Przesunięty przez: krotom 2011-11-17, 07:13 |
ALARM MOTOCYKLOWY |
Autor |
Wiadomość |
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-16, 20:21
|
|
|
Nie , na razie jak podłączę pobawię się czułością wstrząsowego. Może starczy jak nie to wtedy pomyślę o dołożeniu.
Czekam na pomoc z tą kostką. I jeszcze jedno czy kostka od kierunkowskazów też jest pod zbiornikiem? |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-16, 20:32
|
|
|
Cytat: | Co do czujnika to na wyposazeniu jest czujnik wstrząsowy |
OldDiver napisał/a: | Czy to znaczy że on "na pokładzie" nie ma czujnika połozenia ? |
Jeżeli jest czujnik wstrząsowy to po co czujnik położenia ? Czujnik wstrząsowy zareaguje na każdy najmniejszy wstrząs i nie mam tu na myśli wstrząsu jakie występują w kopalniach, tylko każde najdrobniejsze drgnięcie. Moja Xena ma czujnik wstrząsowy i nie jestem w stanie po aktywowaniu się alarmu otworzyć sakwy. Nawet wsadzenie kluczyka w Xenę powoduje jej wycie.
Czujnik położenie jest mniej czuły z tego co opisuje kostass napisał/a: | Czujnik położenia albo inaczej grawitacyjny . Moze byc w alarmie albo można dołozyc osobno . Odpala alram przy każdym ruchu motocykla , wyprostowaniu motocykla przekręceniu kierownicy . Każda zmiana położenia jest sygnalizowana . Zapobiega przetoczeniu motocyklu albo przeniesieniu . |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-16, 20:48
|
|
|
Witek1965 Ty już nie raz moto rozebrałeś , wiesz gdzie znajdują się te kostki ( stacyjki i kierunków)?. W instrukcji mam wpięcie w oryginalne kostki . Zastanawia mnie ,że od centrali jest ok.0,5m kabelków z kostką pod kierunki czyli wniosek ,że nie powinny być daleko od siedzenia. Druga wiązka z 1.5m czyli pewnie przy stacyjce i trzeba zdjąć bak. Jak rozpiąć ten plastik przy stacyjce aby nie uszkodzić zaczepu? |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-16, 21:28
|
|
|
blady00, 1100 jeszcze nie rozbebeszałem, ale mam go teraz bez baku. Jutro zerknę gdzie idą kabelki. Na pewno idzie jedna duża kostka do licznika. Ta od stacyjki gdzie idzie , ale spróbuję zobaczyć. Zdjęcie baku jest prozaicznie proste i nie ma czego się obawiać.
[ Dodano: 2012-02-16, 22:49 ]
Tak więc nie wytrzymałem i poszedłem zerknąć. Na 90% kostki są widoczne po zdjęciu plastykowej osłony główki ramy. Jest ich kilka, które do czego. Musisz zdjąć zbiornik i osłony główki ramy. Lepszy widok i dojście będziesz miał po zdjęciu tej wielkiej plastykowej puszki, która jest pod zbiornikiem. Będziesz miał dojście i widok, która do czego idzie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-17, 06:59
|
|
|
dzięki serdeczne za fatygę, pozdro |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-02-17, 08:00
|
|
|
A Wy w 1100 takiej http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10717 kostki nie macie ? Bo kurna cały czas mam nadzieję że wyjdzie że to do alarmu. Jutro zakładam laboratoruim pomiarowe i badam tą moja kostkę. Juz mam na jej temat obsesję. |
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:58
|
|
|
W okolicach aku nie mam żadnej wolnej kostki, dlatego będę szukał pod zbiornikiem.
Pytanie o podłączenie masy, można przymocować do śruby mocującej zbiornik? |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 11:22
|
|
|
blady00 napisał/a: | można przymocować do śruby mocującej zbiornik? | jasne, że tak. Do jakiejkolwiek, która ma połączenie z ramą |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-17, 22:50
|
|
|
Alarm zamontowany ,trochę roboty było ,ale jak na pierwszą rozbiórkę poszło nieźle.Czytałem wcześniej informacje jak zdjąć bak , u mnie ,pewnie w innych 1100 jest podobnie ( przynajmniej wersje eu) trzeba ściągnąć kanapy.Później odkręcamy dwie śruby mocujące bak , odpinamy biała kostkę ( wszystko to jest pod kanapą kierowcy) i trochę do góry i do siebie. Nie trzeba rozkręcać licznika . U mnie był problem bo chciałem zdjąć obudowę stacyjki i musiałem dodatkowo odkręcić gmole aby ten plastik wyszedł.
Witek ta puszka pod bakiem to jest miałem tam trochę oleju -tak powinno być?
OldDiver tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu ,zresztą jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu. Wcześniej jak miałem 650 zastanawiałem się gdzie jest centralka . Każdy mówi,że pod kanapą lub zamiast kluczy w półce. A to jednak tam jest przygotowane na to miejsce.
Jak masz ochotę na HPS 447N to polecam z wiązką dedykowaną do Draga. Wpinasz własnie w tą kostkę i w kostki przy stacyjce, nic nie trzeba ciąć i szukać który kabel do którego. Kostek nie ma szans pomylić. |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 23:25
|
|
|
blady00 napisał/a: | Witek ta puszka pod bakiem to jest ? ? miałem tam trochę oleju -tak powinno być? | nie zdejmowałem jej, ale odrobina oleju jest możliwa. Pod nią są wloty powietrza. Jakieś drobiny powinny się zbierać w odmie, ale z filtra powietrza, gdzie jest wyjście odmy , poza króćcem, zakończonym korkiem, gdzie się zbiera olej siłą zasysania powietrza może porywać drobinki oleju, któe z czasem są widoczne. Nie było tego chyba zbyt wiele ? Samą puszkę, a konkretnie jej pokrywę proponowałem zdjąć dla wygody. Sam jej nie zdejmowałem, ale zauważyłem przy wymianie filtra powietrza odrobinkę oleju, stąd moje domysły, czy domniemania, że tą drogą trafił pod tą pokrywę.
schemat dolotu powietrza .jpg
|
|
Plik ściągnięto 405 raz(y) 109.61 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-02-18, 09:47
|
|
|
blady00 napisał/a: | tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu | to się cieszę .
A czy razem z tym Twoim alarmem nie ma jakiegoś manuala podłączania - jakiś schemat ?
[ Dodano: 2012-02-18, 13:29 ]
blady00 napisał/a: | jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu | Właśnie rzuciłem okiem na okolice tej mojej kostki (a właściwie dwóch) .... tam nie ma "półki" bo nad aku jest masa kabli i bezpieczniki. Za to na osłonie aku jest cala masa jakichć plastikowych uchwytów i mocowań gotowych do mocowania "czegoś". |
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-02-18, 13:48
|
|
|
Teraz załapałem , u mnie ta kostka jest po przeciwnej stronie za osłoną pod schowkiem narzędziowym. Kostka jak już ktoś wspominał jest od kierunkowskazów . Migają przy załączeniu i wyłączeniu i aktywacji alarmu.
Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:09
|
|
|
blady00, duże dzięki , masz u mnie duże za info o alarmie ; zadzwoniłem w czwartek pod podany przez Ciebie numer , zamówiłem na tel dwie sztuki z wiązkami dedykowanymi do Yamahy a w piątek już miałem je na biurku .. bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką ... zaoszczędziłem więc jakieś 5 litrowych flaszek Walkera ... i zaje.. sie cieszę , niestety moja wątroba mniej
niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm i to z odpowiednimi wymaganiami ; na alledrogo model 447 kóry jest dopuszczony przez ubezpieczalnię plus wiązka to ok 600,00 zl ( i tak się kalkuluje bo w Allianz wyliczyli składkę na 1200,00 a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00 ) |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-03-18, 07:47
|
|
|
illusion napisał/a: | niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm |
Jak ubezpieczałem OC w PZU to zapytałem się czy moto musi spełniać jakieś szczególne warunki (alarm) aby ubezpieczyć AC. Odpowiedziano mi że takie same warunki jak .... puszka - nie ma wymogu alarmu. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-03-18, 08:15
|
|
|
illusion cała przyjemność po mojej stronie.
Co do ubezpieczenia to z tego co ja się orientuję to alarm nie jest koniecznie wymagany lecz powinny być dwa zabezpieczenia . Czyli immobilizer i jakaś blokada lub alarm lub....itp.
Cena jest dobra więc myślę ,że warto. Ja już używam , choć mam nadzieję ,że nigdy nie będzie musiał zadziałać |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-03-18, 08:27
|
|
|
illusion napisał/a: | a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00 | Podano mi kwotę 1800 zł ale z moimi zniżkami z puszki. Muszę dowiedzieć się ile by policzyli z alarmem.
[ Dodano: 2012-03-18, 08:45 ]
illusion napisał/a: | bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką | A czy ten alarm ma jakąś gwarancję, to sprzedaje osoba priv czy Firma ? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2012-03-18, 10:04
|
|
|
blady00 napisał/a: | immobilizer i jakaś blokada lub alarm | zgadza się przy czym mam moto z amerykanowni czyli nie mam immobilizera więc jestem skazany na alarm no i samopoczucie będzie lepsze
OldDiver, ja mam max zniżki ale wycena jest robiona dla kwoty 28 tys zł i stąd taka duża różnica w składce . Co do alarmu to sprzedaje firma , kupujesz na paragon lub fakturę ( pytali przy zamawianiu ) , produkt jest oczywiście objęty gwarancją. Jeżeli myslisz o zakupie PL447 to proponuję się sprężyć ponieważ w tej chwili mają promocję i nie wiem do kiedy będzie . |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
handzolek
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 120 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 2012-03-19, 21:39
|
|
|
Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący alarmy w okolicach Katowic? |
_________________ SREU#0832 |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2012-03-19, 21:53
|
|
|
Dzisiaj przymierzyłem się do podpięcia zakupionego cuda w moim Radku i okazało się że wiązka dedykowana do Yamahy w której wspominał Blady00 niestety nie pasuje do XV1700 ( kupowałem ją "w ciemno" , przy takiej cenie kompletu można było pokusić się o takie ryzyko ) ; w takim układzie mam na zbyciu nowiutką wiązkę do Patrolline447 którą chętnie odsprzedam za mniejsze pieniądze.
handzolek, blady00 napisał/a: | Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle |
spokojnie mozna podpiąć samemu |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
blady00
Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2012-03-20, 12:11
|
|
|
Jeśli idzie o wiązkę to należy kupować do konkretnego modelu a nie samej marki. Nie wiem czy przy zamawianiu podaleś ,że potrzebujesz do XV 1700 .Ja zamawiając podałem yamaha i sprzedawca sam pytał do jakiego modelu i rocznika. Myślę ,że najpierw zadzwoń ,może wymienią jeśli są do 1700. W zestawie masz wiązkę uniwersalną ,dedykowaną dokupujesz dodatkowo. Czyli w efekcie powinieneś mieć dwie wiązki. Podłączenie dedykowanej jest proste jak drut , uniwersalnej pewnie też ,ale trzeba rozróżnić kable ,ciąć i łączyć. |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
|
|