YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650)
Autor Wiadomość
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2013-01-28, 08:23   

Mr.Spider napisał/a:
Classic ma jeszcze jedną zaletę. Przez szerszą oponę z przodu jest dużo bardziej przyczepnym motocyklem od custom'a podczas deszczu. Tylna opona ma lepszą przyczepność przez "tunel" wytworzony przez przednia oponę


Może jest i szersza ale custom ma większe przednie koło (obwód) :D

Tak więc powierzchnia styku może być podobna, w classicu 'w szerz' w customie 'wzdłóż' opony.
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 09:06   

Mi najlepiej jeździ się na tym, co mi się podoba, czyli custom. Motywacja wewnętrzna tak rośnie, że obiektywnie nawet "trudniejsze" moto wydaje się lepsze pod moją dupę.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4424
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-28, 12:01   

Mnich napisał/a:
Mi najlepiej jeździ się na tym, co mi się podoba,


I to jest najzdrowsze podejscie. :ok: ;D
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3209
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-02-19, 17:40   

Widzę, że temat już jakiś czas temu poruszany ale i tak chcę się swoimi myślami podzielic... Wprawdzie ja tu nowy jestem a i jako motocyklista też świeżak bom niedawno zakupił swój pierwszy motór ale jedna myśl jaka we mnie siedzi to... Jedni kupują co chcą i tego im gratulowac, inni kupują to na co ich stac i myślę, że tych drugich choc troszku szanowac za chec, zaparcie i zawzięcie ;) bo tak szczerze mówiąc od czegoś trzeba zacząc i nie zawsze musi to byc maszyna z najwyższej półki :D
Pozdrawiam wszystkich ;D
P.S. Tak, tak pisałem m.in. o sobie ;p ;D
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-02-19, 18:34   

sagit tu wcale nie chodzi o kasę, bo obydwa są w podobnej cenie, tylko jest wiele osób które nie rozróżniają tych modeli :hahaha:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2013-02-19, 18:57   

Wcześniej dosiadałem 650- kę Customa, teraz mam 1100 Classic i stwierdzam subiektywnie, że najlepiej się jeździ na czarnym motocyklu lol
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
U-BOOT 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 1313
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-19, 20:08   

Ale ten twój obecny to taki mało czarny jakiś jest. A może byłem pijany... :stars: Generalnie custom to wersja uboga jest. Inna nazwa : anoreksja. Będzie dym....
_________________
Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 618
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-02-20, 00:36   

no uboga ;p
_________________
.

Honda Shadow 750 Spirit


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3209
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-02-20, 05:26   

A tak w ogóle to chiba nie do końca chodzi o to czym ale o to, że można nawijac km i to najlepiej w doborowym towarzystwie :browarek:
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-02-20, 06:59   

sagittarius napisał/a:
można nawijac km i to najlepiej w doborowym towarzystwie
o ja, naturliś lol
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-29, 21:08   

Od grzeję trochę temat i opisze swoje wrażenia . Przesiadłęm się po czterech sezonach jazdy xv1100 czyli virago na v-stara 1300 . Powiem szczerze że jazda dla mnie jest trochę dziwna nawet się zastanawiałem czy z moim motorem nowym jest coś nie tak. JEżdżąc na virówce byłem jak rybka w wodzie każde drgnięcie motocykla już mogłem zareagować . WV-star jest jakoś dziwnie , pomijam fakt ciężkości motocykla , mnie chodzi o jazdę w mieście gdzie są bardzo wolne prędkości i małe zakręty. Wchodząc w zakręt czy nawet wyjeżdżając z innej ulicy po prostu walczę z ta kierownica? Jak skręcam to musze używac siły żeby mi nie skręciła sama całkowicie bo to wygląda tak jak by coś ją ciągnęło w lewo albo w prawo. Przy dużych prędkością wchodzę w zakręty lekko pochylając motocykl i wszystko jest dobrze .Moi koledzy którzy jeżdżą takimi motocyklami mówia że to normalne , nawet jeździli na moim i twierdzą że lepiej się prowadzi niż ich maszyny . Czy to efekt tego że latałem chooperm ? i kiedyś minie ? Fakt że jazda wychodzi już coraz lepiej ale nadal nie mam komfortu z jadzy gdyż boję się tych zakrętów . Jak lecimy w grupie większą szybkością to ja musze zwalniać a oni jakoś te zakręty pokonują jak ja kiedyś na virago . Ogólnie jazda takim kolosem jest super , jak leci się prosto natomiast tez zakręty trochę mnie stresują .
 
 
Beny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 542
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-09-29, 21:28   

Zgodzę się z Tobą. Nie dalej jak w niedzielę rozmawiałem z naszym kolega forumowym na ten temat. Aktualnie sprzedaję customa 650 i zastanawiałem się czy może jednak nie jakiś clasic.
Po weryfikacji mam dokładnie takie same obawy jak Ty przemyślenia i wiem, że kupię customa.
"Czucie" motocykla w wersji custom jest o niebo wyższe niż na clasicu, porównalne bardziej z jazdą na motocyklu typu naked. Podstawową różnicą jest pozycja za kierownicą a nie tylko w podestach :)
Ale jak to mówią jedni wolą córki inni teściowe :D
 
 
woy 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 55
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 35
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-09-30, 20:30   

....no i ja sie podłącze z krotką opinią...
miałem customa obecnie classic i za nic w świecie go nie oddam ;p
...dla mnie (180cm i 90kg) po prostu bajka....no ale jedni wolą pepsi inni coca-cole .. ja wole ta drugą ... lol
_________________
Wilku
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-30, 20:34   

No ja to wszystko rozumiem tylko powiedzcie mi czy tez mieliście takie problemy ( może za duże słowo) z prowadzeniem po przesiadce na cruisera ?
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-30, 20:45   

Czasami jak czytam takie wątki to się cieszę, że przed Krówką nie jeździłem żadnym innym motocyklem, dzięki temu jest dla mnie idealna pod każdym względem ;D
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2014-09-30, 22:46   

bynio napisał/a:
No ja to wszystko rozumiem tylko powiedzcie mi czy tez mieliście takie problemy ( może za duże słowo) z prowadzeniem po przesiadce na cruisera ?

może to głupie pytanie bo jeździłeś wcześniej ale czy używasz przeciwskrętu, pytam bo mam 1100, mieszkam w krainie tysiąca zakrętów i ten motocykl prowadzi się dobrze, nie twierdzę ża jak BMW 1200 ST czy coś lekkiego ale jest spoko :)
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2148
Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
Wysłany: 2014-10-01, 06:21   

bynio, mialem Customa 1100, ktorego zamienilem na Vulcana 2000 (motocykl wazy 400 kg). Customem jezdzilem po mega winklach w gorach na Sycylii oraz w Apeninach, Vulcanem natomiast jezdzilem po winklach w Grecji, Chorwacji, Bosni, Macedoni. Motocykle wszedzie dawaly rade, nie mialem problemow z ich prowadzeniem.
_________________
Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-10-01, 06:29   

używam przeciwskrętu oczywiście tylko w małych zakrętach i przy małej prędkości się nie da tak jaechać.
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2014-10-01, 08:46   

bynio, te dwa motocykle czyli Virago i V-star 1300 różnią się bardzo budową , przede wszystkim rozstawem osi który w 1300 jest większy o 164mm .
To powoduje między innymi "ciężkość" podczas skręcania. Im większy rozstaw tym więcej siły wymaga skręcanie. Kąt pochylenia główki też jest różny i dlatego wpływa na takie a nie inne prowadzenie. Dodatkowo wpływ mogą mieć też opony różne zapewne przy obu motocyklach.

Taki jest niestety urok tego typu motocykli i trzeba z tym żyć :)

Bardziej fachowo na ten temat poczytasz TUTAJ
_________________
Hipis
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-10-01, 09:45   

Zdaję sobie sprawę bo i koledzy i mówili że ciężej się skręca ale u mnie chyba jest lęk przed wywaleniem i podświadomie się tego boje bo mam łysą oponę z przodu a wymieniał będę dopiero na wiosnę więc chyba tutaj też jest pies pogrzebany że ze strachu nie wchodzę w zakręty tak jak moi koledzy tylko zwalniam dość znacznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group