STRZAŁY W TŁUMNIK DS 650 |
Autor |
Wiadomość |
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6498 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 15:36
|
|
|
Sorki musiałem odświeżyć posta bo cała wiadomość się nie pojawiła, cosik musiałem kliknąć |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-11-12, 16:12
|
|
|
Nobody napisał/a: | Przyczyny strzałów w tłumik to głównie:
1. nieszczelność układu wydechowego - tak tak, może to dziwne, ale dostające się powietrze do układu wydechowego powoduje strzały w tłumik
2. nieprawidłowy skład mieszanki - tu się kłania regulacja (nie synchronizacja) gaźników, konkretnie składu mieszanki. Najlepiej u fachmana od motocykli na analizatorze spalin.
3. grzebanie w filtrze powietrza, dyszach, zmianie układu wydechowego na nieseryjny - musi być równowaga w zasilaniu i odpływie spalin z silnika, nie można np. bezkarnie zamontować filtru K&N nie czyniąc zmian w gaźnikach. Jeśli są jakies odstępstwa od seryjnych rozwiązań, trzeba je dopasowywać do siebie patrząc na cały układ filtr - gaźniki - wydech.
|
i tego się trzymaj co powyżej zostało napisane. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 16:17
|
|
|
witek1965,
Ok sprawdzi się powyższe rzeczy. Tyle że przejechałem nim od dnia zakupu już 1000 mil i dopiero teraz coś takiego się zdarzyło. Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane
Co do punktu 3- nic nie było grzebane, w filtrach dyszach itp.
Punkt 2 muszę sprawdzić, mało prawdopodobne, ale trzeba się upewnić. Dam znać jeśli cosik odkryje |
_________________
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-11-12, 16:29
|
|
|
a nie zalałeś jakiegoś trefnego paliwa ? |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 16:46
|
|
|
sherman, miałem podobną przypadłość ze swoimi tłumikami. Sprawdziłem szczelność - ok. Mieszanka - ok. Żadnych przeróbek filtrów czy innych rzeczy nie robiłem - a zaczęły strzelać. Dopiero pewna mądra głowa (dodam, że z długoletnim doświadczeniem mechanika motocyklowego) zadała mi pytanie - dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja? I tu był pies pogrzebany bo synchronizacja była robiona w lato i w lecie nie strzelał, a teraz jak jest poniżej 10C - strzela. Jak zrobił ponowną synchronizację - przestało ,ale strzały były konkretne (sąsiadowi w garażu samochód zaśpiewał alarmem ) |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 17:00
|
|
|
Żółw,
Ciekawa rzecz, ale znowu muszę zaprzeczyć. Dzisiaj rano było około +7 stopni, a jeździłem i odpalałem na zimno nawet w temperaturach +2.
Ahh złośliwość rzeczy martwych
Ale możesz mieć racje. Synchro było robione we Wrześniu tego roku |
_________________
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-11-12, 17:06
|
|
|
Na strzały do gaźnika ma wpływ głównie niewłaściwy skład mieszanki ale może też być jakość paliwa, z tą temperaturą to już finezja. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 17:10
|
|
|
sherman, niestety nie jestem mechanikiem więc diagnozy Ci nie wystawię online. Mnie jak coś się psuje bądź mam wątpliwości co do działania to jadę do zaprzyjaźnionego mechanika, coby rzucił fachowym okiem. On ten problem wyeliminował synchronizacją - nie wiem czy u Ciebie to pomoże - koszt max 100zł także nie jest to chyba przerażająca kwota. |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-11-12, 17:33
|
|
|
synhro gaźników - 5 min roboty i 100 zł ? ? ? ? Chyba macie za dużo kasy do wywalenia. A temat synchronizacji opisany na forum i można zrobić za free. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-11-12, 18:33
|
|
|
Żółw napisał/a: | dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja? | Synchronizacje gaźników robi się po wyregulowaniu zaworów, na gorącym silniku ( ok 70 st) temperatura zewnętrzna otoczenia nie ma w tym wypadku nic do rzeczy. Inaczej trzeba by synchronizować kilka razy w roku, a to byłoby bez sensu. Natomiast istotnym zjawiskiem jest...wysokość npm. Przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku (gaźnikach) na nizinach silnik może zupełnie inaczej się zachowywać wysoko w górach i odwrotnie. Dlaczego ?
Do czego jest potrzebna synchronizacja ? ?
Cytat: | Regulacja synchronizacji działania gaźników. Silnik może pracować normalnie i osiągać maksymalną moc tylko w wypadku zsynchronizowania działania obu jego gaźników. Dlatego też przepustnicę suwakowe w obu gaźnikach powinny przy obracaniu uchwytu sterującego unosić się równocześnie i wielkość podniesienia obu przepustnic powinna być zawsze jednakowa. Niezsynchronizowane działanie nawet dobrze wyregulowanych (każdego oddzielnie) gaźników, uniemożliwia rozwijanie przez silnik maksymalnych obrotów, pogarsza się zdolność motocykla do przyspieszania pod obciążeniem oraz następuje przegrzewanie się silnika. Powyżej opisane przyczyny mogą doprowadzić do spalania detonacyjnego, szybszego zużycia cylindrów, tłoków, łożysk wału korbowego i łożysk korbowodowych. |
sherman napisał/a: | Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane |
czyszczenie nic nie da oprócz tego, że będą ......czyste. Oprócz synchronizacji gaźników ważny jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Co z tego, że będą pracować równo , skoro skład mieszanki będzie do dupy ? I to od niego zależy praca silnika, jego kondycja, oraz kondycja układu wydechowego. Układ wydechowy ma również znaczenie. Tłumiki muszą "stawiać odpowiedni opór". Inaczej nie ma mowy o prawidłowym przepłukaniu komory spalania.
Zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku gaźnikowym jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.
Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe.
Czyli mówiąc krótko -strzelanie z wydechów i "sranie ogniem" może i fajnie wygląda na zlotach i przed małolatami, a tak naprawdę po prostu niszczy silnik.
Znam speca, któremu się wydawało, że coś potrafi i naszemu koledze o mało nie zniszczył silnika swoją regulacją, skończyło się na lekkim wypaleniu tłumika. Na szczęście są jeszcze ludzie, którzy oprócz zdolności manualnych mają jeszcze wiedzę teoretyczną i potrafią ją wykorzystać.
Poszukaj warsztatu, gdzie mechanik dysponuje sprzętem do regulacji i odrobiną wiedzy fachowej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-11-12, 18:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 18:54
|
|
|
Pirania_LM,
Co do benzyny to leje 95, a co najciekawsze zawsze na tej samej stacji Lotos od kilku lat, nigdy ich paliwo mnie nie zawiodło.
witek1965,
Więc trzeba zajrzeć do mechanika na małą regulacje
A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił. Ale ja troszkę obawiam się o silnik, zawory nie będą wdzięczne Poza tym jakoś mnie to nie rajcuje
Przepraszam, że tyle pytań zadaje, ale wole mieć o wszystko pewność. W końcu młodziak, więc chce zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy od bardziej doświadczonych |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-11-12, 18:59
|
|
|
sherman napisał/a: |
A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił. |
Opis powyżej.
Tych niektórych wciągnij na czarną listę - on niego nie kupię motocykla
Przeczytaj post powyżej. W trakcie ja ty pisałeś swojego, ja swój edytowałem i dopisałem kilka zdań. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 19:06
|
|
|
witek1965,
Ok dzięki za pomoc Tobie i reszczie chłopaków. Poszukam kogoś kto za uczciwe pieniądze mi dokona tego ustawienia mieszanki.
Może jest ktoś w stanie polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy? |
_________________
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-11-12, 19:25
|
|
|
Nie wiem, czy warto ustawiać mieszankę, na ubogiej co prawda strzeli ale za to mniej pali. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 19:36
|
|
|
Merlin, wole żeby więcej spalił, niż żeby się silnik "spalił" |
_________________
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-11-12, 22:05
|
|
|
W takim razie nie ma się co doktoryzować.
Jedyna rada na początek ustawić skład mieszanki paliwowo powietrznej. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-11-13, 05:34
|
|
|
U mnie przy nagłym odpuszczeniu manetki potrafi strzelić i przy hamowaniu silnikiem jak się zrobią już za niskie obroty. Przy czym są to strzały raczej ciche, bardziej przypominają zbyt głośną pracę silnika niż konkretne strzały, przy których się włączają alarmy. Jednak po przeczytaniu tego tematu trochę zacząłem się niepokoić. Jest czym? |
_________________
|
|
|
|
|
bengay
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Mogilno
|
Wysłany: 2015-08-14, 15:29
|
|
|
Mi zaczął strzelać po usunięciu ostatniej komory podczas schodzenia z obrotów i hamowaniu silnikiem.Ale najbardziej strzela jak zatankuję 95 Pb na BP,jak 98 jest o wiele lepiej |
_________________
|
|
|
|
|
Synk
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 55 Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2015-08-28, 18:12
|
|
|
mam DS1100 - ale myślę że co do strzałów w tłumik mogę pomóc. Właśnie robiłem przegląd i regulacje zaworów, gaźników (z synchro), wymiana jakiś tam uszczelek. Mam wydechy Vance & Hines i jak się dobrze silnik zagrzał, to po puszczeniu manetki gazu i hamowaniu silnikiem strzelało niemiłosiernie i bardzo często, nawet co kilka sekund. Po regulacji (na razie przejechałem z 25km bo nie mam czasu) jak ręką odjął. Motor nie ten, obroty niskie, fajnie bulgocze przy hamowaniu, a i głośność jazdy się zmniejszyła. Dodam że prawdopodobnie nie był regulowany z 3 lata (przy przebiegu w tym okresie z 3-4000 mil) bo tak szacuję użycie motoru przez poprzedniego właściciela. |
_________________ Honda CBF 1000 |
|
|
|
|
|