przecież gdy spaliny są wyrzucane z garnka jest zamknięty zawór ssący.
Nie ma sytuacji ,że oba zawory są otwarte i to chyba znaczy ,że nawet po zdjęciu wydechów
synchronizacja się nie rozjedzie....
Cholera sam już nie wiem.

Łeb mi dzisiaj pęka od tego "głębszego" zastanawiania się :hahaha:
Przemek , w Tobie jedyna nadzieja :)
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-10, 10:33   

Irku , to miałem własnie na myśli , że po zamknięciu zaworów ssących , konczy się istota synchronizacji gaźników ;d
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 11:02   

Czyli cała moja teoria z wydechami wzięła w łeb.
Reszta się zgadza.
Można zakończyć stwierdzeniem ,że Pan Kaliński ma rację.
Po wymianie wydechów nie trzeba robić synchronizacji ,a tym bardziej
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
regulacji.
Co by nie mówić ,cała ta dyskusja na pewno komuś się przyda i nie jeden
sobie po przeczytaniu wątku sam zrobi synchronizację.
Bo to jest na prawdę bardzo proste ,a wężyk z płynem jest bardzo dokładnym przyżądem w przystępnej cenie ( 4 zł ) :brawo:

Teraz idę zbierać złom ,może do wiosny na te wydechy z regulacją głośności uzbieram.
:hahaha:
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-10, 11:18   

Irek napisał/a:
Jak 3100 , to mus kupić ! :brawo:


To mało? Kurde, jak za zboże.

Tu dobrze słychać:

http://www.youtube.com/watch?v=sTGfN4BJei8

Bardzo by mi się takie podobały.
_________________

 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-10, 11:27   

Dzarko napisał/a:
Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie?


PrzemekN już nie śmiga na DS, teraz ma Yamaha Royal Star Venture lol
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 12:05   

Ciekawe jak rozwiązali połączenie linek z klapką w środku.
Jakoś te linki muszą do wnętrza tłumika wchodzić przecież...
Jeszcze jedno pytanie do kolegi który ma te wydechy.
Czy jako ciche są tak ciche jak fabryczne , czy jednak są głośniejsze ?
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-10, 12:18   

Jak znajdziesz czas, to podjedź na Strusiownię - tam, będzie można wszystko pooglądać. Naprawdę technicznie, to bardzo ciekawe rozwiązanie.

A może, w ramach rozpoczęcia sezonu podjedziesz do Palmiarni na kawę?
Rzuć okiem na W-D-L - tam są szczegóły.

Generalnie, w Venture fabryczne tłumiki są strasznie ciche..
Wiem, że do tej maszyny takie pasują, ale, wkurzało mnie to.
Nowe tłumiki w trybie cichym są niewiele głośniejsze niż fabryczne, ale, jak się przestawi na głośne i odkręci gaz... to aż miło posłuchać lol
No i na wolnych obrotach nareszcie gulgocze ;D
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 12:24   

Miałem w swoim XVS jak kupiłem założone Vinca pięknie brzmiały ,ale się wymieniłem na fabryczne , bo w trasie łeb mi pękał ,a plecaczek nie chciał ze mną jeździć ;D
Takie z przełącznikiem ,do zadania szyku na chwilę ,są idealnym rozwiązaniem.
Jak się ciepło zrobi ,to pewnie się wybiorę ,150 km to nie dużo...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group