Problem z odpaleniem. Upał ? |
Autor |
Wiadomość |
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3068 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2018-07-08, 12:31
|
|
|
Wybacz, ale twoja diagnoza jest niespójna. Najpierw sugerujesz że mogą "puchnąć" tłoki podczas stania w korkach, a następnie że jest zaburzony (niedostateczny) przepływ powietrza, chłodzenia podczas jazdy.
Jesteś chyba pierwszy który zarzuca deflektorom utrudnianie chłodzenia. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-08, 15:29
|
|
|
Być może i co z tego ? Jedno drugiego nie wyklucza. Silnik jest chłodzony powietrzem. Jak gonisz na autostradzie, a zdejmiesz strugę powietrza z cylindra, to otrzymasz to o czym pisałem. Zgadzać się z tym nie musisz. Po prostu kiedyś wyjdzie korba bokiem w czasie jazdy. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-07-08, 20:09
|
|
|
Bardzo ciekawa ta Twoja teoria. Ciekawe dlaczego osobą dużo jeżdżącym po mieście jeszcze nigdy nic bokiem nie wyszło. Chyba,że znasz takie przypadki. Chciałbym Ci przypomnieć,lub jeżeli o tym nie wiesz,poinformować,że silniki Yamahy chłodzone powietrzem są zabezpieczone przed przegrzaniem. W momencie osiągnięcia krytycznej temp. silnik gaśnie. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-08, 20:25
|
|
|
kusy, jakie modele ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-07-08, 20:35
|
|
|
Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. Ja taki przypadek miałem u Siebie podczas jazdy w korku. Kolega podczas parady . Po kilku minutach moto odpaliło. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-08, 21:15
|
|
|
kusy,
Wiesz dlaczego sprzęgło zanika ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-07-08, 22:57
|
|
|
Olej traci swoje właściwości pod wpływem wysokiej temp. Wiem do czego zmierzasz. Zgodzę się z Tobą,że odpowiedni olej to podstawa. Ja tylko poprosiłem żebyś podał przypadki rozwalonego silnika z powodu przegrzania. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-07-09, 12:23
|
|
|
kusy napisał/a: | Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. | Hm, to musi być gdzieś na schemacie elektrycznym jakiś miernik temperatury silnika/oleju. Trzeba sprawdzić. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-09, 20:28
|
|
|
Z niecierpliwością czekam na ten schemat |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-09, 21:08
|
|
|
Ja też, pomimo, że wiem, że czegoś takiego nie ma |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-07-09, 21:56
|
|
|
I ja również czekam. Pewnie ktoś kto wysnuł teorię samogaśnięcia znajdzie coś na poparcie tego co napisał. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-09, 23:06
|
|
|
Jacek6, ale to Ty napisałeś Jacek6 napisał/a: | Trzeba sprawdzić. |
Ja sie nie zamierzam męczyć, ponieważ podzielam zdanie remol71,
Swoją drogą, jak do tej pory w żadnej puszce, a są naszpikowane elektroniką jak dobry smalec skwarkami, nie spotkałem się z tym, że przy określonej temperaturze, dajmy na to 100 st. C komunikat : za 15 sekund wyłączę silnik, ryzyko zatarcia. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-07-10, 07:12
|
|
|
Ja napisałem. Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ?
Naszpikowane elektroniką puszki są chłodzone wodą, więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-10, 19:35
|
|
|
Jacek6 napisał/a: | więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. | żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.
Jacek6 napisał/a: | Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? | wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2018-07-10, 20:07
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Jacek6 napisał/a: więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.
Jacek6 napisał/a: Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym. |
Zamontowany, ale gdzie ? W oleju ? Bo w przypadku wycieku to raczej nie w płynie chłodzącym ?
Co do sprawdzania, złe wnioski. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-11, 00:36
|
|
|
Jacek6, a skąd podawana jest temperatura powyżej setki przy ubytku płynu na wskaźniku ? bo przecież jest. Przecież nie musi od razu wyciec 100%, aczkolwiek jest i taka możliwość. Z resztą to nie jest temat do rozważania, tylko to gdzie jest ten czujnik i w jakich warunkach odcina zapłon w Radku Ja podzielam zdanie remola |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
hopbec
Model: SYMPATYK
Wiek: 52 Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 1772 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-11, 20:14
|
|
|
Oldi jedź do Topika a nie bijesz pianę |
_________________ PROSPEED odzież motocyklowa www.sklep.prospeed.pl
na odzież 10% zniżki dla forumowiczów na zawsze |
|
|
|
|
|