YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-11-17, 07:13
ALARM MOTOCYKLOWY
Autor Wiadomość
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-16, 20:21   

Nie , na razie jak podłączę pobawię się czułością wstrząsowego. Może starczy jak nie to wtedy pomyślę o dołożeniu.
Czekam na pomoc z tą kostką. I jeszcze jedno czy kostka od kierunkowskazów też jest pod zbiornikiem?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 100
Posty: 13632
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2012-02-16, 20:32   

Cytat:
Co do czujnika to na wyposazeniu jest czujnik wstrząsowy
OldDiver napisał/a:
Czy to znaczy że on "na pokładzie" nie ma czujnika połozenia ?


Jeżeli jest czujnik wstrząsowy to po co czujnik położenia ? :nie_wiem: Czujnik wstrząsowy zareaguje na każdy najmniejszy wstrząs i nie mam tu na myśli wstrząsu jakie występują w kopalniach, tylko każde najdrobniejsze drgnięcie. Moja Xena ma czujnik wstrząsowy i nie jestem w stanie po aktywowaniu się alarmu otworzyć sakwy. Nawet wsadzenie kluczyka w Xenę powoduje jej wycie.

Czujnik położenie jest mniej czuły z tego co opisuje
kostass napisał/a:
Czujnik położenia albo inaczej grawitacyjny . Moze byc w alarmie albo można dołozyc osobno . Odpala alram przy każdym ruchu motocykla , wyprostowaniu motocykla przekręceniu kierownicy . Każda zmiana położenia jest sygnalizowana . Zapobiega przetoczeniu motocyklu albo przeniesieniu .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-16, 20:48   

Witek1965 Ty już nie raz moto rozebrałeś , wiesz gdzie znajdują się te kostki ( stacyjki i kierunków)?. W instrukcji mam wpięcie w oryginalne kostki . Zastanawia mnie ,że od centrali jest ok.0,5m kabelków z kostką pod kierunki czyli wniosek ,że nie powinny być daleko od siedzenia. Druga wiązka z 1.5m czyli pewnie przy stacyjce i trzeba zdjąć bak. Jak rozpiąć ten plastik przy stacyjce aby nie uszkodzić zaczepu?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 100
Posty: 13632
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2012-02-16, 21:28   

blady00, 1100 jeszcze nie rozbebeszałem, ale mam go teraz bez baku. Jutro zerknę gdzie idą kabelki. Na pewno idzie jedna duża kostka do licznika. Ta od stacyjki gdzie idzie :nie_wiem: , ale spróbuję zobaczyć. Zdjęcie baku jest prozaicznie proste i nie ma czego się obawiać.

[ Dodano: 2012-02-16, 22:49 ]
Tak więc nie wytrzymałem i poszedłem zerknąć. Na 90% kostki są widoczne po zdjęciu plastykowej osłony główki ramy. Jest ich kilka, :nie_wiem: które do czego. Musisz zdjąć zbiornik i osłony główki ramy. Lepszy widok i dojście będziesz miał po zdjęciu tej wielkiej plastykowej puszki, która jest pod zbiornikiem. Będziesz miał dojście i widok, która do czego idzie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-17, 06:59   

dzięki serdeczne za fatygę, pozdro
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2241
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-02-17, 08:00   

A Wy w 1100 takiej http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10717 kostki nie macie ? Bo kurna cały czas mam nadzieję że wyjdzie że to do alarmu. Jutro zakładam laboratoruim pomiarowe i badam tą moja kostkę. Juz mam na jej temat obsesję. ;d
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-17, 10:58   

W okolicach aku nie mam żadnej wolnej kostki, dlatego będę szukał pod zbiornikiem.
Pytanie o podłączenie masy, można przymocować do śruby mocującej zbiornik?
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 100
Posty: 13632
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2012-02-17, 11:22   

blady00 napisał/a:
można przymocować do śruby mocującej zbiornik?
jasne, że tak. Do jakiejkolwiek, która ma połączenie z ramą
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-17, 22:50   

Alarm zamontowany ,trochę roboty było ,ale jak na pierwszą rozbiórkę poszło nieźle.Czytałem wcześniej informacje jak zdjąć bak , u mnie ,pewnie w innych 1100 jest podobnie ( przynajmniej wersje eu) trzeba ściągnąć kanapy.Później odkręcamy dwie śruby mocujące bak , odpinamy biała kostkę ( wszystko to jest pod kanapą kierowcy) i trochę do góry i do siebie. Nie trzeba rozkręcać licznika . U mnie był problem bo chciałem zdjąć obudowę stacyjki i musiałem dodatkowo odkręcić gmole aby ten plastik wyszedł.
Witek ta puszka pod bakiem to jest ?? miałem tam trochę oleju -tak powinno być?
OldDiver tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu ,zresztą jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu. Wcześniej jak miałem 650 zastanawiałem się gdzie jest centralka . Każdy mówi,że pod kanapą lub zamiast kluczy w półce. A to jednak tam jest przygotowane na to miejsce.
Jak masz ochotę na HPS 447N to polecam z wiązką dedykowaną do Draga. Wpinasz własnie w tą kostkę i w kostki przy stacyjce, nic nie trzeba ciąć i szukać który kabel do którego. Kostek nie ma szans pomylić.
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 100
Posty: 13632
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2012-02-17, 23:25   

blady00 napisał/a:
Witek ta puszka pod bakiem to jest ? ? miałem tam trochę oleju -tak powinno być?
nie zdejmowałem jej, ale odrobina oleju jest możliwa. Pod nią są wloty powietrza. Jakieś drobiny powinny się zbierać w odmie, ale z filtra powietrza, gdzie jest wyjście odmy , poza króćcem, zakończonym korkiem, gdzie się zbiera olej siłą zasysania powietrza może porywać drobinki oleju, któe z czasem są widoczne. Nie było tego chyba zbyt wiele ? Samą puszkę, a konkretnie jej pokrywę proponowałem zdjąć dla wygody. Sam jej nie zdejmowałem, ale zauważyłem przy wymianie filtra powietrza odrobinkę oleju, stąd moje domysły, czy domniemania, że tą drogą trafił pod tą pokrywę.

schemat dolotu powietrza .jpg
Plik ściągnięto 349 raz(y) 109.61 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2241
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-02-18, 09:47   

blady00 napisał/a:
tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu
to się cieszę :brawo: .
A czy razem z tym Twoim alarmem nie ma jakiegoś manuala podłączania - jakiś schemat ?

[ Dodano: 2012-02-18, 13:29 ]
blady00 napisał/a:
jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu
Właśnie rzuciłem okiem na okolice tej mojej kostki (a właściwie dwóch) .... tam nie ma "półki" bo nad aku jest masa kabli i bezpieczniki. Za to na osłonie aku jest cala masa jakichć plastikowych uchwytów i mocowań gotowych do mocowania "czegoś".
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-02-18, 13:48   

Teraz załapałem , u mnie ta kostka jest po przeciwnej stronie za osłoną pod schowkiem narzędziowym. Kostka jak już ktoś wspominał jest od kierunkowskazów . Migają przy załączeniu i wyłączeniu i aktywacji alarmu.
Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 46
Posty: 1694
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2012-03-17, 23:09   

blady00, duże dzięki , masz u mnie duże :browarek: za info o alarmie ; zadzwoniłem w czwartek pod podany przez Ciebie numer , zamówiłem na tel dwie sztuki z wiązkami dedykowanymi do Yamahy a w piątek już miałem je na biurku .. bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką ... zaoszczędziłem więc jakieś 5 litrowych flaszek Walkera ;D ... i zaje.. sie cieszę , niestety moja wątroba mniej ;)

niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm i to z odpowiednimi wymaganiami ; na alledrogo model 447 kóry jest dopuszczony przez ubezpieczalnię plus wiązka to ok 600,00 zl ( i tak się kalkuluje bo w Allianz wyliczyli składkę na 1200,00 a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00 )
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2241
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-03-18, 07:47   

illusion napisał/a:
niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm


Jak ubezpieczałem OC w PZU to zapytałem się czy moto musi spełniać jakieś szczególne warunki (alarm) aby ubezpieczyć AC. Odpowiedziano mi że takie same warunki jak .... puszka - nie ma wymogu alarmu. :nie_wiem:
_________________
Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-03-18, 08:15   

illusion cała przyjemność po mojej stronie.
Co do ubezpieczenia to z tego co ja się orientuję to alarm nie jest koniecznie wymagany lecz powinny być dwa zabezpieczenia . Czyli immobilizer i jakaś blokada lub alarm lub....itp.
Cena jest dobra więc myślę ,że warto. Ja już używam , choć mam nadzieję ,że nigdy nie będzie musiał zadziałać :)
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2241
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-03-18, 08:27   

illusion napisał/a:
a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00
Podano mi kwotę 1800 zł ale z moimi zniżkami z puszki. Muszę dowiedzieć się ile by policzyli z alarmem.

[ Dodano: 2012-03-18, 08:45 ]
illusion napisał/a:
bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką
A czy ten alarm ma jakąś gwarancję, to sprzedaje osoba priv czy Firma ?
_________________
Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 46
Posty: 1694
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2012-03-18, 10:04   

blady00 napisał/a:
immobilizer i jakaś blokada lub alarm
zgadza się przy czym mam moto z amerykanowni czyli nie mam immobilizera więc jestem skazany na alarm ;) no i samopoczucie będzie lepsze ;D

OldDiver, ja mam max zniżki ale wycena jest robiona dla kwoty 28 tys zł i stąd taka duża różnica w składce . Co do alarmu to sprzedaje firma , kupujesz na paragon lub fakturę ( pytali przy zamawianiu ) , produkt jest oczywiście objęty gwarancją. Jeżeli myslisz o zakupie PL447 to proponuję się sprężyć ponieważ w tej chwili mają promocję i nie wiem do kiedy będzie .
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
 
handzolek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Posty: 113
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 2012-03-19, 21:39   

Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący alarmy w okolicach Katowic?
_________________
SREU#0832
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 46
Posty: 1694
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2012-03-19, 21:53   

Dzisiaj przymierzyłem się do podpięcia zakupionego cuda w moim Radku i okazało się że wiązka dedykowana do Yamahy w której wspominał Blady00 niestety nie pasuje do XV1700 ( kupowałem ją "w ciemno" , przy takiej cenie kompletu można było pokusić się o takie ryzyko ) ; w takim układzie mam na zbyciu nowiutką wiązkę do Patrolline447 którą chętnie odsprzedam za mniejsze pieniądze.

handzolek,
blady00 napisał/a:
Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle

spokojnie mozna podpiąć samemu
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
 
blady00 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Posty: 134
Skąd: T-ów
Wysłany: 2012-03-20, 12:11   

Jeśli idzie o wiązkę to należy kupować do konkretnego modelu a nie samej marki. Nie wiem czy przy zamawianiu podaleś ,że potrzebujesz do XV 1700 .Ja zamawiając podałem yamaha i sprzedawca sam pytał do jakiego modelu i rocznika. Myślę ,że najpierw zadzwoń ,może wymienią jeśli są do 1700. W zestawie masz wiązkę uniwersalną ,dedykowaną dokupujesz dodatkowo. Czyli w efekcie powinieneś mieć dwie wiązki. Podłączenie dedykowanej jest proste jak drut , uniwersalnej pewnie też ,ale trzeba rozróżnić kable ,ciąć i łączyć.
_________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta