XV 1700 gaźnik czy wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-03, 07:11
|
|
|
Pyra postep niszczy Nasz świat !! ... niestety ... |
|
|
|
|
Waldorff
Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 58 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-12-03, 13:45
|
|
|
pyra napisał/a: | Waldorff napisał/a: | Ja osobiście brałbym gaźnik. Nie ufam komputerom... |
a może to jest postęp ? |
Tak, to jest postęp.
I co z tego?
Mam bezkrytycznie akceptować wszystko co można nazwać postępem...?
Postępem są również "energooszczędne" świetlówki, hiper i super markety,"żywność" GMO i konserwanty oraz ulepszacze/polepszacze spożywcze, etc.,etc... czyli zjawiska, moim zdaniem, zdecydowanie negatywne.
BTW -Nie kryję, że jak czytam i słyszę w mediach marketoidalny bełkot o "innowacyjności" i "postępie" to zbiera mi się na wymioty.
Osobiście uważam, że nie potrzebuję elektroniki komputerowej do sterowania silnikiem spalinowym.
Nie widzę żadnego uzasadnienia stosowania komputera w tym zakresie.
Komputeryzacja za to jest mi niezbędna w innych dziedzinach życia - prywatnego i zawodowego.. |
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-12-03, 15:19
|
|
|
komputer w jakimkolwiek urzadzeniu pozwala producentowi zalozyc chip ktory sprawi ze sprawny sprzet po pewnym okresie lub przebiegu przestanie dzialac |
|
|
|
|
majkelpl
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 466 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 2012-12-03, 15:19
|
|
|
Waldorff napisał/a: | Ja osobiście brałbym gaźnik. Nie ufam komputerom... komputer jest dobry w domu lub biurze
|
Samochodem tez na gaznik jezdzisz ?
To chyba jakis zabytek w takim razie
A w kwestii moto .....
[ Dodano: 2012-12-03, 15:20 ]
grabi napisał/a: | burza, pooglądaj i pojeźdź oboma i wybierz co ci bardziej pasi i się podoba. Ile osób tyle zdań. |
|
_________________ WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614 |
|
|
|
|
Waldorff
Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 58 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-12-03, 16:00
|
|
|
majkelpl napisał/a: |
Samochodem tez na gaznik jezdzisz ?
To chyba jakis zabytek w takim razie
|
O gaźniku pisałem odnośnie motocykla, bo temat jest przecież o moto.
W kwestii aut - aktualnie jeżdżę dieslami.
Zabytki to jeszcze nie są... choć zasługują na szlachetne miano Youngtimer'ów
Rocznik 1993 i 1994, przebiegi grubo ponad 600 tys., nienaganny stan blacharski i mechaniczny.
Te auta mam nie przez przypadek... zbyt wiele nerwów i kasy straciłem na "nowszych", skomputeryzowanych pojazdach |
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-03, 17:48
|
|
|
Waldorff święta racja ... odnośnie samochodów ... swojego czasu miałem gażnikową Granadę - samochód malina - potem zaczęła sie era wtrysków, czyli problemów ... gażnik uber alles w motocyklu ...
[ Dodano: 2012-12-03, 17:52 ]
... chyba powinniśmy się przenieść z tą dyskusja na forum W/R Stara ... |
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2012-12-03, 18:37
|
|
|
artek napisał/a: | Pyra postep niszczy Nasz świat !! ... niestety ... |
Skoro postęp niszczy świat to nasi przodkowie latali na 4 łapach a nie jeżdzili na 2oo Jestem za postępem |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-12-03, 18:47
|
|
|
proponuję wątek postępu wysłać do HP
to od kiedy i do kiedy postęp był (jest) cacy ? a kiedy be ?
jak dla mnie mógłby się zatrzymać 25 lat temu nie było by komórek i internetu .Tylko co ja bym teraz robił , może by mnie już nie było, bo postęp uratował mi życie -dosłownie |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-03, 19:10
|
|
|
... bez scen Panowie, nie chcę wracać do maczugi i krzesiwa ... |
|
|
|
|
Jarek72
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Kuflew
|
Wysłany: 2012-12-03, 19:13
|
|
|
Wracając do tematu: czy nie należy tego "postępu" traktować jako czegoś naturalnego, bo po prostu tak już jest. Też przymierzam się do RS i trafia mi się 2008(wtryskowy) w rozsądnych pieniądzach. Dźwięk przeboleję bo ma Cobry, ewentualna awaryjność?...zobaczymy w użyciu |
_________________ na prostej |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-03, 19:56
|
|
|
Waldorff napisał/a: | Pomiędzy optymalnie ustawionym wtryskiem a poprawnie wyregulowanym gaźnikiem nie uraczysz znaczących (odczuwalnych) różnic w dynamice/charakterystyce pracy silnika ani też w spalaniu. | niestety nie jest to prawdą - człowiek, to aparatura pomiarowa, więc nie ma takiej możliwości natomiast aparatura pomiarowa odczuje.
Waldorff napisał/a: | Obydwa urządzenia maja za zadanie ustawić OPTYMALNE proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od obciążenia/obrotów silnika. |
Oczywiście, że tak, tylko, że systemy wtryskowe wyposażone w masę czujników reagują natychmiast, a Ty co możesz zrobisz z gaźnikiem ? nic, po prostu nic. Wystarczy, że wjedziesz pojazdem w góry, na poziom powiedzmy 2000-2500 m npm i co, regulacja składu mieszanki, bo skład. Gaźnikowy nie. Układ wtryskowy "kontroluje"skład mieszanko non stop. Gaźnik ustawiasz z bardzo małą dokładnością raz na jakiś czas. powietrza się zmienił ? Układ wtryskowy zrobi to natychmiast
Mieszanka powinna mieć odpowiedni skład chemiczny, umożliwiający spalanie stechiometryczne oraz całkowite i zupełne węglowodorowych składników paliwa. Dzięki temu uzyskuje się najmniejsze stężenia toksycznych składników spalin i wysoką skuteczność działania katalizatorów spalin. Szczególnie istotny jest tu współczynnik nadmiaru powietrza, którego wartość powinna być możliwie bliska jedności.
Waldorff napisał/a: | Każda modyfikacja optymalnych proporcji działa niekorzystnie na równomierność zużycia elementów silnika i jego spalanie - i nie jest to żadną tajemnicą. |
Idealna proporcja składu mieszanki paliwowo powietrznej to 1:14,7, gdzie 1 to kilogram paliwa, a 14,7 powietrza.
Niestety nie da się idealnie ustawić takiego składu mieszanki w układach gaźnikowych.
Układy wtryskowe, to nie tylko dawkowanie paliwa, to również dawkowanie ilości powietrza. Nad idealnym składem czuwa szereg czujników i urządzeń, takich jak przepływomierz powietrza, sonda lambda, przed i za katalizatorem.
W przypadku spalania mieszanki stechiometrycznej występują niskie poziomy emisji szkodliwych związków. Spalanie ubogiej mieszanki wzmaga wysoką emisję tlenków azotu, natomiast spalanie bogatej mieszanki podnosi poziomy emisji tlenku węgla (CO) oraz węglowodorów (HC).
Na dzień dzisiejszy proste układy wtryskowe są tańsze w produkcji od gaźników, a dobrze wykonane bezawaryjne.
[ Dodano: 2012-12-03, 20:11 ]
fazzi napisał/a: | komputer w jakimkolwiek urzadzeniu pozwala producentowi zalozyc chip ktory sprawi ze sprawny sprzęt po pewnym okresie lub przebiegu przestanie dzialac | i to jest niestety prawda Waldorff napisał/a: | Osobiście uważam, że nie potrzebuję elektroniki komputerowej do sterowania silnikiem spalinowym. |
może nie aż tak drastycznie, ale obecne samochody to juz lekka przesada.
lekkie niedomaganie prostego urządzenia, np alternatora - spadek napięcia o kilka dziesiątek volta, powoduje serię "usterek". Bez sensu. Wszystko pracuje niby normalnie, ale w trybie awaryjnym. Jest to wymuszanie wizyty w serwisie. Usunięcie usterki czasami kosztuje kilkakrotnie więcej od wartości zepsutego elementu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Waldorff
Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 58 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-12-04, 01:28
|
|
|
witek1965, pisałem o odczuciach człowieka, nie aparatury pomiarowej... motocyklem nie jeździ aparatura pomiarowa tylko człowiek
W tym co piszesz jest mnóstwo racji, jednakże:
- Jestem pewien, że gaźnik również reguluje dawkowanie paliwa jak i przepływ powietrza.
Żaden z układów zaś nie jest w stanie rozpoznać parametrów i składu tegoż powietrza (wilgotność, temperatura, zawartość tlenu, tlenku/dwutlenku węgla, i innych składników),
Tak więc siłą rzeczy żaden układ zasilania pracujący w użytkowanym motocyklu nie za bardzo jest w stanie precyzyjnie zbliżyć się do idealnych proporcji 1:14,7.
Takie rzeczy to tylko w laboratorium...
BTW - 14,7 kg. powietrza... a przecież owo powietrze w jadącym motocyklu to wciąż zmieniająca swoje parametry i skład mieszanka gazów.
Moje konkluzje na dziś:
- W każdym motocyklu najistotniejszym "regulatorem" składu mieszanki jest mózg i prawy nadgarstek motonity Bez względu na rodzaj układu zasilania paliwem.
- Motocykle z wtryskiem po "tuningu" są jeszcze bardziej rozregulowane niż gaźnikowce
- Jestem zwolennikiem katalizatorów i filtrów FAP - pod warunkiem ich restrykcyjnego recyklingu.
Póki co - katalizatory i filtry "wyłapują" szkodliwe substancje, po czym zużyte najczęściej po prostu gniją w ziemi.
EKO jak nie wiem co
- Nie uzależniajmy bezkrytycznie postępu motoryzacji od komputeryzacji. Kontrolowanie komputerem coraz większej ilości procesów zachodzących w pojazdach to z pewnością nie jest jedyna ani jedynie słuszna droga ku "postępowi" i "nowoczesności".
Nadal nie widzę ewidentnej wyższości wtrysku nad gaźnikiem
|
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2012-12-04, 12:35
|
|
|
Zawsze wtrysk będzie lepszy, tutaj nie ma co dywagować i dorabiać teorii.
Wtrysk ma absolutną przewagę i w działaniu i w łatwości diagnozy i naprawy w stosunku do gaźnika. Części są plug and play, uszkodzenia z reguły zero - jedynkowe. Rozwiązanie problemu polega najczęściej na wymianie lub naprawie konkretnego elementu a nie dywagowaniu 'co padło'.
Waldorff napisał/a: | Żaden z układów zaś nie jest w stanie rozpoznać parametrów i składu tegoż powietrza (wilgotność, temperatura, zawartość tlenu, tlenku/dwutlenku węgla, i innych składników), |
Przepływomierze są stosowane odkąd wyginęły dinozaury. Sondy lambda podobnie.
Na podstawie tych i jeszcze paru innych czujników komputer mierzy poziom tlenu i dobiera ilość paliwa do podania do zassanego powietrza (w przypadku turbo dochodzi kilka dodatkowych rzeczy).
I żeby dolać oliwy do ognia - jestem za ABS i kontrolą trakcji w motocyklach i chciałbym mieć te systemy w swoim, bo elektronika rzeczy z tym związane zrobi pierdyliard razy szybciej niż człowiek a przede wszystkim powtarzalnie. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-04, 13:16
|
|
|
Cytat: | I żeby dolać oliwy do ognia - jestem za ABS i kontrolą trakcji w motocyklach i chciałbym mieć te systemy w swoim, bo elektronika rzeczy z tym związane zrobi pierdyliard razy szybciej niż człowiek a przede wszystkim powtarzalnie. |
i hamowanie awaryjne na pewno będzie skuteczniejsze i bezpieczniejsze. ABS w połączeniu z systemem dual hondy, to jest to. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
majkelpl
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 466 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 2012-12-04, 14:32
|
|
|
artek napisał/a: |
... chyba powinniśmy się przenieść z tą dyskusja na forum W/R Stara ... |
No to niech zainteresowany sie tam pofatyguje
A wracajac do tematu ....
Wszystko w sumie kwestią z jakiego rocznika chce sprzeta kupic i juz. |
_________________ WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614 |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-12-04, 16:17
|
|
|
majkelpl napisał/a: |
No to niech zainteresowany sie tam pofatyguje
A wracajac do tematu ....
Wszystko w sumie kwestią z jakiego rocznika chce sprzeta kupic i juz. |
majkelpl, niebawem się pofatyguje
a co do rocznika to interesuje mnie przedział 2006 - 2010 |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-12-04, 17:10
|
|
|
Wtrysk to postep a od postepu sie ucieknie, osobiscie ciesze sie ze udalo mi sie jeszcze kupic motocykl klasyczny zanim je wycofano ze sprzedazy z powodu norm Euro.
Fajnie ze kiedys japonczycy postanowili stworzyc motocykl ktory bedzie walczyl o rynek amerykanski bo musieli postawic na jakosc, dzisiaj firmy walcza cenami i nikomu nie zalezy na trwalosci. Masz kupic uzywac i szybko zmienic i to dotyczy wszystkiego.
Dzieki postepowi z 1kg miesa mamy 1,8kg szynki a do produkcji parowek wcale nie trzeba miesa, meble red white black nie wytrzymuja jednego przeniesienia do 2 pokoju a dno szuflady wypada po wlozeniu segregatora, mp 4 zyje rok a komorka 2 razy tyle
Niestety czasy mercedesa ktory robil przebieg miliona km, szafy gdanskiej i zdrowej zywnosci mamy juz za soba, wiec cenmy Dragi bo sa wyjatkowe |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-04, 18:22
|
|
|
I znowu niestety Fazzi ma bardzo dużo racji w tym co napisał |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-12-04, 19:55
|
|
|
fazzi napisał/a: | Wtrysk to postep a od postepu sie ucieknie, osobiscie ciesze sie ze udalo mi sie jeszcze kupic motocykl klasyczny zanim je wycofano ze sprzedazy z powodu norm Euro.
Fajnie ze kiedys japonczycy postanowili stworzyc motocykl ktory bedzie walczyl o rynek amerykanski bo musieli postawic na jakosc, dzisiaj firmy walcza cenami i nikomu nie zalezy na trwalosci. Masz kupic uzywac i szybko zmienic i to dotyczy wszystkiego.
Dzieki postepowi z 1kg miesa mamy 1,8kg szynki a do produkcji parowek wcale nie trzeba miesa, meble red white black nie wytrzymuja jednego przeniesienia do 2 pokoju a dno szuflady wypada po wlozeniu segregatora, mp 4 zyje rok a komorka 2 razy tyle
Niestety czasy mercedesa ktory robil przebieg miliona km, szafy gdanskiej i zdrowej zywnosci mamy juz za soba, wiec cenmy Dragi bo sa wyjatkowe |
Fazzi 100% racji |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
spining
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2012-12-05, 08:01
|
|
|
fazzi napisał/a: | Wtrysk to postep a od postepu sie ucieknie, osobiscie ciesze sie ze udalo mi sie jeszcze kupic motocykl klasyczny zanim je wycofano ze sprzedazy z powodu norm Euro.
Fajnie ze kiedys japonczycy postanowili stworzyc motocykl ktory bedzie walczyl o rynek amerykanski bo musieli postawic na jakosc, dzisiaj firmy walcza cenami i nikomu nie zalezy na trwalosci. Masz kupic uzywac i szybko zmienic i to dotyczy wszystkiego.
Dzieki postepowi z 1kg miesa mamy 1,8kg szynki a do produkcji parowek wcale nie trzeba miesa, meble red white black nie wytrzymuja jednego przeniesienia do 2 pokoju a dno szuflady wypada po wlozeniu segregatora, mp 4 zyje rok a komorka 2 razy tyle
Niestety czasy mercedesa ktory robil przebieg miliona km, szafy gdanskiej i zdrowej zywnosci mamy juz za soba, wiec cenmy Dragi bo sa wyjatkowe |
i to jest to |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
|
|
|
|
|
|