YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzelanie z wydechów - technika
Autor Wiadomość
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-12-03, 13:12   

Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ...
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-03, 14:20   

No to ja mam głośne Cobry w xv1700 i mi nie strzela. Kwestia ustawienia.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1708
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-12-03, 14:34   

Ja mam u siebie też Cobry ale tak wszystko ustawione że nie strzelają, no chyba że ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2012-12-03, 15:05   

artek napisał/a:
Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ...


No chyba temat generalnie jest o technice strzelania z wydechow ;D

Mi w Szadołce, Dragu czy tez Waldku strzelaly zawsze.

[ Dodano: 2012-12-03, 15:06 ]
Robrob napisał/a:
ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną


To tez jakas "technika".
I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał :dumny:
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-03, 16:52   

Robrob jak zamykasz manetkę gwałtownie tworzysz duże podciśnienie w gaźniku to tak jakbyś odkurzał odkurzaczem i zatkał mu ręką 80% dziury, powietrze nie nadąża zassać paliwa, odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-) Nikt nie powiedział że wzbogacenie mieszanki wiąże się z większym spalaniem czego się większość osób obawia, znam przypadki gdzie goście powymieniali dyszę na większe podnieśli iglicę i spalanie spadło. Strzelanie z wydechów może być atrakcyjne w mieście :evil: ale ogólnie nie powinno mieć miejsca, teraz na zimę trzeba i tak wzbogacić parę procent mieszankę bo ustawiony gaźnik w lecie może mocniej strzelać w wydech.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-03, 23:43   

MajQ napisał/a:
Podobno przy tym motocyklu z tymi wydechami to normalka
a kto szerzy takie głupoty ? kolejny cieśla-mechanik z Koziej Wólki ?

[ Dodano: 2012-12-03, 23:45 ]
majkelpl napisał/a:
I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał :dumny:
ręce opadają jak się czyta takie rzeczy. Trzeba zapamiętać od kogo nie kupować motocykla ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-12-04, 08:16   

"Strzały w tłumik" to typowa niesprawność motocykli eksploatowanych na zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. "Strzelanie" może być zjawiskiem normalnym podczas gwałtownego hamowania silnikiem, bowiem następuje wówczas znaczne wzbogacenie mieszanki wskutek zamknięcia przepustnicy przy dużych wartościach podciśnienia w gardzieli gaźnika. Zbyt bogata mieszanka dostająca się do cylindra nie ulega zapłonowi, lecz przedostaje się do układu wylotowego, gdzie ulega zubożeniu na skutek wymieszania się z powietrzem zawartym w pozostałych tam gazach i zostaje zapalona od gorących gazów wylotowych opuszczających cylinder po następnym cyklu pracy. (...) Innymi przyczynami "strzałów" w tłumik może być wypalony zawór wylotowy lub zbyt późny zapłon."
Rafał Dmowski "Gaźniki motocyklowe", WKŁ, Warszawa, 2004.
Swoją drogą kompendium wiedzy o gaźnikach, regulacjach, naprawach... mam w pdf. Zakładam, że to macie ale jeśli ktoś chce to prześlę.
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-25, 14:06   

WITT33 napisał/a:
odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-)


Gdzie ta śrubka? Jakiś obrazek może pliz...
_________________

 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-25, 19:16   

W 1100 ? Nie mam pojęcia bo już nie mam parę lat 1100, musisz na necie poszukać śrubki od wolnych obrotów ale ja bym teraz nie ustawiał przy temp +3 stopnie tylko poczekał do wiosny, przy wyższych temp mieszanka jest bogatsza, łatwiej się łączy benzyna z powietrzem. Wyregulujesz sobie jak będzie pod 15 stopni plus na zewn i moto rozgrzane.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-25, 19:29   

Od wolnych obrotów to wiem, jest pokrętło. Z innego tematu wyszło, że w XVS1100 śruby regulacji składu mieszanki są zaślepione.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-25, 19:35   

bo fabrycznie są, ale można wydłubać. Tylko nie po to, żeby strzelać z wydechów.
Ten temat powinien mieć tytuł
Strzelanie z wydechu, czyli jak niszczyć silnik. ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-25, 19:36   

Ja bardziej w temacie: jak nie strzelać, ale to to samo. Ktoś napisał, że wzbogacenie mieszanki może spowodować zaprzestanie strzelania przy odpuszczeniu gazu, dlatego drążę temat.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-25, 19:47   

Dzarko, Inaczej : prawidłowo wyregulowane gaźniki i nie robienie dziwnych ruchów manetką powoduje, że nie występuje zjawisko strzelania i srania ogniem z kominów.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-25, 21:04   

OK, czyli synchro i regulacja.
_________________

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-02-26, 08:43   

Dzarko napisał/a:
OK, czyli synchro i regulacja.

do tego sprawdzenie szczelności układu. Przy nieszczelnościach też będzie strzelał.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-26, 10:27   

Aha. OK. To jednak chyba mechanik.

PS. U mnie strzela pod koniec hamowania silnikiem i przy szybkim odpuszczeniu gazu do zera.
_________________

 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-26, 14:11   

Podstawowe pytanie to takie jak bardzo Twoje moto jest inne od seryjnego? Filtr? Wydechy? Jeśli są oryginalne i strzela to możesz mieć gdzieś nieszczelność która zubaża mieszankę. Po odpuszczeniu manetki jest spore podciśnienie więc zasysa lewe powietrze i strzela. Podjedź sobie na stację diagnostyczną puść oczko do Pana niech Ci da zapodać sondę lambda na wartość około 0.92 - 0.98 im wyższa wartość tym uboższa mieszanka. 0.92 to masz afr ok 13.5 a 0.98 to afr około 14.4, więcej nie ma sensu bo silnik jest chłodzony powietrzem no i benzyną więc preferuję Ci ustawić lambde około 0.95 tylko musisz się dostać do śrubki regulacji mieszanki na wolnych obrotach, to nie to co śrubka regulacji wolnych obrotów(tą ustawiasz na samym końcu).
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-26, 14:18   

Wydechy przelotowe z wygłuszeniem okładziną, filtr normalny.

Afr?
_________________

 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-26, 15:03   

AFR - air fuel ratio, stosunek powietrza do paliwa, idealne spalanie 14.7 ale w cruiserach a na dodatek chłodzonych tylko powietrzem trzeba wziąść poprawkę stąd podałem Ci odpowiednie wartości. Na stacji diagnostycznej nie podaje afr tylko wartość lambda gdzie lambda 1=14.7 afr wlasnie stad musisz sobie ustawic ciut ponizej 1 na wolnych obrotach, około 0.95 będzie git. Nie masz akcesoryjnego filtra więc jak oryginalnego nie nawiercałeś to nie ma co wzbogacać mieszanki. Same wydechy nie są powodem by to robić. W razie pytań wal.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
bodi 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 239
Skąd: Dragoni Wrocław
Wysłany: 2013-03-10, 03:16   

Mi zaczął strzelać nagle sam z siebie - ale od razu mocno i za każdym razem jak hamowałem silnikiem.

Po jakimś czasie wyleciał mi gaźnik z przedniego cylindra. Jak poskładałem, to przestał strzelać... teraz znów zaczyna
(wcześniej kilka razy wyleciał gaźnik z tylnego cylindra, wtedy nie było to poprzedzone takim strzelaniem).

Myślę, że mogła być jakaś nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem.
Wtedy myślałem, że problem jest z EGRem (mam wersję z USA). Nawet gdzieś znalazłem filmik po francusku ilustrujący jak pozaślepiać te rurki, żeby wyeliminować strzelanie. Jednak okazało się na razie niepotrzebne.

Dodam, że mam puste wydechy...

pozdrawiam
_________________
bodi@dragoni.wroclaw.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group