YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze zmianą biegów
Autor Wiadomość
balcerz 



Rocznik: 2000
Wiek: 50
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Stockholm
Wysłany: 2012-03-19, 09:00   Problem ze zmianą biegów

Witam,jak w temacie a dokładnie:na rozgrzanym silniku po kilkunastu kilometrach zatrzymuje sie np. na światłach i jest duży problem z wrzuceniem jedynki a czasem luzu,jest mur po zredukowaniu z piątki jakby nic tam niżej nie było a kiedy nie mogę wrzucić jedynki no to próbuje na dwójkę a wtedy jest zgrzyt jak cholera,sprzęgło?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL

Wysłany: 2012-03-19, 09:02   

Zacznij od regulacji sprzęgła.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
balcerz 



Rocznik: 2000
Wiek: 50
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Stockholm
Wysłany: 2012-03-19, 09:07   

Kiedy ruszam i zmieniam biegi jest wszystko ok,tylko po czasie coś się takiego dzieje,gdyby to było sprzęgło to od początku coś byłoby nie tak,chyba?Tak dedukuję tylko bo za bardzo to się nie znam.Poza tym to jest dobry dział?Nie wiedziałem gdzie to wstawić
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2012-03-19, 09:09   

Jak sprzęgło się nie ślizga to rylko regulacja linką przy klamce wysrarczy.
_________________
Dawid Z.
 
 
lazybones 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 171
Skąd: Grupa Legnicka
Wysłany: 2012-05-11, 22:35   

Chwila, moment - to ma być tak, że jak jadę na 5 i zatrzymam moto na tym 5 biegu ze sprzęgłem, to zmieniam na 4, NIE POPUSZCZAM sprzęgła i od razu na 3, na 2 i N?
U mnie jest tak, że w opisanej sytuacji mogę tylko zrzucić na 4 i mur, koniec, i muszę popuszczać sprzęgło i dopiero redukować, znowu popuszczać do kolejnej redukcji itd. Podczas jazdy redukcja odbywa się bez przeszkód.
To jak to ma być?
 
 
izi rajder 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 277
Skąd: Mors-Gdańsk
Wysłany: 2012-05-11, 22:45   

lazybones, tak właśnie jest, bo w motocyklach przynajmniej naszych redukcji biegu trzeba dokonać gdy jesteśmy w ruchu. gdy zatrzymasz się na piątce to lipa nic nie zrobisz bez popuszczania sprzęgła.

balcerz, redukuj biegi przed zatrzymaniem się, wtedy nie będziesz miał problemu. na początku ciężko mi było się przyzwyczaić, ale teraz po roku jazdy, to tylko przy awaryjnym hamowaniu zapominam o szybkiej redukcji biegów

btw temat chyba już był wałkowany na forum(chyba że czytałem o tym gdzieś indziej)
powodzenia
 
 
lazybones 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 171
Skąd: Grupa Legnicka
Wysłany: 2012-05-11, 23:19   

ok, dzięki; był na forum wątek, ale niektóre wpisy były na tyle mylące, że zapytałem tutaj
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2012-05-12, 00:40   

....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła...
 
 
lazybones 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 171
Skąd: Grupa Legnicka
Wysłany: 2012-05-12, 08:17   

monkton napisał/a:
....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła...


monkton - prośba, opisz szerzej sytuację
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-12, 16:48   

lazybones napisał/a:
Chwila, moment - to ma być tak, że jak jadę na 5 i zatrzymam moto na tym 5 biegu ze sprzęgłem, to zmieniam na 4, NIE POPUSZCZAM sprzęgła i od razu na 3, na 2 i N?
U mnie jest tak, że w opisanej sytuacji mogę tylko zrzucić na 4 i mur, koniec, i muszę popuszczać sprzęgło i dopiero redukować, znowu popuszczać do kolejnej redukcji itd. Podczas jazdy redukcja odbywa się bez przeszkód.
To jak to ma być?


:shock: u mnie np. po zatrzymaniu przed światłami, schodzę z 5 do N po na wciśniętej klamce sprzęgła i niczego nie popuszczam.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6692
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2012-05-12, 17:07   

Pirania_LM napisał/a:
schodzę z 5 do N po na wciśniętej klamce sprzęgła


u mnie jest identycznie
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-05-12, 21:17   

bo tak koledzy jest. Juz to było opisywane, tylko po redukcji na 4, trzeba po prostu odpuścić nogą, potem 3 i puścić, 2 i pościć, N . Jak cały czas będzie noga naciskać w dół to nigdy nie zejdzie.
Klik, noga w górę, klik, noga w górę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-05-12, 21:29   

To nie lepiej zbijać biegi przed zatrzymaniem? :dumny:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
sasza 



Model: SYMPATYK
Wiek: 52
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-12, 22:31   

zmiana biegów w motocyklu


To nie uczą teraz tego na kursach na prawko, czy się zapomniało? ;p

A tak serio; nie zawsze "jest czas" zrobić to prawidłowo ale może się zdarzyć tak: stajesz na światłach na 5 biegu, spoglądasz w lusterko i widzisz że z tyłu wali na ciebie debil w puszce bo myślał że przeskoczy na "późnym żółtym" i... ZONK! Żeby mieć cały czas kontrolę nad maszyną trzeba zbijać biegi w ruchu i zatrzymywać się z wbitą 1-ką albo na luzie.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2012-05-12, 22:47   

lazybones napisał/a:
monkton napisał/a:
....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła...


monkton - prośba, opisz szerzej sytuację

Miałem coraz to większy problem ze znalezieniem luzu. Potem problem luzu przerodził się w problem wrzucania biegów "do góry" jeszcze jak cię mogę, ale w dół masakra. No i tak to było. Myślałem ,że może sprzęgło się kończy, bo Britney swoje lata już ma ale okazało się , że linka się jakoś przycięła czy coś, sam tego nie widziałem tylko mój mechanik mi tak powiedział. Przy okazji wymiana dotknęła również linkę gazu. Ot cała historyja.
 
 
lazybones 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 171
Skąd: Grupa Legnicka
Wysłany: 2012-05-13, 11:03   

witek1965 napisał/a:
bo tak koledzy jest. Juz to było opisywane, tylko po redukcji na 4, trzeba po prostu odpuścić nogą, potem 3 i puścić, 2 i pościć, N . Jak cały czas będzie noga naciskać w dół to nigdy nie zejdzie.
Klik, noga w górę, klik, noga w górę.


U mnie to niestety nie działa. I teraz pytanie - co może być przyczyną?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-05-13, 11:08   

lazybones, coś popsułeś :evil: bo jeszcze niedawno działało :evil: wszak jechałem bestią do Sajmona i wszystko było OK :evil: :klaps:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-05-13, 12:02   

Jest tak jak to opisał Witek, trzeba zwolnić dźwignię żeby sprężyna cofnęła popychacz. Który zaskakuje wtedy na następny ząbek wałka zmiany biegów. Ruch w górę lub w duł powoduje wrzucenie kolejnego biegu lub redukcję. I nie da się inaczej, choć byście się zesrali, nie da się, bo już wiec niech nikt nie pisze że u niego jest inaczej. Bo będę wnioskował o liścia za łamanie regulaminu punkt 19. Na zdjęciu cały ten mechanizm
Poz 1 wałek zmiany biegów
Poz 2 dźwignia, która tym kręci

zmiana biegów.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 77.34 KB

_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-05-13, 12:35   

jaro napisał/a:
wiec niech nikt nie pisze że u niego jest inaczej.
A jak ktoś w co wątpię, (chyba nie ma do takich motocykli jak nasze) ale jest to możliwe teoretyczne,zainwestował w urządzenie (nie pamiętam jak się nazywa) które pozwala na zjazd biegami po kilka naraz i na dodatek jeszcze jedynka jest na skrajnym górnym położeniu. ( O ile dobrze zrozumiałem wszystko jak mi tłumaczył to jest to dokładka, a nie tak zbudowana skrzynia) To oczywiście podaję jako ciekawostkę. Takie ustrojstwo widziałem w R1. Piękna, ale bestia i bałbym się na to wsiąść. Maszyna doinwestowana była we wszystko co możliwe, moc na kole 196 kucy, tuningowe hamulce i zawieszenie. Miałem możliwość się tym przejechać - zrezygnowałem i nie wstydzę się zbytnio.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-05-13, 12:40   

witek1965, W normalnym dragu da się czy nie. ?
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group