YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2009-06-17, 22:13
Praca silnika przy max obrotach na biegu
Autor Wiadomość
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-11-04, 16:02   

jkurnik, Pieterko wyżej zacytowałem fragment manuala do DragStara. Wyraźnień napisano że silnik ma limit obrotów do 6800 a limit prędkości do około 175 km/h. Wystarczy że zapłon zostanie odcięty i tyle. Nie odcina się chyba dopływu paliwa.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2009-11-04, 16:32   

Realizuje się przez odcięcie zapłonu (brak iskry). Centralka jest pod kanapą.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-04, 17:36   

Pewnie, żetak. nawet skutery maja moduł elektroniczny odcinający przy pewnych obrotach zapłon. Mozna do nich kupić moduł bez ograniczeń i często tak robią. Czy do draga takowe coś jest-pewnie tak, tylko po co?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-04, 18:53   

Zebym mial manuala do swojej wersji draga to bym wam powiedzial jak jest.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-11-04, 19:08   

jkurnik, Udajesz czy naprawdę nie rozumiesz co do Ciebie piszmy ?. Wszystko zostało tu wyjaśnione więc co chciałbyś nam powiedzieć ? Nawet cytat z manuala powyżej podałem. :nie_wiem:


W ciągu 2 dni napisałeś ponad 50 postów. Przeglądając forum trudno nie odnieść wrażenia że to Twój cel. ;p :hahaha:
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-05, 12:47   

Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona?

[ Dodano: 2009-11-05, 12:48 ]
Przykladem jest honda shadow vt 125, ktora nie ma odciecia zaplonu - mimo ze podobno nawet skutery maja.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-11-05, 13:59   

jkurnik napisał/a:
Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona?


Nie mieszaj. Pisałeś o odcinaniu paliwa.

Manual z Października 2005. Do wersji 5YS-28199-E1
Czy dobrze czytam że Twój to właśnie 2005 ?

Co do świateł i immo to jak sobie spokojnie poczytasz forum to się zapewne doczytasz że to wynika z różnic pomiędzy wersją z za wielkiej wody a wersją na stary kontynent. ;p

Czy jeszcze mogę w czymś pomóc ? ;d
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-05, 14:04   

Ziółek napisał/a:
Czy jeszcze mogę w czymś pomóc


Nie, teraz wszystko gra dzięki :)
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
riki m 


Rocznik: 2003
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: skandynawia
  Wysłany: 2010-04-10, 20:56   dobre forum

pierwszych kilka stron przeczytanych na tym forum i zaskoczenie wielkie .
wlasnie dowiedzialem sie co z tymi obrotami itp. ,a juz mialem nowy silnik zamawiac hehe;-)
_________________
Drag Rulez
 
 
riki m 


Rocznik: 2003
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: skandynawia
Wysłany: 2010-04-13, 17:33   

A jednak !
Moto jedzie, fakt ... przy szybkiej redukcji ,albo przy wyprzedzaniu więcej ryczy niż jedzie ;/
moja diagnoza była taka:
-sprzęgło tzn tarcze do wymiany .
- przyjechał znajomy "lekarz" diagnoza taka sama .

p.s. podobno tak ma być w naszych "gwiazdkach" z tego co czytałem .Jak wymienię i będzie tak samo to się dopiero wkur...... :)
_________________
Drag Rulez
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-11, 15:04   

Nie będę tworzył nowego tematu a chciałem zapytać was o coś co jest związane po części z założonym tematem. Mianowicie przesiadłem się z Virago 750 na draga xvs 650 classic z 98roku. Po zakupie od znajomego postanowiłem wymienić filtr paliwa, oleju, powietrza świece, olej w silniku oraz w przekładni walu. Poza tym wyjołem gaźniki w celu sprawdzenia jego stanu i czystości oczywiście nie rozbierałem go na części pierwsze tylko sprawdziłem stan membran i czy dyszki nie są zapchane. Gaźnik okazał się czysty membrany ok, moto ma około 28000km. Po włożeniu nowego filtra powietrza i gaźników dokonałem synchronizacji gaźników wg. uwag kolegi z forum. Jak miałem wyjęty gaźnik to sprawdziłem luzy zaworowe musiałem tylko jeden poluzować wylotowy na drugim cylindrze. Po takim przygotowaniu motorku do sezonu wsiadłem na pierwsza wyprawę i pierwsze odczucia:
- po wprowadzeniu go na obroty nie schodzi mi szybko tylko po chwili delikatnie schodzi na obroty biegu jałowego czy to jest normalne i czy tak macie dodam ze w virazce schodził mi dość szybko. Oczywiście jest to pojecie względne co rozumie pod szybkim schodzeniem z obrotów. Jeśli ktoś z was posiada info o linku przedstawiającym prawidłowe schodzenie na wolne obroty to proszę o dołączenie linka.
- przy jeździe 90km/h po odkręceniu manetki odczuwam brak mocy jakby go coś hamowało pisaliście o odcięciu zapłonu lub braku paliwa no właśnie jest to takie odczucie. Poziom w komorach pływakowych gaźnika sprawdzałem i otrzymałem około 9,5mm czyli 1mm więcej od zalecanego nie kombinowałem z ustawianiem na języczkach pływaków żeby czegoś nie pogorszyć.
Zauważyłem również ze wariują mi obroty na biegu jałowym (jak się rozgrzeje po dłuższej jeździe z obrotami jest ok nie zauważyłem falowania) i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze jak myślicie czy przy dodawaniu gazu powyżej 90km/h w celu przyspieszenia (wyprzedzanie) utrata mocy może być spowodowana poprzez zassanie lewego powietrza. Czy tez te maszyny tak maja czytałem na forum ze 650 przydałoby się więcej kucyków, nie to ze zależy mi na szybkości bo nie lubię szybkiej jazdy ale przy wyprzedzaniu przydałoby się żeby odejście miał. Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du.. Dragus ma trochę ciężej ale czy tak powinno być. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć to bardzo proszę. Będę teraz w wolnym czasie szukał nieszczelności na łączach może coś źle podłączyłem przy składaniu laczek gumowych.
Pzdr
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2012-04-11, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-11, 15:16   

Ruffi napisał/a:
i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze
sprawdź krućce dolotowe. W sporej części motocykli z tych roczników ludzie juz wymieniali na nowe - guma parcieje i powstają pęknięcia

[ Dodano: 2012-04-11, 16:18 ]
Ruffi napisał/a:
Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du..


Virago 750 to 55 KM. Więc sobie sam dopowiedz resztę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-11, 15:31   

Masz jakiś patent na sprawdzenie tych króćców czy tak jak kolega pisał na forum dymek puścić i sprawdzić czy zaciąga ewentualnie psiknąć starterem i słuchać zachowania się silnika na obrotach. Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę. Wyprzedzę temat czy ktoś z was wymieniał takie króćce i czy ma jakieś namiary na dobrego sprzedawce - pytam za wczasu może na przyszłość się przyda. Poza tym zauważyłem delikatne pęknięcia na tych króćcach jak dłubałem przy danusi i może to jest to, tylko dobrze byłoby sprawdzić przed zakupem żeby się upewnić ze to właśnie króćce nawaliły. Dziękuję za podpowiedz
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2012-04-11, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-11, 15:32   

Ruffi napisał/a:
Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę.


147 za komplet o ile się nie mylę

[ Dodano: 2012-04-11, 16:35 ]
tu sa za trochę więcej, ale to pierwszy rekord jako kliknąłem http://www.select-shop.pl...szt-p-8992.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-11, 15:59   

Serdeczne dzięki za podrzucenie linka nie wykluczone ze może skorzystam, ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik czy ktoś z forumowiczów założył te króćce? Ja znalazłem na allegro coś takiego:
http://moto.allegro.pl/kr...2238677596.html
Wygląda na to ze jest to ta sama firma TOURMAX
No nic to w wolnym czasie czeka mnie sprawdzenie tych króćcy pewnie wzrokowe :) ale czy to coś da to nie wiadomo najlepiej założyć nowe. Z tego co się orientuje to przy założeniu takich króćców należy użyć jakiegoś specyfiku nasmarować powierzchnie przylegające do cylindra - czy mam racje i czy to jest na bazie silikonu?.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-11, 16:55   

Ruffi napisał/a:
ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik
zamiennik, wszak widać. Oryginał byłby logowany znakiem Yamahy i numerem części.
Pod tym linkiem, który ci podesłałem, są tańsze o 40 zł. Też producenta TOURMAX, więc po co przepłacać. Nawet Larsson ma taniej i tez Tourmaxa http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-04-11, 17:04   

Czy nie ma sposobu na regenerację takich krućców poprzez wulkanizację?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-11, 17:58   

Kolego z tego co wiem to nie da rady tego wulkanizować guma się starzeje pracuje w wysokich temp. myślę, że nawet nie ma sensu zregenerujesz i po jakimś czasie znowu pości. Dowiadywałem się z podobnym elementem do skutera (HONDA SPACEY) nie dało rade. Zszedłem do moto i mam popękania na króćcach także zamawiam w sklepie select shop i zamieniam. Mam nadzieje ze po zamianie moto będzie pracował jak trzeba. Zdam relacje czy coś to dało po wymianie króćcy. SERDECZNE DZIĘKI WITEK ZA LINK DO ELEMENTU
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-11, 22:12   

Takie krućce, podobnie jak membrany (w Virago) nie nadają się do wulkanizacji.

Ruffi, zadzwoń do mnie w sprawie tych krucców z Larssona.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-22, 18:03   

Króćce wymienione i motorek dostał wigoru dzięki za porady. Wlasnie wrocilem z przejazdzki :brawo: Pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group