Bieg, luz.. i hamulec |
Autor |
Wiadomość |
AnnAnikó
Rocznik: 2004
Wiek: 39 Dołączyła: 28 Maj 2011 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:02 Bieg, luz.. i hamulec
|
|
|
Witam mam malutki problem i licze na jakoś pomoc chodzi o to ze od dość dawna mam spory problem w dragu z wrzuceniem jedynki a jeszcze gorszy z wrzuceniem luzu, nie wiem co jest nie tak.. stoje na krzyżówce i koniec, czasami najlepszym sposobem jest wyłączenie silnika i załączenie go ponownie wtedy złapie dany bieg bądź wyczuje luz.. czy wszystki dragi tak mają? czy tylko mój sprawia jakiś upór? ach.. i jeszcze te nieszczesne hamulce u Was też tak czasami piszczą? |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:08
|
|
|
Hamulce - albo okładziny klocków się kończą i blacha trze, albo klocki z gatunku tych do d...
Luz (neutralny) - ćwiczyć.
Kilka sztuczek i będzie po problemie. Wrzucić bieg w dół, lekko popuścić (nie to co myślisz ) sprzęgło by motor drgnął, znów bieg w dół i lekkie poruszenie motocyklem, aż do jedynki i lekko w górę. Biegi w Dragu nie chodzą jak automat w puszce, trochę ćwiczeń i będzie ok. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:15
|
|
|
Przed zatrzymaniem redukuj biegi do luzu jeszcze w czasie jazdy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
AnnAnikó
Rocznik: 2004
Wiek: 39 Dołączyła: 28 Maj 2011 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:15
|
|
|
Dzięki chyba brak tych treningów.. tak to jest jak się latem na draga wskakuje.. a potem myśli że automatycznie sam pojedzie
a Hamulce hm.. może faktycznie do du.. |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:19
|
|
|
vaaks napisał/a: | Przed zatrzymaniem redukuj biegi do luzu jeszcze w czasie jazdy. |
Nie zawsze zatrzymujemy się przewidywalnie i z własnej woli mając czas i głowę do redukowania.
Więc jednak trzeba ćwiczyć znajdowanie luzu na postoju |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
AnnAnikó
Rocznik: 2004
Wiek: 39 Dołączyła: 28 Maj 2011 Posty: 9 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:29
|
|
|
Demolka.. zgadza się ciężko jest przewidzieć kiedy zahamujemy.. i ciężko jest wyczuć luz.. ale może z czasem opanuje tą technikę
vaaks przed zatrzymaniem redukcja, fajna sprawa ale to tylko sprawdza się przed światłami kiedy do świateł mam 100 metrów |
|
|
|
|
Rafcon
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:35
|
|
|
No to jeszcze musisz ćwiczyc bo powinno ci wystarczyc 20 m |
_________________ DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-06-20, 18:40
|
|
|
Rafcon napisał/a: | ...powinno ci wystarczyc 20 m |
Te 20 metrów to z 80 czy z 30 km/h
Nie róbmy dziewczynie mętliku w głowie. Poćwiczy, znajdzie luz w każdej sytuacji.
Może dawet po 19 metrach |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
Galder
Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-20, 19:22
|
|
|
Najstarsza sztuczka na problemy z wrzuceniem biegu z luzu czy luzu z biegu, to zakręcić manetką, przekładnia wtedy załapie (oczywiście pamiętamy o sprzęgle). |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
|
janek64
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 62 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-06-21, 08:25
|
|
|
Kolezanka pisze o problemie z biegami podczas postoju , przyczyną może być zła regulacja sprzęgła .Wykręć śrubę regulacyjną 1 lub 2 obroty i sprawdź , lub podjeż do mechanika . |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-06-21, 08:59
|
|
|
Biegi lepiej sie redukuje lub wrzuca na luz jak moto jest jeszcze w ruchu, na postoju zeczywiscie jest gorzej, co do klockow tak piszcza ale to chyba zalezy od firmy. Ja nacialem sie na sbs'ach niby takie super a piszcza jak stara furmanka, czasem wstyd hamowac. |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
|
Galder
Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-21, 10:24
|
|
|
Mi kiedyś hamulce piszczały jak szalone podczas jazdy (jakiś piach wlazł i piszczał, ale się wytarło i było ok). Innym razem jak zaczęło piszczeć podczas hamowania zaniepokoiłem się słabymi wynikami hamowania, tym bardziej, że zaczęły straszliwie się grzać, pojechałem na warsztat, a tam, "hoho, tu już łysko, klocki się starły", wymienione i hamują cacy. |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
|
dragini
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączyła: 18 Paź 2008 Posty: 853 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2012-06-21, 10:59
|
|
|
U mnie było podobnie aż Endriu dokładnie dokręcił linkę sprzęgła - on oczywiście mówił że wyregulował ale to nie prawda widziałam że tylko przykręcił |
_________________ Nie ma jej ....., nie ma ........nie...... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-06-21, 19:08
|
|
|
dragini, bo linkę sprzęgła reguluje się przez jej wykręcanie, lub wkrecanie. Wcale więc cię Endriu nie wkręcił z ta regulacja. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-23, 13:54
|
|
|
... hamuj i jednoczesnie redukuj biegi ... ćwicz, cwicz i jeszcze raz ćwicz ... z biegiem czasu nabierzesz właściwych nawyków a regulacja sprzęgłą - jeśli nie wiesz jak lepiej powierz komuś doświadczonemu ... |
|
|
|
|
JozefK
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 592 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2012-07-05, 07:30
|
|
|
Rzeczywiście z redukcją biegów jest pewien kłopot.
W moim dragu sprawdziła się taka metoda. opisywana na tym forum.
Trzymając wciśnięte sprzęgło, energicznie uderzam w dźwignię biegów i odkładam nogę na stopkę aby dźwignia się ustabilizowała i powtarzam aż do jedynki i wtedy lekko do góry na luz. Stosując taką metodę skończyły się problemy, z redukcją biegów po zatrzymaniu. |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
|
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-07-05, 08:57
|
|
|
jkala napisał/a: | Rzeczywiście z redukcją biegów jest pewien kłopot.
W moim dragu sprawdziła się taka metoda. opisywana na tym forum.
Trzymając wciśnięte sprzęgło, energicznie uderzam w dźwignię biegów i odkładam nogę na stopkę aby dźwignia się ustabilizowała i powtarzam aż do jedynki i wtedy lekko do góry na luz. Stosując taką metodę skończyły się problemy, z redukcją biegów po zatrzymaniu. |
Ten typ tak ma Robie tak samo i jest git. |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-07-05, 13:35
|
|
|
a ja redukuje jak zwalniam przed skrzyżowaniem i zwykle nie ma problemu bo końcówkę dojeżdżam na 1 lub 2 biegu więc wrzucenie luzy to nie problem |
|
|
|
|
TAJ
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-05, 19:23
|
|
|
Redukuję z przygazowaniem między biegami ( taki nawyk ) i schodząc kolejno na dół czuję jak wbijam luz. Wchodzi zdecydowanie lżej niż inne biegi. |
_________________ Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-07-05, 20:04
|
|
|
TAJ napisał/a: | Redukuję z przygazowaniem między biegami |
odwrotnie jak ja. Puszczam manetkę gazu, hamując silnikiem, sprzęgło i po kolei aż do biegu jałowego i dotaczam się na luzie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|