YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: witek1965
2013-03-11, 17:53
AKUSTYCZNY, DŹWIĘKOWY SYGNAŁ ZAŁĄCZONYCH KIERUNKOWSKAZÓW
Autor Wiadomość
Beny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 542
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-10, 21:40   

ja mam (650'ka z 2002) ale mam wrażenie ze to opcja alarmu power line który mam założony
_________________
GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-10, 23:27   

johnypl napisał/a:
Bez jaj, 40zł przecież to jest zwykły głośniczek piezoelektryczny, kupicie to za parę zł jako sygnalizator włączonych świateł ( jakieś 12zł w sklepie motoryzacyjnym ) + dwie diody prostownicze 1A po 10gr/szt


Ja obstawiam większy wydatek.... 4 diody - na dwóch może się nie udać.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-10, 23:53   

soft napisał/a:
na dwóch może się nie udać.
a niby dlaczego miałoby się nie udać ?

Tak miałem podłączony brzęczek. Tylko proszę nie kwiczeć zbytnio ze śmiechu. Artysta - grafik ze mnie jak z koziej dupy trąba

schemat podłączenia brzęczka.png
Plik ściągnięto 204 raz(y) 15.3 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-10, 23:58   

Jeżeli podłączałeś pod kable z kierunkowskazów to uda się.
Ja miałem na myśli podłączenie pod kontrolkę kierunkowskazów na zbiorniku i ukrycie brzęczka pod tą konsolą.
W takim przypadku należy z diod zrobić mostek Greca, gdyż w przewodzie zasilającym kontrolkę plus i minus jest naprzemiennie (w zależności od prawego lub lewego włączonego kierunkowskaza)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-11, 00:03   

soft, drugi wariant odpuściłem prawdopodobnie by mnie wyłożył na łopatki
soft napisał/a:
W takim przypadku należy z diod zrobić mostek Greca, gdyż w przewodzie zasilającym kontrolkę plus i minus jest naprzemiennie (w zależności od prawego lub lewego włączonego kierunkowskazu)
uczciwie - zbyt skomplikowany dla mnie, a język którym piszesz zaczyna być niezrozumiały :wstyd:

mostek Greca, toż to dla mnie :shock:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-11, 00:20   

Coś takiego:

brzeczek.gif
Plik ściągnięto 15773 raz(y) 3.64 KB

_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-03-11, 07:04   

A z tymi żarowkami z brzęczkiem sie uda? Ktoś poza badaniem ma Zyty rozwiązaniem jakiś doświadczenia? To chyba proste rozwiazanie bez wielkich ingerencji diod i innych takich.
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2013-03-11, 07:28   

Mamy już 3-stronicowy temat o przypominaczu włączonych kierunków :dumny:

:szukaj:
_________________


AB Rh+
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-03-11, 09:49   

Miałem w 650 tak jak pokazuje Soft i pięknie się spisywało. A mostek Gretza kupujesz za kilka zeta.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2013-03-11, 10:27   

Ale czy ten mostek Gretza jest potrzebny ? Lub w jakim przypadku ? W wątku "3-stronicowy temat" ktoś podłączał bzyczek bezpośrednio pod wskaźnik konsoli. Wg mojej wiedzy taki układ Gretza potrzebny by był przy bzyczkach które wymagają polaryzacji podłączenia - plus do plusa, minus do minusa.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-11, 17:07   

Bodi napisał/a:
Ja mam samoczynnie wyłączający się kierunek. Wydaje mi się, że czas jest zależny zarówno od odległości jak i od czasu.


Ja również w obecnym motocyklu. Z moich obserwacji wynika, że kierunkowskaz wyłącza się samoczynnie po przejechaniu pewnej odległości.
Na upływający czas bez przemieszczania się nie ma reakcji. Tak pamiętam ze stania na światłach.

[ Dodano: 2013-03-11, 17:51 ]
przeszedłem się do garażu, włączyłem kierunkowskaz. Chodził bez przerwy 15 minut.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-11, 18:23   

OldDiver napisał/a:
Wg mojej wiedzy taki układ Gretza potrzebny by był przy bzyczkach które wymagają polaryzacji podłączenia - plus do plusa, minus do minusa.

Część "bzyczków" ma ustaloną polaryzację i te potrzebują układu.
(z tego co pamiętam to głośne, białe, kwadratowe - mają ustalony +/-)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-03-11, 20:42   

Te głośniczki do sygnalizacji włączonych świateł mają kreślony + i -, więc jeśli podłączamy do lamp kierunków to dwie diody i tak jak narysował witek1965 a jeśli pod kontrolkę to zgodnie z tym co podał soft mostek Gretza ( popularnie zwany mostkiem prostowniczym ) do nabycia w formie gotowego modułu ;p
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-03-11, 23:22   

U mnie czy się stoi czy się leży sygnał "przypominacz" włącza się po jakimś czasie.
Niezależnie od jazdy, predkości itp.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-12, 15:03   

Bodi, zakładać się nie będziemy, bo i ja nie mam pewności ile trzeba po ruszeniu przejechać, żeby się wyłączył. Chętnie bym to sprawdził, ale za oknami :zima:
Jest całkiem możliwe, że jest to "czasówka", ale zadziała dopiero jak motocykl jest w ruchu. Wtedy od prędkości będzie zależało ile drogi w tym czasie przejedziemy. Naprawdę :nie_wiem: , ale jest to dość długo bi mi już nieraz zwracano uwagę, że nie wyłączam kierunkowskazu.
Jak nie zapomnę, w co wątpię :beczy: , to kiedyś to sprawdzę
Wyłącznik wyłącznikiem, ale z uwag kolegów wynika, że powinienem sobie brzęczek - przypominacz zamontować ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2013-03-12, 15:10   

witek1965 napisał/a:
Bodi, zakładać się nie będziemy, bo i ja nie mam pewności ile trzeba po ruszeniu przejechać, żeby się wyłączył
w Virażce było to 350 m (sprawdzone osobiście) i prawdopodobnie w 1100 jest też tak samo o ile na wyposażeniu motocykla jest DISTANCE SENSOR.
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2013-03-12, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-12, 15:20   

PSZEMAS, a ze schematu elektrycznego wyczytasz czy ów DISTANCE SENSOR. jest ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2013-03-12, 15:25   

witek1965, swego czasu temat był ostro przerabiany na forum Virago i ktoś doszedł do wniosku, że wystarczy zamienić przerywacz na taki z symbolem 41R-71 FX257N2.

Tu masz lekturę ( http://www.virago.com.pl/...=distans+sensor ), może coś wyczytasz, ja się nie bardzo na elektryce znam. Nie wiem nawet jak wygląda przerywacz ;D
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-12, 15:30   

Ja mam taki wyłącznik u siebie, ale w opisie schematu ekeltrycznego są tylko dwa sensory

Throttle position sensor

Speed sensor

więc żaden z nich. Najprawdopodobniej jest to ustrojstwo, tak jak napisałeś w przerywaczu.
Ta informacja, którą odkopałeś będzie cenna dla tych, którzy chcieliby pokombinować i zamontować sobie taki przerywacz z V-stara, czy Virago do Dragstara
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-08, 18:02   

No więc tak. Bez kombinacji i partyzantki projektowo wykonawczej zakupiłem TEN sygnalizator. Zabawa zaczęła się, jak chciałem znaleźć przerywacz. Niestety, nic takiego w Dragstarach nie ma. Funkcję przerywacza pełni sensor. Zanim do tego doszedłem, minęło kilka chwil ( łącznie z telefoniczną konsultacją z Witkiem i Maro ) Otóż mój sygnalizator ma 3 przewody. 2 sygnały ( plus ) i 1 sygnał ( minus ). Montaż prozaiczny jak sobie myślałem ( i faktycznie taki jest ) No nic. Włączyłem zapłon, wrzuciłem kierunek i na słuch, szukam miejsca gdzie konstruktor schował przerywacz. Słucham, słucham i cisza. Myślę sobie, co za cholera. Przecież jak w samochodzie przerywacz wydaje charakterystyczne "pik, pik" to w motku tez powinien. Nic bardziej mylnego. W motku jak się okazało jest jakiś tajemnie ukryty sensor, który zachowuje ciszę jak w rodzinnym grobowcu. Myślę sobie wal się przerywaczu/sensorze. Mój sposób montażu jest prosty, szybki i mało pracochłonny. Potrzebne narzędzia to lutownica i taśma izolacyjna. No to do pracy. Odkręcamy i zrzucamy siedzenia. Pod siedzeniem odpinamy 3 kołki mocujące plastik z modułem ( należy wcisnąć kołeczki znajdujące się w środkowej części korków w dół ) podnosimy osłonę i z lewej strony znajduje się złączka z kablami instalacji elektrycznej zasilającej tylną lampę z pozycją, stopem oraz oboma kierunkowskazami ( złączka jest biała ) Odnajdujemy przewody kierunkowskazów, usuwamy z nich izolację. Następnie dolutowujemy po jednym kabelku sygnałowym z naszego buzera i izolujemy. Kabel buzera z "minusem" ma już dolutowaną końcówkę z oczkiem, którą podłączamy do ujemnego bieguna w akumulatorze. Wiązkę chowamy pod osłonę. Montujemy osłonę kołkami. W osłonie jest idealne "wolne" miejsce na umieszczenie buzera. Montujemy siedzenia i cieszymy się sygnalizacją włączonych kierunkowskazów ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group