YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2009-06-17, 22:13
Praca silnika przy max obrotach na biegu
Autor Wiadomość
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2009-06-17, 21:18   Praca silnika przy max obrotach na biegu

Witam
Może ktoś z Was testował coś takiego i może odpowie mi na pytanie.
Jadąc np na drugim, lub trzecim biegu odkręcając manetkę do maksymalnych obrotów jak się zachowuje silnik?
Chodzi o to, czy przerywa jakby brakowało paliwa (szarpanie), czy może nie szarpie, ale zachowuje się tak jak samochód przy odcięciu zapłonu.
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-06-17, 21:38   

White. Mój ciągnie najpierw mocno, potem słabiej, a potem tylko ryczy w niebogłosy i jakby na koniec miał spadek mocy. Nie czułem nigdy takiej sytuacji jak w samochodzie przy odcięciu zapłonu. Poprostu idzie tempo w maksymalnych obrotach i błaga o litość.
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-06-17, 21:55   

U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-06-17, 22:03   

Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-17, 22:12   

W ścigach fajny jest ten głos tydyyytydyyy czy coś takiego lol

Przyznam się szczerze, że nie sprawdziłem tego na gwiazdce a jestem ciekaw ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2009-06-17, 22:15   

shipp napisał/a:
U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg.

Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu :)
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-06-17, 22:17   

Kilka razy zdarzylo mi sie wykrecic na max i byl efekt taki jak w samochodzie (przynajmniej moim) zaczelo przerywac jakby cos odcinalo paliwo, co bardzo mnie zdziwilo przy gazniku bo spodziewalem sie ze po prostu bedzie ryczal i dalej nie pojdzie
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-06-17, 22:22   

No właśnie dobrze to White ująłeś. Takie buuuuuuu i mało mocy... ale wtedy wpiąłem wyższy bieg. Może rzeczywiście kawałek dalej jest odcięcie? Tyle że moje buuuu, długo twało, a moc zdychała
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-06-17, 22:47   

White napisał/a:

Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu :)

Kurczę, nie pamiętam dokładnie bo byłem zaskoczony, ale chyba zaczął przerywac, jakby się dławic i tracic moc. Nie czekałem co będzie się dalej działo tylko dałem wyższy bieg.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2009-07-11, 21:34   

Coś w rodzaju odcinania zapłonu i ja mam.... to norma chyba.
Trzeba by było chociaż na moment (prowizorycznie) podłączyć obrotomierz aby zobaczyc przy jakich obrotach to się dzieje.


A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-07-11, 22:07   

soft napisał/a:
A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie?

Sprawdzę to i dam znać ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-07-12, 10:48   

Mialem raz taka sytuacje kiedy przeciagnalem drugi bieg. Uczucie jak przy odcieciu zaplonu.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-07-12, 19:21   

Drago odcina przy ok. 7 kawałkach na obrotomierzu. Odcięcie ma chronić serducho.
Jest jeszcze coś takiego jak max. moment obrotowy( DS 1100 to coś koło 2200 obr.), i max moc ( myślę, że ok. 3-3,5 tys. obr. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi)
Powyżej tych wartości nie warto kręcić moto. Po prostu w tych granicach najlepiej się zbiera. Pewnie, że pociągnie jeszcze do 5,5 może do 6 tys. obr, ale im wyższe obroty tym przyspieszenie mniejsze. Przed max obrotami już w ogóle przestaje jechać (krzywa dwóch wartości gwałtownie leci w dół)
Nie mam niestety wykresu moto, ale poglądowo dam wykresy Omeg- pierwsza to mój diesel 2,5, a druga to 3 litrowa benzyna MV6


_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-07-12, 19:26   

A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1810
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-07-12, 19:34   

Lokis napisał/a:
A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości

Też tak mi się wydaje
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2009-07-12, 21:26   

Mi mówiono w Yamaszce, że to odcięcie zapłonu
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-07-12, 22:34   

Lokis napisał/a:
A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości

Niemożliwe ;)

Dziś przetestował max obroty. Odciął przy 7 200 obr/min ;)
Występuje takie samo odcięcie jak w przypadku samochodów.
Na pewno nie brakuje paliwa, ponieważ przy 7tys obr/min można jechać normalnie ;)

Więcej tego nie zrobię bo nie chcę aby silnik wyleciał z ramy lol
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2009-07-13, 20:08   

Na 100% ma odcięcie zapłonu.
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-08-19, 22:19   

To kawałek z instrukcji obsługi XVS 1100.
strona 3-7

NOTE: @
This motorcycle is not equipped with a
tachometer; however, it has a built-in
speed limiter, which prevents the engine
speed from exceeding approximately
6,800 r/min and the vehicle
speed from exceeding approximately
175 km/h.

Wynika z tego że dragi maja odcięcie zapłonu (tu piszą o limicie) przy ok. 6,8 obr/min i ok. 175 km/h
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-04, 13:47   

bartek_p napisał/a:
Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić


A po cot o w ogole sprawdzac?
Swoja droga gazniki nie moga miec chyba odciecia paliwa - to nie wtrysk - pamietajcie ze w gazniku jest zawsze zapas paliwa w komorzeplywakowej - jelsi podkrecicie na maks to gaznik bedzie mial jeszcze trche paliwa aby przekrecic silnik. Gaznik nie ma zadnej blokady na dyszy paliwowej zeby odciac doplyw paliwa.

Prosze mechanikow o poprawienie mnie jesli sie myle. ale jak mnie uczono tylko wtryski maja odciecie bo to wlasnie mozna sterowac komputerowo. W gaznikach podobno mozna zalozyc ograniczenie otwarcia przepustnicy zeby nei dalo sie na maks rozkrecic.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group