YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulcowa
Autor Wiadomość
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-03-24, 14:11   

Kiedy ja po wyczyszczeniu zacisków i złożeniu wszystkiego do kupy , odpowietrzałem układ krew mnie zalewała ... do momentu, kiedy najpierw zająłem się lewym zaciskiem. Wiadomo że zaczynamy odpowietrzanie od najdalszego punktu ale "na oko" to nie widać czy lewy zaisk jest dalej od prawego może nawet nie jest ? Ważne ,że zadziałało.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-24, 14:20   

monkton, jak to nie widać ? skoro pompę masz po prawej stronie na kierownicy, to najdalej położony jest zacisk z lewej strony :shock: przecież to logiczne ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-24, 18:17   

Sprawdź zaciski czy działają prawidłowo, czy tłoczki się nie zapiekły itp.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-03-24, 19:36   

E tam różnica jest pewnie klikucentymtrowa i ja jej nie widziałem...
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-25, 21:05   

Dzięki za rady
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-25, 23:02   

tak na 100% chyba nie jest pewne, czy lewy zacisk jest dalej od pompy. Wszak mamy jeden przewód centralny, któy idzie do rozdzielacza. A stamtąd dopiero na zaciski. Zmierzcie każdy przewody, może któryś jest krótszy, ale chyba nie ;p
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Janusz P. 



Rocznik: 1998
Wiek: 50
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-25, 23:22   

uwaga dla naprawiajacych pompy hamulcowe - uszczelka w pompie hamulcowej to "urzadzenie" - spręża płyn hamulcowy kiedy naciskana jest klamka/pedał i wtedy działa jak uszczelka, przy powrocie płyn przez nią ~przepływa w miarę swobodnie .... jakiekowiek mycie owej/owych uszczelek w czyś innym niz np alkohol/propanol ( mam tu na mysli rope / olej / naftę ) powoduje że uszczelka/uszczelki "puchną" i przestaja działać jak należy ...
równiez monaż "do góry nogami" może zaburzyć tą pracę.
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-26, 13:23   

Janusz P. napisał/a:
uwaga dla naprawiajacych pompy hamulcowe - uszczelka w pompie hamulcowej to "urzadzenie" - spręża płyn hamulcowy kiedy naciskana jest klamka/pedał i wtedy działa jak uszczelka, przy powrocie płyn przez nią ~przepływa w miarę swobodnie .... jakiekowiek mycie owej/owych uszczelek w czyś innym niz np alkohol/propanol ( mam tu na mysli rope / olej / naftę ) powoduje że uszczelka/uszczelki "puchną" i przestaja działać jak należy ...
równiez monaż "do góry nogami" może zaburzyć tą pracę.


To samo chciałem napisać - ta uszczelka (guma) sprawia problemy i trzeba się z nią delikatnie obchodzić.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-26, 19:30   

Janusz P. napisał/a:
( mam tu na mysli rope / olej / naftę )
no o tym to chyba każdy powinien wiedzieć. Ale cuda się zdarzają. Pytanie w jakim celu w ogóle myć owe uszczelnienia ? Płyn hamulcowy jest "czysty". Tak długo jak pompa funkcjonuje prawidłowo nie ma potrzeby jej rozbierania.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-27, 12:26   

witek1965, no chyba, że do chromowania ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-27, 22:45   

Pirania_LM, mowa, ale wtedy większą uwage poświęciłbym okienku rewizyjnemu ;p
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-28, 10:19   

witek1965, już nie musisz, mam kilka w zapasie ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-28, 19:07   

Pirania_LM, wiem, jedno biorę, tak na wszelki wypadek. Mam nadzieję, że pamiętasz ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-29, 16:55   

of kors, leży odłożona wraz z oringiem ;D jakby ktoś jeszcze chciał, to pisać - do odbioru "Pod Palmami" będzie
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-16, 11:58   

Witam.
Jak wcześniej pisałem ciągle miałem miętką klamkę. Po wielu próbach wyciągania, wpychania a nawet zalewania układu płynem nie było żadnego efektu. Zacząłem podejrzewać, że być może puchną przewody, wcześniej sprawdziłem samą pompę, hamulce rzecz ważna, więc je wymieniłem na w oplocie stalowym. Nadal bez efektów.
Więc zaczołem od początku. Najpierw opróżniłem cały układ, następnie zalałem go nowym płynem z użyciem strzykawki poprzez wtłoczenie go przez odpowietrznik. Następnie parę ruchów tłoczkiem i odkręcenie odpowietrznika z jednoczesnym całkowitym schowaniem tłoczków zacisków, odpowietrzanie trwało nie całe pięć minut.
W moim przypadku powietrze siedziało w zaciskach a że są one położone nad odpowietrznikiem, więc nie miało gdzie uciec.
Pozdrawiam.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-16, 18:12   

MariuszK napisał/a:
W moim przypadku powietrze siedziało w zaciskach a że są one położone nad odpowietrznikiem, więc nie miało gdzie uciec.
że co ?
Odpowietrznik, to chyba najwyższy punkt zacisku hamulcowego.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 20:19   

Też tak myślałem....MariuszK, mylisz się moim zdaniem. Z Twoich opisów wynika jednoznacznie, że zapowietrzoną miałeś pompę hamulcową.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-17, 08:55   

- W moich zaciskach odpowietrznik jest na dole, pod przewodami doprowadzającymi płyn.
- Jeżeli chodzi o pompę, to zaślepiłem trójnik i klamka nawet nie drgnęła, dlatego też wykluczyłem problem z pompą.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-04-17, 09:26 ]
Po twojej uwadze Witek1965, poszedłem sprawdzić zaciski, teraz proszę bez komentarzy, mój szacowny poprzedni właściciel z jakiegoś powodu miał założone zaciski odwrotnie. Ja (tutaj parę epitetów na temat mojej inteligencji) nie wpadłem na pomysł, że ktoś może założyć coś odwrotnie i przyjąłem, że ten typ tak ma. Teraz sprawdzam, co jeszcze jest spieprzone.
 
 
SAJMON 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 1432
Skąd: Pod lasem
Wysłany: 2013-04-17, 11:42   

MariuszK napisał/a:
mój szacowny poprzedni właściciel z jakiegoś powodu miał założone zaciski odwrotnie.

W kwestii wyjaśnienia - poprzedni właściciel to ja. Na swoje usprawiedliwienie chciałbym dodać, iż na mechanice się nie znam i przez dwa sezony użytkowania Draga serwisowałem go w lubińskim "autoryzowanym" serwisie Yamahy ( potwierdzone wpisami w książce serwisowej ). Jedyny wniosek jaki udaje mi się z tego wyciągnąć to taki, że należy wyżej wymieniony "serwis" omijać szerokim łukiem. MariuszK pozdrawiam.
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-17, 20:44   

Witaj Sajmon
Nie podawalem twoich danych bo przypuszczałem, że tak jak ja nie miałeś o tym zielonego pojęcia. Jako ciekowostkę moge powiedzieć, ża także dwóch kumpli z znacznym doświadczeniem także nie zwróciło na to uwagi. Takie życie. Teraz jest OK
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group