YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Żegnajcie choppery
Autor Wiadomość
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-01, 12:04   Żegnajcie choppery

"Mędrców" z UE pogięło w nowy sposób, tym razem wpadli na pomysł zniszczenia wolności motocyklistom lubiącym jeść (drogę) długimi widelcami.


Fantazja Unii Europejskiej nie przestaje nas zaskakiwać. Plany wprowadzenia zakazu modyfikacji motocykli zdążyły się już spotkać z nazwijmy to delikatną dezaprobatą motocyklowej społeczności. Jak podaje portal MCN, wkrótce ma do nich dołączyć kolejny legislacyjny killer – brak możliwości stosowania wydłużonych widelców zawieszenia.

Informacja ta jest być może mało znacząca dla użytkowników sportowych motocykli, ale oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli ów zakaz będzie wprowadzony, na terenie UE jazda motocyklem customowym z wydłużonym widelcem będzie nielegalna. Zastanawia nas, kto w Brukseli uznał, że długie golenie zawieszenia są na tyle niebezpieczne i obrazoburcze, że trzeba ich zakazać. Dodatkowo UE planuje wprowadzić obligatoryjny nakaz montowania systemu ABS w każdym motocyklu o pojemności powyżej 50 cm3 (co oznacza wyższe ceny). Na pocieszenie powiemy, że w 2016 roku ma zostać także wprowadzona kolejna norma emisji spalin - rzecz jasna jeszcze bardziej restrykcyjna.

Łukasz „Boczo” Tomanek ścigacz.pl
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-03-01, 12:49   

powiem tyle: &^$&^$^W#*^%*^$%(*^

Mam dość tej Uni... same zakazy, nic więcej...
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-03-01, 12:50   

To jest projekt, fantazja , czy już ustawa???
projekt niech poda całą treść nie wycinek.
fantazja nie mamy o czym rozmawiać.
ustawa może odnośnik do całej.

tyle ma do powiedzenia na ten temat ;D
 
 
drzewo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 86
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-03-01, 14:09   

Pierwszy punkt brzmi idiotycznie, ale ABS w motocyklu to nie jest taki najgorszy pomysł. Jeśli spadłaby w ten sposób liczba wypadków to może i warto coś takiego wprowadzić.
_________________
Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu.
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-01, 15:24   

Pytanie kto dołoży do swego draga ABS?
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-01, 15:30   

To, myślę będzie dotyczyć nowych motocykli (tak jak kiedyś u nas z pasami).
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Basia 



Model: SYMPATYK
Wiek: 110
Dołączyła: 12 Gru 2010
Posty: 2257
Skąd: GŁ Łódź
Wysłany: 2012-03-01, 16:42   

http://www.europarl.europ...eko-motocyklami

Bardziej bezpieczne i ekologiczne motocykle. Takie przepisy poparła 5 grudnia Komisja Rynku Wewnętrznego PE. Sprawozdawca projektu, holenderski deputowany Wim van de Camp (Europejska Partia Ludowa) tłumaczy nam, dlaczego te przepisy są potrzebne i co może być najtrudniejsze w negocjacjach z Radą.

Czy motory będą wyposażone w ABS?

Komisja Europejska proponuje, żeby były one obowiązkowe we wszystkich pojazdach dwukołowych powyżej 125 cm sześciennych. My zdecydowaliśmy się obniżyć ten próg do 50 cm sześciennych. Lekkie maszyny jak skutery czy motorowery będą z tego zwolnione.

KE chciała też by w motorach były systemy pozwalające na wykrywanie usterek. Czy Parlament to popiera?

Mniej zaawansowane systemy (tzw. OBD) będą obowiązkowe, także dla skuterów i motorowerów. To łatwe do zainstalowania urządzenia. Ciągle zastanawiamy się czy należy wprowadzać też bardziej zaawansowaną technologię. Czekamy na ocenę Komisji. Przeciw są producenci. Najwcześniej te zaawansowane rozwiązania można by wprowadzić po 2020 r.

Motocyklistów niepokoi zakaz modyfikowania maszyn.

Jest różnica między zwykłym modyfikowaniem, a poważnym majstrowaniem w konstrukcji. Stacje kontrolne w krajach Unii będą sprawdzać wprowadzone zmiany.

Motocyklistów dotkną też przepisy dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Od kiedy?

Najpierw musimy podjąć decyzję systemu Euro 3 (patrz ramka - red.) co do motorowerów. Ona może zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2016 r. Później zajmiemy się bardziej ciężkimi maszynami. Będą ich obowiązywać bardziej restrykcyjne systemy od Euro 4 do 5, a od 2020 r. także Euro 6.

Czy Rada poprze te przepisy?

Nie powinno być z tym trudności. Jedynym problematycznym punktem może być obowiązek wprowadzenia ABS-ów.
_________________
Szczęście to nie stacja, tylko sposób podróżowania...
uwaga szkodnik:) http://www.youtube.com/watch?v=xcJGej_-BCY
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-03-01, 16:53   

Basia napisał/a:
http://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/content/20111201STO33090/html/Deputowani-za-eko-motocyklami

Bardziej bezpieczne i ekologiczne motocykle. Takie przepisy poparła 5 grudnia Komisja Rynku Wewnętrznego PE. Sprawozdawca projektu, holenderski deputowany Wim van de Camp (Europejska Partia Ludowa) tłumaczy nam, dlaczego te przepisy są potrzebne i co może być najtrudniejsze w negocjacjach z Radą.

Czy motory będą wyposażone w ABS?

Komisja Europejska proponuje, żeby były one obowiązkowe we wszystkich pojazdach dwukołowych powyżej 125 cm sześciennych. My zdecydowaliśmy się obniżyć ten próg do 50 cm sześciennych. Lekkie maszyny jak skutery czy motorowery będą z tego zwolnione.

KE chciała też by w motorach były systemy pozwalające na wykrywanie usterek. Czy Parlament to popiera?

Mniej zaawansowane systemy (tzw. OBD) będą obowiązkowe, także dla skuterów i motorowerów. To łatwe do zainstalowania urządzenia. Ciągle zastanawiamy się czy należy wprowadzać też bardziej zaawansowaną technologię. Czekamy na ocenę Komisji. Przeciw są producenci. Najwcześniej te zaawansowane rozwiązania można by wprowadzić po 2020 r.

Motocyklistów niepokoi zakaz modyfikowania maszyn.

Jest różnica między zwykłym modyfikowaniem, a poważnym majstrowaniem w konstrukcji. Stacje kontrolne w krajach Unii będą sprawdzać wprowadzone zmiany.

Motocyklistów dotkną też przepisy dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Od kiedy?

Najpierw musimy podjąć decyzję systemu Euro 3 (patrz ramka - red.) co do motorowerów. Ona może zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2016 r. Później zajmiemy się bardziej ciężkimi maszynami. Będą ich obowiązywać bardziej restrykcyjne systemy od Euro 4 do 5, a od 2020 r. także Euro 6.

Czy Rada poprze te przepisy?

Nie powinno być z tym trudności. Jedynym problematycznym punktem może być obowiązek wprowadzenia ABS-ów.

Dziękuje Basiu za wyjaśnienie rozmawiamy na temat fantazji europosłów :hahaha:
 
 
koks79 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 832
Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-03-01, 20:18   

i dlatego jestem fanem starych motocykli - nic nowoczesnego, żadnych cudów, tylko silnik, dwa koła, gaźnik z puszki po konserwie, hamulec tylko z tyłu i wszystko głeboko w tyle...
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
;)
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2012-03-01, 20:25   

Ja bym wprowadzil prawo zeby mozna bylo byc politykiem max 2 lata a potem obowiazkowo 5 lat cywila bez zadnych przywileji. Moze wtedy by chociaz troche zrozumieli jak durne pomysly czasami maja.
_________________
YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-01, 21:03   

Mnich, nikt, to dotyczyć będzie nowo produkowanych motocykli. W samochodach to już standard, nie luksus. Nie ma co się pieklić. Wszystko ( poza radarami ) co techniczne i wpływa na wzrost bezpieczeństwa jazdy jest wskazane. jak to mówił zięć Pawlaka i Kargula, postępowi nie ma co dawać kontry ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Basia 



Model: SYMPATYK
Wiek: 110
Dołączyła: 12 Gru 2010
Posty: 2257
Skąd: GŁ Łódź
Wysłany: 2012-03-07, 14:58   

Pirania, bezpieczeństwo i postęp to priorytety :ok: , do tego nie ma wątpliwości choc czasami politycy jakby tego nie zauważali... ;p , gorzej- oni nie zauważają/nie słyszą tych, co im mądrze doradzają :?
_________________
Szczęście to nie stacja, tylko sposób podróżowania...
uwaga szkodnik:) http://www.youtube.com/watch?v=xcJGej_-BCY
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-07, 17:41   

Basia, to akurat jest prawdą :evil:
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 18:05   

Pirania_LM napisał/a:
Wszystko co techniczne i wpływa na wzrost bezpieczeństwa jazdy jest wskazane


Basia napisał/a:
bezpieczeństwo i postęp to priorytety


Nie zgadzam się.:-)
Ja na ten przykład, wyżej sobie cenię Wolność - podobnie jak wielu przede mną. Czyt ktoś, kiedyś walczył (i/lub ginął) o bezpieczeństwo? A o wolność owszem! Nie wspominając o takich "klasycznych" wartościach jak: Bóg, Honor, Ojczyzna. Współcześnie powszechna pogoń za bezpieczeństwem sprawia, moim zdaniem, że jako ludzie i społeczeństwo dziadziejemy. Czy ktoś pytał Kolumba, czy jego statki mają jakieś atesty bezpieczeństwa?

Oczywiście powyższa argumentacja jest może nieco na wyrost, ale daje pojęcie dlaczego jestem przeciwny większości urzędowym regulacjom (ludzie to nie bydlęta, by ich łańcuchem polować by w szkody nie weszły - mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów).

Uff. no to pojechałem...
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-07, 18:09   

yokozuna napisał/a:
mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów


czyli jakie konsekwencje ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-07, 18:14   

yokozuna, masz po części rację, jednak......spróbuj porównać postęp i myśl techniczną w momencie, gdy Kolumb budował swoje statki i w momencie, gdy na nich wypływał. Uważam, że były bardzo nowoczesne jak na swoje czasy. Porównaj teraz obecny poziom cywilizacji do tego co wytwarzamy i konsumujemy. No bo trudno marzyć o oponach bezdętkowych i radialnych w czasach, gdy samochody miały silniki napędzane parą, lub korzystać ze spadochronów lub nawigacji GPS, latając samolotem braci Wright ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Rado 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1997
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 236
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-07, 18:34   

Cytat:
Oczywiście powyższa argumentacja jest może nieco na wyrost, ale daje pojęcie dlaczego jestem przeciwny większości urzędowym regulacjom (ludzie to nie bydlęta, by ich łańcuchem polować by w szkody nie weszły - mają swój rozum, i niech ponoszą konsekwencje swoich wyborów).


Bardzo na wyrost- IMO przeceniasz intelekt naszego gatunku. Ludzie to nie bydlęta ? To zobacz co dzieje się na drogach (MIMO wszystkich przepisów i regulacji). A konsekwencje złych wyborów najczęściej ponosi nie tylko sam zainteresowany, ale też i jego otoczenie- od bliskich i rodziny po osoby kompletnie obce które, na ten przykład, zabiją się z jego winy.

Wolność nie regulowana oznacza min. prawo do strzelania do kogo popadnie czyli powrót ciupasem do stosunków plemiennych. I tak, ludzie ginęli za dostatek i bezpieczeństwo i giną cały czas. Walka o "wolność" to pomysł stosunkowo nowy, nawet dobrze zaśniedzieć nie zdążył. Wcześniej walczono właśnie o to, żeby poszerzyć terytorium swojego państwa (względnie w jego obronie) czyli mówiąc wprost- o dochody.
_________________
When I want your opinion, I'll remove the duct tape
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 18:45   

witek1965 napisał/a:

czyli jakie konsekwencje ?


... no np. takie, że jak pchamy paluszki do kontaktu to później nie płaczemy, że nas prąd kopnął; jeździmy bez pasów, to się nie dziwimy że w efekcie możemy zostać kaleką. Już by pozostać przy tym ostatnim przykładzie: nikt nie powinien nas zmuszać do jazdy w pasach, ale i my w razie nieszczęścia nie powinniśmy mieć do nikogo pretensji - cel jest taki, że to ja szacuję niebezpieczeństwo i stwierdzam czy warte jest ono ewentualnej wygody jazdy bez pasów.

Ceną wielkości jest odpowiedzialność. - Winston Churchill.

Pirania_LM - i ja jestem admiratorem postępu, nauki, czy też techniki; tyle nie chciałbym do swojego stanowiska zmuszać innych, jak ktoś lubi furmanki to nie widzę czemu nie miałby jeździć furmanką.

[ Dodano: 2012-03-07, 18:49 ]
Cytat:
Bardzo na wyrost- IMO przeceniasz intelekt naszego gatunku


Może.

Cytat:
Psy łaszą się do nas, koty patrzą na nas z góry, a świnie traktują nas jak równych sobie.
- Winston Churchill.

Rado napisał/a:
Wolność nie regulowana oznacza min. prawo do strzelania do kogo popadnie czyli powrót ciupasem do stosunków plemiennych. I tak, ludzie ginęli za dostatek i bezpieczeństwo i giną cały czas. Walka o "wolność" to pomysł stosunkowo nowy, nawet dobrze zaśniedzieć nie zdążył. Wcześniej walczono właśnie o to, żeby poszerzyć terytorium swojego państwa (względnie w jego obronie) czyli mówiąc wprost- o dochody.


Ale nie masz wrażenia Rado, że dzisiaj przesadzamy w drugą stronę?
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-07, 19:11   

yokozuna napisał/a:
jeździmy bez pasów, to się nie dziwimy że w efekcie możemy zostać kaleką.


i nie żądajmy od reszty społeczeństwa, żeby płacił za nasze leczenie, którego byśmy uniknęli jadąc w zapiętych pasach, których niezapięcie spowodowało, że również nie zadziałała poduszka powietrzna i w efekcie doznaliśmy poważnych obrażeń ciała.

yokozuna napisał/a:
cel jest taki, że to ja szacuję niebezpieczeństwo i stwierdzam czy warte jest ono ewentualnej wygody jazdy bez pasów.


tak twierdzisz ? Więc jako pasażer jadący z tyłu musisz również ocenić czy masz prawo zabić kierowcę lub pasażera jadącego z przodu.


Przy zderzeniu czołowym, nawet przy nieuznawanej za niebezpieczną prędkości rzędu 64 km/h, może dochodzić do przeciążeń do 30 g (przyspieszenie 30 razy większe niż przyspieszenie ziemskie). Wtedy mężczyzna o wadze 84 kg będzie oddziaływał na przedni fotel lub/i innych pasażerów tak, jakby jego masa wynosiła 2,5 tony (84 kg x 300m/s2 = 25 200 N).

A przy prędkości 90 lub 120km/h ?
yokozuna napisał/a:
Ceną wielkości jest odpowiedzialność. - Winston Churchill


nie tylko za siebie, również za innych. Twoje wypowiedzi z odpowiedzialnością raczej nic wspólnego nie mają.
yokozuna napisał/a:
tyle nie chciałbym do swojego stanowiska zmuszać innych, jak ktoś lubi furmanki to nie widzę czemu nie miałby jeździć furmanką.


najlepiej przed tobą. Zapewne wtedy twoje poczucie wolności znacznie się zmieni, ponieważ ta furmanka ograniczy twoją i setek innych wolność i prawo do szybkiej jazdy.

:brawo: wolność dla wszystkich -furmanki na autostrady, quady na plaże, a co nie wolno ?

Kurcze jaki ten świat skomplikowany. Ale są jeszcze miejsca na kuli ziemskiej, gdzie można być naprawdę wolnym.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 19:40   

witek1965 napisał/a:
i nie żądajmy od reszty społeczeństwa, żeby płacił za nasze leczenie


Zgadzam się w 100%

witek1965 napisał/a:
tak twierdzisz ? Więc jako pasażer jadący z tyłu musisz również ocenić czy masz prawo zabić kierowcę lub pasażera jadącego z przodu.


tyle, że kierowca czy pasażer z przodu, jako wolny człowiek może odmówić jazdy!

Idąc tym tropem: jest to kwestia konsensusu.

A moje wypowiedzi to głos wołający o poluzowanie istniejących czy planowanych regulacji - odnoszę się tu do pomysłu "Mędrców" z UE (bo za bardzo OT zaczyna się robić), bo mnie jako człowiekowi zaczynają one uwierać.

Czy w Ameryce tragedia się dzieje, że nie ma tam takich rygorów odnośnie np. kasków, kominów, normy spalin i paru innych rzeczy?

Serio, coraz częściej się łapię, że chcąc coś zrobić to się ostro zastanawiam, czy przypadkiem nie jest to zakazane.

Andriej Wyszynski - radziecki prokurator napisał/a:
Dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie.


PS.
... ja akurat lubię furmanki ;D
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
Ostatnio zmieniony przez yokozuna 2012-03-07, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group