YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obciążniki kierownicy (ciężarki)
Autor Wiadomość
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-03-08, 22:22   Obciążniki kierownicy (ciężarki)

Czy zauważyliście jakieś zmiany po rezygnacji z oryginalnych obciążników kierownicy np. przy wymianie manetek na akcesoryjne.
Jeżeli tak to opiszcie zaobserwowane zmiany.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-03-08, 22:51   

soft wszystko zależy od modelu motocykla. Musiałbyś ściągnąć i sprawdzić. Wiele motocykli jest strasznie czułych na tą operację.

Kumpel mechanik mi kiedyś mówił o różnych śmiesznych przypadkach, że ktoś usunął obciążniki i łapał shime... żeby było śmieszniej dywersja 600 ma też jakieś odważniki w lusterkach... motocykl łapał shime i nikt nie wiedział czemu... dopiero po wsadzeniu orginalnych luster wszystko wróciło do normy... dziwne, ale z pewnego źródła.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2012-03-09, 07:58   

soft, dwa lata i jeden dzień temu już o to pytałeś :hahaha:
_________________


AB Rh+
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-03-09, 09:25   

Temat powrócił jak bumerang. W XV1900 mam obciążniki kierownicy bardzo ciężkie. Muszę je zważyć ale na oko są większe niż te które miałem w XVS1100.
Jak jeździłem na Drag Starze z wymienionymi manetkami na takie bez ciężarków zauważałem drgania kierownicy. Teraz na większym motocyklu zastanawaim się czy jest sens zmieniać manetki na śliczne kuryakyna ale bez ciężarków.
Właśnie ..... za 300 zł (koszt manetek) zafundować sobie drgania i co najważniejsze te cholerne "shimy" o których kolega wyżej pisze, a o których przeczytałem też na innym forum?
Dlatego w sumie pytam Was - mądrość zbiorowa + doświadczenie tak dużej grupy może pomóc uniknąc błędu.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-03-09, 09:53   

soft napisał/a:
te cholerne "shimy"

czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi z tym/i shimem/ami ? Ciemny jestem jak.... :oops:
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Robiro 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 58
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 176
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-03-09, 10:13   

vaaks napisał/a:
soft napisał/a:
te cholerne "shimy"

czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi z tym/i shimem/ami ? Ciemny jestem jak.... :oops:

proszszsz...

http://www.motocykl-onlin....php?cikkid=139

[ Dodano: 2012-03-09, 10:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-09, 13:56   

mam 1100 z manetkami kuryakyna. W środku kiery są jakby wprasowane tuleje z gwintem. Czy to w te miejsce powinien być wkręcony ciężarek ? czy też te tuleje to te ciężarki. Nie odczuwam zjawiska Shimmy czy innych drgań, ale ciekawość jest większa i też chciałbym wiedzieć, więc jak ktoś by mógł zrobić fotkę takowego ciężarka byłbym happy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-03-09, 14:49   

Tak na szybko z Allegro. To je ono ?

cięzarki.jpg
Plik ściągnięto 260 raz(y) 49.71 KB

_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-09, 17:09   

OldDiver, dz. Heh, wszystko już wiem. Tak, czy siak ja nie odczuwam w związku z ich brakiem dyskomfortu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-03-09, 19:36   

Czy 650-tki mają takie / maja mieć takie obciążniki ? Bo jak tu czytam to wychodzi mi od 1100 włącznie wzwyż.
Jutro idę do garażu i sprawdzam bo chyba nabyłem moto z nietypowymi manetkami.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-03-09, 19:46   

Ja mam manetki kuryakyna , wcześniej były oryginalne , nie widzę różnicy w prowadzeniu .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-09, 21:22   

Panowie - bez wytaczania najcięższych dział ! Shimmy pojawia się przy zjebanej geometrii (głównie przedniego zawieszenia ) a nie po wymianie jakichś pierdółek na kierownicy. Odczuwalne większe wibracje to jeszcze nie shimmy.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-03-09, 21:58   

Berek , przyczyną powstawania shimmy , w większości przypadków , nie jest zła geometria przedniego zawieszenia . Jest to trochę bardziej skomplikowane ;p
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-03-09, 22:10   

Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników. Od pojemności ?, może od skoku tłoka?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-09, 22:20   

Saturian
oświeć mnie zatem.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-09, 22:28   

soft napisał/a:
Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników
na allegro jest wybór przebogaty. Pytanie za 100 pkt. Jaki wpływ na drgania kiery może mieć kilka dekagramów aluminium ? jak w przypadku wielu z nich.

A swoją drogą, mógłby ktoś odkręcić jedną sztukę i zważyć. To nie jest skomplikowane.


Łatwo za eksperymentować. Wystarczy dotoczyć kawałek stali o średnicy równej kierze, zrobić zatoczenie plus gwint, wkręcić i sprawdzić czy poprawiło się cokolwiek. Ja nie mam, ba nawet nie wiedziałem, że oryginalne zakończenia manetek to są właśnie te ciężarki i przelatałem cały sezon nie odczuwając nic.
Mam zamiar wykorzystać właśnie te gwinty wewnątrz kiery i przedłożyć kierę po 5 centów na stronę. Kable i linki stukną. Ciekawe, czy zauważę różnicę.

[ Dodano: 2012-03-09, 22:32 ]
ten filmik pokazuje zjawisko shimmy na rowerze, to chyba te ciężarki nic nie mają z tym wspólnego, zresztą w rowerach nie zauważyłem http://www.youtube.com/watch?v=xODNzyUbIHo

[ Dodano: 2012-03-09, 22:37 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related no nie uwierzę, że za to zjawisko odpowiedzialne są ciężarki kierownicy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2012-03-09, 22:40   

SATURIAN napisał/a:
Jest to trochę bardziej skomplikowane
i tak i nie, w grę głównie wchodzi taki czynnik jak konstrukcja ramy, a co za tym idzie również i geometria zawieszenia. Najczęściej cierpią na to motocykle obdarzone wielką mocą, posiadające bardzo lekką i delikatną ramę w "odpowiedniej" geometrii, co czasem zmuszało konstruktorów do usztywniania ram w tych maszynach, ponieważ zbyt łatwo przenosiły wibracje silnika poprzez ramę na kierownicę /dlatego stosuje się w motocyklach sportowych amortyzatory skrętu/. Klasycznym przykładem były pierwsze Yamahy V-MAX, cierpiące na shimmy hurtowo.
Oczywiście piszę bardzo ogólnie, w necie jest masa bardziej szczegółowych informacji nt. temat.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-09, 22:44   

tu coś piszą o tym zjawisku http://grupy.scigacz.pl/S...30,2006_10.html

Shipp mądrze pisze. Zjawisko to występuje i dotyczy chyba tylko i szlifierek i to przy dużych prędkościach lub przyspieszeniach. Jak ktoś znajdzie filmik z takim zjawiskiem w cruiserze to chętnie zobaczyłbym.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-09, 22:50   

Jeszcze dwa słowa dot. shimmy - żeby nie zostać niewłaściwie zrozumianym... Przez złą geometrię należy rozumieć nieodpowiednio dobrane wartości wyprzedzenia, złe rozłożenie mas przedniego zawieszenia ( przed i za osią obrotu ; w zależności od typu widelca ) , niekorzystny stosunek wartości wyprzedzenia do rozstawu osi. Również średnica przedniego koła ( efekt żyroskopowy ) i kwestia stosowania amortyzatora skrętu
( ciernego lub hydraulicznego ) wiążą się z tematem shimmy.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-03-09, 22:51   

Berek , nie będę powtarzał za shippem , ale duża moc , delikatna rama , drgania , jak również jak napisałeś Ty geometria zawieszenia.
No po tym poście powyżej , zgadzam się .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group