YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kierunki led xvs 1300
Autor Wiadomość
zimek 


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Dąbie
Wysłany: 2020-06-04, 20:24   kierunki led xvs 1300

założyłem kierunki led,ale nie wiem jak podłączyć przerywacz led.jeżeli ktoś zakładał proszę o poradę gdzie to podłączyć ponieważ teraz kierunki mrugają szybko.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-06-04, 20:50   

Przy ledach to normalne, chyba że zmienisz przerywacz.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-06-04, 20:59   

zimek napisał/a:
ale nie wiem jak podłączyć przerywacz led
dokładnie w to samo miiejsce gdzie jest teraz oryginalny. Trzeba je zamienić. Oryginalny do szuflady, nowy, przystosowany do kierunkowskazów led w instalację. O ile są dostepne do tego modelu zamienniki :idea:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zimek 


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Dąbie
Wysłany: 2020-06-04, 21:16   

przerywacz do led mam uniwersalny nie pasuje we wtyczkę od oryginalnego i w tym mam problem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2020-06-04, 21:33   

no to albo trzeba dostosować sie do przekaźnika, albo do wytczki oryginalnej. ja wybrałbyM drugie rozwiązanie. Niestety nie w każdym motocyklu jest to takie proste. Były tu podobne tematy już omawiane i z tego co pamiętam nie było różowo.Uniwersalne maja 3 lub 4 piny, a Yamahy chyba 5.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2020-06-04, 21:49   

zimek, ile pinów na oryginalny przerywacz? ile pinów ma nowy przerywacz led? połączysz gniazdo przerywacza z nowym przerywaczem kabelkami zakończonymi konektorami.
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
zimek 


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Dąbie
Wysłany: 2020-06-05, 04:26   

Oryginalny przerywacz ma 5 pinów a LED ma 3
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2020-06-05, 06:56   

Wyjmij oryginalny przerywacz z gniazda. Rozmontuj gniazdo, wyjmij konektory z gniazda. Przewody w gnieździe ustawione są w dwóch rzędach. Te przewody, które są 2 w rzędzie izolujesz (taśmą lub termokoszulką). Nie będą potrzebne. Teraz masz luźne 3 przewody: czarny - masa, brązowe (powinny być skręcone 2 razem) i jeszcze jeden. Teraz wsuwasz konektory na nowy przerywacz. Czarny na masę, pozostałe dwa nie pamiętam, ale łatwo dojdziesz próbując. Jak już wszystko będzie działać mocujesz nowy przerywacz tretytką albo porządną taśmą dwustronnie klejącą i gotowe!
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
zimek 


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Dąbie
Wysłany: 2020-06-05, 20:05   

kierunki ogarnięte.orginalny przerywacz wypięty.założyłem przerywacz uniwersalny led.przewody podpięte w gniazdo orginalne.przerywacz led ma oznaczenia B,E,L.
brązowy podpiąłem pod B,czarny pod E,brązowo-biały pod L.wszystko działa.
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-06-05, 20:43   

Witam,
Nie jestem pewien czy w Twojej maszynie jest samowyłączanie kierunkowskazów ale jeżeli było oryginalnie to już nie ma. Jest za to sposób bardzo łatwy i działający do przerobienia przerywacza oryginalnego na led z zachowaniem samowyłączania. Trzeba tylko w pewne miejsce wlutować jeden opornik i po sprawie. Działa bo sam tak zrobiłem i dołożyłem światła dzienne w kierunkach. Jak będziesz chciał się pobawić to daj znać model przerywacza bo od tego zależy wartość opornika.
pozdrawiam

IMG_8590 (Copy).jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 185.47 KB

 
 
zimek 


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Dąbie
Wysłany: 2020-06-05, 20:50   

nie było u mnie samowyłączania kierunku.dzięki za info.
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2020-06-05, 20:58   

macko77, masz rację. Te pozostałe dwa przewody, to do automatycznego wyłącznika kierunków. Oporniki grzeją się i ogólnie, to stara koncepcja. Ja w swoich motocyklach wybieram przerywacz led i utratę automatycznego wyłączania. Choć kiedyś też robiłem na opornikach.
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-06-05, 21:11   

Masz rację, oporniki do zwiększania mocy led są do bani. Potrafią stopić plastik i przewody jeżeli czegoś dotykają.
Ja znalazłem w internecie sposób polegający na wlutowaniu małego opornika w przerywaczu. Nie jest to super łatwe bo nie da rady wyjąc płytki z przerywacza i trzeba lutować wewnątrz ale jest to do zrobienia. Przerywacz po takim zabiegu działa przy ledach i zwykłych żarówkach, i nic się nie grzeje. Testowałem z ledem z przodu i żarówką z tyłu, i ładnie działało. Finalnie mam ledy wszędzie i hula jak powinno.
Później poszukam linku i podeślę. Wartość opornika zależy od modelu przerywacza bo w xvs 1300 jest inny niż w poprzednich modelach.

[ Dodano: 2020-06-06, 12:26 ]
Witam,
Filmik w linku poniżej pokazuje co trzeba zrobić w przerywaczu DENSO FB257H. W moim moto jest FB246H więc użyłem opornika 0,47 ohm 2W, info o wielkości opornika znalazłem na jakimś forum ale teraz nie mogę tego namierzyć. Działa z ledami jak poprzednio z żarówkami. Robota zajęła mi pół godzinki i autowyłączanie kierunkowskazów pozostało przy ledach.

LINK

Mam nadzieję, że się komuś przyda.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group