Przesunięty przez: witek1965 2013-03-11, 17:53 |
AKUSTYCZNY, DŹWIĘKOWY SYGNAŁ ZAŁĄCZONYCH KIERUNKOWSKAZÓW |
Autor |
Wiadomość |
Beny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-03-10, 21:40
|
|
|
ja mam (650'ka z 2002) ale mam wrażenie ze to opcja alarmu power line który mam założony |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-03-10, 23:27
|
|
|
johnypl napisał/a: | Bez jaj, 40zł przecież to jest zwykły głośniczek piezoelektryczny, kupicie to za parę zł jako sygnalizator włączonych świateł ( jakieś 12zł w sklepie motoryzacyjnym ) + dwie diody prostownicze 1A po 10gr/szt |
Ja obstawiam większy wydatek.... 4 diody - na dwóch może się nie udać. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-10, 23:53
|
|
|
soft napisał/a: | na dwóch może się nie udać. | a niby dlaczego miałoby się nie udać ?
Tak miałem podłączony brzęczek. Tylko proszę nie kwiczeć zbytnio ze śmiechu. Artysta - grafik ze mnie jak z koziej dupy trąba
schemat podłączenia brzęczka.png
|
|
Plik ściągnięto 204 raz(y) 15.3 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-03-10, 23:58
|
|
|
Jeżeli podłączałeś pod kable z kierunkowskazów to uda się.
Ja miałem na myśli podłączenie pod kontrolkę kierunkowskazów na zbiorniku i ukrycie brzęczka pod tą konsolą.
W takim przypadku należy z diod zrobić mostek Greca, gdyż w przewodzie zasilającym kontrolkę plus i minus jest naprzemiennie (w zależności od prawego lub lewego włączonego kierunkowskaza) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-11, 00:03
|
|
|
soft, drugi wariant odpuściłem prawdopodobnie by mnie wyłożył na łopatki soft napisał/a: | W takim przypadku należy z diod zrobić mostek Greca, gdyż w przewodzie zasilającym kontrolkę plus i minus jest naprzemiennie (w zależności od prawego lub lewego włączonego kierunkowskazu) | uczciwie - zbyt skomplikowany dla mnie, a język którym piszesz zaczyna być niezrozumiały
mostek Greca, toż to dla mnie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-03-11, 00:20
|
|
|
Coś takiego:
brzeczek.gif
|
|
Plik ściągnięto 15773 raz(y) 3.64 KB |
|
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Tytus
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 745 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-03-11, 07:04
|
|
|
A z tymi żarowkami z brzęczkiem sie uda? Ktoś poza badaniem ma Zyty rozwiązaniem jakiś doświadczenia? To chyba proste rozwiazanie bez wielkich ingerencji diod i innych takich. |
_________________ "Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G. |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2013-03-11, 07:28
|
|
|
Mamy już 3-stronicowy temat o przypominaczu włączonych kierunków
|
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-03-11, 09:49
|
|
|
Miałem w 650 tak jak pokazuje Soft i pięknie się spisywało. A mostek Gretza kupujesz za kilka zeta. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2013-03-11, 10:27
|
|
|
Ale czy ten mostek Gretza jest potrzebny ? Lub w jakim przypadku ? W wątku "3-stronicowy temat" ktoś podłączał bzyczek bezpośrednio pod wskaźnik konsoli. Wg mojej wiedzy taki układ Gretza potrzebny by był przy bzyczkach które wymagają polaryzacji podłączenia - plus do plusa, minus do minusa. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-11, 17:07
|
|
|
Bodi napisał/a: | Ja mam samoczynnie wyłączający się kierunek. Wydaje mi się, że czas jest zależny zarówno od odległości jak i od czasu. |
Ja również w obecnym motocyklu. Z moich obserwacji wynika, że kierunkowskaz wyłącza się samoczynnie po przejechaniu pewnej odległości.
Na upływający czas bez przemieszczania się nie ma reakcji. Tak pamiętam ze stania na światłach.
[ Dodano: 2013-03-11, 17:51 ]
przeszedłem się do garażu, włączyłem kierunkowskaz. Chodził bez przerwy 15 minut. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-03-11, 18:23
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Wg mojej wiedzy taki układ Gretza potrzebny by był przy bzyczkach które wymagają polaryzacji podłączenia - plus do plusa, minus do minusa. |
Część "bzyczków" ma ustaloną polaryzację i te potrzebują układu.
(z tego co pamiętam to głośne, białe, kwadratowe - mają ustalony +/-) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-03-11, 20:42
|
|
|
Te głośniczki do sygnalizacji włączonych świateł mają kreślony + i -, więc jeśli podłączamy do lamp kierunków to dwie diody i tak jak narysował witek1965 a jeśli pod kontrolkę to zgodnie z tym co podał soft mostek Gretza ( popularnie zwany mostkiem prostowniczym ) do nabycia w formie gotowego modułu |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-03-11, 23:22
|
|
|
U mnie czy się stoi czy się leży sygnał "przypominacz" włącza się po jakimś czasie.
Niezależnie od jazdy, predkości itp. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-12, 15:03
|
|
|
Bodi, zakładać się nie będziemy, bo i ja nie mam pewności ile trzeba po ruszeniu przejechać, żeby się wyłączył. Chętnie bym to sprawdził, ale za oknami
Jest całkiem możliwe, że jest to "czasówka", ale zadziała dopiero jak motocykl jest w ruchu. Wtedy od prędkości będzie zależało ile drogi w tym czasie przejedziemy. Naprawdę , ale jest to dość długo bi mi już nieraz zwracano uwagę, że nie wyłączam kierunkowskazu.
Jak nie zapomnę, w co wątpię , to kiedyś to sprawdzę
Wyłącznik wyłącznikiem, ale z uwag kolegów wynika, że powinienem sobie brzęczek - przypominacz zamontować |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2013-03-12, 15:10
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Bodi, zakładać się nie będziemy, bo i ja nie mam pewności ile trzeba po ruszeniu przejechać, żeby się wyłączył | w Virażce było to 350 m (sprawdzone osobiście) i prawdopodobnie w 1100 jest też tak samo o ile na wyposażeniu motocykla jest DISTANCE SENSOR. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2013-03-12, 15:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-12, 15:20
|
|
|
PSZEMAS, a ze schematu elektrycznego wyczytasz czy ów DISTANCE SENSOR. jest ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2013-03-12, 15:25
|
|
|
witek1965, swego czasu temat był ostro przerabiany na forum Virago i ktoś doszedł do wniosku, że wystarczy zamienić przerywacz na taki z symbolem 41R-71 FX257N2.
Tu masz lekturę ( http://www.virago.com.pl/...=distans+sensor ), może coś wyczytasz, ja się nie bardzo na elektryce znam. Nie wiem nawet jak wygląda przerywacz |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-12, 15:30
|
|
|
Ja mam taki wyłącznik u siebie, ale w opisie schematu ekeltrycznego są tylko dwa sensory
Throttle position sensor
Speed sensor
więc żaden z nich. Najprawdopodobniej jest to ustrojstwo, tak jak napisałeś w przerywaczu.
Ta informacja, którą odkopałeś będzie cenna dla tych, którzy chcieliby pokombinować i zamontować sobie taki przerywacz z V-stara, czy Virago do Dragstara |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-08, 18:02
|
|
|
No więc tak. Bez kombinacji i partyzantki projektowo wykonawczej zakupiłem TEN sygnalizator. Zabawa zaczęła się, jak chciałem znaleźć przerywacz. Niestety, nic takiego w Dragstarach nie ma. Funkcję przerywacza pełni sensor. Zanim do tego doszedłem, minęło kilka chwil ( łącznie z telefoniczną konsultacją z Witkiem i Maro ) Otóż mój sygnalizator ma 3 przewody. 2 sygnały ( plus ) i 1 sygnał ( minus ). Montaż prozaiczny jak sobie myślałem ( i faktycznie taki jest ) No nic. Włączyłem zapłon, wrzuciłem kierunek i na słuch, szukam miejsca gdzie konstruktor schował przerywacz. Słucham, słucham i cisza. Myślę sobie, co za cholera. Przecież jak w samochodzie przerywacz wydaje charakterystyczne "pik, pik" to w motku tez powinien. Nic bardziej mylnego. W motku jak się okazało jest jakiś tajemnie ukryty sensor, który zachowuje ciszę jak w rodzinnym grobowcu. Myślę sobie wal się przerywaczu/sensorze. Mój sposób montażu jest prosty, szybki i mało pracochłonny. Potrzebne narzędzia to lutownica i taśma izolacyjna. No to do pracy. Odkręcamy i zrzucamy siedzenia. Pod siedzeniem odpinamy 3 kołki mocujące plastik z modułem ( należy wcisnąć kołeczki znajdujące się w środkowej części korków w dół ) podnosimy osłonę i z lewej strony znajduje się złączka z kablami instalacji elektrycznej zasilającej tylną lampę z pozycją, stopem oraz oboma kierunkowskazami ( złączka jest biała ) Odnajdujemy przewody kierunkowskazów, usuwamy z nich izolację. Następnie dolutowujemy po jednym kabelku sygnałowym z naszego buzera i izolujemy. Kabel buzera z "minusem" ma już dolutowaną końcówkę z oczkiem, którą podłączamy do ujemnego bieguna w akumulatorze. Wiązkę chowamy pod osłonę. Montujemy osłonę kołkami. W osłonie jest idealne "wolne" miejsce na umieszczenie buzera. Montujemy siedzenia i cieszymy się sygnalizacją włączonych kierunkowskazów |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
|