Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650) |
Autor |
Wiadomość |
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-28, 08:23
|
|
|
Mr.Spider napisał/a: | Classic ma jeszcze jedną zaletę. Przez szerszą oponę z przodu jest dużo bardziej przyczepnym motocyklem od custom'a podczas deszczu. Tylna opona ma lepszą przyczepność przez "tunel" wytworzony przez przednia oponę |
Może jest i szersza ale custom ma większe przednie koło (obwód)
Tak więc powierzchnia styku może być podobna, w classicu 'w szerz' w customie 'wzdłóż' opony. |
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-28, 09:06
|
|
|
Mi najlepiej jeździ się na tym, co mi się podoba, czyli custom. Motywacja wewnętrzna tak rośnie, że obiektywnie nawet "trudniejsze" moto wydaje się lepsze pod moją dupę. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
DRAGON
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4427 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-01-28, 12:01
|
|
|
Mnich napisał/a: | Mi najlepiej jeździ się na tym, co mi się podoba, |
I to jest najzdrowsze podejscie. |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
|
sagittarius
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3209 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-02-19, 17:40
|
|
|
Widzę, że temat już jakiś czas temu poruszany ale i tak chcę się swoimi myślami podzielic... Wprawdzie ja tu nowy jestem a i jako motocyklista też świeżak bom niedawno zakupił swój pierwszy motór ale jedna myśl jaka we mnie siedzi to... Jedni kupują co chcą i tego im gratulowac, inni kupują to na co ich stac i myślę, że tych drugich choc troszku szanowac za chec, zaparcie i zawzięcie bo tak szczerze mówiąc od czegoś trzeba zacząc i nie zawsze musi to byc maszyna z najwyższej półki
Pozdrawiam wszystkich
P.S. Tak, tak pisałem m.in. o sobie |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-02-19, 18:34
|
|
|
sagit tu wcale nie chodzi o kasę, bo obydwa są w podobnej cenie, tylko jest wiele osób które nie rozróżniają tych modeli |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-02-19, 18:57
|
|
|
Wcześniej dosiadałem 650- kę Customa, teraz mam 1100 Classic i stwierdzam subiektywnie, że najlepiej się jeździ na czarnym motocyklu |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-19, 20:08
|
|
|
Ale ten twój obecny to taki mało czarny jakiś jest. A może byłem pijany... Generalnie custom to wersja uboga jest. Inna nazwa : anoreksja. Będzie dym.... |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
Pio Trek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 618 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-02-20, 00:36
|
|
|
no uboga |
_________________ .
Honda Shadow 750 Spirit
you're never too old to Rock'n Roll ... |
|
|
|
|
sagittarius
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3209 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-02-20, 05:26
|
|
|
A tak w ogóle to chiba nie do końca chodzi o to czym ale o to, że można nawijac km i to najlepiej w doborowym towarzystwie |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-02-20, 06:59
|
|
|
sagittarius napisał/a: | można nawijac km i to najlepiej w doborowym towarzystwie | o ja, naturliś |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-29, 22:08
|
|
|
Od grzeję trochę temat i opisze swoje wrażenia . Przesiadłęm się po czterech sezonach jazdy xv1100 czyli virago na v-stara 1300 . Powiem szczerze że jazda dla mnie jest trochę dziwna nawet się zastanawiałem czy z moim motorem nowym jest coś nie tak. JEżdżąc na virówce byłem jak rybka w wodzie każde drgnięcie motocykla już mogłem zareagować . WV-star jest jakoś dziwnie , pomijam fakt ciężkości motocykla , mnie chodzi o jazdę w mieście gdzie są bardzo wolne prędkości i małe zakręty. Wchodząc w zakręt czy nawet wyjeżdżając z innej ulicy po prostu walczę z ta kierownica? Jak skręcam to musze używac siły żeby mi nie skręciła sama całkowicie bo to wygląda tak jak by coś ją ciągnęło w lewo albo w prawo. Przy dużych prędkością wchodzę w zakręty lekko pochylając motocykl i wszystko jest dobrze .Moi koledzy którzy jeżdżą takimi motocyklami mówia że to normalne , nawet jeździli na moim i twierdzą że lepiej się prowadzi niż ich maszyny . Czy to efekt tego że latałem chooperm ? i kiedyś minie ? Fakt że jazda wychodzi już coraz lepiej ale nadal nie mam komfortu z jadzy gdyż boję się tych zakrętów . Jak lecimy w grupie większą szybkością to ja musze zwalniać a oni jakoś te zakręty pokonują jak ja kiedyś na virago . Ogólnie jazda takim kolosem jest super , jak leci się prosto natomiast tez zakręty trochę mnie stresują . |
|
|
|
|
Beny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-09-29, 22:28
|
|
|
Zgodzę się z Tobą. Nie dalej jak w niedzielę rozmawiałem z naszym kolega forumowym na ten temat. Aktualnie sprzedaję customa 650 i zastanawiałem się czy może jednak nie jakiś clasic.
Po weryfikacji mam dokładnie takie same obawy jak Ty przemyślenia i wiem, że kupię customa.
"Czucie" motocykla w wersji custom jest o niebo wyższe niż na clasicu, porównalne bardziej z jazdą na motocyklu typu naked. Podstawową różnicą jest pozycja za kierownicą a nie tylko w podestach
Ale jak to mówią jedni wolą córki inni teściowe |
|
|
|
|
woy
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 55 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 35 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-09-30, 21:30
|
|
|
....no i ja sie podłącze z krotką opinią...
miałem customa obecnie classic i za nic w świecie go nie oddam
...dla mnie (180cm i 90kg) po prostu bajka....no ale jedni wolą pepsi inni coca-cole .. ja wole ta drugą ... |
_________________ Wilku
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-30, 21:34
|
|
|
No ja to wszystko rozumiem tylko powiedzcie mi czy tez mieliście takie problemy ( może za duże słowo) z prowadzeniem po przesiadce na cruisera ? |
|
|
|
|
skygge
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012 Posty: 376 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-09-30, 21:45
|
|
|
Czasami jak czytam takie wątki to się cieszę, że przed Krówką nie jeździłem żadnym innym motocyklem, dzięki temu jest dla mnie idealna pod każdym względem |
_________________ Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan... |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2014-09-30, 23:46
|
|
|
bynio napisał/a: | No ja to wszystko rozumiem tylko powiedzcie mi czy tez mieliście takie problemy ( może za duże słowo) z prowadzeniem po przesiadce na cruisera ? |
może to głupie pytanie bo jeździłeś wcześniej ale czy używasz przeciwskrętu, pytam bo mam 1100, mieszkam w krainie tysiąca zakrętów i ten motocykl prowadzi się dobrze, nie twierdzę ża jak BMW 1200 ST czy coś lekkiego ale jest spoko |
|
|
|
|
yapkovitz
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2148 Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
|
Wysłany: 2014-10-01, 07:21
|
|
|
bynio, mialem Customa 1100, ktorego zamienilem na Vulcana 2000 (motocykl wazy 400 kg). Customem jezdzilem po mega winklach w gorach na Sycylii oraz w Apeninach, Vulcanem natomiast jezdzilem po winklach w Grecji, Chorwacji, Bosni, Macedoni. Motocykle wszedzie dawaly rade, nie mialem problemow z ich prowadzeniem. |
_________________ Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-10-01, 07:29
|
|
|
używam przeciwskrętu oczywiście tylko w małych zakrętach i przy małej prędkości się nie da tak jaechać. |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1803 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2014-10-01, 09:46
|
|
|
bynio, te dwa motocykle czyli Virago i V-star 1300 różnią się bardzo budową , przede wszystkim rozstawem osi który w 1300 jest większy o 164mm .
To powoduje między innymi "ciężkość" podczas skręcania. Im większy rozstaw tym więcej siły wymaga skręcanie. Kąt pochylenia główki też jest różny i dlatego wpływa na takie a nie inne prowadzenie. Dodatkowo wpływ mogą mieć też opony różne zapewne przy obu motocyklach.
Taki jest niestety urok tego typu motocykli i trzeba z tym żyć
Bardziej fachowo na ten temat poczytasz TUTAJ |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-10-01, 10:45
|
|
|
Zdaję sobie sprawę bo i koledzy i mówili że ciężej się skręca ale u mnie chyba jest lęk przed wywaleniem i podświadomie się tego boje bo mam łysą oponę z przodu a wymieniał będę dopiero na wiosnę więc chyba tutaj też jest pies pogrzebany że ze strachu nie wchodzę w zakręty tak jak moi koledzy tylko zwalniam dość znacznie. |
|
|
|
|
|