blokowanie skrzyżowań |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 2366 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-01-25, 18:50
|
|
|
Mi w grupie lokalnej jezdzi się wyśmienicie . |
_________________
|
|
|
|
|
DRAD
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 1538 Skąd: ODERWANI
|
Wysłany: 2010-01-25, 20:58
|
|
|
Rysiek, mi jeszcze bardziej
[ Dodano: 2010-01-25, 21:00 ]
szczepan napisał/a: | Każdy jeździ na codzień w mniejszych grupach lokalnych. Myślę, że warto poćwiczyć blokowanie skrzyżowań i przetasowanie kolumny. Na zlocie gdzie kolumna będzie miała 1, 2 lub więcej kilometrów nie sposób to wytłumaczyć (choć Jeżyk zawsze się bardzo stara ). Cała sprawa nie jest trudna, trzeba tylko trochę praktyki. |
W Zamrzenicy kolumna miała właśnie ok. 2km, padał deszcz i było bardziej niż si |
_________________
|
|
|
|
|
szczepan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 249 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-26, 07:52
|
|
|
drag_rad napisał/a: | W Zamrzenicy kolumna miała właśnie ok. 2km, padał deszcz i było bardziej niż si |
Jestem jednak za tym aby temat cały czas się toczył. Jak byliśmy w Zmarzenicy było ze 300 ludzi na forum. Teraz 700.. |
|
|
|
|
warek07
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 1534 Skąd: P-T (Free Star)
|
Wysłany: 2010-01-26, 08:41
|
|
|
zreszta widac po ilosci osob zapisanych na grunwald... w zamrzenicy mielismy liste ktora zamykala sie na ilosci 95 osób a teraz wyjazd na grunwald potwierdziło 173 osoby. Nie wszyscy wyjazdą na lans parade ale fakt selekcje chyba zrobic trzeba by było dla zachowania bezpieczeństwa |
_________________ carpe diem
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:11
|
|
|
warek07 napisał/a: | Nie wszyscy wyjazdą na lans parade ale fakt selekcje chyba zrobic trzeba by było dla zachowania bezpieczeństwa |
wystarczy, ze każdy kto nie zna zasad jazdy w kolumnie zapozna się rzetelnie z odpowiednim rozdziałem "Motocyklisty doskonałego" |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:22
|
|
|
tylko między zasadami blokowania skrzyżowań a zasadami jazdy w kolumnie jest pewna niezgodność. Piszecie, że w pierwszym przypadku blokujący jadą z przodu kolumny a wg tego co jest napisane w "Motocykliście..." i forumowym temacie o zasadach jazdy w kolumnie, to z przodu kolumny jadą żółtodzioby roll |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:27
|
|
|
krotom napisał/a: | to z przodu kolumny jadą żółtodziob |
Znaczy co, "żółtodziób" nie potrafi się zatrzymać? shock |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Rysiek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 2366 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:38
|
|
|
W sumie to proste , jedziesz i obserwujesz co robią inni . Kiedy przyjdzie Twoja kolej wiesz już co masz zrobić |
_________________
|
|
|
|
|
voitec
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 53 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 298 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:38
|
|
|
Żółtodziób po zablokowaniu skrzyżowania spadnie na koniec kolumny. I tu może być problem |
_________________ Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare |
|
|
|
|
darkside
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2010-01-26, 10:59
|
|
|
Zaczyna sie pierd... o szopenie evil Krotom w Motocyklicie Dosk.... opisuja zwykla jazde bez blokowania skrzyzowan przez grupe ( swirow ) i nie zakladaja ze jest forum ktore ma kolumne 100 motocykli. Fakt jest taki ze "nowi" jada z przodu lub w srodku kolumny. Z przodu nie okresla pozycji od 2 miejsca. Jesli zalozymy ze bedzie kilka skrzyzowan to blokuja je ludzie doswiadczeni. Czyli oni jada przed "nowymi" . Wynika to z faktu blokowania jak i powrotu na koniec kolumny gdzie predkosc jest juz o 20-30 km wieksza od prowadzacego. |
_________________
|
|
|
|
|
Grzegorz Nowak
Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Żużela
|
Wysłany: 2010-01-26, 13:54
|
|
|
jeszcze jedno bezpieczniej jak blokują single (zawsze łatwiej im zwiać ) |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2010-01-26, 14:12
|
|
|
Cytat: | jeszcze jedno bezpieczniej jak blokują single (zawsze łatwiej im zwiać ) |
Czy ja wiem... Jak masz 110KM i 126Nm momentu już od dołu, to no problemo |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2010-01-28, 10:05
|
|
|
Wracając do tematu Panowie.
Wszystko co opisaliście jest jasne, ale...
- przy długim przejeździe takiej kolumny, zakładając że blokujący skrzyżowania zostają do końca i dołączają się przez Zamykającym, efekt będzie taki że prędzej czy później zdecydowana większość jadących w kolumnie osobiście będzie blokować skrzyżowanie. Jedyne co możemy zrobić do mniej doświadczonych dać na sam koniec przed zamykającym tak aby jak najmniejsza ich ilość musiała blokować skrzyżowania. Dodatkowo każdy obowiązkowo powinien umieć sam zablokować skrzyżowanie bo nie wiadomo ile ich będzie.
- przy długiej kolumnie - w tym samym momencie kilka skrzyżowań będzie blokowanych więc nie ma chyba możliwości aby robiły to tylko wyznaczone osoby bo się nie wyrobią po prostu. |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2010-01-30, 10:03
|
|
|
Xavier, masz rację. Ja uważam, że nie ma się co umawiać kto blokuje, poza tylko zasadą że kapiatan przejeżdża, a potem pierwszy lewy blokuje lewą stronę, a pierwszy prawy prawą. Jak przejazd jest dłuższy to i tak większość osób będzie miała swoją szansę na zblokowanie drogi, a sama czynność nie jest znowu jakaś trudna. Osoby poczatkujące faktcznie lepiej żeby na początku drogi ustawiły się z tyłu bo wtedy zdążą podpatrzeć o co chodzi, zanim przyjdzie ich pora. I w mojej opinii lepiej jak kolumnę zamyka zawsze doświadczony jeździec na możliwie szybkim motocyklu - w naszym przypadku lepiej na 1100 niż 650... Osoby które blokowały powinny wjeżdżać do kolumny przed zamykającym. |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4813 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2010-01-30, 10:06
|
|
|
krokodyl, podsumowałeś całą sprawę
Ten model sprawdził się przy Naszych Spotkaniach oraz większych ustawkach. I tego należy się trzymać.
Oczywiście są wyjątki od reguły, np. III Spotkanie w InnymZaniemyślu będzie się kierowało innymi zasadami, ale o tym później...
Generalnie podpisuję się dwoma łapami pod postem Krokodyla. |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
Rysiek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 2366 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-01-30, 19:16
|
|
|
a jak było w Rycerce? |
_________________
|
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2010-01-30, 19:44
|
|
|
W Rycerce autokar blokował cała drogę tak że ni c**ja nie dało się go wyprzedzić |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2010-01-30, 23:46
|
|
|
krokodyl napisał/a: | na możliwie szybkim motocyklu - w naszym przypadku lepiej na 1100 niż 650... |
A nie 1400? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
zosia_
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 57 Dołączyła: 29 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2010-01-31, 00:08
|
|
|
Jak jest naprawdę długa kolumna to raczej lepiej jest podzielić się na mniejsze "grupy".
Tak maks po 30 motocykli. Szczególnie podczas przejazdu przez miasto czy wioski.
To jest bezpieczniejsze dla całej grupy i mniej wkurza innych uzytkowników dróg. |
_________________ FLHR 98 |
|
|
|
|
warek07
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 1534 Skąd: P-T (Free Star)
|
Wysłany: 2010-01-31, 00:12
|
|
|
ale jesli to jest ans parada to ilosc ma duze znaczenie
nie wydaje mi sie zeby kierowcy puszki az tak byli odwazni zeby zaczac burde majac przzzeciw sobie z setke motocyklistów |
_________________ carpe diem
|
|
|
|
|
|