|
Żegnajcie choppery |
Autor |
Wiadomość |
Galder
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-01, 12:04 Żegnajcie choppery
|
|
|
"Mędrców" z UE pogięło w nowy sposób, tym razem wpadli na pomysł zniszczenia wolności motocyklistom lubiącym jeść (drogę) długimi widelcami.
Fantazja Unii Europejskiej nie przestaje nas zaskakiwać. Plany wprowadzenia zakazu modyfikacji motocykli zdążyły się już spotkać z nazwijmy to delikatną dezaprobatą motocyklowej społeczności. Jak podaje portal MCN, wkrótce ma do nich dołączyć kolejny legislacyjny killer – brak możliwości stosowania wydłużonych widelców zawieszenia.
Informacja ta jest być może mało znacząca dla użytkowników sportowych motocykli, ale oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli ów zakaz będzie wprowadzony, na terenie UE jazda motocyklem customowym z wydłużonym widelcem będzie nielegalna. Zastanawia nas, kto w Brukseli uznał, że długie golenie zawieszenia są na tyle niebezpieczne i obrazoburcze, że trzeba ich zakazać. Dodatkowo UE planuje wprowadzić obligatoryjny nakaz montowania systemu ABS w każdym motocyklu o pojemności powyżej 50 cm3 (co oznacza wyższe ceny). Na pocieszenie powiemy, że w 2016 roku ma zostać także wprowadzona kolejna norma emisji spalin - rzecz jasna jeszcze bardziej restrykcyjna.
Łukasz „Boczo” Tomanek ścigacz.pl |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-03-01, 12:49
|
|
|
powiem tyle: &^$&^$^W#*^%*^$%(*^
Mam dość tej Uni... same zakazy, nic więcej... |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2012-03-01, 12:50
|
|
|
To jest projekt, fantazja , czy już ustawa???
projekt niech poda całą treść nie wycinek.
fantazja nie mamy o czym rozmawiać.
ustawa może odnośnik do całej.
tyle ma do powiedzenia na ten temat |
|
|
|
|
drzewo
Model: SYMPATYK
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 86 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-03-01, 14:09
|
|
|
Pierwszy punkt brzmi idiotycznie, ale ABS w motocyklu to nie jest taki najgorszy pomysł. Jeśli spadłaby w ten sposób liczba wypadków to może i warto coś takiego wprowadzić. |
_________________ Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu. |
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-01, 15:24
|
|
|
Pytanie kto dołoży do swego draga ABS? |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-03-01, 15:30
|
|
|
To, myślę będzie dotyczyć nowych motocykli (tak jak kiedyś u nas z pasami). |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Basia
Model: SYMPATYK
Wiek: 110 Dołączyła: 12 Gru 2010 Posty: 2257 Skąd: GŁ Łódź
|
Wysłany: 2012-03-01, 16:42
|
|
|
http://www.europarl.europ...eko-motocyklami
Bardziej bezpieczne i ekologiczne motocykle. Takie przepisy poparła 5 grudnia Komisja Rynku Wewnętrznego PE. Sprawozdawca projektu, holenderski deputowany Wim van de Camp (Europejska Partia Ludowa) tłumaczy nam, dlaczego te przepisy są potrzebne i co może być najtrudniejsze w negocjacjach z Radą.
Czy motory będą wyposażone w ABS?
Komisja Europejska proponuje, żeby były one obowiązkowe we wszystkich pojazdach dwukołowych powyżej 125 cm sześciennych. My zdecydowaliśmy się obniżyć ten próg do 50 cm sześciennych. Lekkie maszyny jak skutery czy motorowery będą z tego zwolnione.
KE chciała też by w motorach były systemy pozwalające na wykrywanie usterek. Czy Parlament to popiera?
Mniej zaawansowane systemy (tzw. OBD) będą obowiązkowe, także dla skuterów i motorowerów. To łatwe do zainstalowania urządzenia. Ciągle zastanawiamy się czy należy wprowadzać też bardziej zaawansowaną technologię. Czekamy na ocenę Komisji. Przeciw są producenci. Najwcześniej te zaawansowane rozwiązania można by wprowadzić po 2020 r.
Motocyklistów niepokoi zakaz modyfikowania maszyn.
Jest różnica między zwykłym modyfikowaniem, a poważnym majstrowaniem w konstrukcji. Stacje kontrolne w krajach Unii będą sprawdzać wprowadzone zmiany.
Motocyklistów dotkną też przepisy dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Od kiedy?
Najpierw musimy podjąć decyzję systemu Euro 3 (patrz ramka - red.) co do motorowerów. Ona może zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2016 r. Później zajmiemy się bardziej ciężkimi maszynami. Będą ich obowiązywać bardziej restrykcyjne systemy od Euro 4 do 5, a od 2020 r. także Euro 6.
Czy Rada poprze te przepisy?
Nie powinno być z tym trudności. Jedynym problematycznym punktem może być obowiązek wprowadzenia ABS-ów. |
_________________ Szczęście to nie stacja, tylko sposób podróżowania...
uwaga szkodnik:) http://www.youtube.com/watch?v=xcJGej_-BCY
|
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2012-03-01, 16:53
|
|
|
Basia napisał/a: | http://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/content/20111201STO33090/html/Deputowani-za-eko-motocyklami
Bardziej bezpieczne i ekologiczne motocykle. Takie przepisy poparła 5 grudnia Komisja Rynku Wewnętrznego PE. Sprawozdawca projektu, holenderski deputowany Wim van de Camp (Europejska Partia Ludowa) tłumaczy nam, dlaczego te przepisy są potrzebne i co może być najtrudniejsze w negocjacjach z Radą.
Czy motory będą wyposażone w ABS?
Komisja Europejska proponuje, żeby były one obowiązkowe we wszystkich pojazdach dwukołowych powyżej 125 cm sześciennych. My zdecydowaliśmy się obniżyć ten próg do 50 cm sześciennych. Lekkie maszyny jak skutery czy motorowery będą z tego zwolnione.
KE chciała też by w motorach były systemy pozwalające na wykrywanie usterek. Czy Parlament to popiera?
Mniej zaawansowane systemy (tzw. OBD) będą obowiązkowe, także dla skuterów i motorowerów. To łatwe do zainstalowania urządzenia. Ciągle zastanawiamy się czy należy wprowadzać też bardziej zaawansowaną technologię. Czekamy na ocenę Komisji. Przeciw są producenci. Najwcześniej te zaawansowane rozwiązania można by wprowadzić po 2020 r.
Motocyklistów niepokoi zakaz modyfikowania maszyn.
Jest różnica między zwykłym modyfikowaniem, a poważnym majstrowaniem w konstrukcji. Stacje kontrolne w krajach Unii będą sprawdzać wprowadzone zmiany.
Motocyklistów dotkną też przepisy dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Od kiedy?
Najpierw musimy podjąć decyzję systemu Euro 3 (patrz ramka - red.) co do motorowerów. Ona może zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2016 r. Później zajmiemy się bardziej ciężkimi maszynami. Będą ich obowiązywać bardziej restrykcyjne systemy od Euro 4 do 5, a od 2020 r. także Euro 6.
Czy Rada poprze te przepisy?
Nie powinno być z tym trudności. Jedynym problematycznym punktem może być obowiązek wprowadzenia ABS-ów. |
Dziękuje Basiu za wyjaśnienie rozmawiamy na temat fantazji europosłów |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2012-03-01, 20:18
|
|
|
i dlatego jestem fanem starych motocykli - nic nowoczesnego, żadnych cudów, tylko silnik, dwa koła, gaźnik z puszki po konserwie, hamulec tylko z tyłu i wszystko głeboko w tyle... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-03-01, 20:25
|
|
|
Ja bym wprowadzil prawo zeby mozna bylo byc politykiem max 2 lata a potem obowiazkowo 5 lat cywila bez zadnych przywileji. Moze wtedy by chociaz troche zrozumieli jak durne pomysly czasami maja. |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-01, 21:03
|
|
|
Mnich, nikt, to dotyczyć będzie nowo produkowanych motocykli. W samochodach to już standard, nie luksus. Nie ma co się pieklić. Wszystko ( poza radarami ) co techniczne i wpływa na wzrost bezpieczeństwa jazdy jest wskazane. jak to mówił zięć Pawlaka i Kargula, postępowi nie ma co dawać kontry |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Basia
Model: SYMPATYK
Wiek: 110 Dołączyła: 12 Gru 2010 Posty: 2257 Skąd: GŁ Łódź
|
Wysłany: 2012-03-07, 14:58
|
|
|
Pirania, bezpieczeństwo i postęp to priorytety , do tego nie ma wątpliwości choc czasami politycy jakby tego nie zauważali... , gorzej- oni nie zauważają/nie słyszą tych, co im mądrze doradzają |
_________________ Szczęście to nie stacja, tylko sposób podróżowania...
uwaga szkodnik:) http://www.youtube.com/watch?v=xcJGej_-BCY
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-07, 17:41
|
|
|
Basia, to akurat jest prawdą |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:05
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Wszystko co techniczne i wpływa na wzrost bezpieczeństwa jazdy jest wskazane |
Basia napisał/a: | bezpieczeństwo i postęp to priorytety |
Nie zgadzam się.:-)
Ja na ten przykład, wyżej sobie cenię Wolność - podobnie jak wielu przede mną. Czyt ktoś, kiedyś walczył (i/lub ginął) o bezpieczeństwo? A o wolność owszem! Nie wspominając o takich "klasycznych" wartościach jak: Bóg, Honor, Ojczyzna. Współcześnie powszechna pogoń za bezpieczeństwem sprawia, moim zdaniem, że jako ludzie i społeczeństwo dziadziejemy. Czy ktoś pytał Kolumba, czy jego statki mają jakieś atesty bezpieczeństwa?
Oczywiście powyższa argumentacja jest może nieco na wyrost, ale daje pojęcie dlaczego jestem przeciwny większości urzędowym regulacjom (ludzie to nie bydlęta, by ich łańcuchem polować by w szkody nie weszły - mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów).
Uff. no to pojechałem... |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:09
|
|
|
yokozuna napisał/a: | mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów |
czyli jakie konsekwencje ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:14
|
|
|
yokozuna, masz po części rację, jednak......spróbuj porównać postęp i myśl techniczną w momencie, gdy Kolumb budował swoje statki i w momencie, gdy na nich wypływał. Uważam, że były bardzo nowoczesne jak na swoje czasy. Porównaj teraz obecny poziom cywilizacji do tego co wytwarzamy i konsumujemy. No bo trudno marzyć o oponach bezdętkowych i radialnych w czasach, gdy samochody miały silniki napędzane parą, lub korzystać ze spadochronów lub nawigacji GPS, latając samolotem braci Wright |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Rado
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1997
Wiek: 48 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 236 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:34
|
|
|
Cytat: | Oczywiście powyższa argumentacja jest może nieco na wyrost, ale daje pojęcie dlaczego jestem przeciwny większości urzędowym regulacjom (ludzie to nie bydlęta, by ich łańcuchem polować by w szkody nie weszły - mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów). |
Bardzo na wyrost- IMO przeceniasz intelekt naszego gatunku. Ludzie to nie bydlęta ? To zobacz co dzieje się na drogach (MIMO wszystkich przepisów i regulacji). A konsekwencje złych wyborów najczęściej ponosi nie tylko sam zainteresowany, ale też i jego otoczenie- od bliskich i rodziny po osoby kompletnie obce które, na ten przykład, zabiją się z jego winy.
Wolność nie regulowana oznacza min. prawo do strzelania do kogo popadnie czyli powrót ciupasem do stosunków plemiennych. I tak, ludzie ginęli za dostatek i bezpieczeństwo i giną cały czas. Walka o "wolność" to pomysł stosunkowo nowy, nawet dobrze zaśniedzieć nie zdążył. Wcześniej walczono właśnie o to, żeby poszerzyć terytorium swojego państwa (względnie w jego obronie) czyli mówiąc wprost- o dochody. |
_________________ When I want your opinion, I'll remove the duct tape |
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:45
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
czyli jakie konsekwencje ? |
... no np. takie, że jak pchamy paluszki do kontaktu to później nie płaczemy, że nas prąd kopnął; jeździmy bez pasów, to się nie dziwimy że w efekcie możemy zostać kaleką. Już by pozostać przy tym ostatnim przykładzie: nikt nie powinien nas zmuszać do jazdy w pasach, ale i my w razie nieszczęścia nie powinniśmy mieć do nikogo pretensji - cel jest taki, że to ja szacuję niebezpieczeństwo i stwierdzam czy warte jest ono ewentualnej wygody jazdy bez pasów.
Ceną wielkości jest odpowiedzialność. - Winston Churchill.
Pirania_LM - i ja jestem admiratorem postępu, nauki, czy też techniki; tyle nie chciałbym do swojego stanowiska zmuszać innych, jak ktoś lubi furmanki to nie widzę czemu nie miałby jeździć furmanką.
[ Dodano: 2012-03-07, 18:49 ]
Cytat: | Bardzo na wyrost- IMO przeceniasz intelekt naszego gatunku |
Może.
Cytat: | Psy łaszą się do nas, koty patrzą na nas z góry, a świnie traktują nas jak równych sobie. | - Winston Churchill.
Rado napisał/a: | Wolność nie regulowana oznacza min. prawo do strzelania do kogo popadnie czyli powrót ciupasem do stosunków plemiennych. I tak, ludzie ginęli za dostatek i bezpieczeństwo i giną cały czas. Walka o "wolność" to pomysł stosunkowo nowy, nawet dobrze zaśniedzieć nie zdążył. Wcześniej walczono właśnie o to, żeby poszerzyć terytorium swojego państwa (względnie w jego obronie) czyli mówiąc wprost- o dochody. |
Ale nie masz wrażenia Rado, że dzisiaj przesadzamy w drugą stronę? |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-07, 19:11
|
|
|
yokozuna napisał/a: | jeździmy bez pasów, to się nie dziwimy że w efekcie możemy zostać kaleką. |
i nie żądajmy od reszty społeczeństwa, żeby płacił za nasze leczenie, którego byśmy uniknęli jadąc w zapiętych pasach, których niezapięcie spowodowało, że również nie zadziałała poduszka powietrzna i w efekcie doznaliśmy poważnych obrażeń ciała.
yokozuna napisał/a: | cel jest taki, że to ja szacuję niebezpieczeństwo i stwierdzam czy warte jest ono ewentualnej wygody jazdy bez pasów. |
tak twierdzisz ? Więc jako pasażer jadący z tyłu musisz również ocenić czy masz prawo zabić kierowcę lub pasażera jadącego z przodu.
Przy zderzeniu czołowym, nawet przy nieuznawanej za niebezpieczną prędkości rzędu 64 km/h, może dochodzić do przeciążeń do 30 g (przyspieszenie 30 razy większe niż przyspieszenie ziemskie). Wtedy mężczyzna o wadze 84 kg będzie oddziaływał na przedni fotel lub/i innych pasażerów tak, jakby jego masa wynosiła 2,5 tony (84 kg x 300m/s2 = 25 200 N).
A przy prędkości 90 lub 120km/h ?
yokozuna napisał/a: | Ceną wielkości jest odpowiedzialność. - Winston Churchill |
nie tylko za siebie, również za innych. Twoje wypowiedzi z odpowiedzialnością raczej nic wspólnego nie mają.
yokozuna napisał/a: | tyle nie chciałbym do swojego stanowiska zmuszać innych, jak ktoś lubi furmanki to nie widzę czemu nie miałby jeździć furmanką. |
najlepiej przed tobą. Zapewne wtedy twoje poczucie wolności znacznie się zmieni, ponieważ ta furmanka ograniczy twoją i setek innych wolność i prawo do szybkiej jazdy.
wolność dla wszystkich -furmanki na autostrady, quady na plaże, a co nie wolno ?
Kurcze jaki ten świat skomplikowany. Ale są jeszcze miejsca na kuli ziemskiej, gdzie można być naprawdę wolnym. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 19:40
|
|
|
witek1965 napisał/a: | i nie żądajmy od reszty społeczeństwa, żeby płacił za nasze leczenie |
Zgadzam się w 100%
witek1965 napisał/a: | tak twierdzisz ? Więc jako pasażer jadący z tyłu musisz również ocenić czy masz prawo zabić kierowcę lub pasażera jadącego z przodu. |
tyle, że kierowca czy pasażer z przodu, jako wolny człowiek może odmówić jazdy!
Idąc tym tropem: jest to kwestia konsensusu.
A moje wypowiedzi to głos wołający o poluzowanie istniejących czy planowanych regulacji - odnoszę się tu do pomysłu "Mędrców" z UE (bo za bardzo OT zaczyna się robić), bo mnie jako człowiekowi zaczynają one uwierać.
Czy w Ameryce tragedia się dzieje, że nie ma tam takich rygorów odnośnie np. kasków, kominów, normy spalin i paru innych rzeczy?
Serio, coraz częściej się łapię, że chcąc coś zrobić to się ostro zastanawiam, czy przypadkiem nie jest to zakazane.
Andriej Wyszynski - radziecki prokurator napisał/a: | Dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie. |
PS.
... ja akurat lubię furmanki |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
Ostatnio zmieniony przez yokozuna 2012-03-07, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|