Problem ze zmianą biegów |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:44
|
|
|
jaro, no oczywiście, że nie. Jest tak jak to opisałeś i ładnie zilustrowałeś fotkami
, To co napisałem to jako ciekawostkę podałem.
Wątpię, czy takie ustrojstwo jest w ogóle dedykowane do innych maszyn jak super bike bo i po co. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:50
|
|
|
witek1965, To wspólnie doszliśmy do wniosku, że temat został wyczerpany. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:53
|
|
|
jaro, ostatecznie i bez jakichkolwiek niedomówień. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-15, 13:03
|
|
|
Jaro: na morsowni zaprezentuję Ci, że u mnie niestety biegów po zatrzymaniu nie zredukujesz; wniosek - coś jest walnięte. |
|
|
|
|
izi rajder
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 278 Skąd: Mors-Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-15, 13:24
|
|
|
lazybones, to jakim cudem udaje Ci się ruszyć na piątym biegu? palisz sprzęgło? |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-05-15, 13:51
|
|
|
lazybones, OK. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-15, 15:36
|
|
|
lazybones, obawiam się, że za każdym razem jak się mi to uda i jarowi, to będziesz biegał po browara |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-05-15, 19:05
|
|
|
Lepiej od razu "kszynkę" butów szkoda |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
JOKER
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 1304 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-05-15, 20:36
|
|
|
lazybones napisał/a: | biegów po zatrzymaniu nie zredukujesz; wniosek - coś jest walnięte. |
A próbowałeś zmieniać delikatnie odpychając się, tak 10cm do przodu lub tyłu i wtedy zbijać ? |
_________________ To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6500 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2012-05-16, 08:45
|
|
|
Proponuję delikatnie póścić sprzęgło(minimalny ruch motocykla) wcisnąć sprzęgło i wtedy zrzucić na niższy bieg. Gwarantuje że zadziała |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-16, 08:54
|
|
|
Nieprecyzyjnie się wysłowiłem - po zatrzymaniu nie zredukuję biegu nie popuszczając przy każdym biegu sprzęgła, a Jaro z Witkiem w swoich motongach redukują bez tego.
Wchodzę w to bieganie po browary |
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-16, 11:49
|
|
|
lazybones napisał/a: | nie popuszczając przy każdym biegu sprzęgła |
Też redukuję przy jednym uścisku klamki od góry do samego dołu. Jak stoję wystarczy lekko popuścić klamkę i też można zrzucić.
Ale mam pytanie, jak jadą zrzucacie od np 4 to czujecie lewą nogą, że właśnie wrzuciliście luz? Ja czuję, że właśnie mam nie 2 ale luz, upewniam się wprawdzie po kontrolce, ale strasznie mnie męczyło to sprawdzanie, kiedy nagle musiałem zrzucić i nie pamiętałem na którym byłem. Zaskoczyło mnie, że to czuć, skok jest jakby lekko krótszy pomiędzy 2 a luz, względem np 5 4, 4 a 3, 3 a 2.
Poza tym z 2 jakoś u mnie miękko schodzi. Tak więc stopą czuję krótko i miękko, znaczy moto jest na luzie. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-05-16, 12:31
|
|
|
Mnich, jest OK, tak ma być |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
fincher
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2012-06-21, 15:26
|
|
|
Między 1-N i N-2
ta "przerwa" jest faktycznie mniejsza niż przy pozostałych biegach i trzeba się przyzwyczaić do tego.
Biegi lepiej jest redukować w trakcie hamowania, zyskujemy pomoc w postaci hamowania silnikiem a i skrzynia nie dostaje tak po dupie jak biegi zmienia się z między-gazem w trakcie hamowania.
Wole nie wiedzieć co dzieje się w skrzyni która jest kopana na postoju z 5 to 0
A co do tego szybszego zmieniania biegów to taki bajer nazywa się quickshifter. |
_________________ XVS125 - rozdział zamknięty. |
|
|
|
|
|