YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZASIARCZONY AKUMULATOR
Autor Wiadomość
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-10-03, 00:14   

Moondek dużo się bawiłem akumulatorami i mało mi ich odzyskać się dało ..... ;/
Mikroprocesorowe ładowarki (też mam taką) są bardzo dobry dla sprawnych akumulatorów ......

Niestety te prądy impulsowe wielkie G dają i tak możesz mieć miesiąc podłączoną i nic nie da. Szkoda tylko prądu z gniazdka ......

Najlepszą metodą (najskuteczniejszą i najbezpieczniejszą) jest połączysz RÓWNOLEGLE z innym 12v akumulatorem i taki zestaw ładować. Wtedy ładowarka mikroprocesorowa wrzuci normalny tryb ładowania. Po kilkunastu godz możesz zaczął ładować sam akumulator z motocykla bo powinien odzyskać napięcie chociaż trochę większe od tych 10,8v

Teraz kolejna sprawa.....
Z mojego przeprowadzonego kiedyś doświadczenia i z opisów innych osób stwierdziłem, że jak taki akumulator niby "postawi się na nogi", tzn, będzie na nim napięcie ponad 12v, nie oznacza to jego sprawności ......

Jest cały czas on zasiarczony, tzn stracił swoją pojemność. Jak ją odzyskać ?
Najskuteczniejszym sposobem jest pozostawienie go pod stały doładowaniem (najbardziej sprawdzi się UPS), gdyż wtedy zaczyna się pomału regenerować i odzyskiwać utraconą pojemność.

Skąd to wiem ?
Przypadkowo zostawiłem samochód na włączonych światłach przez 2 dni
Nie wiem jakie było napięcie na aku, nie zaświeciła się najmniejsza kontrolka w samochodzie.
Po doładowaniu na maksa akumulator (napięcie 13v) użyłem specjalnego miernika do badania prądu rozruchu. Z deklarowanych 550A uzyskałem 450A ......
Robię dłuższe trasy samochodem (minimum 1,5godz jazdy) więc akumulator stale doładowywany. Po kilkunastu dniach dokonałem ponownego testu i uzyskałem zadowalające 540A ;)


W swoim poprzednim motocyklu miałem problemy z niedoładowanym aku przez długi okres. Słąbo przewodziły styki. Akumulator przez rok ciągłego niedoładowania ucierpiał.
Jednakże im dłużej jeździłem na nim tym stawał się lepszym (oczywiście nie miał takich samych parametrów jak przedtem).
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
drzewo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 86
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-10-03, 11:23   

Powiem wam patent, który opowiedział mi kolega. Szczerze, to nie wiem czy działa, ale zarzekał się że tak :)

Wylewamy z akumulatora elektrolit, wlewamy wodę destylowaną i ładujemy go pod stałym prądem przez parę godzin. Po wszystkim wylewamy tą wodę, wlewamy kwas siarkowy zakupiony ze stacji benzynowej(kosztuje niewiele). Akumulator powinien ożyć.

Ile w tym prawdy to ja nie wiem, ale podobno jego akum przeżył zimę w samochodzie i nie było problemów z szybką utratą pojemności. Zawsze można spróbować, jeśli nie ma akurat kasy na nowy :) W końcu elektrolit kosztuje dyche na stacji.
_________________
Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-03, 11:37   

Cytat:
Powiem wam patent, który opowiedział mi kolega. Szczerze, to nie wiem czy działa, ale zarzekał się że tak :)


działa. Stara metoda, ale skuteczna. Tylko warunek, że nie staramy sie reanimwać kilkuletniego wraka
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-03, 12:15   

Dobra, wziąłem się za ładowanie tego złoma. Podłączyłem normalny prostownik (zamiast ładowarki mikroprocesorowej) i na razie ładuje. Zobaczymy co dalej. Jutro spróbuję go podłączyć do motocykla i odpalić. Wieczorem jestem umówiony z elektrykiem samochodowym z pracy, który dokona pomiarów i będzie wiadomo, co i jak.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-03, 13:43   

moondek napisał/a:
Podłączyłem normalny prostownik (zamiast ładowarki mikroprocesorowej) i na razie ładuje


Moondziu, nie przegotuj go teraz. Podłąduj w wrzuć ponownie mikroprocesorową. Jak masz "zwykły" prostownik to będzie cały czas ładował takim samym dużym prądem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-03, 15:12   

Akumulator od 3 godzin jest podłączony i jest... zminy. Chyba naprawdę dokonał żywota... :beczy:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-03, 15:23   

moondek napisał/a:
Chyba naprawdę dokonał żywota... :beczy:


amen. Ile czasu był eksploatowany ? no i co to za bateria, bo może made in niska cena,krótki żywot.

Jeżeli nie naładował się po trzech godzinach na tyle, żeby ruszyła go ładowarka mikroprocesorowa, to faktycznie padaka. :beczy: mus zainwestować w drugi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-03, 16:04   

No i wszystko jasne. Strzeliła cela w akumulatorze. Podłączyłem pod naprawdę specjalistyczny sprzęt i oto co wyszło:

Napięcie: 10,06V
Komunikat końcowy: "USZKODZONE OGNIWO - WYMIEŃ"



Spróbuję wymienić go na gwarancji, zobaczymy, co powiedzą w sklepie...


EDIT: Pojawiło się światełko w tunelu :) Zadzwoniłem do sklepu, gdzie kupowałem akumulator, powiedziałem, co się stało, a facet w sklepie sam z siebie powiedział, żeby przyjechać z akumulatorem i z gwarancją, i że takie rzeczy jak mi się zdarzają (niestety w Vartach aż za często... :/ . Jeżeli potwierdzą zwarcie na celi, to do domu wrócę z nowym akumulatorem :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-04, 02:13   

moondek napisał/a:
a facet w sklepie sam z siebie powiedział, żeby przyjechać z akumulatorem i z gwarancją


i to jest normalne, rzeczowe podejście do klienta. Powodzenia z nowym aku Moondziu.
Swoją drogą świetny sprzęt.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-10-04, 23:06   

miałem to samo w swojej varcie po miesiącu użytkowania... wstyd! padają jak muchy...
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-10-05, 10:16   

No niestety Varta nie jest już tak dobra jak kiedyś .....
Nie wiem czy jest Centra do motocyklowych zastosowań.
Jakość poprawiła się w ostatnim czasie.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-05, 10:30   

Będę w ten weekend przejazdem w Poznaniu, mają mi na Garbarach wymienić ten akumulator. Zagadam, może uda się go wymienić na coś innego...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-05, 10:34   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Nie wiem czy jest Centra do motocyklowych zastosowań.


jest

gapowaty się robię. zapomniałem wkleić link ;D http://centra.com.pl/nasz...otocyklowe.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-10-05, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-10-05, 12:40   

moondek napisał/a:
Będę w ten weekend przejazdem w Poznaniu, mają mi na Garbarach wymienić ten akumulator. Zagadam, może uda się go wymienić na coś innego...

Bardzo dobry sklep ;)

Miernik też masz konkret.
Widzę nie tylko KIA poszła w midtroniki :P
Nie ma to jak praca z wykorzystaniem jej możliwości ;p

Z tego co wiem to reklamują na podstawie dowodu zakupu (paragon/faktura).
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-05, 13:04   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Z tego co wiem to reklamują na podstawie dowodu zakupu (paragon/faktura).

Powiedzieli, że ważniejsza od paragonu jest dla nich karta gwarancyjna, ale na szczęście udało mi się znaleźć i jedno i drugie :) A sklep rzeczywiście konkret, przede wszystkim fachowa obsługa :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group