YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
STRZAŁY W TŁUMNIK DS 650
Autor Wiadomość
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-05-14, 10:55   

Trochę odświeżę ten temat.

Mój DS jest krajowy i też strzela w rurę aż miło choć się ze jak miałem zatankowaną benzynę 100 oktanową z BP (nie wiedziałem wcześniej że taka istniej ) to wydaje mi się że mniej.
Niemniej jednak w/g instrukcji do DS (strona 24 rozdział 3-10) jest napisane:

Your Yamaha engine has been designed
to use regular unleaded gasoline
with a research octane number of
91 or higher. If knocking (or pinging) occurs,
use a gasoline of a different brand

Tak więc wynika z tego że można już od 91 oktanów lać i ewentualnie jak coś stuka/puka zmieniać markę paliwa ... i tyle Yamaha na to.
Nie wiem co producent ma na myśli pisząc o stukaniu, może właśnie owo strzelanie w rurę.

Czytałem też kiedyś (chyba w jakimś ogłoszeniu) że jeśli wydechy są puste/lub robiona na głośne a nie maja odpowiedniej przegrody to właśnie taki jest efekt. Ktoś (w tamtym ogłoszeniu) pisał że oferowane tłumiki maja właśnie taką konstrukcje ze niwelują efekt strzelania pomimo głośnego efektu pracy.
Ostatnio zmieniony przez Ziółek 2009-05-14, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-14, 11:23   

Witam,

Pisząc o strzelaniu producent ma na mysli spalanie stukowe - to zupełnie coś innego niż strzelanie w tłumiki. Spalanie stukowe występuje np. z powodu za niskiej zawartości paliwa w paliwie :) Objawia się to rzeczywiście stukaniem głównie tłoków, klekotem zaworów, samozapłonami po wyłączeniu silnika itp. To inna bajka. Ale spalanie stukowe jest tragicznie groźne dla całego układu korbowo-tłokowego.

Przyczyny strzałów w tłumik to głównie:

1. nieszczelność układu wydechowego - tak tak, może to dziwne, ale dostające się powietrze do układu wydechowego powoduje strzały w tłumik

2. nieprawidłowy skład mieszanki - tu się kłania regulacja (nie synchronizacja) gaźników, konkretnie składu mieszanki. Najlepiej u fachmana od motocykli na analizatorze spalin.

3. grzebanie w filtrze powietrza, dyszach, zmianie układu wydechowego na nieseryjny - musi być równowaga w zasilaniu i odpływie spalin z silnika, nie można np. bezkarnie zamontować filtru K&N nie czyniąc zmian w gaźnikach. Jeśli są jakies odstępstwa od seryjnych rozwiązań, trzeba je dopasowywać do siebie patrząc na cały układ filtr - gaźniki - wydech.

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Marin 


Rocznik: 2001
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2009-05-15, 16:36   

WITAM
MOJ DRAG TEZ STRZELAŁ W RURE ALE PO WYMIANIE TŁUMIKÓW NA ORYGINALNE PRZESTAŁ
Nie krzycz - nie pisz capsem - moder
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-05-16, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jorg 



Model: SYMPATYK
Wiek: 63
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1572
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-05-15, 17:51   

Ja mam wydechy Cobra i nic mi tam nie strzela,a słychać je fajowo,nawet koledzy jadący za mną nie narzekają ;p

[ Dodano: 2009-05-15, 17:55 ]
Acha przypomniało mi się strzelał w rury jak go kupiłem,ale wymieniłem świeczki i jest spoko. ;D
_________________
Prawdziwy przyjaciel jest z tobą na dobre i na złe.
Chcąc być czyimś przyjacielem,trzeba stać się godnym przyjaźni.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-05-15, 21:41   

moja gwiazdka też strzela w tłumiki to jest norma w xvs a co do paliwa w książce serwisowej pisze nie mniej niż 92 oktan
 
 
jorg 



Model: SYMPATYK
Wiek: 63
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1572
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-05-15, 22:03   

arekw711 napisał/a:
moja gwiazdka też strzela w tłumiki to jest norma w xvs a co do paliwa w książce serwisowej pisze nie mniej niż 92 oktan


To by znaczyło,że ja mam jakiś model wybrakowany :hahaha:
_________________
Prawdziwy przyjaciel jest z tobą na dobre i na złe.
Chcąc być czyimś przyjacielem,trzeba stać się godnym przyjaźni.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-16, 10:28   

jorg napisał/a:
Ja mam wydechy Cobra i nic mi tam nie strzela,a słychać je fajowo,nawet koledzy jadący za mną nie narzekają




Ten kto nie jechał za jorg'iem ten nie narzeka :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: kamienie wymiata z aswaltu ! Ja też mam strzały w wydechy. Nie wiem jakiej są marki ale nie są oryginalne. Myślę że to kwestia składu mieszanki tak jak pisze nobody ale nie wiem czy chce to zlikwidować ;D Niemniej jednak w moim porzednim moto miałem zrobione puste wydechy z oryginałow i w żaden powtarzam rzaden sposób nie dało się tego zlikwidować. Kombinowałem na wszystkie możliwe sposoby ale nic z tego!
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-05-16, 20:22   

Wiadomo jak strzela w wydech to mieszanka za uboga. Ja jak kicham to znaczy że czas lufę walnąć. :hahaha:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
karolmaly 


Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: kalisz
Wysłany: 2009-05-16, 21:49   

Zawartosć paliwa w paliwie. Dobre. Fajne nawet. podobnie brzmi "100% cukru w cukrze". Też ciekawe. Pozdrawiam.
_________________
karolmaly
 
 
waldek209 



Rocznik: 1997
Wiek: 58
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 354
Skąd: GDYNIA- Morsy
Wysłany: 2009-05-16, 22:09   

Ja lałem 98 pałera i se strzelał w rurę teraz 95 i jak by spokojniej,dla mnie wtedy i teraz pięknie gada
_________________
AB-RH+
 
 
Krzysztof_R 


Rocznik: 2001
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2009-06-08, 22:01   

Witam szanowne gremium użytkownikóe DS. Założyłem temat sztrzelania w tłumik i posypały się pomocne podpowiedzi. Skorzystałem z wielu i sprawy mają się tak, potrzebna była regulacja zaworów a co za tym idzie regulacja gaźników a nst ich synchronizacja. Efekt? DS przestał strzelać i nie gaśnie na skrzyżowaniach!!!! Dziękuję NOBODY to głównie Twoje info się przydały. Teraz to nawet piwko lepiej smakuje.... ;D ;D
 
 
sluk 


Rocznik: 1999
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: P-WA
Wysłany: 2009-07-11, 00:33   

Witam. Jeśli chodzi o strzelanie z rury to wszystko jest spowodowane przez niedopalone resztki paliwa w cylindrze, które dopalają się w rurach dlatego strzelają. Aby zlikwidować dany problem należy wyregulować gaźniki tzn. mieszankę paliwowo-powietrzną ,do tego celu przeznaczone są tzw. piloty. W naszych DR650 to takie dwie śruby z dość dużymi plastikowymi łbami. Serwisówka podaje wykręcić 2,5 obrotu ale to umowna wartość od tej wartości należy szukać :) . Regulacje taką można zrobić Colortune(Świeca testowa) albo analizatorem spalin , chyba że ktoś ma dużą cierpliwość i czas to po kolorze świec(kawa z mlekiem) :) .
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2009-07-17, 11:49   

mnie tez strzela , wykreciłem po około 1500km swiece przeczysciłme je i na chwile przestało ale po kilku setkach znów wróciło wszystko do normy tz dale wali w tłumiki jak odejmuje gazu . Z tego co piszecie to u mnie moga byc dwa powody regulacja gaznikiow(synchro zrobione ale nie pomogło ) albo powiecone tłumiki , w kazdym mam od spodu po 3 dziurki . Chodzi głosno ale jak dodaje gazu to jest to bardziej pierdzenie niz basowy pomruk . Jak wkrece w otwory sruby to powiem czy to cos pomogło .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-27, 10:33   

A ja miałem wczoraj dziwną sytuację. Odpalam wieczorem, odpalił pięknie od razu, tylko że strzelił jakby z jakiejś głośnej petardy i zupełnie inaczej zaczął pracować silnik, jakby lżej, wyższe, równiejsze obroty, dużo lepiej trzyma teraz moc i obroty oraz same osiągi się zmieniły, bo wcześniej przy 80 zaczyna się silnik męczyć i trzeba 5 wrzucić, a po tym strzale spokojnie na 4 do 110 i ładnie chodzi. Zastanawiam się czy coś się nie przepchało przez wydech, co wcześniej być może blokowało moc, tym bardziej, że wcześniej jazda na 1 wymagała sporej kontroli manetką. Kumpel mi mówi, że się gaźniki pewnie przepchały, ale nie znam się zbytnio. Co o tym sądzicie?
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-04-27, 10:53   

Pozbyłeś się wreszcie tego szczura, co wlazł do rury wydechowej zimą :hahaha: :hahaha:
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2011-09-14, 15:56   

Mi też strzela, wymieniłem świece na irydowe Denos IW22 i dalej to samo, stare świece miały czarny nalot zamiast kawy z mlekiem, więc trzeba będzie wyregulować zawory i gaźniki.

Możecie polecić mechanika w okolicach Wadowic (Kęty, Andrychów, Bielsko albo Kraków też mogą być) w tej kwestii ?
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
Endrju 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 65
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 663
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-09-23, 11:48   

Po wymianie tłumików moja czarna strzała też zaczęła strzelać. Nie jest to upirdliwe ponieważ strzały są delikatne ( przypominają że przepustnice zostały przymknięte)
Powrócę na chwilę do paliwa. Od jakiegoś czasu jeżdźę na 98- oktanach. Wg mnie silniczek w tej chwili jest bardziej elastyczny :brawo:
_________________
O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO

Endrju
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2011-10-24, 12:09   

I po strzelaniu!

Okazało się, że gaźniki sie zasyfiły, widocznie moto stało jakiś czas bez paliwa. Gwiazdę oddałem w ręce fachowca i wszystko teraz pięknie grzmi. Regulacja zaworów, czyszczenie, regulacja gaźników i na końcu synchronizacja. Nie miałem czasu zbyt dużo pojeździć ale strzały odeszły w niepamięć, a przy tankowaniu Vervy 98 to przy każdym odpalaniu strzelało że hej. Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że silnik równiej pracuje, nawet jak nie jest nagrzany.

Tak, więc strzalanie w tłumik to nie tylko efekt pustych wydechów, powód może być poważniejszy i warto oddać motor w ręce fachowca. Sama regulacja nie koniecznie rozwiązuje problem, bo może być tak jak w moim przypadku - brud i syf :-)

Opinie o warsztacie umieszczam w dziale z Warsztatami.
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
  Wysłany: 2012-11-12, 15:23   Niepokojące strzały z wydechu.

Jak w temacie.
Co prawda mam przeloty wydechy Link i mogą sobie strzelać, popukiwać, pobulgotać podczas jazdy, ale dzisiaj to już jest nie do pojęcia. Rano jak zawsze przekręciłem kluczyk w stacyjce, włączyłem ssanie i chciałem odpalić motonga, po pierwszym zakręceniu rozrusznikiem motocykl strzelił tak głośno z wydechu, że ucho bolało mnie przez całą drogę ;/
Oczywiście po wystrzale nie odpalił, dopiero za drugą próbą odpalenia, zapalił normalnie, nagrzał i jechał tak jak zawsze. Sytuacja powtórzyła się podczas powrotu, z 80km/h zacząłem popuszczać gaz i... znowu strzał, jakby ktoś mi z pistoletu strzelił obok ucha :?

Wie ktoś może, czym to jest spowodowane? Świeca, zapłon, zawory??
Nie chciałbym, aby skończyło się to poważną wizytą w warsztacie :(

Do tego wczoraj słyszałem nie jednokrotnie "cyknięcie" podczas odpalania Yadżki, co prawda jeździłem od 12 do 20 i wchodzi w to jeszcze parada ;p
Może w tym przypadku był po prostu troszkę przegrzany?

Laik jestem, bo dopiero co mam ją 2 miesiące, więc za każdą pomoc stokrotne dzięki :uklon5:
_________________

Ostatnio zmieniony przez sherman 2012-11-12, 15:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-11-12, 15:27   

Nie wczytuje strony :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group