Mandat |
Autor |
Wiadomość |
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2013-01-09, 17:10
|
|
|
Lokis |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2013-01-09, 18:24
|
|
|
Lokis nieźle to sobie wykombinowałeś |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1692 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
grzesieksiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2013-01-09, 21:48
|
|
|
Lokis napisał/a: | .....W wyniku czego jesteśmy zdrowsi i żyjemy dłużej. Wyniku czego ZUS zaczyna niedomagać więc podnosi się wiek emerytalny do 110 lat. Ale to i tak mało. Aby nie doprowadzić do upadku ZUS trzeba ograniczyć żywotność jednostki.....
|
Niezła logika,coś w tym jest .Jurek Owsiak już rozpoczął dyskusję w/t eutanazji.Za chwilę dowiemy się ,że cała postępowa część społeczeństwa jest za eutanazją a ciemnogród i wszelkiej maści wsteczniaki przeciw.
A swoją drogą odbiegliśmy dosyć daleko od tematu głównego. |
|
|
|
|
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-01-10, 07:38
|
|
|
Lokis napisał/a: | Wszyscy jeżdżą przepisowo. [...] |
Niewiele osób bierze pod uwagę inny aspekt fotoradarów czy w ogóle zaostrzenia przepisów. Niewątpliwie zaczniemy jeździć wolniej i będzie mniej wypadków. To znowu przełoży się na zmniejszenie wydatków związanych z rentami inwalidzkimi, pobytem szpitali, rehabilitacją itd. Rehabilitacja jednego człowieka z poważnym urazem kręgosłupa kosztuje rocznie więcej niż jeden zaawansowany fotoradar (koszt takiego urządzenia w raz z systemem do satelitarnego przesyłu danych to ok. 230000 zł brutto). |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-01-10, 13:29
|
|
|
Joe Rocket napisał/a: | Lokis napisał/a: | Wszyscy jeżdżą przepisowo. [...] |
Niewiele osób bierze pod uwagę inny aspekt fotoradarów czy w ogóle zaostrzenia przepisów. Niewątpliwie zaczniemy jeździć wolniej i będzie mniej wypadków. To znowu przełoży się na zmniejszenie wydatków związanych z rentami inwalidzkimi, pobytem szpitali, rehabilitacją itd. Rehabilitacja jednego człowieka z poważnym urazem kręgosłupa kosztuje rocznie więcej niż jeden zaawansowany fotoradar (koszt takiego urządzenia w raz z systemem do satelitarnego przesyłu danych to ok. 230000 zł brutto). |
Joe zgodzę się z tobą odnośnie tego tylko jest jedno ale .... gdzie te wypadki najczęściej się zdarzają ... statystyki niemieckie podają , że najwięcej wypadków mają na drogach bocznych nie autostradach(gdzie niektóre miejsca są "ile firma dała") ... i u nas też to samo jest tylko, że trzeba wziąć pod uwagę, że u nas wszystkie drogi oprócz autostrad to drogie boczne i zbiorcze, czy to drogi krajowe czy gminne czy jeszcze inne gdzie obowiązuje prawo ruchu drogowego.
I najwięcej wypadków raczej jest tam gdzie węzły się przecinają, czyli to raczej nie jest kwestia prędkości, a raczej błąd infrastruktury .... oczywiście w statystykach wchodzi to w niedostosowanie prędkości do panującej sytuacji na drodze, czyli wychodzi laikom, że prędkość.
Zapomina się, że błędy ludzkie i ułomności ludzkie powinno się naprawiać infrastrukturą, a nie znakiem ograniczenia prędkości. |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2013-01-10, 17:41
|
|
|
Dag Polać mu dobrze prawi |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-10, 18:46
|
|
|
Dag napisał/a: | o w niedostosowanie prędkości do panującej sytuacji na drodze, czyli wychodzi laikom, że prędkość. |
Bo tak jest.
Ale w tym kraju jest jakieś zaćmienie umysłowe i problem z pojęciem tego.
Prosty wzór.
E=0.5 * mv^2
Nie trzeba być dr. Watsonem ani Cherlokiem Szolmsem, że gdy pan A jechał 50 na 50 a nie 80 na 50 i przywalił w panią B, to by żył a nie nie żył.
Tak więc bezpośrednią przyczyny było niedostosowanie prędkości. Gdyby jechał 50 i pzrypierdzielił, to by przeżył.
Tu jest jego podstawowe zaniedbanie. Ustawodawca, analityk, inżynier ustawił znak że ma być tak, ale on wiedział lepiej, bo przeczytał na forum że znaki są bez sensu.
Natomiast jeżeli ograniczenie było do 80 a pan jechał 50 i się zabił - to tak - albo błąd pilota albo infrastruktury. Fakt też że ograniczenie to nie nakaz, jak na autostradzie w śniegu cisnął 140 bo mógł i później się rozwalił, no cóż, trudno to nazwać błedem infrastruktury. No idiota cisnął po śliskim i tyle.
Nie mówię że wszystko ma sens. Ale 95% ma sens. Te 5% to są wisienki na torcie typu prosta pusta droga i 40 km/h... ale to można przeboleć, korona z głowy nie spadnie.
Dag napisał/a: | a nie znakiem ograniczenia prędkości. |
oczywiście.
ale koszty zmiany infrastruktury to miliardy, koszty zwolnienia ruchu to miliony + to co zarobią.
Dodam że nie szybkość a płynnoś jest istotna. Mniejsza szybkość w punkcie A to wyższa szybkość w punkcie B.
Tym samym większa płynność na całym odcinku, bo jedni zamiast zapieprzać po prostu jadą a drudzy zamiast stać również jadą. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:14
|
|
|
kurde jak ci Niemcy sobie radzą. na ich autostradach nie ma ograniczenia prędkości, za to są bardzo często trzy pasy, tak, że ci co chcą to zapieprzają, inni zapierdalaja a jeszcze inni jadą i to całkiem płynnie.
A jak remontują to potrafią z dwóch pasów + awaryjny zrobić cztery i ograniczyć do 80 i zapieprzać całą dobę, a nie zamknąć w pizdu całą nitkę, na drugiej zrobić dwa pasy tak jak były, tylko jeden w jedna drugi w drugą, ograniczyć do 60 i remontować od teoretycznie 6-stej do 15 stej. Tylko nie mów mi, że po 15-stej to już nie ma komu pracować, bo jest bezrobocie ponoć. A zapomniałbym, takie ograniczenie w ruchu nie ma żadnego wpływu na opłatę za przejazd płatnym odcinkiem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Radio
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 59 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 901 Skąd: ZSD
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:26
|
|
|
...... bo to są Niemcy do których nam bardzo daleko mimo że u nich "międzynarodówka" to potrafią nad tym wszystkim zapanować...... a u nas..... a u nas nic się prawie od czasów komuny nie zmieniło, a zwłaszcza polaka mentalność |
_________________ Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:30
|
|
|
witek1965 napisał/a: | kurde jak ci Niemcy sobie radz |
Dorośli do tego, wojne przegrali
U nas nigdy nic nie było, zawsze wszystko każdy wiedział lepiej, 50 lat komuny zrobiło swoje i jest jak jest. Podobnie co u ruskich. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:40
|
|
|
wszystkiemu winna komuna. Juz 24 lata nie ma komuny i co jest ? ano nic, zupełnie podobnie, tylko teraz kradnie się, przepraszam bierze miliony, a nie talony na Ładę, czy przydział mieszkania |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-10, 19:48
|
|
|
Ale ludzie nie wymarli. Dopóki nie wymrze moje pokolenie i Twoje, to będzie jak jest.
Dopiero moje dzieci mają szansę otrzeć się o normalność a wnuki może już w normalności będą żyły.
Fakt też że jak słyszę i widze pokolenie 90+ to mnie ciarki przechodzą jak pomyślę o przyszłości... |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-01-10, 20:04
|
|
|
Kyokushin napisał/a: | Ale ludzie nie wymarli. Dopóki nie wymrze moje pokolenie i Twoje, to będzie jak jest.
Dopiero moje dzieci mają szansę otrzeć się o normalność a wnuki może już w normalności będą żyły.
Fakt też że jak słyszę i widze pokolenie 90+ to mnie ciarki przechodzą jak pomyślę o przyszłości... |
Powiem Ci okrutna prawdę ... nic się nie zmieni jeśli coś z zewnątrz nie spowoduje przymusu zmiany. Młode pokolenie jest wychowywane mentalnie jak swoi rodzice, może być lekka zmiana, ale czy my mamy czekać 5 wieków albo dłużej??
Kyokushin odnośnie znaków ... chyba nie wiesz jak one są stawiane i na dodatek jakie jest durne prawo odnośnie zdejmowania rzeczy z drogi ...
Zacznę od pierwszego .. większość znaków jest stawiane pod dyktando społeczeństwa która nie ma pojęcia o infrastrukturze i przepisach ruchu drogowego.
Przykład :
Strefa zamieszkania podaj mi choć 100 taki stref które spełniają wymogi postawienia takiego znaku
Po drugie, aby coś usunąć z drogi administrator musi wpierw znaleźć osobę która coś ustawiła na drodze następnie poprosić o usunięcie i tak dalej ... zamiast wpierw usunąć, a następnie szukać osoby odpowiedzialnej za to coś na drodze
Teraz podam przykład o co chodzi z tym powyżej w Polsce mamy pełno atrap fotoradarów i nadal one nie są usuwane ze względu, że nie wiadomo kto jest właścicielem owej atrapy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-10, 20:08
|
|
|
Dag napisał/a: | że nie wiadomo kto jest właścicielem owej atrapy | no i zawsze można coś w nią włożyć, a już wtedy nie jest to atrapa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-11, 00:29
|
|
|
Dag, ja większych zastrzeżeń do znaków nie mam, no może mam jakieś tam zastrzeżenia, po pierwsze jest ich nadźgane za dużo, po drugie zdarzają się bezsensowne 40'tki.
Natomiast pocieszające jest to:
http://wiadomosci.onet.pl...w,103931,w.html
Ktoś się za to wziął. |
_________________ Dragstar uber alles! |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-11, 17:36
|
|
|
Dyrekcja dopiero szykuje się, a jak się szykuje to będzie jak z autostradami na Euro ... czyli nie ma czym się podniecać, jakiś kretyn w międzyczasie może wpaść na pomysł, że dla ... bezpieczeństwa kierujących jest ich za mało albo w celu "wyduszenia" kolejnych biletów NBP z obywateli przy każdym znaku postawi jakiegoś strażnika z kamerą lub aparatem ... |
|
|
|
|
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-01-14, 07:44
|
|
|
Dag napisał/a: | Zapomina się, że błędy ludzkie i ułomności ludzkie powinno się naprawiać infrastrukturą, a nie znakiem ograniczenia prędkości. |
Ale dopóki infrastruktury nie ma konieczne jest myślenie a nie ciągłe mówienie, że "zapierdalam, bo nie ma dróg". |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-01-14, 22:01
|
|
|
Joe Rocket napisał/a: | Dag napisał/a: | Zapomina się, że błędy ludzkie i ułomności ludzkie powinno się naprawiać infrastrukturą, a nie znakiem ograniczenia prędkości. |
Ale dopóki infrastruktury nie ma konieczne jest myślenie a nie ciągłe mówienie, że "zapierdalam, bo nie ma dróg". |
Joe Rocket wiele rzeczy można zrobić to minimalnym nakładem np koparką i przekopać wjazdy piradzkie na drogę krajową .....zostawiając tylko wjazd na krajówkę z drogi zbiorczej i tyle masz o wiele mniej wtedy węzłów drogowych na których masz dużo wypadków .... tylko, że nikomu nie chce się ułatwiać kierowcą życia i tyle i nie ma odpowiedzialności za decyzje odnośnie stawiania znaków
[ Dodano: 2013-01-14, 22:01 ]
Joe Rocket napisał/a: | Dag napisał/a: | Zapomina się, że błędy ludzkie i ułomności ludzkie powinno się naprawiać infrastrukturą, a nie znakiem ograniczenia prędkości. |
Ale dopóki infrastruktury nie ma konieczne jest myślenie a nie ciągłe mówienie, że "zapierdalam, bo nie ma dróg". |
Joe Rocket wiele rzeczy można zrobić to minimalnym nakładem np koparką i przekopać wjazdy piradzkie na drogę krajową .....zostawiając tylko wjazd na krajówkę z drogi zbiorczej i tyle masz o wiele mniej wtedy węzłów drogowych na których masz dużo wypadków .... tylko, że nikomu nie chce się ułatwiać kierowcą życia i tyle i nie ma odpowiedzialności za decyzje odnośnie stawiania znaków |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
|
|
|
|
|