Strzelanie z wydechów - technika |
Autor |
Wiadomość |
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-03, 13:12
|
|
|
Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ... |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-12-03, 14:20
|
|
|
No to ja mam głośne Cobry w xv1700 i mi nie strzela. Kwestia ustawienia. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-12-03, 14:34
|
|
|
Ja mam u siebie też Cobry ale tak wszystko ustawione że nie strzelają, no chyba że ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
majkelpl
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 466 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 2012-12-03, 15:05
|
|
|
artek napisał/a: | Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ... |
No chyba temat generalnie jest o technice strzelania z wydechow
Mi w Szadołce, Dragu czy tez Waldku strzelaly zawsze.
[ Dodano: 2012-12-03, 15:06 ]
Robrob napisał/a: | ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną |
To tez jakas "technika".
I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał |
_________________ WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614 |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-12-03, 16:52
|
|
|
Robrob jak zamykasz manetkę gwałtownie tworzysz duże podciśnienie w gaźniku to tak jakbyś odkurzał odkurzaczem i zatkał mu ręką 80% dziury, powietrze nie nadąża zassać paliwa, odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-) Nikt nie powiedział że wzbogacenie mieszanki wiąże się z większym spalaniem czego się większość osób obawia, znam przypadki gdzie goście powymieniali dyszę na większe podnieśli iglicę i spalanie spadło. Strzelanie z wydechów może być atrakcyjne w mieście ale ogólnie nie powinno mieć miejsca, teraz na zimę trzeba i tak wzbogacić parę procent mieszankę bo ustawiony gaźnik w lecie może mocniej strzelać w wydech. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-03, 23:43
|
|
|
MajQ napisał/a: | Podobno przy tym motocyklu z tymi wydechami to normalka | a kto szerzy takie głupoty ? kolejny cieśla-mechanik z Koziej Wólki ?
[ Dodano: 2012-12-03, 23:45 ]
majkelpl napisał/a: | I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał | ręce opadają jak się czyta takie rzeczy. Trzeba zapamiętać od kogo nie kupować motocykla |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kapat
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2012-12-04, 08:16
|
|
|
"Strzały w tłumik" to typowa niesprawność motocykli eksploatowanych na zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. "Strzelanie" może być zjawiskiem normalnym podczas gwałtownego hamowania silnikiem, bowiem następuje wówczas znaczne wzbogacenie mieszanki wskutek zamknięcia przepustnicy przy dużych wartościach podciśnienia w gardzieli gaźnika. Zbyt bogata mieszanka dostająca się do cylindra nie ulega zapłonowi, lecz przedostaje się do układu wylotowego, gdzie ulega zubożeniu na skutek wymieszania się z powietrzem zawartym w pozostałych tam gazach i zostaje zapalona od gorących gazów wylotowych opuszczających cylinder po następnym cyklu pracy. (...) Innymi przyczynami "strzałów" w tłumik może być wypalony zawór wylotowy lub zbyt późny zapłon."
Rafał Dmowski "Gaźniki motocyklowe", WKŁ, Warszawa, 2004.
Swoją drogą kompendium wiedzy o gaźnikach, regulacjach, naprawach... mam w pdf. Zakładam, że to macie ale jeśli ktoś chce to prześlę. |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-25, 14:06
|
|
|
WITT33 napisał/a: | odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-) |
Gdzie ta śrubka? Jakiś obrazek może pliz... |
_________________
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:16
|
|
|
W 1100 ? Nie mam pojęcia bo już nie mam parę lat 1100, musisz na necie poszukać śrubki od wolnych obrotów ale ja bym teraz nie ustawiał przy temp +3 stopnie tylko poczekał do wiosny, przy wyższych temp mieszanka jest bogatsza, łatwiej się łączy benzyna z powietrzem. Wyregulujesz sobie jak będzie pod 15 stopni plus na zewn i moto rozgrzane. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:29
|
|
|
Od wolnych obrotów to wiem, jest pokrętło. Z innego tematu wyszło, że w XVS1100 śruby regulacji składu mieszanki są zaślepione. |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:35
|
|
|
bo fabrycznie są, ale można wydłubać. Tylko nie po to, żeby strzelać z wydechów.
Ten temat powinien mieć tytuł
Strzelanie z wydechu, czyli jak niszczyć silnik. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:36
|
|
|
Ja bardziej w temacie: jak nie strzelać, ale to to samo. Ktoś napisał, że wzbogacenie mieszanki może spowodować zaprzestanie strzelania przy odpuszczeniu gazu, dlatego drążę temat. |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:47
|
|
|
Dzarko, Inaczej : prawidłowo wyregulowane gaźniki i nie robienie dziwnych ruchów manetką powoduje, że nie występuje zjawisko strzelania i srania ogniem z kominów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-25, 21:04
|
|
|
OK, czyli synchro i regulacja. |
_________________
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-02-26, 08:43
|
|
|
Dzarko napisał/a: | OK, czyli synchro i regulacja. |
do tego sprawdzenie szczelności układu. Przy nieszczelnościach też będzie strzelał. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-26, 10:27
|
|
|
Aha. OK. To jednak chyba mechanik.
PS. U mnie strzela pod koniec hamowania silnikiem i przy szybkim odpuszczeniu gazu do zera. |
_________________
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-02-26, 14:11
|
|
|
Podstawowe pytanie to takie jak bardzo Twoje moto jest inne od seryjnego? Filtr? Wydechy? Jeśli są oryginalne i strzela to możesz mieć gdzieś nieszczelność która zubaża mieszankę. Po odpuszczeniu manetki jest spore podciśnienie więc zasysa lewe powietrze i strzela. Podjedź sobie na stację diagnostyczną puść oczko do Pana niech Ci da zapodać sondę lambda na wartość około 0.92 - 0.98 im wyższa wartość tym uboższa mieszanka. 0.92 to masz afr ok 13.5 a 0.98 to afr około 14.4, więcej nie ma sensu bo silnik jest chłodzony powietrzem no i benzyną więc preferuję Ci ustawić lambde około 0.95 tylko musisz się dostać do śrubki regulacji mieszanki na wolnych obrotach, to nie to co śrubka regulacji wolnych obrotów(tą ustawiasz na samym końcu). |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-26, 14:18
|
|
|
Wydechy przelotowe z wygłuszeniem okładziną, filtr normalny.
Afr? |
_________________
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-02-26, 15:03
|
|
|
AFR - air fuel ratio, stosunek powietrza do paliwa, idealne spalanie 14.7 ale w cruiserach a na dodatek chłodzonych tylko powietrzem trzeba wziąść poprawkę stąd podałem Ci odpowiednie wartości. Na stacji diagnostycznej nie podaje afr tylko wartość lambda gdzie lambda 1=14.7 afr wlasnie stad musisz sobie ustawic ciut ponizej 1 na wolnych obrotach, około 0.95 będzie git. Nie masz akcesoryjnego filtra więc jak oryginalnego nie nawiercałeś to nie ma co wzbogacać mieszanki. Same wydechy nie są powodem by to robić. W razie pytań wal. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
bodi
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 239 Skąd: Dragoni Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-10, 03:16
|
|
|
Mi zaczął strzelać nagle sam z siebie - ale od razu mocno i za każdym razem jak hamowałem silnikiem.
Po jakimś czasie wyleciał mi gaźnik z przedniego cylindra. Jak poskładałem, to przestał strzelać... teraz znów zaczyna
(wcześniej kilka razy wyleciał gaźnik z tylnego cylindra, wtedy nie było to poprzedzone takim strzelaniem).
Myślę, że mogła być jakaś nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem.
Wtedy myślałem, że problem jest z EGRem (mam wersję z USA). Nawet gdzieś znalazłem filmik po francusku ilustrujący jak pozaślepiać te rurki, żeby wyeliminować strzelanie. Jednak okazało się na razie niepotrzebne.
Dodam, że mam puste wydechy...
pozdrawiam |
_________________ bodi@dragoni.wroclaw.pl |
|
|
|
|
|