Otwarty przez: 1janbo 2010-07-30, 19:56 |
Wrzucanie biegu bez sprzęgła |
Czy wrzucanie biegu bez sprzęgła jest szkodliwe dla motocykla ? |
TAK |
|
59% |
[ 82 ] |
NIE |
|
17% |
[ 24 ] |
Nie wiem |
|
22% |
[ 31 ] |
|
Głosowań: 137 |
Wszystkich Głosów: 137 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Zoltan
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 186 Skąd: JANKES-PILCHOWICE
|
Wysłany: 2010-05-15, 21:05
|
|
|
W górę czyli z 1 na 2, z 2 na 3 itd wychodzi mi to bez pudła. Biegi wchodzą jak w masło bez najmniejszych stuków i zgrzytów. W dól też się da, ale póki co jeszcze używam sprzęgła. Robiąc przegazówkę przy redukcji zazwyczaj dodaję zbyt dużo gazu i bieg się nie redukuje . Ale praktyka czyni mistrza.
Tutaj kilka informacji o zmianie biegów w motocyklu. |
_________________ Może i mały dziadek ale za to
|
|
|
|
|
pleban
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 66 Skąd: Wybrzeże Gdańskie
|
Wysłany: 2010-05-15, 21:14
|
|
|
Bardzo dobry artykuł, dedykuję go zwolennikom zmiany biegów bez wysprzęglania. Chyba, że nie zależy im na swoich maszynkach. |
_________________ Droga ku wolności!
|
|
|
|
|
wojo
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-05-17, 20:54
|
|
|
Powiem szczerze ze te pierwsze po wielu latach ponad 600km na mojej Gwiazdce zrobiłem jakos bez jakis dziwnych zdarzen. Zauwazylem tylko ze, chyba ma problem wlasnie z biegami. To wychodzi mi najsłabiej. Albo ze zgrzyetm, albo z kiwaniem głowy, albo za bardzo ciagne na sprzegle, kurde nie spodziewalem sie ze to moze mi przyniesc tyle nie potrzebnych emocji. Musze wiele trenowac wiem ale, słabo to widze bo nade wszystko na maksa dbam o moja maszyne i nie chce zrobic jej krzywdy. |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
|
Dawid0407
Rocznik: 2003
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-05-18, 13:03
|
|
|
łatwiej przychodzi mi redukcja biegu bez sprzęgła, niż odwrotnie. W każdym razie uważam ten zabieg za szkodliwy dla motoru, więc stosuję sporadycznie. Po nabraniu wprawy zmieniam biegi po naprawdę delikatnym wciśnięciu sprzęgła. A za najważniejsze uważam to żeby nie zgrzytało i nie szarpało. |
_________________ http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg |
|
|
|
|
leonmm
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 118 Skąd: Wawa/Pawłowice
|
Wysłany: 2010-05-19, 18:24
|
|
|
dzisiaj pierwszy raz spróbowałem zmieniać biegi bez sprzęgła, ogólnie fajnie tylko trzeba go mocniej nakręcić i wraz ze zdecydowanym odcięciem gazu wrzucić bieg wyższy ( jeżeli miałem za niski obroty bieg nie wchodził ) , redukcji na razie nie próbuje |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2010-05-20, 15:03
|
|
|
umiejętność wrzucnia biegów bez sprzęgła okazuję się wysoce przydatna
jadę sobie z fajniutkim plecaczkiem, rączka z tyłu na kolanku..biegi bez sprzęgła wchodzą gładko, plecaczek zadowolony |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2010-10-10, 18:22
|
|
|
Koledzy a powiedzcie mi czy przy zmianie biegow powinien towarzyszyc jakis dzwiek czy odbywa sie to "po cichu" u mnie gdy zmieniam biegi na wyzszy towarzyszy temu specyficzny odglos.Zastanawiam sie czy to normalne czy cos robie zle,czy moze skrzynie sie konczy |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-10-10, 18:58
|
|
|
W naszym modelu to taki chyba urok i tak musi pozostac , taki trzask to norma , wszystko jest OK |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2010-10-10, 19:03
|
|
|
arekw711 napisał/a: | W naszym modelu to taki chyba urok i tak musi pozostac , taki trzask to norma , wszystko jest OK |
Ten trzask nawet mi sie podoba tylko nie wiedzialem czy tak ma byc czy cos mam nie tak.Ale dzieki za info teraz jestem spokojniejszy |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-10-12, 15:14
|
|
|
spider napisał/a: | Koledzy a powiedzcie mi czy przy zmianie biegow powinien towarzyszyc jakis dzwiek czy odbywa sie to "po cichu" |
ja zawsze przy zmianie biegow mrucze
a powaznie to takie stukniecie to normalka bo nie ma synchronizacji |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-10-12, 19:07
|
|
|
Nie powinno trzaskać ani w górę , ani w dół
Jeżeli trzaska to brak wprawy w przrkładaniu biegów |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-10-12, 20:15
|
|
|
mozliwe ze ja nie wiem jak sie zmienia biegi lub pojecie stukniecie lub trzask dla roznych ludzi oznacza co innego.
w kazdym razie chetnie sie dowiem jak nalezy to robic, ja myslalem ze to polega na nacisnieciu pieta dzwigni i wcisnieciu z niewielkim opoznieniem klamki sprzegla. Niestety wyraznie wyczuwam wtedy i slysze stukniecie. Mysle ze to nie jest wada motocykla i zlego uzywania przez poprzedniego wlasciciela poniewaz kupilem go w salonie i byl nowy.
Mozliwe ze przyczyna tego ze to slysze jest to ze nie mam glosnych tlumikow |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-10-12, 21:36
|
|
|
ja zmieniam biegi bez sprzęgła dość często, poza zmianą z jedynki i na jedynkę nie ma żadnych stuknięć ani problemów. Dlatego zmieniam tylko wyższe biegi. Robie to zwyczajnie naciskając na dźwignie i odpuszczając gaz tak samo "w górę" jak i "w dół". Biegi wpadają idealnie. Klamki sprzęgła nie dotykam wcale. Nie wiem czy w vtx-ie jest inaczej niż w DS. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-10-13, 10:46
|
|
|
Ja tez czesto zmieniam biegi bez sprzegla i wchodza lepiej ale zastanawiajace jest to ze BMW chwali sie ze ich ostatnie modele motocykli posidaja mozliwosc wrzucania biegow w czasie jazdy bez sprzegla, wiec moze nasze skrzynie nie sa do tego przystosowane i ta klamka sprzegla to nie jest tylko dla rownowagi optycznej na kierownicy |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2010-10-13, 10:56
|
|
|
W każdej instrukcji do naszych motocykli producent wyraźnie informuje że biegi należny zmieniać z użyciem sprzęgła. Oczywiście każdy Polak wie swoje.
Sporym problemem tego społeczeństwa jest to że nie umie czytać... instrukcji |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-10-13, 11:25
|
|
|
z ta instrukcja to swieta racja, kiedys mialem aparat fot. zenit i czesto nim robil zdjecia kolega, wiec uwazal ze go dobrze zna. Kupil sobie w koncu wlasny i cykal fotki az skonczyla sie klisza i chcial ja przewinac taka korbka i wymienic na mowa klisze ale korbka byla zablokowana, wiec rozkrecil gore i wyskoczyly jakies sprzezynki i inne czesci na podloge. Zebral to wszystko i musial aparat oddac do naprawy a wystarczylo przeczytac w instruckji jak zmieniac klisze i nacisnac tulejke na spuscie migawki aby odblokowac korbke |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2010-10-13, 16:27
|
|
|
Żeby nie być gołosłownym, kawałek instrukcji do DS-a (przetłumaczyć można sobie w googlach).
Sprzęgło.JPG
|
|
Plik ściągnięto 274 raz(y) 129.74 KB |
|
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-10-13, 18:10
|
|
|
fazzi napisał/a: |
ja myslalem ze to polega na nacisnieciu pieta dzwigni i wcisnieciu z niewielkim opoznieniem klamki sprzegla. Niestety wyraznie wyczuwam wtedy i slysze stukniecie.
|
Spróbuj to zrobić równocześnie |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
ishikawa
Rocznik: 1999
Wiek: 38 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-12, 22:02
|
|
|
Hej, przeczytałem dzisiaj coś dziwnego w recenzji Intrudera M800. Coś, co nie bardzo wiem jak mam traktować...
Cytat: | Skrzynia biegów to przykład dobrej roboty Suzuki. Kolejne przełożenia bezproblemowo można zapinać bez użycia sprzęgła. I wtedy jest cicho. Użycie klamki i mocniejsze wbicie biegu generuje głośny trzask. | z mojej strony... WTF?
http://www.scigacz.pl/Suz...kiej,13541.html |
_________________ Srebrny w mózgu chip, wolnym czyni mnie,
gdy zespolony z metalem - dostrajam się. |
|
|
|
|
|