YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie zimnego silnika - OPINIE: ssanie,spaliny,praca
Autor Wiadomość
Radio 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2010
Wiek: 60
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 901
Skąd: ZSD
Wysłany: 2013-03-27, 10:43   

Nie będę pisał o wyższości świąt Bożonarodzeniowych nad Wielkanocnymi lecz odnośnie odpalania zimowego to zapewne wielu z was, zwłaszcza tych starszych pamięta że kiedyś, na zimę silnik "zalewano" olejem, fakt, że w większości były to motocykle dwusuwowe ale i czterotaktów było sporo, co to miało na celu.... otóż miało na celu zakonserwować układ korbowy jak i gładź cylindra przed korozją która na np. gładzi cylindrów jak i pierścieniach pojawia się już po kilku dniach, mówimy tu o pojazdach przechowywanych w nieogrzewanych garażach i pomieszczeniach, pamiętajmy że w wyniku spalania paliwa w silnikach powstaje wiele toksycznych i żrących oparów, substancji jak i nalotów które skutecznie niszczą wszystko co napotkają na drodze, i stąd wzięła się metoda zimowego odpalania.

Pokrótce opiszę co to znaczy "zalanie" silnika olejem, otóż metody są dwie, pierwsza najszybsza to doprowadzenie do zagaszenia (zadławienie) silnika poprzez podanie dużej ilości oleju poprzez gardziel ssącą, ta metoda stosowana była najczęściej w silnikach czterosuwowych, druga metoda polegała na wykręceniu świec i podaniu dużej ilości oleju bezpośrednio do cylindra, a następnie należało mocno kilkukrotnie kopnąć stopką rozruchową, miało to na celu rozprowadzenie oleju po całym układzie korbowym, czyli zakonserwowanie.

Tak robiono dawniej i miało to sens o którym to i ja osobiście przekonałem się gdy w kilku motocyklach na wiosnę dokonywałem przeglądów bądź napraw, okazało się że właściciele jesienią odstawili motocykle do garażu a na wiosnę motocykl nie chciał odpalić, lub nie palił na wszystkie cylindry, po zdjęciu głowic ukazywał się obraz nędzy i rozpaczy, tam gdzie była błyszcząca gładź była warstwa rdzy, oczywiście przy pierwszym rozruchu po takiej zimowej przerwie pierścienie w większości dawały sobie radę i ową rdzę i nalot usuwały ale w wielu przypadkach kończyło się to uszkodzeniem pierścieni, bądź też samych tłoków, oczywiście o innych ubocznych skutkach nie wspominam bo każdy zdaje sobie sprawę że największym wrogiem wszelkich metalowych części i podzespołów jest rdza, a wierzcie mi że w układzie korbowym to zjawisko potęgowane jest dodatkowo kondensacją wody jak i różnymi żrącymi substancjami oraz kwasami które powstają w wyniku spalania paliwa............ aby nie było ze namawiam do takiej a nie innej metody zimowego przechowywania naszych motocykli wybór pozostawiam każdemu z osobna ;D
_________________
Pozdrawiam.
Mariusz
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-03-27, 11:07   

Są dwie szkoły, Otwacka i Falenicka


Ja nie odpalam i nie stwierdziłem żadnych kłopotów wiosną (nawet w motorowerach, Wuesce, Jawie, Junaku czy Etezetce) ale fakt, nie rozbierałem silnika na wiosnę.
Na dragu mam przejechane 50 000 km i kilka zim za sobą, nie opróżniałem nigdy gaźników a na wiosną pali od strzału. Oczywiście akumulator zimuje w ciepłej piwnicy.
Myśle jednak, że technika poszła na tyle do przodu w materiałach uzytych do budowy silników, że nie ma co demonizować.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-03-27, 18:34   

Merlin napisał/a:
Myśle jednak, że technika poszła na tyle do przodu w materiałach uzytych do budowy silników, że nie ma co demonizować.


W zasadzie to forum Drag Stara i porady dla Drag Stara.

Nasze Maszyny (XV1900) mają powłokę ceramiczną cylindrów. 8)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-03-27, 20:27   

Tego nie wiedziałem. ;D


Znalazłem informacje o skuterach, wiec jeżeli skuterów się nie "przepala" to chyba dragów też ;D

http://www.skuterowo.com/...wykoncz-silnik/
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group