YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650)
Autor Wiadomość
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2012-09-25, 13:38   Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650)

Szukałem informacji na wyżej postawiony temat i nie znalazłem dlatego zdecydowałem się zapytać.

Jak to jest? Do tej pory przejechałem się kawałeczek dwoma gwiazdami (jazdy testowe przed zakupem). Na tym, jak na razie, moje doświadczenia w prowadzeniu tych maszyn się kończą.

W każdym razie na classicu czułem się jak ryba w wodzie. Jechało mi się płynnie i w zasadzie bez problemu z balansem. Nawet zawrócenie na dość wąskiej jezdni nie sprawiło większego problemu.

Drugą przejażdżkę zrobiłem na customie i o dziwo poczułem się jak na pierwszej jeździe na kursie na prawko. Ledwo co zawróciłem na małym rondzie i na kolejnym dość dużym skrzyżowaniu. A i z balansem było jakoś nie teges. Być może akurat w tym egzemplarzu było coś nie tak z łożyskami kiery??

Wiem, ze te dwie wersje różnią się nieco wymiarami, masą itd. Ale wg teorii to chyba classiciem powinno być trudniej? Większa masa, większy rozstaw kół, większy promień zawracania?

Czy moje odczucia w prowadzeniu faktycznie są prawdziwe, tzn czy jest aż tak odczuwalna różnica w prowadzeniu tych dwóch wersji tego samego motocykla? Czy to tylko jednorazowe odczucie jazdy na konkretnym egzemplarzu? Niestety nie miałem jeszcze przyjemności prowadzić inne egzemplarze classica i customa.

P.S. przypomnę tutaj, że jestem na etapie zakupu i świeżo po odebraniu prawka.
 
 
grabi 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1397
Skąd: Ziemia Obiecana
Wysłany: 2012-09-25, 13:49   

Nie wiem jak jest przy 650, ale różnica w prowadzeniu 1100 classic a custom w moim odczuciu równiez jest. Róznice w wadze nie są kolosalne, jednak jest trochę inna pozycja i co najważniejsze inna średniaca, szerokość i kąt pochylenia koła. Mnie osobiście lepiej się jeździ classic-em ale przy małych prędkościach łatwiejszy w zakrętach jest custom
_________________
Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia

BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-09-25, 13:58   

Jest jeszcze inny aspekt który ja brałem pod uwagę przy przymiarkach do moto. Jak Ja z moja aposturą wygladam na Classicu lub Customie ;p . ? Tak jak na poczatku optowałem za Customem to w koncu wyszło ze lepiej "na mnie leży" Classic.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
grabi 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1397
Skąd: Ziemia Obiecana
Wysłany: 2012-09-25, 14:06   

Inny aspekt to czy planujesz długie trasy/plecaczek (classic) czy kominówki/solo (custom)
_________________
Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia

BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2012-09-25, 14:06   

Generalnie mnie też classic bardziej się podoba (nie ma to jak przednie koło jak od walca - w sam raz do rozjeżdżania pieszych - takie zdanie kiedyś od kogoś usłyszałem :hahaha: ) i takiego pierwotnie szukałem. Customy są znowu tańsze, nawet sporo w wielu przypadkach. Jeśli jednak moje odczucia będą się powtarzały, no to będę musiał więcej wyłożyć na classica.

grabi początkowo muszę się solo nauczyć jeździć jednak docelowo traski z plecaczkiem - więc również tutaj classic bardziej spasuje.
Ostatnio zmieniony przez VenoMek 2012-09-25, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grabi 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1397
Skąd: Ziemia Obiecana
Wysłany: 2012-09-25, 14:08   

Jak to mówią: O gustach się nie dyskutuje, jeden lubi matkę drugi córkę :hahaha:
_________________
Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia

BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-09-25, 14:08   

VenoMek napisał/a:
Customy są znowu tańsze, nawet sporo
... bo niechodliwe. lol
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
grabi 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1397
Skąd: Ziemia Obiecana
Wysłany: 2012-09-25, 14:11   

VenoMek, ja zrobiłem prawko w zeszłym roku i od razu wybrałem Classica 1100, nie chciałem iść na pół środki i po roku wymieniać motonga. Oczywiście na początku jezda z plecaczkiem nie była przyjemnością ale po paru tysiącach km wszystko się unormowało. ;D

PS. i tak wolę jeździć sam ale cicho sza o tym ;p
_________________
Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia

BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2012-09-25, 14:16   

grabi też rozpatrywałem taką możliwość, jednak tutaj pojawia się również problem funduszy. 1100 to już zupełnie inne pieniądze :ryczy: No chyba, że przeczekam jeszcze i w zimie jeszcze bardziej ceny spadną... generalnie obawiam się takiej sytuacji jak większość z Was opisuje, że po roku w 650 zabraknie dla mnie pary w garach i będę chciał zmieniać maszynę.... :/
 
 
ASPAHARIAN 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 42
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 113
Skąd: Dragoni-Wrocław
Wysłany: 2012-09-25, 16:05   

Zależy jaką jazdę się preferuje. Jednym tej pary zaczyna brakować wcześniej drugim później. Ja tam wolę zespolić się z maszyną przez kilka sezonów, niż prze te same kilka się z nią męczyć. Classic najlepszy jest i tyle :roll: :) ;) :hahaha:
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 18:48   

OldDiver napisał/a:
VenoMek napisał/a:
Customy są znowu tańsze, nawet sporo
... bo niechodliwe. lol


Kolega się trochę zagalopował :) Różne są gusta ludzi i przeznaczenie tych maszyn. Classic to tak troszeczkę pod leniwca. Custom to coś dla dłubaczy :) Ja to bym naszego customa przerobił na czarnego golasa, ale życie to sztuka kompromisu :)
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-09-25, 19:00   

650 poleci i 140 wiec mocy ci styknie zwłaszcza ze załeś własnie
_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-25, 19:20   

Wiking napisał/a:
650 poleci i 140 wiec mocy ci styknie zwłaszcza ze załeś własnie

Pytanie było o różnice miedzy Custom a Classic. ;/
Wiking napisał/a:
zwłaszcza ze załeś własnie

Zwłaszcza na parapecie, a gołębie na dachu. :hahaha:
Co autor miał na myśli. ?

[ Dodano: 2012-09-25, 20:31 ]
Wiking napisał/a:
mocy ci styknie

Tylko żeby nie przeszedł na ciemną stronę mocy. :hehe: :hehe: :hehe:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2012-09-25, 21:44   

jaro napisał/a:

Pytanie było o różnice miedzy Custom a Classic. ;/


otóż to.... ktoś jeszcze może potwierdzić/zaprzeczyć a propos odczuć i różnic w prowadzeniu obu maszyn?

Ja być może dopiero w nadchodzący weekend będę miał okazję znów się przejechać - mam nadzieję oboma wersjami.
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-25, 22:24   

wełdug suchych danych jest inny kąt wyprzedzenia głowki kiery - co wpływa na rostaw osi
co do dziwnego skrecania na customie który testowałes - może to i lepiej że nie kupiłeś
musiał to być dwuślad :)
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2012-09-26, 06:57   

VenoMek, nie wspomniałeś nic czy będziesz śmigał sam czy z plecaczkiem - niby banał ale jazda customem dla plecaczka nie jest za bardzo komfortowa.

Jaśnie Nam Panująca Moderatorka Gosiaczko w tym temacie napisał/a:
Jako były plecaczek zabiorę głos w tej dyskusji : otóż na customie jest zamiast siedzenia tzw. podpaska która gryzie w tyłek jak cholera. Na krótkie przejażdżki da się znieść natomiast dłuższa jazda przestaje sprawiać przyjemność po pół godzinie.


W którymś temacie niejaki ;) pan_wiewiórka fajnie opisał różnice w tych modelach, począwszy od jazdy na zakrętach po zachowanie się motocykla po wjechaniu w dziurę skończywszy. Musisz podrążyć napisane już tematy.

P.S. Zerknij do tego tematu (czyta się lekko i przyjemnie, choć długawo, ale esencję powinieneś wychwycić ;) ).
Powodzenia w zakupie classica życzę :pokooj:
_________________


AB Rh+
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2012-09-26, 08:03   

dzięki krotom za linki - na pewno poczytam. Wcześniej wspomniałem, że docelowo będę z plecaczkiem śmigał (w kolejnym poście tego tematu, nie w pierwszym), więc jest to kolejny aspekt przemawiający za classic'iem.

Madburn, no właśnie muszę się na innym egzemplarzu przejechać aby się upewnić, czy tam faktycznie było coś nie tak, czy geometria customa mi nie leży.

Dzięki za zainteresowanie tematem :) Mam nadzieję, że po przyszłym weekendzie przekonam się sam. Oczywiście podzielę się wtedy spostrzeżeniami.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-09-26, 12:04   

OldDiver napisał/a:
VenoMek napisał/a:
Customy są znowu tańsze, nawet sporo
... bo niechodliwe. lol


A niechodliwe bo ......
niekompletne, stąd i waga mniejsza :hahaha: Trzymaj się classica
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wolf 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 464
Skąd: zadupie w CK
Wysłany: 2012-09-26, 12:21   

Nie sluchaj Classic-i sa dla cieniasow ;p :hahaha: a na Customie trzeba twardym byc ;D
W Customie wystarczy tez dokupic siedzenie pasazera od Classica i juz jest ok ale coz dla niektorych to "wieeeelki" problem :nie_wiem:
Lepiej tez poszukaj zadbanej i drozszej maszyny bez wzgeldu na to, czy Classic czy Custom a nie jakiegos strucla w ktorego potem bedziesz musial ciagle pchac kase
_________________
Moje filmiki na Youtube
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-09-26, 12:36   

wolf napisał/a:
Lepiej tez poszukaj zadbanej i drozszej maszyny bez wzgeldu na to, czy Classic czy Custom a nie jakiegos strucla w ktorego potem bedziesz musial ciagle pchac kase


PRAWDA

wolf napisał/a:
Nie sluchaj Classic-i sa dla cieniasow ;p


FAŁSZ ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group