YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
STRZAŁY W TŁUMNIK DS 650
Autor Wiadomość
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6498
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2012-11-12, 15:31   

sherman może poczytaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=1044
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 15:36   

Sorki musiałem odświeżyć posta bo cała wiadomość się nie pojawiła, cosik musiałem kliknąć :roll:
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-12, 16:12   

Nobody napisał/a:
Przyczyny strzałów w tłumik to głównie:

1. nieszczelność układu wydechowego - tak tak, może to dziwne, ale dostające się powietrze do układu wydechowego powoduje strzały w tłumik

2. nieprawidłowy skład mieszanki - tu się kłania regulacja (nie synchronizacja) gaźników, konkretnie składu mieszanki. Najlepiej u fachmana od motocykli na analizatorze spalin.

3. grzebanie w filtrze powietrza, dyszach, zmianie układu wydechowego na nieseryjny - musi być równowaga w zasilaniu i odpływie spalin z silnika, nie można np. bezkarnie zamontować filtru K&N nie czyniąc zmian w gaźnikach. Jeśli są jakies odstępstwa od seryjnych rozwiązań, trzeba je dopasowywać do siebie patrząc na cały układ filtr - gaźniki - wydech.


i tego się trzymaj co powyżej zostało napisane.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 16:17   

witek1965,
Ok sprawdzi się powyższe rzeczy. Tyle że przejechałem nim od dnia zakupu już 1000 mil i dopiero teraz coś takiego się zdarzyło. Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane :nie_wiem:
Co do punktu 3- nic nie było grzebane, w filtrach dyszach itp.
Punkt 2 muszę sprawdzić, mało prawdopodobne, ale trzeba się upewnić. Dam znać jeśli cosik odkryje :>
_________________

 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-12, 16:29   

a nie zalałeś jakiegoś trefnego paliwa ?
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-11-12, 16:46   

sherman, miałem podobną przypadłość ze swoimi tłumikami. Sprawdziłem szczelność - ok. Mieszanka - ok. Żadnych przeróbek filtrów czy innych rzeczy nie robiłem - a zaczęły strzelać. Dopiero pewna mądra głowa (dodam, że z długoletnim doświadczeniem mechanika motocyklowego) zadała mi pytanie - dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja? I tu był pies pogrzebany bo synchronizacja była robiona w lato i w lecie nie strzelał, a teraz jak jest poniżej 10C - strzela. Jak zrobił ponowną synchronizację - przestało ,ale strzały były konkretne (sąsiadowi w garażu samochód zaśpiewał alarmem ;) )
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 17:00   

Żółw,
Ciekawa rzecz, ale znowu muszę zaprzeczyć. Dzisiaj rano było około +7 stopni, a jeździłem i odpalałem na zimno nawet w temperaturach +2. :nie_wiem:
Ahh złośliwość rzeczy martwych :roll:
Ale możesz mieć racje. Synchro było robione we Wrześniu tego roku
_________________

 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-11-12, 17:06   

Na strzały do gaźnika ma wpływ głównie niewłaściwy skład mieszanki ale może też być jakość paliwa, z tą temperaturą to już finezja. ;D
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-11-12, 17:10   

sherman, niestety nie jestem mechanikiem więc diagnozy Ci nie wystawię online. Mnie jak coś się psuje bądź mam wątpliwości co do działania to jadę do zaprzyjaźnionego mechanika, coby rzucił fachowym okiem. On ten problem wyeliminował synchronizacją - nie wiem czy u Ciebie to pomoże - koszt max 100zł także nie jest to chyba przerażająca kwota.
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-11-12, 17:33   

:shock: :shock: :shock: synhro gaźników - 5 min roboty i 100 zł ? ? ? ? Chyba macie za dużo kasy do wywalenia. A temat synchronizacji opisany na forum i można zrobić za free.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-12, 18:33   

Żółw napisał/a:
dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja?
Synchronizacje gaźników robi się po wyregulowaniu zaworów, na gorącym silniku ( ok 70 st) temperatura zewnętrzna otoczenia nie ma w tym wypadku nic do rzeczy. Inaczej trzeba by synchronizować kilka razy w roku, a to byłoby bez sensu. Natomiast istotnym zjawiskiem jest...wysokość npm. Przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku (gaźnikach) na nizinach silnik może zupełnie inaczej się zachowywać wysoko w górach i odwrotnie. Dlaczego ?
Do czego jest potrzebna synchronizacja ? ?

Cytat:
Regulacja synchronizacji działania gaźników. Silnik może pracować normalnie i osiągać maksymalną moc tylko w wypadku zsynchronizowania działania obu jego gaźników. Dlatego też przepustnicę suwakowe w obu gaźnikach powinny przy obracaniu uchwytu sterującego unosić się równocześnie i wielkość podniesienia obu przepustnic powinna być zawsze jednakowa. Niezsynchronizowane działanie nawet dobrze wyregulowanych (każdego oddzielnie) gaźników, uniemożliwia rozwijanie przez silnik maksymalnych obrotów, pogarsza się zdolność motocykla do przyspieszania pod obciążeniem oraz następuje przegrzewanie się silnika. Powyżej opisane przyczyny mogą doprowadzić do spalania detonacyjnego, szybszego zużycia cylindrów, tłoków, łożysk wału korbowego i łożysk korbowodowych.


sherman napisał/a:
Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane :nie_wiem:


czyszczenie nic nie da oprócz tego, że będą ......czyste. Oprócz synchronizacji gaźników ważny jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Co z tego, że będą pracować równo , skoro skład mieszanki będzie do dupy ? I to od niego zależy praca silnika, jego kondycja, oraz kondycja układu wydechowego. Układ wydechowy ma również znaczenie. Tłumiki muszą "stawiać odpowiedni opór". Inaczej nie ma mowy o prawidłowym przepłukaniu komory spalania.
Zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku gaźnikowym jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.
Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe.

Czyli mówiąc krótko -strzelanie z wydechów i "sranie ogniem" może i fajnie wygląda na zlotach i przed małolatami, a tak naprawdę po prostu niszczy silnik.
Znam speca, któremu się wydawało, że coś potrafi i naszemu koledze o mało nie zniszczył silnika swoją regulacją, skończyło się na lekkim wypaleniu tłumika. Na szczęście są jeszcze ludzie, którzy oprócz zdolności manualnych mają jeszcze wiedzę teoretyczną i potrafią ją wykorzystać.
Poszukaj warsztatu, gdzie mechanik dysponuje sprzętem do regulacji i odrobiną wiedzy fachowej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-11-12, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 18:54   

Pirania_LM,
Co do benzyny to leje 95, a co najciekawsze zawsze na tej samej stacji Lotos od kilku lat, nigdy ich paliwo mnie nie zawiodło.

witek1965,
Więc trzeba zajrzeć do mechanika na małą regulacje :nie_wiem:

A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił. Ale ja troszkę obawiam się o silnik, zawory nie będą wdzięczne ;p Poza tym jakoś mnie to nie rajcuje ;D

Przepraszam, że tyle pytań zadaje, ale wole mieć o wszystko pewność. W końcu młodziak, więc chce zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy od bardziej doświadczonych :>
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-12, 18:59   

sherman napisał/a:

A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił.


Opis powyżej.

Tych niektórych wciągnij na czarną listę - on niego nie kupię motocykla ;D
Przeczytaj post powyżej. W trakcie ja ty pisałeś swojego, ja swój edytowałem i dopisałem kilka zdań.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 19:06   

witek1965,
Ok dzięki za pomoc Tobie i reszczie chłopaków. :uklon5: Poszukam kogoś kto za uczciwe pieniądze mi dokona tego ustawienia mieszanki.
Może jest ktoś w stanie polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy?
_________________

 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-11-12, 19:25   

Nie wiem, czy warto ustawiać mieszankę, na ubogiej co prawda strzeli ale za to mniej pali. ;D
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 19:36   

Merlin, wole żeby więcej spalił, niż żeby się silnik "spalił" :roll:
_________________

 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-11-12, 22:05   

W takim razie nie ma się co doktoryzować. ;D
Jedyna rada na początek ustawić skład mieszanki paliwowo powietrznej.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-11-13, 05:34   

U mnie przy nagłym odpuszczeniu manetki potrafi strzelić i przy hamowaniu silnikiem jak się zrobią już za niskie obroty. Przy czym są to strzały raczej ciche, bardziej przypominają zbyt głośną pracę silnika niż konkretne strzały, przy których się włączają alarmy. Jednak po przeczytaniu tego tematu trochę zacząłem się niepokoić. Jest czym?
_________________

 
 
bengay 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mogilno
Wysłany: 2015-08-14, 15:29   

Mi zaczął strzelać po usunięciu ostatniej komory podczas schodzenia z obrotów i hamowaniu silnikiem.Ale najbardziej strzela jak zatankuję 95 Pb na BP,jak 98 jest o wiele lepiej
_________________

 
 
Synk 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 55
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-08-28, 18:12   

mam DS1100 - ale myślę że co do strzałów w tłumik mogę pomóc. Właśnie robiłem przegląd i regulacje zaworów, gaźników (z synchro), wymiana jakiś tam uszczelek. Mam wydechy Vance & Hines i jak się dobrze silnik zagrzał, to po puszczeniu manetki gazu i hamowaniu silnikiem strzelało niemiłosiernie i bardzo często, nawet co kilka sekund. Po regulacji (na razie przejechałem z 25km bo nie mam czasu) jak ręką odjął. Motor nie ten, obroty niskie, fajnie bulgocze przy hamowaniu, a i głośność jazdy się zmniejszyła. Dodam że prawdopodobnie nie był regulowany z 3 lata (przy przebiegu w tym okresie z 3-4000 mil) bo tak szacuję użycie motoru przez poprzedniego właściciela.
_________________
Honda CBF 1000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group