YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Proszę o pomoc z podłaczeniem alarmu
Autor Wiadomość
Valdi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Posty: 27
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-06, 12:24   Proszę o pomoc z podłaczeniem alarmu

Witam wszystkich i proszę o pomoc z podłączeniem alarmu SPY 5000M w XVS1100 2005r.Chociaż nie jestem zielony w radzeniu sobie z prądem,to akurat trafiłem na mały problem przy podłączeniu funkcji zdalnego odpalania.Reszta bez problemu pracuje.Centralkę zabudowałem w przestrzeni za stacyjka.Tam też są niezbędne kostki.Odnalazłem kostkę w której biegną przewody do kierownicy-przełącznik zapłonu oraz starter.Do włącznika startera biegnie przewód jak pamiętam niebiesko-czarny i czarny.Po włączeniu stacyjki i przełącznika zapłonu na przewodzie niebiesko-czarnym pojawia się zasilanie +12V.Włącznik startera działa na zasadzie zwarcia styków,czyli włączy to napięcie na przewód czarny po naciśnięciu przycisku-tak to bynajmniej rozumiem,ale mogę się mylić.Nie dysponuję schematem elektrycznym i nie udało mi się go namierzyć.Przewód z centralki podłączyłem więc do czarnego przewodu ale pewnie nie jest to właściwe miejsce,bo w momencie podania impulsu z centralki spala się bezpiecznik na jej zasilaniu o wartości 15A.
W temacie alarmy widziałem kilka ,osób które robiły takie podłączenia bądź też trudnią się tym zawodowo i mają niezbędną wiedzę.Do nich zwracam się z moja prośbą i z góry dzięki za wskazówkę.
 
 
gri74 


Rocznik: 2005
Wiek: 43
Posty: 39
Skąd: Sulejówek; Wesoła
Wysłany: 2012-05-06, 14:09   

sprawę rozwiąże przekaźnik , który po wysterowaniu rzeczonym przewodem +12 poda masę do uruchomienia rozrusznika
 
 
hawk 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Posty: 124
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2012-05-06, 15:30   

Valdi możesz podać wymiary elementów tego alarmu. Noszę się z zakupem ale mam problem gdzie to upchnąć.
Na syrenę miejsce znalazłem ale reszta :nie_wiem:
_________________
YAMAHA XVS 1300 MS 2007r.
 
 
 
Valdi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Posty: 27
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-06, 20:30   

Znakiem tego sterowanie odbywa się za pomocą minusa podanego na cewkę przekaźnika po wciśnięciu przycisku startera.Plus natomiast na przewodzie niebiesko-czarnym pojawia się po włączeniu zapłonu i przelatuje przez cewkę przekaźnika.Rozwiązaniem będzie przekaźnik, który poda impuls minusowy na przewód niebiesko-czarny lub przeróbka centralki aby podawała minus zamiast plusa.Wtedy nie trzeba będzie dodatkowego przekaźnika.Nie lubię takich działań po omacku.A wystarczyłby tylko rzut oka na schemat instalacji.Nie wiem tylko dalej, dlaczego palił się bezpiecznik,skoro po moim podłączeniu spotykały się dwa plusy pochodzące z tego samego żródła zasilania.Jeżeli znowu coś źle rozumuję,to proszę o korektę lub potwierdzenie moich przemyśleń.
Co do wymiarów,to centralka ma długość 9,5cm,grubość 3/2cm,szerokość 7/6,5cm. Syrenka to walec o średnicy 5,5cm i długości 5cm.U mnie centralka wchodzi w to miejsce pod zbiornikiem między tym plastikowym powietrznym pudełkiem a dwoma przekaźnikami po ich wcześniejszym przegięciu do przodu.Jest też sporo miejsca w obrębie samej stacyjki i nieco poniżej jej nad przednim cylindrem.Syrenka wchodzi natomiast w miejsce miedzy dwoma rurkami ramy pod tym blaszanym uchwytem przykręconym i mocującym zbiornik paliwa.

[ Dodano: 2012-06-17, 15:44 ]
Alarm podłączony więc temat uważam za zamknięty.Odpalanie faktycznie sterowane jest minusowym impulsem.Nie zastosowałem przekaźnika,lecz dokonałem przeróbki centralki aby podawała minus.Mniej gratów i kabli do upchania.Mała sugestia jeszcze dla tych,co będą to robić w przyszłości.Dotyczy bynajmniej V Stara i nie wiem jak w Dragach.Aby odpalanie działało,w stacyjce są prócz dwóch przewodów prądowych łączonych po przekręceniu klucza jeszcze dwa inne-cieńsze i niebieskiego koloru.One także muszą być ze sobą połączone i normalnie dzieje się to po przekręceniu kluczyka.Centralka imituje tylko stan włączenia przewodów prądowych,po którym włącza się zapłon,światła itp. i robi to z pomocą odpowiedniego przekaźnika.Wtedy także te dwa niebieskie przewody muszą być połączone-inaczej motocykl nie zapali.Można jest zmostkować na stałe,ale ja wykorzystałem styki przekaźnika centralki sterujące normalnie np odcięciem zapłonu,które bez aktywacji alarmu są ze sobą połączone.Po aktywacji alarmu przekaźnik rozwiera je uniemożliwiając odpalenie motocykla.powodzenia.W razie problemów służę pomocą,o ile będę jeszcze pamiętał jak to tam było z tą instalacją.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta