YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chromowanie w domu...
Autor Wiadomość
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-01-20, 17:31   

Jesteś pewien tego co mówisz? Mam boczki Kuryakyn'a. Nie wiem jaką metodą były chromowane i Ty też nie wiesz. Ja wiem, że są z tworzywa i mimo tego, że są w ciągłym zasięgu stopy mojego plecaczka, nadal wyglądają dobrze, choć minęło 5 sezonów.
Oczywiście, metoda elektrolityczna jest najlepsza, ale działa tylko na metalach, a całkiem sporo detali mamy z tworzywa. Na szczęście Yamaha nie przesadza z ilością chromowanego plastiku.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-01-20, 18:17   

wemar wczytaj się w moją wypowiedz , nie twierdzę , że plastiki Kuryakyn robi szajs , (wręcz odwrotnie) - twierdzę , że nie robi tego metodą z filmiku . Zaskoczę Cię , bo wiem jak się kryje plastik chromem :> otóż cała sprawa polega na wcześniejszym pokryciu plastiku warstwą metalu , aby był przepływ prądu , robi się to zanurzeniowo miedzią lub niklem . Najlepsze efekty uzyskuje się na niklu tzw. lustro i dopiero wtedy pokrywa się chromem i to elektrolitycznie. Sporo zależy od rodzaju(miedz czy nikiel) plastiku , bo zdarza się po pokryciu chromem , ten ostatni - matowy na miedzi lub niklu . Fachowcy tej branży wiedzą czym zanurzeniowo pokryć dany plastik , aby właśnie uzyskać efekt "lustra" . Wiem , że robią to w Bydgoszczy , firmy nie znam , ale myślę , że dziadek "gugel" będzie wiedział ;D
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-01-20, 20:00   

tygrys napisał/a:
Zaskoczę Cię , bo wiem jak się kryje plastik chromem :> otóż cała sprawa polega na wcześniejszym pokryciu plastiku warstwą metalu , aby był przepływ prądu , robi się to zanurzeniowo miedzią lub niklem . Najlepsze efekty uzyskuje się na niklu tzw. lustro i dopiero wtedy pokrywa się chromem i to elektrolitycznie.

Odesłałeś mnie do czytania Twojego wpisu - uczynię to samo. Przeczytaj to co napisałeś. Powłoka jest tak silna, jak jej najsłabsza warstwa. A o czym piszesz? O zanurzeniowym pokryciu plastiku. Co za różnica, czy zanurzę plastik w wannie lub zleję go tymi samymi lub podobnymi chemikaliami? Za każdym razem będzie się to tak samo trzymać powierzchni, jak pierwsza warstwa. Późniejsze nakładanie elektrolityczne nie wpłynie na przywieranie całości. Nakładanie elektrolityczne jest o tyle lepsze, że chemikalia są tańsze, łatwiej kontrolować szybkość procesu i grubość powłoki, pilnując prądu i czasu.
I też Cię zaskoczę, plastik bardzo często metalizuje się nie zanurzeniowo, ale napylając gorące pary metalu. Wtedy przywieranie powłok jest dużo lepsze.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-01-21, 14:49   

wemar, ja nic nie napisałem, ze jest nietrwały, tylko że metoda galwanizacji jest metoda sprawdzoną i nie ma lepszej jeżeli chodzi o elementy metalowe. Natomiast tworzywa, to już inna para kaloszy. Nie tylko wymienione przez Ciebie firmy chromują tworzywa, a cały przemysł motoryzacyjny. Czy te detale są trwałe ? w zależności od jakości wykonania, jedne mniej, inne bardziej. Zauważyłem, że w Toyocie słabiutko to wygląda. Niestety na elementach widać drobne rysy. Metalizuje się różnymi technologiami, kto jaką stosuje, tego nikt z nas zapewne nie wie. Jedno jest pocieszające, to to, że jest tych zakładów w Polsce znacznie więcej jak kilka lat temu. W samym dolnośląskim co najmniej dwa.
http://metalizacjachrzastawa.pl/
http://www.galwanizer.pl/?id=metalizacja
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3070
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2017-01-21, 14:53   

http://metalizacjachrzastawa.pl/ - nie polecam Firmy. Szczególnie w aspekcie plastików. Opisywałem to w innym temacie.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2017-01-21, 22:55   

W kwestii chromowania plastiku to można chromować plastik, ktory będzie miał odpowiednie właściwości sieciujące czyli prościej mówiąc taki którego miedź się się będzie trzymać. W naszym wypadku są to różne rodzaje ABSu. Plastiki niesieciujące najczęściej chromuje się metodą metalizacji próżniowej np. kapsle do aerozoli itp jednak na ogół wyroby nowe i wielkich seriach. Efektow metalizacji natryskowej nie widziałem ani nie "macałem".
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group