YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bieg, luz.. i hamulec
Autor Wiadomość
AnnAnikó 


Rocznik: 2004
Wiek: 39
Dołączyła: 28 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
  Wysłany: 2012-06-20, 18:02   Bieg, luz.. i hamulec

Witam mam malutki problem i licze na jakoś pomoc chodzi o to ze od dość dawna mam spory problem w dragu z wrzuceniem jedynki a jeszcze gorszy z wrzuceniem luzu, nie wiem co jest nie tak.. stoje na krzyżówce i koniec, czasami najlepszym sposobem jest wyłączenie silnika i załączenie go ponownie wtedy złapie dany bieg bądź wyczuje luz.. czy wszystki dragi tak mają? czy tylko mój sprawia jakiś upór? ach.. i jeszcze te nieszczesne hamulce u Was też tak czasami piszczą?
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-20, 18:08   

Hamulce - albo okładziny klocków się kończą i blacha trze, albo klocki z gatunku tych do d...
Luz (neutralny) - ćwiczyć.
Kilka sztuczek i będzie po problemie. Wrzucić bieg w dół, lekko popuścić (nie to co myślisz :hahaha: ) sprzęgło by motor drgnął, znów bieg w dół i lekkie poruszenie motocyklem, aż do jedynki i lekko w górę. Biegi w Dragu nie chodzą jak automat w puszce, trochę ćwiczeń i będzie ok. ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-06-20, 18:15   

Przed zatrzymaniem redukuj biegi do luzu jeszcze w czasie jazdy.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
AnnAnikó 


Rocznik: 2004
Wiek: 39
Dołączyła: 28 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2012-06-20, 18:15   

Dzięki chyba brak tych treningów.. tak to jest jak się latem na draga wskakuje.. a potem myśli że automatycznie sam pojedzie ;)
a Hamulce hm.. może faktycznie do du..
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-20, 18:19   

vaaks napisał/a:
Przed zatrzymaniem redukuj biegi do luzu jeszcze w czasie jazdy.

Nie zawsze zatrzymujemy się przewidywalnie i z własnej woli mając czas i głowę do redukowania.
Więc jednak trzeba ćwiczyć znajdowanie luzu na postoju ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
AnnAnikó 


Rocznik: 2004
Wiek: 39
Dołączyła: 28 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2012-06-20, 18:29   

Demolka.. zgadza się ciężko jest przewidzieć kiedy zahamujemy.. i ciężko jest wyczuć luz.. ale może z czasem opanuje tą technikę

vaaks przed zatrzymaniem redukcja, fajna sprawa ale to tylko sprawdza się przed światłami kiedy do świateł mam 100 metrów ;)
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2012-06-20, 18:35   

No to jeszcze musisz ćwiczyc bo powinno ci wystarczyc 20 m
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-20, 18:40   

Rafcon napisał/a:
...powinno ci wystarczyc 20 m

Te 20 metrów to z 80 czy z 30 km/h :nie_wiem:
Nie róbmy dziewczynie mętliku w głowie. Poćwiczy, znajdzie luz w każdej sytuacji.
Może dawet po 19 metrach :hahaha:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-20, 19:22   

Najstarsza sztuczka na problemy z wrzuceniem biegu z luzu czy luzu z biegu, to zakręcić manetką, przekładnia wtedy załapie (oczywiście pamiętamy o sprzęgle).
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
janek64 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 62
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-06-21, 08:25   

Kolezanka pisze o problemie z biegami podczas postoju , przyczyną może być zła regulacja sprzęgła .Wykręć śrubę regulacyjną 1 lub 2 obroty i sprawdź , lub podjeż do mechanika .
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2012-06-21, 08:59   

Biegi lepiej sie redukuje lub wrzuca na luz jak moto jest jeszcze w ruchu, na postoju zeczywiscie jest gorzej, co do klockow tak piszcza ale to chyba zalezy od firmy. Ja nacialem sie na sbs'ach niby takie super a piszcza jak stara furmanka, czasem wstyd hamowac.
_________________
YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-21, 10:24   

Mi kiedyś hamulce piszczały jak szalone podczas jazdy (jakiś piach wlazł i piszczał, ale się wytarło i było ok). Innym razem jak zaczęło piszczeć podczas hamowania zaniepokoiłem się słabymi wynikami hamowania, tym bardziej, że zaczęły straszliwie się grzać, pojechałem na warsztat, a tam, "hoho, tu już łysko, klocki się starły", wymienione i hamują cacy.
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
dragini 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączyła: 18 Paź 2008
Posty: 853
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-06-21, 10:59   

U mnie było podobnie aż Endriu dokładnie dokręcił linkę sprzęgła - on oczywiście mówił że wyregulował ale to nie prawda widziałam że tylko przykręcił :dumny:
_________________
Nie ma jej ....., nie ma ........nie......
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-06-21, 19:08   

dragini, bo linkę sprzęgła reguluje się przez jej wykręcanie, lub wkrecanie. Wcale więc cię Endriu nie wkręcił z ta regulacja. ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-06-23, 13:54   

... hamuj i jednoczesnie redukuj biegi ... ćwicz, cwicz i jeszcze raz ćwicz ... z biegiem czasu nabierzesz właściwych nawyków a regulacja sprzęgłą - jeśli nie wiesz jak lepiej powierz komuś doświadczonemu ...
 
 
JozefK 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 592
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2012-07-05, 07:30   

Rzeczywiście z redukcją biegów jest pewien kłopot.
W moim dragu sprawdziła się taka metoda. opisywana na tym forum.
Trzymając wciśnięte sprzęgło, energicznie uderzam w dźwignię biegów i odkładam nogę na stopkę aby dźwignia się ustabilizowała i powtarzam aż do jedynki i wtedy lekko do góry na luz. Stosując taką metodę skończyły się problemy, z redukcją biegów po zatrzymaniu.
_________________
Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2012-07-05, 08:57   

jkala napisał/a:
Rzeczywiście z redukcją biegów jest pewien kłopot.
W moim dragu sprawdziła się taka metoda. opisywana na tym forum.
Trzymając wciśnięte sprzęgło, energicznie uderzam w dźwignię biegów i odkładam nogę na stopkę aby dźwignia się ustabilizowała i powtarzam aż do jedynki i wtedy lekko do góry na luz. Stosując taką metodę skończyły się problemy, z redukcją biegów po zatrzymaniu.

Ten typ tak ma ;D Robie tak samo i jest git.
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-07-05, 13:35   

a ja redukuje jak zwalniam przed skrzyżowaniem i zwykle nie ma problemu bo końcówkę dojeżdżam na 1 lub 2 biegu więc wrzucenie luzy to nie problem
 
 
TAJ 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-05, 19:23   

Redukuję z przygazowaniem między biegami ( taki nawyk ) i schodząc kolejno na dół czuję jak wbijam luz. Wchodzi zdecydowanie lżej niż inne biegi.
_________________
Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-07-05, 20:04   

TAJ napisał/a:
Redukuję z przygazowaniem między biegami


odwrotnie jak ja. Puszczam manetkę gazu, hamując silnikiem, sprzęgło i po kolei aż do biegu jałowego i dotaczam się na luzie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group