YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LUZ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-06-06, 10:50   

kubus1982, regulamin pkt.10. evil evil evil
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
dziera 


Rocznik: 2006
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: zambrów
Wysłany: 2013-01-12, 17:37   

siemasz. miałem taki sam problem ; bardzo niemiły przeskok w główce na dołkach , nierównościach , jazda np. po wiejskiej kamienistej drodze była koszmarem. bełem się , że to coś poważnego- rozkręciłem wszystko do łożysk i nic nie znalazłem , łożyska ok itd. odkryłem że jest jakiś otwór gwintowany od strony baku . no i właśnie tam brakowało śrubki , która kontrowała , dociskała i zapobiegała odkręceniu się głównej śróby pionowej trzymającej wszystko w kupie. poskładałem od nowa przy okazji czyszcząc i smarując , dorobiłem brakującą śróbkę . teraz jest ok . pozdro
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-21, 11:35   

Odświerze temat żeby nei zakładać nowego

Dzisiaj miał być ostatni krok przy przygotowaniu motocykla do sezonu czyli włożenie nowiutkiej Yuasy 12V 210A ale..wczoraj usłyszałem stukanie w przednim zawieszeniu xv 1900 podczas bujania przodem
Złapałem za główkę ramy z góry z dołu boku itp no i nic sie nie przesuwa ani nie przenosi stukania na rękę - podczas jazdy stukanie nie przenosi sie na kierownicę i podczas jazdy tego nie słyszałem - stuki tak jak by dochodziły z lag ale tam przecież nie ma co stukać chyba że jakieś luźne klocki hamulcowe - nie mam jak podnieść motocykla żeby to sprawdzić w powietrzu - miał ktoś taką przypadłość?
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-21, 16:19   

Stukanie jest tylko na postoju,czy podczas jazdy też?
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-21, 16:47   

podczas jazdy nic nie usłyszałem a jeździłem trochę po wertepach. Dzisiaj przejadę jeszcze raz i zwrócę szczególną uwagę ale myślę że już bym usłyszał. Postaram się nagrać to stukanie bujając i uginając przednie zawieszenie
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-21, 16:52   

Zrób tak. Przednie koło zaprzyj o ścianę i bujaj przodem( bez hamulca). Jeżeli nie stuka to będzie oznaczać ,że przy poprzedniej próbie zbyt słabo naciskałeś na hamulec i klocki minimalnie popuszczały na tarczach.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-21, 20:53   

jutro zrobie ten test a jezeli chodzi o dokrecenie lożysk główki ramy w razie czego to robił ktoś to już kiedyś? Dużo trzeba rozebrać? i uda się to w warunkach garażowych czy potrzeba do tego jakieś specjalistyczne klucze?
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-03-21, 21:11   

potrzebny klucz pazurkowy a najlepiej nasadowy do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami
da sie to zrobic w warunkach garazowych rozbierania troche jest
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-03-21, 23:40   

grzechu napisał/a:
najlepiej nasadowy do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami
Kosztowna niestety sprawa ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-22, 01:41   

Niestety w pojedynkę można sobie tylko w nosie podłubać - jutro poproszę kogoś do pomocy ale myślę że będą to stuki gdzieś z okolic klocków hamulcowych być może zaciśnięte przesuwają się ten 1mm w jedną i drugą ... albo coś w lagach tylko co... luzu w główce jeszcze nie wyczułem - jutro ponowie próbę z stetoskopem

klucz dynamometryczny posiadam a klucz nasadowy przerobie jak będzie potrzeba

[ Dodano: 2017-03-23, 00:06 ]
Witam

Temat luzu i stukania w przednim zawieszeniu XV 1900 rozwiązany.... a mianowicie sprawdziłem wszystko co sie dało i doszedłem do wniosku że słychać pukanie na lekko roznitowanych tarczach hamulcowych po obu stronach - jak sie dowiedziałem to luz techniczny - tarcze mają luzy na nitach łączących element hamujący z rotorem i można poruszyć tarcze przód-tył,trzymając wciśnięty hamulec i bujając motocykl przód-tył słychać delikatne stuki na tych właśnie nitach. Na szczęście nie mam luzu na główce ramy.
Ma ktoś z was jeszcze taki luz na tarczach w przednim zawieszeniu?

333.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 290.02 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-31, 20:16   

One nie są roznitowane. To ma tak być.
Cz tę osłonę co widać na zdjęciu masz po obu stronach koła?
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-03-31, 21:41   

Nie właśnie tą osłonę mam tylko z lewej strony a z prawej strony tej osłony brak.... jutro o 7 pierwszy wyjazd 300 km w jedną stronę wracam w niedzielę więc jakieś 700 km trzepnę i będę się mógł wypowiedzieć więcej o walorach lub bolączkach lokomotywy
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-04-01, 07:45   

Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi . Druga strona jest pozbawiona tej blaszki. Po Twoim ostatnim zdjęciu widać ,że ktoś tam grzebał ( te śruby przy użyciu słabej jakości torksa niszczą się ) Zniszczył ponieważ założył śruby na śrubokręt krzyżakowy. Nowe to koszt 27 zł za sztukę. Na allegro gość za kpl. na dwie tarcze chce 120zł.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-04-01, 07:52   

Tej osłony fabrycznie jest brak , próbowałem dociec przyczyny decyzji konstruktorów w sprawie osłony , i doszedłem do wniosku , że ma to związek z chłodzeniem piasty koła . Dorobiłem osłonę , założyłem i około 9 tyś . km zrobiłem - nic się nie dzieje.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-04-01, 18:11   

Ja założyłem drugą osłonę przede wszystkim ze względów estetycznych.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-04-03, 15:25   

kusy napisał/a:
Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi .


Nie rozumiem dlaczego miał bym mieć źle założone koło - przypatrywałem się innym XV1900 i też mają blaszkę z jednej strony koła

co do śrub to są oryginalne nic nikt nie grzebał tylko zdjęcie słabe jakościowo

tarcza.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 300.69 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-04-11, 15:30   

Serwisówka pokazuje,że ma ta blaszka być po prawej stronie .
Faktycznie na poprzednim zdjęciu wygląda jakby ktoś pozakładał inne śruby.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group