YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LUZ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA
Autor Wiadomość
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-08, 19:37   LUZ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA

Po ostatniej przygodzie mam właśnie luz w główce ramy ....
Podczas hamowania jest uskok, który nie jest zbyt przyjemny. Czuje się niepokój przy hamowaniu.
Również podczas najechania na dziurę daje o sobie znać stukot.

Na zlocie rozmawiałem z Nobody i właśnie stwierdził, że to łożyska w główce ramy a raczej zbyt słaby naciąg śruby.

Szczerze mówiąc to nie wiem jak się za to zabrać i jak sprawdzić czy jednak na 100% to to.
Chcę wyeliminować ten problem jak najmniejszą rozbiórką motocykla.

Nie wiem jednak czy to na pewno jest luz. Odbojnik, czy jakoś tam to się nazywa nie wygląda mi na opuszczonego. Na oko wszystko wygląda prawidłowo.
Problem tkwi chyba gdzieś głębiej .....
Jak poluzuję śrubę to spadnie mi cały widelec.

Myślę, że powinienem rozebrać na nowo cały przód, dojść do gołej półki i zdemontować łożyska.
Czy da się sprawdzić luz jak będzie sama goła półka ?
To jest jednak system dźwigni. Im dłuższa tym da się lepiej wyczuć luz, jak jest krótka to pewnie nie zauważę jakichś nieprawidłowości.

Pewnie skończy się na oddaniu moto do mechanika ....
Nobody HELP :ryczy:

manual.JPG
Plik ściągnięto 654 raz(y) 81.14 KB

S4031124.JPG
Plik ściągnięto 554 raz(y) 86.65 KB

S4031118.JPG
Plik ściągnięto 508 raz(y) 95.07 KB

_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-14, 14:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-06-08, 20:23   

Ściągnij górną półę z kierownicą i masz dojście do śruby regulacyjnej. Ja swoją skręciłem ciasno i jest oki
Widelec trzyma się również na dolnej półce więc nic Ci nie odpadnie
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-08, 20:40   

Długi63 napisał/a:
Widelec trzyma się również na dolnej półce więc nic Ci nie odpadnie

No więc jakbym odkręcił śrubę na główce to dolna półka zsunęłaby się ;p
Już postanowiłem, rozbieram cały przód.

Muszę poprawić niektóre mankamenty jakie wyszły podczas naprawy (nierówno naklejona naklejka na przednim błotniku, pęknięcie lakieru wynikające ze złego spasowania, postrzępione korki lag).
Nie widać tego wszystkie na pierwszy rzut oka ale sama myśl o tym mnie evil

Porobię zdjęcia główki ramy dla potomnych ;)
Może komuś się przyda.

Idę znowu demontować

Zdemontowałem to i owo i nie mam luzu w główce ramy roll
Wszystko jest podociągane.

Zauważyłem, że jedna szklanka bardzo obciera 1 lagę.
Myślę, że wina leży właśnie po tej stronie.

Nie wiem czy tak powinno być ale mam półki przesunięte według siebie.
Czy to może być przyczyną ?
Motocykl bardzo ładnie się prowadzi, bez jakichkolwiek ściągań na bok.

S4031129.JPG
Plik ściągnięto 470 raz(y) 72 KB

S4031125.JPG
Plik ściągnięto 452 raz(y) 72.74 KB

_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-06-09, 14:37   

Kozak pierdoło trza było w Borkach się odezwać ! Po dotykałoby się Draga i bym wiedział. Robiłem z tym kilka razy w poprzednich motocyklach. Najprościej jak sprawdzić luz to wystarczy podnieść przód moto i złapać za widelce i poruszać przód-tył. Wyczuje się nawet najmniejszy. Przy okazji kręcąc według wlasnej osi można sprawdzić czy łożyska płynnie pracują na swoich bieżniach. Teraz jakżeś porozbierał to doopa. Zostaje Ci sprawdzić łożyska po ich wymontowaniu.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-09, 20:17   

A jednak to luz w główce ramy .... roll

Wykręciłem wszystkie zbędne rzeczy i pozostawiłem w półce same gołe lagi.
Wali jak dzwon jak się porusza lagami .....

Pojadę do mechaniora i zawiozę mu półki z lagami.
Łożyska wyglądają mi na dobre ale na oko nie ocenia się przecież stanu łożysk ...
Dam znać jak postępy idą ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-06-10, 07:02   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Wykręciłem wszystkie zbędne rzeczy i pozostawiłem w półce same gołe lagi.


Tak trzymać ! Żebyś czasami tych zbędnych rzeczy nie zakładał juz więcej :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Czekaj bo czegoś nie rozumiem. Wali jak miałeś zamontowane lagi z półkami w główce ramy tak ? I luz tam toże właśnie byl tak ? To jak wymontowałeś lagi z półkami to co mechanik ma teraz sprawdzić? Łożyska nie są drogie więc wymienilbym na nowe i poskładał kasując luz ale tak żeby płynnie bez zatarć i oporów wszystko się kręciło wedle osi główki ramy. Zero luzu-lekko się obraca ! ;D
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-06-10, 09:29   

Witam,

Kozak, spokojnie i po kolei.
Skoro wykręciłeś osłony / szklanki lag, pozostawiając same lagi w półkach i masz stuki z okolic główki ramy, słyszalne i wyczuwane przy poruszaniu lagami, to skup się na łożyskach główki. Przyczyna może być tylko jedna - za duży luz na łożyskach, czyli nakrętki na sztycy są za słabo dokręcone.
Jeżeli już rozebrałeś wszystko, możesz zweryfikować łożyska główki ramy - wbrew pozorom to się robi najpierw na oko, po wymyciu łożyska. Sprawdzasz czy bieżnie nie mają śladów zużycia, czy nie widać złuszczeń na bieżni, uszkodzeń na rolkach, pęknięć koszyczków itp. Ale przy Twoim przebiegu (o ile pamiętam ok 7kkm) zapomnij o zużyciu łożysk, łożyska główki powinny wytrzymać około 30-40kkm. Co najwyżej może być uszkodzenie mechaniczne łożyska, powstałe wskutek uderzenia przy kolizji.

Jeśli masz zdjęte półki, sprawdź dolną półkę i sztycę (oś), czy nie mają śladów uszkodzeń lub zgięć wskutek Twojej kolizji. Sprawdź kąt między sztycą a dolną półką, szczególnie w osi wzdłużnej motocykla, to mogło powodować nieosiowość lag między dolną a górną półką.

Zasmaruj łożyska odpowiednim smarem i skręć jak serwisówka przykazuje:
- włóż dolną półkę z łożyskami do główki, dokręć dolną nakrętkę wielowpustową momentem 52Nm
- potem ją poluzuj całkowicie (to dokręcenie powyżej ma na celu ułożenie wtępne łożysk w bieżniach
- potem dokręć ją momentem 18Nm
- teraz sprawdź czy masz jakieś luzy, stuki, zacięcia przy obracaniu dolnej półki
- jak jest ok, załóż gumową podkładkę i dokręć górną nakrętkę wielowpustową palcami, do oporu ale tak abyś dopasował wpusty na nakrętkach
- załóż podkładkę blokującą, z wpustem
- załóż górną półkę, dokręcając chromowaną nakrętkę osi główki na górnej półce momentem 110Nm
- poluzuj boczne śruby zaciskające lagi w górnej półce
- załóż lagi zawieszenia bez górnych osłon, wstępnie je dokręcając w dolnej półce
- sprawdź osiowość wprowadzenia lag między dolną a górną półką
- uważaj na poziom wejścia w górną półkę (koniec lag na równo z górną krawędzią półki
- jak jest ok, dociągnij śruby w dolnej półce momentem 23Nm
- odkręć chromowaną nakrętkę osi główki na górnej półce, zdejmij górną półkę
- załóż osłony lag, załóż górną półkę, dokreć znowu nakrętkę osi momentem 110Nm
- dociągnij boczne śruby zaciskające lagi w górnej półce momentem 23Nm

- sprawdź luz na główce, powinien być ok

Jeżeli nadal masz nieosiowość przy wprowadzaniu lag, oznacza to przekoszenie między płaszczyznami dolnej i górnej półki (to co widać na zdjęciu przy wprowadzaniu lag w górną półkę). Według mnie szukaj problemu w odgięciu sztycy i dolnej półki.
Powodzenia, pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-10, 16:07   

Zawiozłem do mechanika cały zestaw, tj. dolna i górna półka, 2 lagi.
Stwierdził, że ta sztyca w dolnej półce jest trochę odgięta (nie ma konta 90).
Przez to nie wchodziły mi idealnie lagi w górną półkę.

100zł za prostowanie i święty spokój ;)

Jak tylko dostanę już sprawną to zabieram się za montaż.
Dam znać co i jak ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-27, 12:16   

To i ja się biorę za skasowanie luzu bo wyczuwam delikatny.
Myślę, że dokręcenie śruby wystarczy.

[ Dodano: 2009-12-27, 18:22 ]
Zrobione :)

Okazało się, że dokręcenie śruby wystarczyło żeby skasować luz.
Udało się wszystko zrobić bez odkręcania koła i zdejmowania lag.

Teraz można się napić :)
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
numer60 


Rocznik: 2000
Wiek: 64
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Jaksonów
Wysłany: 2010-05-04, 23:09   

Strzałka Wszystkim!
W mojej Gwiazdce coś chyba nie bangla z przednim zawieszeniem. Jeżdżę od niedawna , więc jestem w tych sprawach raczej seledyn:) i nie wiem czy dobrze przedstawię problem. Mam wrażenie , że przednie koło "pływa", ma luzy (?). Kumpel który dosiadł mojego sprzętu również miał jakieś uwagi co do niestabilnej jazdy. Czy w warunkach domowych można sprawdzić np. luz na główce ramy? . Może coś podpowiecie?
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-06, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-05-04, 23:29   

numer60

luz na główce ramy to dosyć wyczuwalna sprawa- zwłaszcza podczas hamowania przednim hamulcem.

Aby go wyczuć wystarczy delikatnie rozpędzać maszynę i gwałtownie (bez przesady) hamowac przednim heblem - czuć przeskakiwanie. Ew można oprzeć przednie koło o ścianę i wysprzęglać delikatnie maszynę na jedynce - to samo, czuć charakterystyczne przeskakiwanie kiery na łożyskach.

Jeśli przednie koło Ci "ucieka" to pierwsze co -
=> sprawdź ciśnienie w obu oponkach (może to śmieszne, ale często pomaga).
=> Potem sprawdź czy aby na pewno masz wszystkie szprychy dokręcone - niektóre mogą być luźne i stąd niestabilność koła.
=> luz na łożysku piasty
=> jeśli żadne z powyższych - pisz..
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-05-05, 07:40   

Najpierw sprawdź ciśnienie powietrza w ogumieniu.
Na bank będzie to.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
numer60 


Rocznik: 2000
Wiek: 64
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Jaksonów
Wysłany: 2010-05-05, 08:02   

Cze , dzięki za podpowiedzi. Jak wrócę z tyrki, będę "badał" moją gwiazdę:).
Pozdrawiam
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-05-05, 08:23   

Jak nic nie pomoże to daj koło do centrowania ja tak zrobiłem i po problemie.
_________________
Dawid Z.
 
 
numer60 


Rocznik: 2000
Wiek: 64
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Jaksonów
Wysłany: 2010-05-05, 22:59   

Strzałka:)
Poszedłem za Waszymi radami i sprawdziłem to co sugerowaliście. No i wyczaiłem , że ewidentnie jest luz na główce ramy. Rozpędzałem lekko gwiazdę i przedni hebel, wyraźne przeskakiwanie w główce ramy. Mój potomek , który co prawda też nie bardzo się zna i jeździ
na Suzuki Bandit twierdzi , ze można spróbować dokręcić łożysko. Czy można to zrobić w warunkach domowych ?
Pozdrawiam
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-05-06, 09:24   

Tu masz wszystko na ten temat, warto szukać. http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=1298
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
numer60 


Rocznik: 2000
Wiek: 64
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Jaksonów
Wysłany: 2010-05-06, 10:32   

vaaks, dzięks :) .

[ Dodano: 2010-05-07, 07:52 ]
Witam
Naprawa luzu główki ramy w toku:). Wczoraj rozbebeszyłem deczko Gwiazdę coby się dostać do łozyska. Było trochę uciechy jak rurki co wyskoczyły z lag mało mi łba nie urwały ;D , ale jest ok. Dzisiaj mam zamiar dokończyc dzieła, tylko potrzebna będzie pomoc sąsiedzka bo muszę moto dźwignąć na podnośniku. Gdyby ktoś z Was spotkał sie z podobnym problemem u siebie służę pomocą (ma się już doświadczenie, a co ;d ).

ps. Zabrzmi to może nieskromnie ale mam wygodny garaż z niezłym zapleczem technicznym. Gdyby ktoś z Was potrzebował skorzystać to walić jak w dym.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-08, 23:08 ]
No i niestety, udało się ;D . Nie było to łatwe i nie zajęło 15 min. jak sugerował któryś z Kolegów. Dałem ciała jak młody przy demontażu górnej półki, bo nie podniosłem wcześniej przedniego koła .Dość , że nakombinowałem i naćwiczyłem się jak nie wiem co:). Ale jaka radocha. Jutro jazda kontrolna. Mam nadzieję, że udało mi się usterkę usunąć.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-10, 07:57 ]
Cześć Wszystkim
Moja duma i próżność zostały ukarane :beczy: . Moja walka z luzem na główce ramy nie dała oczekiwanego rezultatu :( . Było ok tylko przez chwilę. Potem wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Czy to , że dokręcałem tylko górne łożysko mogło mieć znaczenie?
A może łożyska są do wymiany? . Macie jakiegoś pomysła?. Gwiazda ma najechane 20tys. mil.
Pozdrawiam
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-05-10, 14:07   

numer60, temat już jest i nie rozumiem po co zakładasz nowy i dodatkowo dublujesz posty? evil Regulamin pkt.3. Będzie ostrzeżenie evil
kosz.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
numer60 


Rocznik: 2000
Wiek: 64
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 58
Skąd: Jaksonów
Wysłany: 2010-05-10, 14:24   

Przepraszam, to było przedostatni raz:). Przez tą awarię jestem lekko zakręcony.
Pozdrawiam



ostatniego nie będzie ;D vaaks
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-10, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kubus1982 


Rocznik: 2001
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: gostyń
Wysłany: 2010-06-06, 11:32   

witam. u mnie tez nie dawno pojawił sie problem ze stukaniem w przodzie. "znawcy" od razu najgorsze warianty obierali. a okazało sie żę? ŻE ŚRUBY(6SZT) TRZYMAJĄCE TARCZE PRZY KOLE SĄ LUŻNE .DOKRĘCIŁEM I...CISZA!!!TAKŻE NIEKIEDY NAJPROSTSZE RZECZY OKAZUJA SIĘ A MY OD RAZU PANIKA.DODAM ZE DZWIĘK BYŁ TAKI JAK OPISUJĄ NIEKTORZY CZYLI JAKBY PRZYSŁOWIOWE PÓŁ PRZODKA MIAŁO ODPASC.POZDRO
_________________
kubuś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group