YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wydechow
Autor Wiadomość
ksiezyc69 



Rocznik: 2003
Wiek: 55
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 31
Skąd: KNURÓW
Wysłany: 2013-02-28, 14:00   wymiana wydechow

witam,mam w swojej maszynie oryginalne wydechy yamahy zastanawiam sie nad zmiana na puste,czy musze po wymianie robic regulacje gaznikow???? vstar1100/2003
_________________
:)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-02-28, 15:45   

nie musisz robic regulacji tylko synchronizacje a to prosta sprawa bo nie trzeba rozbierac polowy motocykla jak w przypadku rozbierania gaznikow.
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4427
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-08, 13:17   

Dzisiaj dzwoniłem do Kalińskiego w sprawie wymiany wydechów. Na pytanie czy po wymianie zrobią mi synchronizację gaźników facet odpowiedział że nie trzeba. I teraz mam zagwozdkę :nie_wiem: Wszędzie czytam że po ingerencji w układ wydechowy należy to zrobić a ten mi wyjeżdża z takim hasłem. ;/
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-08, 13:32   

Jak chcesz być pewny ,że jest oki 'to kup sobie 3 metry wężyka ,dwie igły w aptece
I sam sobie zrobisz synchro.
To 10 minut roboty.
Tu masz co i jak:

http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc
Nie lej do wężyka wody tylko olej ,jak go przypadkiem zassa ,to nic się złego nie stanie.
Fajny jest olej do paliwa Stihl- czerwony pięknie widać :brawo:
Igły najcieńsze jakie są wepchnij 5 cm w końce wężyka ,będą tłumiły skoki oleju.
Ps
W tych gaźnikach nie ma czego regulować ;d
No ,może poza poziomem paliwa w komorze pływakowej.
Robi się synchronizację i tyle w temacie.
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4427
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-08, 15:55   

Irek, dzięki ;D . Może się odważę i sam spróbuję ;p
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-08, 16:10   

Nakręcę jutro filmik jak to zrobić , bo ten z linka nie jest dla osób
robiących to pierwszy raz zbyt jasny.
Nie ma się czego bać , to proste jak jebanie.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-08, 16:15   

niby proste, ale warto byłoby opisać krok po kroku ( tu podłącz, tam podkręć, do poziomu takiego i takiego - do tego fotki ) i będzie da potomnych 8)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-08, 16:49   

Irek napisał/a:
Nakręcę jutro filmik jak to zrobić


:brawo: :brawo: :brawo:

Przede wszystkim wcześniej zacząć. Co trzeba zdemontować, żeby dostać się do króćców. Gdybym dał radę to sam zrobić, to byłbym przeszczęśliwy...
_________________

 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-08, 19:45   

Film zrobiony jesteście mi browara winni :hahaha:

http://youtu.be/S9jkNfUvDVU

Zapraszam też do obejrzenia innych moich filmów o grzebaniu w naszych gwiazdkach.

Link zapodałem na forum w dziale na ten temat tu:
http://www.yamaha-dragsta...pic.php?t=12470

Pozdrawiam.
Irek
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-08, 20:23   

No nie chce sie tutaj wymądrzać, ale wydaje mi sie ze synchronizacja gazników nic nie daje przy wymianie na puste wydechy , to już prędzej reguluje się skład miesznki . Synchronizacja ma na celu wyrównanie ciśnien (podcisnienia) w gaznikach a co za tym idzie podawanie równej mieszanki paliwowo powietrznej. No chyba ze czegoś nie rozumiem... wiec prosze mnie poprawić :)
 
 
Piorus 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 75
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 331
Skąd: Piorusowo
Wysłany: 2013-03-08, 20:26   

Brawo Irek,uczciwie zapracowałeś na tego browarka,teraz trzeba go przemnożyć przez liczbę wyświetleń i spokojnie masz beczkę browara na zlocie.Pozdrawiam.
_________________
;NAVIGARE NECESSE EST-VIVERE NON EST NECESSE
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-08, 20:31   

Roni, masz rację. Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy - być może regulacja nie będzie konieczna.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-08, 20:34   

witek1965 napisał/a:

Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy


a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?



Irek, niezły filmik, a ten wężyk "ch..j wi po co" :hahaha: to odma
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 06:06   

Roni juz Ci wyjaśniam.
W tych gaźnikach (mowa o DS 1100) można wyregulować:

1- czujnik położenia przepustnicy (za pomocą omomierza)
2- Poziom paliwa w komorze pływakowej ( wężykiem założonym na rurkę wystającą z komory)
3- Wolne obroty ( pokrętło z czarnym dinksem)
4- stopień położenia przepustnic względem siebie ,czyli synchronizacja gaźników.

Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
;d
Reasumując - nie warto najpierw regulować skład mieszanki ,bo się po prostu tego nie da zrobić.
Jeśli jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić.
:skuter:

[ Dodano: 2013-03-09, 07:27 ]
EDIT:
Jeszcze jedna ważna rzecz ,o której zapomniałem powiedzieć w filmie. :beczy:
Przed synchronizacją trzeba ustawić motocykl w pionie.
Klocek podłożyć pod "nóżkę"
Wtedy poziom paliwa w gaźnikach jest taki sam.
Poprawię to dzisiaj.
:dumny:

Pozdrawiam
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-09, 16:32   

Irku ,dziękuje za wyjaśnienia , wszystko się zgadza . Jednak Dragon i księżyc69 pytają czy po wymianie wydechów potrzeba to robić.
Oczywiśćie synchronizacje trzeba co jakiś czas przeprowadzać , ale wydaje mi sie że dla samej wymiany tłumików nie ma to znaczenia. Ani dla wymiany na normalne , ani dla wymiany dla pustych wydechów.
No a czym się rózni wydech oryginalny od np. pustego wydechu? Napewno tym ze ten drugi będzie strasznie głośny ;d , napewno zmieni się charakterystyka silnika i podniesie się temperatura układu wydechowego (tak mi się wydaje) za sprawą źle dobranego składu mieszanki paliwowo powietrznej .
Skład mieszanki jak napisałeś Irku jest fabrycznie ustawiony , ale jest on ustawiony dla oryginalnych wydechów , a nie pustych .
Tak więc synchronizacja jest procesem który ma znaczenie przed spalaniem w komorze cylindra , a nie ma na to co wylatuje z niego , natomiast skład mieszanki jak najbardziej za to co dzieje sie w wydechu , czyli temp. , strzały , spaliny itp.

Jeśli się myle , to prosze mnie poprawić ;d
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 17:36   

Bakteria77 napisał/a:
a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?
służą do tego świece diagnostyczne . Niestety za drogie, żeby wyposażyć w nie swój garaż :beczy: .Jak okaże się, że skład mieszanki jest odpowiedni, nie musisz nic regulować.


Irek napisał/a:
Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
;d
producent załóżył, że nie będzie nikt ingerował w układ dolotowo - wylotowy.
Irek napisał/a:
nie warto najpierw regulować skład mieszanki
nie bardzo rozumiem, co to znaczy najpierw ? Przed wymianą wydechów, po wymianie . Skład mieszanki reguluje się jak zachodzi taka potrzeba, a nie dla hecy.

I nie pisz, że
Irek napisał/a:
bo się po prostu tego nie da zrobić.




bo to jest nieprawda. Da się i niejeden już to robił.
PO założeniu hypka i pustych wydechów, to nie tylko skład trzeba zmienić, a nawet i dysze, ponieważ na oryginalnych tego nie zrobisz.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 17:49   

OK -jeszcze raz .
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI ! :ryczy:
Zapomnijmy o tym.
(Tak Witek , można wymienić dysze , ale to nie jest regulacja składu mieszanki w pojęciu kręcenie śrubką :) )

Teraz co do zależności tłumiki ,a synchronizacja gaźników.

Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Wiadomo- są to puste rury i jedna jest dłuższa druga krótsza ,chodzi głównie o efekt estetyczny. Ma być ładnie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.

O ingerencji w skład mieszanki proszę zapomnieć.
Jest to możliwe tylko przez wymianę dysz, na przykład po zamontowaniu układu
hypercharger ,który zmienia ilość powietrza podawanego do gaźników.
Tak jak w tym filmie na przykład
http://www.youtube.com/watch?v=oKExiocFd7k
Taki zabieg powoduje wzrost mocy silnika ,ale jest wszystko dograne ,dysze ,ilośc powietrza .....

Jeśli się mylę , to proszę mnie poprawić.

................
Witek -"najpierw" to taka aluzja do postu wcześniejszego.
Że trzeba przed synchro sprawdzić skład mieszanki i go wyregulować.
Niby jak mamy skład mieszanki wyregulować ?
Czym ? Wywiercić otworek w dyszy ? :hahaha:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 17:54   

P.S. Irek, filmik fajny, troche niewyraźny, ale nic to. Jednak mam uwagę - czy synchronizacji nie powinno się wykonać na zagrzanym silniku ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-03-09, 18:00   

Powinno się i przed sychronizacją należy ustawić obroty biegu jałowego. Tam była chyba przerwa w nagraniu i silnik chyba się nagrzał w tym czasie.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-09, 18:02   

Irek napisał/a:
OK -jeszcze raz .
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI ! :ryczy:


Może tutaj zerknij ?

http://www.dynojet.com/pdf/4182.pdf

oraz do tego tematu http://yamaha-dragstar.pl...eszanki&start=0
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group