YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .
Autor Wiadomość
marek42 


Rocznik: 1997
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-01-24, 18:32   WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .

PANOWIE jak wykonac wymiane oleju w amortyzatorach jaki olej najlepiej wlac i jak przeprowadzic wymiane uszczelniaczy czy mozna to zrobic samemu czy lepiej zlecic to fachowcom.POZDRO.
 
 
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 32
Posty: 327
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-02-16, 17:54   

marek42 napisał/a:
PANOWIE
i panie lol

tutaj masz całkiem sensowny opis wymiany simmeringów i oleju w lagach http://www.motogen.pl/art...eniu,art16.html

sporo tego jest w necie, sprawa raczej nie wymaga wizyty u mechanika
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 41
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2009-04-21, 20:37   

No to ja się zapytuje, koleżanki i koledzy, ile oleju muszę wlać do każdej lagi? mam draga z 1998 roku pojemność 650. Nowe uszczelniacze już mam zamówione, pozostaje kwestia oleju- właśnie, ile i jaki ?? ? czy jak dam gęstszy to zawieszenie będzie bardziej twarde? Zaczęło cieknąć więc coś trza z tym zrobić a dutków nie mam żeby w serwisie zrobili więc proszę o poradę pozdrawiam :nie_wiem: :poddajesie:
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
PUNIO 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Posty: 232
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-04-22, 00:30   

kwestia gęstszego oleju - powinno być twardsze zawieszenie (opinia mechanika z serwisu Yamahy) - ja tam za wymianę zapłaciłem chyba ponad 300 zeta
 
 
mmmmat 



Rocznik: 2006
Wiek: 37
Posty: 86
Skąd: Slask
Wysłany: 2009-04-22, 07:09   

Zalanie gestszego oleju zmienia siłe tlumienia przy szybkim ugieciu amortyzatora olej stawi wiekszy opor w tlumiku stad niby ta twardosc ale najelpiej wymienic sprezyny lub dorobic tulejki ale wiadomo troszke inne koszta bo amorki w dragu to kisiel niesamowity
 
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 41
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2009-04-22, 09:23   

No fajnie wszystko powiedzmy że o gęstości oleju już wiemy ale jeszcze jedno pytanie ... ile tego oleju wlać do każdego amortyzatora wie ktoś ?? ????? wymieniał ktoś sam ? szukałem po necie i nie za bardzo coś znalazłem na temat ilości oleju do modelu Drag Star 650.
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-08-20, 10:28   

Witam,

Do DS (miękki przód niestety) polecam zalać olej 15W, gęstszy niż oryginał 10W. Przez to zawieszenie się utwardza, mniej dobija, ma lepszy feedback. Jest może nieco mniej komfortowo, ale zdecydowanie bezpieczniej, szczególnie przy dużym obciążeniu i awaryjnym hamowaniu.
Można wlać kilkanaście cm3 więcej, wtedy będzie jeszcze twardziej (zmniejsza się poduszka powietrzna).
Ja leję Motula ForkOil 15W.

Wymiana oleju jest prosta:
- odkręcić koło i błotnik,
- poluzować górną śrubę/korek,
- wykręcić lagę z półek,
- odwórcić zlewając stary olej, popompować trochę żeby wypluć resztki,
- zalać nowym :)

Dla DS650 zalać 507cm3, poziom od krawędzi rury 95mm (amortyzator ściśnięty, bez sprężyny). Można zalać nieco więcej, efekty będą jak wspomniałem wyżej.

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 45
Posty: 562
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-20, 14:29   

Wlasnie lania wiecej nie polecam i plukania tez. Nie polecam za "moim" mechanikiem. CLYMER tez zaleca rozkrecenie lag i pisza zeby zalac SAE 10W 464cc, poziom oleju mierzony od gory przy maxymalnie scisnietym amorku z wyjeta sprezyna 108mm (4.25 cala)i od razu dajesz nowe uszczelki z tego co zaslyszalem to groszowa sprawa.
Piwo bo robocie wyjdzie chyba drozej ;) .
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 13962
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-05-13, 21:41   

No i wkońcu ile tego oleju na kazda lage, bo niedługo też mi przyjdzie wymieniać olej. I jeszcze jedno pytanie, jakie sa zastosowane fabrycznie uszczelnienia : http://www.larsson.pl/?c=...NQ==&bid=111735 zwykłe firmy Athea, czy z kapturkami http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=111735 japan i jeszcze pytanie. Na fotce Athea sa dwa simeringi, a na drugiej dwa simeringi i dwa kapturki osobno ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 36
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 22:57   

Fabrycznie w Naszych lagach jest olej 10W. W kazdym wypadku tzn. w 650 i 1100 nie podaje sie ilosci oleju w dm3 czy ml, tylko odleglosc lustra oleju od gornej krawedzi lagi( w ustawieniu wsunietej lagi w golen i bez sprezyn. I tak dla 1100 dla obu modeli jest taka sama wielkosc , a dla 650 jest roznica miedzy customem i classic'iem. Jutro sprawdze w katalogu autodaty i napisze z 100% pewnoscia.
Co do oferty Larssona, to jezeli masz cale i niepopekane uszczelniacze przeciwkurzowe(kapturki) to mozesz zamowic tylko uszczelniacze ( ja tak zrobilem ) i jest ok.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 13962
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-05-13, 23:18   

hydrargyrum, pandzioch2003, wielkie podziękowania. 507 cm sześciennych. I skąd wziąć te 14 cm, skoro sprzedają w literkach, wypić się nie da, wylać szkoda. Nie lubię marnować niczego bezsensownie. Zawsze pod górkę
Tylko żeby sprawdzić stan uszczelniaczy trzeba zdjąć lagi. Hm, wymiana powinna byc po 20 kkm o ile pamiętam, mam 18 kkm, jak nie będę szalał, to nie zrobię więcej jak 4 kkm, więc chyba nic się nie stanie jak przeholuję troszkę i wymienię na jesieni ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 36
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-14, 19:17   

Kurde wpisywale juz dzisiaj dane ilosci oleju i nie widze tego postu - krasnoludki wyniosly.
A xvs 650 custom 114mm odleglosc lustra oleju od krawedzi
xvs650 classic 95mm.
W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-10, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 13962
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-05-14, 19:27   

Masz rację, ale skoro producent określił, że po 20kkm olej jest już wystarczająco zużyty, ze należy go wymienić to zapewne na jakiejś podstawie. Nie chcę nawet zastanawiać się nad wpływem naszych dróg, bo japoniec pewnie nie miał o tym pojęcia inaczej kazałby wymieniać chyba po 10 tyś albo szybciej.

I jeszcze jedno pytanko. Nobody proponuje wlać olej 15W co powinno troche usztywnić przód. Znalazłem Motula do Lag 20W, czy wlać taki, czy będzie za gęsty i zawieszenia okaże się za twarde. Fabryka leje 10W



edit vaaks
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 13962
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-05-15, 00:30   

Filmik jak wymienić olej w zawieszeniu porządnego motocykla.

http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
nowyyamaha650 



Rocznik: 1997
Wiek: 47
Posty: 1
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2010-06-07, 15:27   Witam 114 mm na zlożonym i bez sprężyny

Witam dzwoniłem do serwisu w Łomiankach (W-wa) 87rok-650 drag custom to 114mm na złożonym bez sprężyny od krawędzi. właśnie wymieniam .pozdrawiam nowy
_________________
nowyyamaha650
 
 
Andrzej11 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-20, 23:28   

XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.

[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde".
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 56
Posty: 3354
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-07-10, 10:52   

Andrzej11 napisał/a:
XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.

[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde".


Napisz, czy jeździsz sam czy z plecaczkiem (jakie obciążenie)
To był Motul 15W medium/heavy?
Zamierzam wymienić olej w lagach i przymierzam się właśnie do Motula medium/heavy 15W.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900
XL1000 Varadero

Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 13962
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2010-11-21, 15:23   

Dla tych, którzy sami nie boja się wziąć spraw w swoje ręce kilka fotek co i jak po kolei.

Na początek demontujemy wszystko co nam będzie przeszkadzało. W moim przypadku to była szyba, koło ( nie odkręcać na chama osi, najpierw poluzować śrubę zabezpieczająca oś przed wykręceniem, linka prędkościomierza, błotnik. oraz zacisk hamulcowy.

Podnosimy motocykl do góry i stawiamy na czymś stabilnym ( np ze 4 deski kanałowe) tak czy siak ma stać stabilnie i pewnie.

Odkręcamy górna polkę, wykręcając po każdej stronie śrubę ( klucz imbusowy lub inaczej zwany jeszcze hex) oraz ta wielka chromowaną śrubę na środku. Wcześniej odkręcamy kierownicę i kładziemy delikatnie na lampie ( odłożyć jakiś kawałek koca)


w moim przypadku ta śruba trzyma jeszcze górny uchwyt szyby.
Po zdjęciu górnej półki zdejmujemy osłony widoczne na fotce

po zdjęciu której otrzymamy dostęp do śrub trzymających lagę w dolnej półce


.Odkręcamy te śruby i w zasadzie nic już nam lagi nie trzyma, można ja swobodnie wyjąć.


Mamy amortyzator na wierzchy. Trzeba go teraz rozczłonkować.
a) odkręcamy dona śrubę kluczem inbusowym
b) odkręcamy górną śrubę trzymającą sprężynę (uwaga zachować ostrożność, żeby nie wystrzeliła i nie skaleczyła)


Zlewamy cały zużyty olej, który mamy w teleskopie.

Rozkładamy teleskop na części:

Wyciągamy zabezpieczenie simeringu, które jest pod zabezpieczeniem przeciw kurzowym i lekko szarpiąc rura teleskopową w górę wszystko nam ładnie wyjdzie.

Tak wygląda amortyzator w częściach.





Po umyciu, wytarciu i przejrzeniu wszystkiego zabieramy się za składanie wszystkiego do kupy.
1.
2.
3.
4. skręcamy od dołu
5. wkładamy w kolejności pierścień, simering (nowy) i pierścień oraz zabezpieczenie simeringu.









i na końcu przeciw kurzowy

nie musi być nowy, jeżeli nie ma oznak zużycia.

Mamy lagę gotowa do zalania olejem, co też czynimy używając odpowiedniego oleju. Producent zaleca o gęstości 10 W ja natomiast zastosowałem 15W ponieważ jeżdżę z plecaczkiem, a Drag słynie z tego, ze ma zbyt miękkie zawieszenie przednie.



Do XVS 650 jest to ilość 507 centymetrów sześciennych.

Kończymy składać amortyzator, czyli :
]1. wkładamy sprężynę pierścień ( wygląda jak zwykła podkładka)



2. tą rurkę ( nie wiem jak się nazywa)
mocno ściskamy i zakręcamy śrubą . mamy całkowicie skręcony, zalany amortyzator. Teraz trzeba kilka razy ponaciskać go, żeby przepompować olej do dolnej części i wsadzić amortyzator z powrotem do motocykla. Porządnie, ale bez przesady dokręcić śruby dolnej półki, pozakładać osłony , dokręcić górną półkę, założyć kierownicę.
Założyć błotnik, koło, dokręcić linkę prędkościomierza, złożyć oś przednią i skręcić, zabezpieczyć oś śrubą przed wykręceniem.

Na koniec szmatka i pucowanko tego wszystkiego co nam się udało przy okazji zapaprać, zbieramy narzędzia i zadowolenie z siebie otwieramy

i raczymy sie zawartością.


P.S. skoro zadalismy sobie tyle trudu, zdejmując kierę i półkę górną i lagi, to aż prosi się o przesmarowanie łożysk główki ramy. To tylko jeszcze dwie śruby, ale potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Samemu nie utrzymamy w ręce wszystkiego a po co odpinać linki itd.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Posty: 3624
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-11-21, 15:33   

witek1965, Pięknie :brawo:
Najbardziej podoba mi się zakończenie. ;D
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 55
Posty: 193
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2010-11-21, 16:30   

:ok:
Przed wyjęciem lagi z dolnej półki dobrze jest zaznaczyć jej położenie tak żeby wróciła w swoje miejsce ;)
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta