Problem ze zmianą biegów |
Autor |
Wiadomość |
balcerz
Rocznik: 2000
Wiek: 50 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: 2012-03-19, 09:00 Problem ze zmianą biegów
|
|
|
Witam,jak w temacie a dokładnie:na rozgrzanym silniku po kilkunastu kilometrach zatrzymuje sie np. na światłach i jest duży problem z wrzuceniem jedynki a czasem luzu,jest mur po zredukowaniu z piątki jakby nic tam niżej nie było a kiedy nie mogę wrzucić jedynki no to próbuje na dwójkę a wtedy jest zgrzyt jak cholera,sprzęgło? |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-03-19, 09:02
|
|
|
Zacznij od regulacji sprzęgła. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
balcerz
Rocznik: 2000
Wiek: 50 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: 2012-03-19, 09:07
|
|
|
Kiedy ruszam i zmieniam biegi jest wszystko ok,tylko po czasie coś się takiego dzieje,gdyby to było sprzęgło to od początku coś byłoby nie tak,chyba?Tak dedukuję tylko bo za bardzo to się nie znam.Poza tym to jest dobry dział?Nie wiedziałem gdzie to wstawić |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-03-19, 09:09
|
|
|
Jak sprzęgło się nie ślizga to rylko regulacja linką przy klamce wysrarczy. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-11, 22:35
|
|
|
Chwila, moment - to ma być tak, że jak jadę na 5 i zatrzymam moto na tym 5 biegu ze sprzęgłem, to zmieniam na 4, NIE POPUSZCZAM sprzęgła i od razu na 3, na 2 i N?
U mnie jest tak, że w opisanej sytuacji mogę tylko zrzucić na 4 i mur, koniec, i muszę popuszczać sprzęgło i dopiero redukować, znowu popuszczać do kolejnej redukcji itd. Podczas jazdy redukcja odbywa się bez przeszkód.
To jak to ma być? |
|
|
|
|
izi rajder
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 278 Skąd: Mors-Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-11, 22:45
|
|
|
lazybones, tak właśnie jest, bo w motocyklach przynajmniej naszych redukcji biegu trzeba dokonać gdy jesteśmy w ruchu. gdy zatrzymasz się na piątce to lipa nic nie zrobisz bez popuszczania sprzęgła.
balcerz, redukuj biegi przed zatrzymaniem się, wtedy nie będziesz miał problemu. na początku ciężko mi było się przyzwyczaić, ale teraz po roku jazdy, to tylko przy awaryjnym hamowaniu zapominam o szybkiej redukcji biegów
btw temat chyba już był wałkowany na forum(chyba że czytałem o tym gdzieś indziej)
powodzenia |
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:19
|
|
|
ok, dzięki; był na forum wątek, ale niektóre wpisy były na tyle mylące, że zapytałem tutaj |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2012-05-12, 00:40
|
|
|
....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła... |
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-12, 08:17
|
|
|
monkton napisał/a: | ....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła... |
monkton - prośba, opisz szerzej sytuację |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-05-12, 16:48
|
|
|
lazybones napisał/a: | Chwila, moment - to ma być tak, że jak jadę na 5 i zatrzymam moto na tym 5 biegu ze sprzęgłem, to zmieniam na 4, NIE POPUSZCZAM sprzęgła i od razu na 3, na 2 i N?
U mnie jest tak, że w opisanej sytuacji mogę tylko zrzucić na 4 i mur, koniec, i muszę popuszczać sprzęgło i dopiero redukować, znowu popuszczać do kolejnej redukcji itd. Podczas jazdy redukcja odbywa się bez przeszkód.
To jak to ma być? |
u mnie np. po zatrzymaniu przed światłami, schodzę z 5 do N po na wciśniętej klamce sprzęgła i niczego nie popuszczam. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-05-12, 17:07
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | schodzę z 5 do N po na wciśniętej klamce sprzęgła |
u mnie jest identycznie |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-12, 21:17
|
|
|
bo tak koledzy jest. Juz to było opisywane, tylko po redukcji na 4, trzeba po prostu odpuścić nogą, potem 3 i puścić, 2 i pościć, N . Jak cały czas będzie noga naciskać w dół to nigdy nie zejdzie.
Klik, noga w górę, klik, noga w górę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-05-12, 21:29
|
|
|
To nie lepiej zbijać biegi przed zatrzymaniem? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
sasza
Model: SYMPATYK
Wiek: 52 Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 81 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-05-12, 22:31
|
|
|
zmiana biegów w motocyklu
To nie uczą teraz tego na kursach na prawko, czy się zapomniało?
A tak serio; nie zawsze "jest czas" zrobić to prawidłowo ale może się zdarzyć tak: stajesz na światłach na 5 biegu, spoglądasz w lusterko i widzisz że z tyłu wali na ciebie debil w puszce bo myślał że przeskoczy na "późnym żółtym" i... ZONK! Żeby mieć cały czas kontrolę nad maszyną trzeba zbijać biegi w ruchu i zatrzymywać się z wbitą 1-ką albo na luzie. |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2012-05-12, 22:47
|
|
|
lazybones napisał/a: | monkton napisał/a: | ....ja natomiast miałem tak samo i skończyło się na wymianie linki sprzęgła... |
monkton - prośba, opisz szerzej sytuację |
Miałem coraz to większy problem ze znalezieniem luzu. Potem problem luzu przerodził się w problem wrzucania biegów "do góry" jeszcze jak cię mogę, ale w dół masakra. No i tak to było. Myślałem ,że może sprzęgło się kończy, bo Britney swoje lata już ma ale okazało się , że linka się jakoś przycięła czy coś, sam tego nie widziałem tylko mój mechanik mi tak powiedział. Przy okazji wymiana dotknęła również linkę gazu. Ot cała historyja. |
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
Wysłany: 2012-05-13, 11:03
|
|
|
witek1965 napisał/a: | bo tak koledzy jest. Juz to było opisywane, tylko po redukcji na 4, trzeba po prostu odpuścić nogą, potem 3 i puścić, 2 i pościć, N . Jak cały czas będzie noga naciskać w dół to nigdy nie zejdzie.
Klik, noga w górę, klik, noga w górę. |
U mnie to niestety nie działa. I teraz pytanie - co może być przyczyną? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-13, 11:08
|
|
|
lazybones, coś popsułeś bo jeszcze niedawno działało wszak jechałem bestią do Sajmona i wszystko było OK |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:02
|
|
|
Jest tak jak to opisał Witek, trzeba zwolnić dźwignię żeby sprężyna cofnęła popychacz. Który zaskakuje wtedy na następny ząbek wałka zmiany biegów. Ruch w górę lub w duł powoduje wrzucenie kolejnego biegu lub redukcję. I nie da się inaczej, choć byście się zesrali, nie da się, bo już wiec niech nikt nie pisze że u niego jest inaczej. Bo będę wnioskował o liścia za łamanie regulaminu punkt 19. Na zdjęciu cały ten mechanizm
Poz 1 wałek zmiany biegów
Poz 2 dźwignia, która tym kręci
zmiana biegów.jpg
|
|
Plik ściągnięto 157 raz(y) 77.34 KB |
|
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:35
|
|
|
jaro napisał/a: | wiec niech nikt nie pisze że u niego jest inaczej. | A jak ktoś w co wątpię, (chyba nie ma do takich motocykli jak nasze) ale jest to możliwe teoretyczne,zainwestował w urządzenie (nie pamiętam jak się nazywa) które pozwala na zjazd biegami po kilka naraz i na dodatek jeszcze jedynka jest na skrajnym górnym położeniu. ( O ile dobrze zrozumiałem wszystko jak mi tłumaczył to jest to dokładka, a nie tak zbudowana skrzynia) To oczywiście podaję jako ciekawostkę. Takie ustrojstwo widziałem w R1. Piękna, ale bestia i bałbym się na to wsiąść. Maszyna doinwestowana była we wszystko co możliwe, moc na kole 196 kucy, tuningowe hamulce i zawieszenie. Miałem możliwość się tym przejechać - zrezygnowałem i nie wstydzę się zbytnio. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:40
|
|
|
witek1965, W normalnym dragu da się czy nie. ? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
|