YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
NOLAN N43 air - jak rozebrać kask do gołej skorupy
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-19, 13:45   NOLAN N43 air - jak rozebrać kask do gołej skorupy

Chcę rozebrać kask do gołej skorupy. Ewidentnie przeszkadza w wyjęciu wkładki "stryropianowej" mechanizm blendy. Nie wiem jak go rozebrać, a nie chciałbym uszkodzić.
Czy ktoś rozbierał mechanizm blendy ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2020-08-09, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2012-03-19, 14:29   

Witek, już nie pamiętam jak to było, a rozbierałem w zeszłym roku, ale na pewno wyjmiesz wkładkę styropianową bez rozbierania blendy - u mnie wyszła ;d
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2012-03-19, 15:19   

Najpierw wyściółka, potem wyciągasz te boczne styropiany, a potem.... qufa... jak to było... Pamiętam, że pod jakimś kątem w miarę swobodnie to wychodzi. Metodą prób i błędów Ci się na pewno uda ;) A! I najważniejsze! "Jarmułka" pomimo tego, że sprawia wrażenie złożonej z dwóch części wychodzi w całości :P
witek1965 napisał/a:
Hurra, udało się. Trzeba było opuścić blendę i wylazło, rozszerzyć delikatnie boki i poprosić małżonkę, żeby raczyła pomóc .....

Fuck... teraz dopiero przeczytałem, że już sobie poradziłeś :)
witek1965 napisał/a:
Nie ma śladów żadnego kleju.

U mnie był kawałek taśmy dwustronnej, która i tak się odkleiła. Daj znać, czy silikon pomógł. Ktoś tutaj sugerował też posmarowanie styropianowych łączeń.... wazeliną...
witek1965 napisał/a:
( co bym tu nie napisał, to zaraz będzie kometarz seksualny :hahaha:

Dobra, nie wspominałem o tej wazelinie :hahaha:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-19, 15:22   

Tak wygląda Nolan N 43 air w częściach



skorupa


wkładka styropianowa






na ostatniej fotografii znaczyłem otwory wentylacyjne czerwonymi strzałkami, są jeszcze dwa z tyłu kasku, na niej niewidoczne. Co sądzicie o ich ilości ? czy jest wystarczająca ? Zastanawiam się nad dodaniem (wywierceniem) w tych miejscach, które zaznaczyłem strzałkami niebieskimi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2012-03-19, 16:13   

witek1965 napisał/a:
Zastanawiam się nad dodaniem (wywierceniem) w tych miejscach, które zaznaczyłem strzałkami niebieskimi.

Wierć, Ameryki też nie zasiedlono od razu. Pionierskie działania są teraz w cenie! ;)
Tak prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco wpłynęło na wentylację, ale... może tym razem się mylę :P
Będziesz przesmarowywał łaczenia styropianu jakimś antyskrzypem?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-19, 16:27   

Cytat:
Będziesz przesmarowywał łaczenia styropianu jakimś antyskrzypem?

To wielkie srtyropiankso przykleję w kilku punktach przezroczystym (taki mam ) klejem silokonowym. Te małe, na głośniczki chyba tez, nie planuje zakupu N-com, więc nie będzie potrzeby wyjmowania. Koniec ze skrzypieniem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 16:27   

No nie wiem, czy taka ingerencja jest wskazana
Nolan to nie firma krzak i robi testy swoich kasków
Jeśli uznali, że taka ilość, średnica i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych jest optymalne dla wymogów bezpieczeństwa to pewnie podpierali się badaniami.

Gdyby nie normy bezpieczeństwa to ......można by jeździć w durszlaku na głowie :)
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-19, 16:31   

Jeżyk napisał/a:
Jeśli uznali, że taka ilość, średnica i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych jest optymalne dla wymogów bezpieczeństwa to pewnie podpierali się badaniami.


ja wiem, czy te otwory mają coś wspólnego z bezpieczeństwem ? :nie_wiem: Skorupa przede wszystkim chyba za to odpowiada, a tej nie mam zamiaru ruszać. Ten styropian oczywiście również, ale jako całość. W tym miejscu jest ok 2-3 mm styropianu - )jedno wydłubię i zobaczę ) i potem połączenie z kanałami wentylacyjnymi.
Moim zdaniem uznali, że te cztery otwoy w zupełności wystarczą, nie przewidzieli, że mi się łab poci ponadnormatywnie, w skrócie -leje się jak z cebra :beczy:

[ Dodano: 2012-03-19, 16:37 ]
te "wgniotki" są fabryczne i występują bezpośrednio nad fotka poniżej. jakby miały stanowić o bezpieczeństwie to byłyby pełne, a tak wyglądają jak odciśnięte, ale nie nie połączone.
Jedną wydłubałem - tak jak pisałem ok 3mm styropianu i jest połączenie z kanałami wentyl;acyjnymi

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 16:43   

witek1965, ale każdy otwór jak również jego średnica, to osłabienie skorupy .

Powiem tak, jesli masz AC to w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, gdy ubezpieczyciel stwierdzi jakakolwiek ingerencje w normy bezpieczeństwa, to można się pożegnać z odszkodowaniem .
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-19, 16:45   

kanałów wlotowych od środka jest 16 a wyjść 8

[ Dodano: 2012-03-19, 16:46 ]
Jeżyk napisał/a:
to osłabienie skorupy .
w skorupe nie mam zamiaru ingerowac.

A co ma AC do kasku ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-19, 21:51   

Jeżyk napisał/a:
witek1965, ale każdy otwór jak również jego średnica, to osłabienie skorupy .

Powiem tak, jesli masz AC to w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, gdy ubezpieczyciel stwierdzi jakakolwiek ingerencje w normy bezpieczeństwa, to można się pożegnać z odszkodowaniem .


Zrobienie dodatkowego otworu w warstwie steropianu nie będzie miało wpływu na bezpieczeństwo, a może poprawić, czyli zwiększyć wentylację, z tym, że nie na pewno.
Witek, rób i pisz jak te efekty przetestujesz.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-20, 02:06   

EDDIE napisał/a:
a może poprawić, czyli zwiększyć wentylację, z tym, że nie na pewno.
Witek, rób i pisz jak te efekty przetestujesz.
To się nazywa porada. Albo się uda, albo nie ;D
Eddie, na wszelki wypadek dowiedz się ile kosztuje, i czy jest dostępny sam styropian.. Wyściółkę, wiem, że można kupić.
Wiercić nie będę, jak już to tylko tylko wytnę zaostrzana rurka fi 10. lub wytopię .

przedni wlot - 2 otwory

górna wentylacja złożona z 2 dużych wlotów ( 4 otwory )

2 tylne wyloty

Po dodaniu powiedzmy dwóch dodatkowych otworów górnych, dostarczę więcej powietrza do kasku, ale wyloty to nadal tylko dwa tylne otwory.. Wypadałoby dołożyć trzeci żeby uzyskać jakiś efekt. Z tym trzecim, to już nie jest tak prosto jak z otworami wlotowymi na górze.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group